[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

ziplinesibenik11.jpg
 
11 perce
A Horvát Honvédelmi Minisztérium közölte
Drniš közelében 12 óra körül egy magyar katonai helikopter lezuhanásában a legénység két tagja életét vesztette, a harmadik felkutatását pedig hivatalosan bejelentette a Horvát Köztársaság Védelmi Minisztériuma, amely rámutat, hogy a helikopter kiképzésen vesz részt. a zemuniki HRZ laktanyában.

„Az a magyar Griffon helikopter, amely a Nemzetközi Speciális Repülési Program Kiképző Központjában (MSAP TC) vett részt a „Mirko Vukušić ezredes” laktanyában, szerdán déli 12 óra körül lezuhant Drniš közelében, Pakovo Selo közelében, a repülőterről visszafelé. kiküldetés a Zemunik Donji-i hazai repülőtérre” – közölte a Honvédelmi Minisztérium.

A helikopter-balesetben a személyzet két tagja életét vesztette, a harmadik személy keresése még folyamatban van - tette hozzá a sajtóközlemény.

A keresőcsapattal együtt azonnal kiküldték a Horvát Légierő (HRZ) Pilatus PC-9 típusú repülőgépét és Mi-171Sh helikopterét.

A Horvát Köztársaság Honvédelmi Minisztériuma legmélyebb részvétét fejezte ki a magyar honvédség elesett tagjainak családjainak, kollégáinak és barátainak – közölték.
Itt lehet követni az eseményeket:https://www.index.hr/vijesti/clanak...zicu-ziplinea/2473334.aspx#comments-container
 
"A dandárparancsnok prezentációja bővelkedett autentikus, szakmai információkban, melyek segítségével kis betekintést nyerhettünk a dandár életének eddig nem publikált mindennapjaiba. Ezek közül elsőként emelte ki, hogy az orosz-ukrán háború miatt számtalan változás lépett életbe, ami kihat többek között a kiképzési repülésekre is: eddig 15 méter alatt nem repültek, most pedig 15 méter a teteje, efölé nem repülnek, ami óriási változás (igazából 18 méter/60 láb). Aki az említett magasság fölé repül háborús helyzetben, azt a mai technikai eszközökkel lelövik, így az összes harceljárásukat újra kellett írni, majd mindezt el kellett kezdeni gyakorolni, elsőként a pilótákat egyesével kiképezve: napjainkban már a kiképzés része pl. a vezetékek alatti átrepülés is. Terepkövetésben repülnek éjszaka is, kétféle NVG-vel (Night Vision Goggles): alkalmaznak negyedik generációs zöldképes, illetve rosszabb időjárási körülmények (pl. párás a levegő) esetén a jobb kontrasztarányú, fekete-fehér képet adó Sentinel éjjellátó készüléket. Éjszaka repülnek már földközelben, kötelékben is, ez a kötelék-képesség szükséges a mostani, rajtaütési műveletekhez."
 
"A dandárparancsnok prezentációja bővelkedett autentikus, szakmai információkban, melyek segítségével kis betekintést nyerhettünk a dandár életének eddig nem publikált mindennapjaiba. Ezek közül elsőként emelte ki, hogy az orosz-ukrán háború miatt számtalan változás lépett életbe, ami kihat többek között a kiképzési repülésekre is: eddig 15 méter alatt nem repültek, most pedig 15 méter a teteje, efölé nem repülnek, ami óriási változás (igazából 18 méter/60 láb). Aki az említett magasság fölé repül háborús helyzetben, azt a mai technikai eszközökkel lelövik, így az összes harceljárásukat újra kellett írni, majd mindezt el kellett kezdeni gyakorolni, elsőként a pilótákat egyesével kiképezve: napjainkban már a kiképzés része pl. a vezetékek alatti átrepülés is. Terepkövetésben repülnek éjszaka is, kétféle NVG-vel (Night Vision Goggles): alkalmaznak negyedik generációs zöldképes, illetve rosszabb időjárási körülmények (pl. párás a levegő) esetén a jobb kontrasztarányú, fekete-fehér képet adó Sentinel éjjellátó készüléket. Éjszaka repülnek már földközelben, kötelékben is, ez a kötelék-képesség szükséges a mostani, rajtaütési műveletekhez."

Lehet hogy direkt akartak volna átrepülni a drót alatt?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Fiúk, ha megremeg kezemben
E dús nedűvel telt pohár
S a vén Kaszás gépem szárnyánál
Már végórámra vár,
Ne sírjatok, elrendelém már rég
A tort, mit értem üljetek,
S ha mégis elmennék közületek,
Fiúk!
Ne sírjatok. Repüljetek!



 
Lehet hogy direkt akartak volna átrepülni a drót alatt?
Nyilván nem ismerem a szerencsétlenül járt pilótákat, de kétlem. Egy pilóta -pláne forgószárnyas- nem úgy gondolkodik, mint egy merevszárnyas. Itt ha pici bibi is van, rögtön nagy esélye van a komolyabb katasztrófának. Ráadásul az ilyen kötélpályák (hiába vannak jelölve) nagyon nehezen észlelhető tereptárgyak...egyszer csak ott van a "semmiből". Nagyon sajnálom a honvédeinket, együttérzek a családtagjaikkal.
 
Nyugodjanak békében.

Tudom, most nem ildomos, de pótolják vajon a gép veszteséget?
Szerintem 1db ot nem
Fognak külön ezért venni
Szomorú hogy 3 jó embert vesztettünk és szomorú hogy egy zsír új gépet is..most ilyenkor eszembe jut amit borondi mondott ha kell verukkel…hat tessék fizettek te gyász puttony…