Csak a hármason vannak orosz kocsik.A négyes az Alstom. Nem a kettes-hármasra gondoltál?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csak a hármason vannak orosz kocsik.A négyes az Alstom. Nem a kettes-hármasra gondoltál?
megelőlegezem neki hogy a hármasra gondoltA négyes az Alstom. Nem a kettes-hármasra gondoltál?
Bocs... persze a 3-asra gondoltam.A négyes az Alstom. Nem a kettes-hármasra gondoltál?
A hollandok eleve hülyék, nem legyenek már hivatkozási alap!Tudod mit?
Ha ennyire fogalmatlan vagy, akkor menj el a Holland Különlegesekhez , és kérdezd meg tőlük, hogy vajon miért rendeltek egy ezred méretű erőhöz 14db H225M-et.
Bőven elég ezekre a feladatokra 8 db is, egy zászlóaljnyi erőhöz.Minálunk a 16 gép fogja kiszolgálni a KRD-t, meg úgy az egész Honvédséget, meg még a civil katasztrófa elhárításba is segítséget fognak nyújtani.
Leginkább sehogyan.Hogyan óhajtasz különleges erőket bevetni a vonalak mögött, ha nincs melléjük adva megfelelő mennyiségű nagy teherbírású helikopter?
Néhány nagyon fontos meglátás, amit Douglas McGregor mond.
(és amit én is mindig mondok, csak ugye én egy egyszeri civil vagyok és nekem nem hisztek.
Na akkor neki igazán hihettek!)
20:00-tól:
- Emberes repülőeszközökre továbbra is szükség van, de a beruházásoknak el kell tolódniuk az földről indított irányított rakéták és lövedékek felé. Továbbá egymást átfedő és integrált radarernyőre és légi felderítésre és megfigyelésre van szükség (mert ezeket sokkal nehezebb kilőni, mint az emberes (drága) repülőeszközöket)
- mondjuk ez itt nagyjából mindenki elismeri.- Túlzó mértékben bízzuk rá magunkat a helikopterekre.
Helikoptert csak a saját légvédelmi ernyő alatt lehet biztonságosan működtetni.
Az az (amerikai) koncepció, hogy nagyszámú katonát kiteszünk a harctérre, ennek a kornak vége van (Halló!!! H225M bevetési koncepció!)
A kisszámú SOF erők helikopterből való bevetésének (H145M koncepció) kivételével az egésznek nincs semmi értelme!
Maximum kisalegységet érdemes az ellenség hátába küldeni.Ha egy alegységet bedobsz a vonalak mögé, akkor azokat hogyan óhajtod ellátni, hogyan tudsz onnan gyors evakuációt végrehajtani?
Ha nincs mennyiséged helikopterből, akkor hogyan oldod meg a rendelkezésre állást? Hogyan szeretnéd pótolni a rizikósabb műveletekben elveszített gépeket?
A deszant(harc)járművel szállításához kellene éppen hogy megtartani a Mi-17-et, mert csak az alkalmas erre a menőverre (a függesztményként való szállítást elvetem)Azt gondolod, hogy egy H145M alá akasztasz egy MRZR-t, akkor az nem fogja összefosni magát?
CSAR műveletet hogyan szeretnél végrehajtani az épp hogy MEDEVAC-ra alkalmas H145M-mel? Majd a kimenekítést biztosító raj majd kapaszkodik a csúszótalpon, a gépen kívül?
Milyen zászlóaljnyi erőről beszélsz?Bőven elég ezekre a feladatokra 8 db is, egy zászlóaljnyi erőhöz.
Ne zavarjon, hogy az oroszok is rendelkeznek mindezzel, és ennek ellenére tudjuk, hogy a vonalak mögött folyamatosan dolgozik az ukrán SOF.Leginkább sehogyan.
Ukrajna, Románia Szerbia hatásos VSHORAD képességgel rendelkezik.
Kacsavadászat lesz részükről.
Ugye fogalmad sincs, hogy miből áll a KRD?!Soxor leírtam már.
Magyarország természetföldrajzi környezete (medencében fekszünk) nem kedvez a különleges erők hadviselésének, amelynek legfontosabb előfeltétele - a meglepetés ereje - egyszerűen nem áll rendelkezésre. (maximum Nógrád és Borsod megye fölött, a Felvidék felé).
Semmi sem indokolja 2 zászlóalj ("dandár") fenntartását.
Egy is bőven elég a kultúra fenntartásához.
Inkább a rohamlövész koncepciót támogatnám, az sokkal kevésbé eszközigényes és jóval inkább fenntarthatóbb, mint a különleges erők.
