[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
ziplinesibenik11.jpg
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
7 781
51 172
113
11 perce
A Horvát Honvédelmi Minisztérium közölte
Drniš közelében 12 óra körül egy magyar katonai helikopter lezuhanásában a legénység két tagja életét vesztette, a harmadik felkutatását pedig hivatalosan bejelentette a Horvát Köztársaság Védelmi Minisztériuma, amely rámutat, hogy a helikopter kiképzésen vesz részt. a zemuniki HRZ laktanyában.

„Az a magyar Griffon helikopter, amely a Nemzetközi Speciális Repülési Program Kiképző Központjában (MSAP TC) vett részt a „Mirko Vukušić ezredes” laktanyában, szerdán déli 12 óra körül lezuhant Drniš közelében, Pakovo Selo közelében, a repülőterről visszafelé. kiküldetés a Zemunik Donji-i hazai repülőtérre” – közölte a Honvédelmi Minisztérium.

A helikopter-balesetben a személyzet két tagja életét vesztette, a harmadik személy keresése még folyamatban van - tette hozzá a sajtóközlemény.

A keresőcsapattal együtt azonnal kiküldték a Horvát Légierő (HRZ) Pilatus PC-9 típusú repülőgépét és Mi-171Sh helikopterét.

A Horvát Köztársaság Honvédelmi Minisztériuma legmélyebb részvétét fejezte ki a magyar honvédség elesett tagjainak családjainak, kollégáinak és barátainak – közölték.
Itt lehet követni az eseményeket:https://www.index.hr/vijesti/clanak...zicu-ziplinea/2473334.aspx#comments-container
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 260
113
"A dandárparancsnok prezentációja bővelkedett autentikus, szakmai információkban, melyek segítségével kis betekintést nyerhettünk a dandár életének eddig nem publikált mindennapjaiba. Ezek közül elsőként emelte ki, hogy az orosz-ukrán háború miatt számtalan változás lépett életbe, ami kihat többek között a kiképzési repülésekre is: eddig 15 méter alatt nem repültek, most pedig 15 méter a teteje, efölé nem repülnek, ami óriási változás (igazából 18 méter/60 láb). Aki az említett magasság fölé repül háborús helyzetben, azt a mai technikai eszközökkel lelövik, így az összes harceljárásukat újra kellett írni, majd mindezt el kellett kezdeni gyakorolni, elsőként a pilótákat egyesével kiképezve: napjainkban már a kiképzés része pl. a vezetékek alatti átrepülés is. Terepkövetésben repülnek éjszaka is, kétféle NVG-vel (Night Vision Goggles): alkalmaznak negyedik generációs zöldképes, illetve rosszabb időjárási körülmények (pl. párás a levegő) esetén a jobb kontrasztarányú, fekete-fehér képet adó Sentinel éjjellátó készüléket. Éjszaka repülnek már földközelben, kötelékben is, ez a kötelék-képesség szükséges a mostani, rajtaütési műveletekhez."
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 694
113
"A dandárparancsnok prezentációja bővelkedett autentikus, szakmai információkban, melyek segítségével kis betekintést nyerhettünk a dandár életének eddig nem publikált mindennapjaiba. Ezek közül elsőként emelte ki, hogy az orosz-ukrán háború miatt számtalan változás lépett életbe, ami kihat többek között a kiképzési repülésekre is: eddig 15 méter alatt nem repültek, most pedig 15 méter a teteje, efölé nem repülnek, ami óriási változás (igazából 18 méter/60 láb). Aki az említett magasság fölé repül háborús helyzetben, azt a mai technikai eszközökkel lelövik, így az összes harceljárásukat újra kellett írni, majd mindezt el kellett kezdeni gyakorolni, elsőként a pilótákat egyesével kiképezve: napjainkban már a kiképzés része pl. a vezetékek alatti átrepülés is. Terepkövetésben repülnek éjszaka is, kétféle NVG-vel (Night Vision Goggles): alkalmaznak negyedik generációs zöldképes, illetve rosszabb időjárási körülmények (pl. párás a levegő) esetén a jobb kontrasztarányú, fekete-fehér képet adó Sentinel éjjellátó készüléket. Éjszaka repülnek már földközelben, kötelékben is, ez a kötelék-képesség szükséges a mostani, rajtaütési műveletekhez."

Lehet hogy direkt akartak volna átrepülni a drót alatt?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 490
24 011
113
Fiúk, ha megremeg kezemben
E dús nedűvel telt pohár
S a vén Kaszás gépem szárnyánál
Már végórámra vár,
Ne sírjatok, elrendelém már rég
A tort, mit értem üljetek,
S ha mégis elmennék közületek,
Fiúk!
Ne sírjatok. Repüljetek!



 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
Lehet hogy direkt akartak volna átrepülni a drót alatt?
Nyilván nem ismerem a szerencsétlenül járt pilótákat, de kétlem. Egy pilóta -pláne forgószárnyas- nem úgy gondolkodik, mint egy merevszárnyas. Itt ha pici bibi is van, rögtön nagy esélye van a komolyabb katasztrófának. Ráadásul az ilyen kötélpályák (hiába vannak jelölve) nagyon nehezen észlelhető tereptárgyak...egyszer csak ott van a "semmiből". Nagyon sajnálom a honvédeinket, együttérzek a családtagjaikkal.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 888
13 217
113
Nyugodjanak békében.

Tudom, most nem ildomos, de pótolják vajon a gép veszteséget?
Szerintem 1db ot nem
Fognak külön ezért venni
Szomorú hogy 3 jó embert vesztettünk és szomorú hogy egy zsír új gépet is..most ilyenkor eszembe jut amit borondi mondott ha kell verukkel…hat tessék fizettek te gyász puttony…