A szakmai érv az, amit fentebb betettem CAB méretre. Egy Magyarország méretű országnak ezekhez a mennyiségekhez kellene közelíteni (!), ezekkel a meglévő képességekkel. Teljesen ugyan azt nem fogjuk tudni. Sem pénzügyi okokból, sem kihasználtsági okokból. Ezért kellenek okos kompromisszumok. A Chinook képességeit nem nagyon tudod kompromisszummal kiváltani. Főleg nem egy olyan méretű (arányaiban) légimozgékonyságot igénylő alakulattal, ami nekünk van/lesz.Eszembe jutott nekem is.
De.
Ezt az igènyt szakmai èrvekkel kellene alátámasztani.
Nagyvonalakban azonos kategória amennyiben mindhárom a közepes kategóriában van. Ugyanakkor a BH az ennek a kategóriának az alja. Míg a másik kettő meg a teteje. Az ezredes azt mondta, hogy a H225M kb. azokat a feladatokat fogja kapni, mint a BH. Ettől még nyilvánvalóan nagyobb tartalék van benne.Ha a 225 ös ugyanaz a kategória minta bh, legyen.
Mondjuk közepes szallító heli.
De akkor a mi8/17 is az.
Én inkább jóindulatúan a "csúsztatás" kifejezést alkalmaznám...Az amit állít az egyszerűen nem igaz.
Ha hazudik?chinok remènyèben az is gáz.
Nagyon nem. Pont azt mondta, hogy aki tud repülni az orosz és a nyugati gépeken is, az mind a nyugatit választaná. Szerintem ez egyértelmű fogalmazás.Ha nem tudja a 3 heli közt a különbsèget, az meg katasztrófa.
Ès nekem az orosz technika felmagasztalása jött át.
Szerintem erről nincs szó. A Mi-17 dedikált csapatszállítónak készült (később ugyan fel is fegyverezték) a H225 meg egy közepes helikopter család (Puma) legnagyobb tagja, ami esetén egy jóval keskenyebb törzs megnyújtásával alakították át egy nagyobb belterű géppé.Amiben egy lehajtható ponyvaülès van egy derèknák áthúzott biztonságiövvel.
Köze nincs a mai modern helikopterek ülèseihez.
Nem baj, az a kor színvonala, de ne azt gondoljuk már jobbnak..
Ott szerintem csak annyi a lényeg, hogy nagyon intenzíven alkalmazzák a szárazföldi erők a rendelkezésre álló helikopteres flottát. És gyakran több gép kiesésével kavarni kell a gépekkel az elérhető kapacitással. Ezért van, hogy a gépek egymás után közvetlenül is csinálnak utility (ellátmány szállítás), medevac, vagy csapatszállító küldetést. Egyszerűen nem nagyon van idő a BH átszerelésére. A csupasz padlóra meg ilyen helyzetekben mindig lehet szállítani.Az ülès nèlkül való szallítás meg vèszhelyzetre ok.
De már egy kisebb balesetnèl,durvább leszállásnál is jóval könnyebben sèrülnek az emberek,ha a földön ülnek.
Sosem èrtem főleg a különlegesek(minden ország) vagizasát,amikor így viszik őket
Egy így felülésezett gépbe lőszert pakolni nem annyira jó:
Szerintem arra gondolt, hogy folyamatos a szükséges állomány feltöltése...Ja.
Szerintem az interjú legszomorúbb rèsze a nem lessz annyi pilóta mint ahány gèp!
Tudom 100%-os hadrafoghatósag úgysincs, de akkor is.
Hány ève kezdődött a helibeszerzès?
Persze ha kivonják az orosz technikát, jobban állunk majd.
Ugyan az mint egyel fentebb...Megjegyzem,hogy nincs elèg pilótánk minden gèpre, szerintem minősített információ.
Nem kellene leírni egy havi lapban.