A vége amúgy is az lesz, hogy a drága pénzen kiképzett különleges erőink jó esetben rohamlövészként kerülnek majd bevetésre, ahogy ez a 2 vh-ban is megesett.
Ez annyira gyönyörű! Olyan eszközökröl képzelődsz, amelyek vagy nem léteznek a MH kötelékében, vagy jövőre kivonásra kerülnek, mert lejár az üzemidejük, és nem fogjuk tudni tovább üzemeltetni az orosz embargókmiattHa pedig mégis, akkor Wiesel-1 deszantharcjárművel kiegészítve, amelyet pedig csak a Mi-17 tud életszerű módon szállítani.
Miért, a H225M mit szállít szerinted?Maximum kisalegységet érdemes az ellenség hátába küldeni.
Hogy a picsába tartod meg a Mi-17-eseket?A deszant(harc)járművel szállításához kellene éppen hogy megtartani a Mi-17-et, mert csak az alkalmas erre a menőverre (a függesztményként való szállítást elvetem)
2021-ben változott meg a gépek érkezési sorrendjeFurcsa. És akkor lett egy újabb variációnk a gépek érkezésére: 6-8-2. Kezdetben volt 4-8-4, Kilián Nándor decemberben pedig 6-6-4-et mondott. Meglátjuk mi lesz belőle. A Kecskeméti repülőnapra egy csak ideér.
A korábbról beidézett számok az Aeromagazin 2023 márciusi számában voltak, azt is te hoztad. Négy havonta mást írnak?Aeromagazin július
Most mit mondjak???A korábbról beidézett számok az Aeromagazin 2023 márciusi számában voltak, azt is te hoztad. Négy havonta mást írnak?
Ha elolvastad a cikket, akkor láthattad az előnyeit. Annyira pénztemető, hogy a cikk kihangsúlyozza a 17-essel szemben kiszámíthatóbb karbantartást. Az üzemeltetése nagyobb felkészültséget igenyel. A karbantartása kisebb, tervezhető raktárkészletet igényel, ami költséghatékony, nem a raktárban telik az üzemidő. Mivel több alkatrészt a polgári heliknél is alkalmaznak, így a megbízhatósága valószínűleg magasabb.Elolvastam az Aranysasban a H225M/Mi-18-ról szóló összehasonlító cikket.
Azt írja, hogy egy helikopter fenntartási költsége hasonló egy egy osztállyal nagyobb szállító repülőgép költségéhez.
Szerinte a H225M összevethető a KC-130/C-130 repülőgépek fenntarttási/üzemeltetési költségével.
(Akkor pedig gondolom, hogy a H145M a C-295-tel)
Namost, képzeljük el, hogy van 18 dbKXC-390-esünk...
Mondtam, hogy pénztemető az egész.
Ez lehet az egyetlen előnye.Ha elolvastad a cikket, akkor láthattad az előnyeit. Annyira pénztemető, hogy a cikk kihangsúlyozza a 17-essel szemben kiszámíthatóbb karbantartást. Az üzemeltetése nagyobb felkészültséget igenyel. A karbantartása kisebb, tervezhető raktárkészletet igényel, ami költséghatékony, nem a raktárban telik az üzemidő. Mivel több alkatrészt a polgári heliknél is alkalmaznak, így a megbízhatósága valószínűleg magasabb.
Az orosz alkatrészekre mindez kevésbé igaz és a beszerzésük sem egyszerű.
Ez a rész nem öregedett jól Nem a véleményed miatt.Meglátjuk mi lesz belőle. A Kecskeméti repülőnapra egy csak ideér.
Szinte csak előnye van a 225-ösnek.Ez lehet az egyetlen előnye.
225 VS. 17
aranysas.hu - Teljes cikk - Szolnoki őrségváltás
aranysas.hu
SZOLNOKI ŐRSÉGVÁLTÁS
Forgószárnyas „Ki mit tud?”
Sáry Zoltán
AMagyar Honvédség forgószárnyas képességének fejlesztése mérföldkőhöz érkezik az idén, ugyanis megkapjuk az első H225M típusú helikoptereket. A konstrukciót korábban már bemutattuk magazinunkban, azonban most kicsit más szempontok alapján vizsgáljuk: a jelenleg hadrendben álló Mi-17-eshez viszonyítva.
a négy darab UB-16 nem irányított rakétablokk helyett már hat, dupla akkora blokkot hordozhatott. A helikopter kapacitása így 192 darab 57 mm-es Sz-5 típusú rakéta lett, ami még a Mi-24 harci helikopter képességét is másfélszeresen túlszárnyalta! Bár ez impozánsnak tűnik, a valóságban teljesen felesleges, pláne egyetlen gépre zsúfolva. Ráadásul az Sz-5 már az 1980-as évek második felében is elavultnak számított, ezért megjelent a B-8-as blokk, amely mindössze 20 darab, ám 80 mm-es rakétát tartalmazott. A Mi-17-esre ezt is fel lehet függeszteni, sőt az arzenálba eredetileg számos más fegyver is beletartozik, például a kétcsövű 23 mm-es gépágyúkonténer. Ezeket viszont mi nem rendszeresítettük a Mi-17-esekhez, maradt az UB-32 és néhány alkalommal a gyakorlóbomba. A H225M fegyverzetébe alapesetben többféle ajtógéppuska is tartozik. Bár az eszköz elsőre nem tűnik hatékonynak, a szűk körözést végző helikopter ezáltal igen hatékonyan tudja oltalmazni a földi csapatokat vagy éppen a leszállást végző társát. Ráadásul a Mi-17-essel ellentétben a két nagyméretű oldalajtónak, továbbá a direkt erre szolgáló ablakoknak köszönhetően ezek az eszközök igen eredményesek. A fix fegyverek tekintetében többféle eszköz is integrálásra került, például a 7,62, illetve a 12,7 mm-es géppuskák. Ezekhez a viszonylag egyszerű fegyverekhez már modern célzóberendezés is társul, ennek köszönhetően nagyon eredményesen használhatók. A legfontosabb - és számunkra legérdekesebb - képességet az úgynevezett HForce jelenti, ami egy univerzális komplex csomag, amit a H145M mellett a H225M-re is integráltatunk. Ez egy széleskörű lehetőség, lényege a modern többfunkciós számítógépekben rejlik, amelyekhez nemcsak különféle fegyvereket, hanem érzékelőket is hozzákapcsolnak. A rendszer képességei nemcsak a fegyveralkalmazásra, hanem számos egyéb funkcióra - többek között felderítésre - is kiterjednek, méghozzá úgy, hogy jelentősen csökkenti a személyzet leterheltségét, amely ezáltal több figyelmet fordíthat magára a harcfeladatra. A szállítóhelikopter fegyverzeti tulajdonságai így hasonlóak lesznek egy harci helikopteréhez, a rendszert is eleve a Tiger-rel szerzett tapasztalatok alapján alakították ki. A HForce három fő szinten került megalkotásra: ezek a fegyveres felderítés, a „ballisztikai” tűzcsapás és az irányított fegyverek alkalmazása. A berendezés akár a „teljes műveleti spektrumra” is használható lehet: például hajók elleni, sőt légiharc-rakéták is integrálhatók hozzá! Ez elsőre túlzásnak tűnhet, azonban ha jobban megnézzük, több forgószárnyason is megtalálhatók már az ilyen képességek, és a lényeg a szoftveres háttérben rejlik. Ráadásul a hálózatalapú hadviselés esetén a hordozóplatformnak nem feltétlenül kell rendelkeznie az indításhoz szükséges összes szenzorral, hiszen a szükséges információk akár korszerű adatátvitellel is biztosíthatók.
Ilyen lehet például az adatbázis frissítése, hiszen a rendszernek ismernie kell a várható fenyegetéseket, például milyen légvédelmi eszközöket kell figyelembe venniük. Ez elsőre furcsának tűnhet, azonban logikus, hogy egy adott frekvencián történő besugárzásnál el kell tudni dönteni, hogy az saját erőktől vagy ellenségtől származik. Térségünkben ez kiemelten fontos, hiszen a Magyar Honvédség és a szövetséges országok számos különféle keleti eszközt is használnak. Ez az igény a helikopteres alegységek felderítő és elektronikai harci képességeinek fejlesztését is szükségessé teszi, például az ilyen szakemberek tudják elvégezni az említett konfigurálást, illetve a folyamatos módosításokat. A H225M passzív védelme a modern kialakításnál kezdődik: a helikopterben széles körben alkalmaznak például direkt ilyen célra megerősített szerkezeti elemeket, továbbá energiaelnyelő részegységeket, többek között az ülések és az üzemanyagtartályok is ilyenek. A passzív túlélőképességnek az is a részét képezi, hogy a főreduktor olajnyomás nélkül akár fél-egy órán át tovább üzemelhet, míg a Mi-17-esnek gyakorlatilag azonnali kényszerleszállást kellett végeznie, ami nem mindig kivitelezhető, különösen speciális viszonyok között, illetve harchelyzet során. Ezek a megoldások nemcsak háborús területen, hanem békeidőben, egy baleset alkalmával is jelentősen növelhetik a fedélzeten tartózkodó személyek túlélési esélyeit. Természetesen a csöves tűzeszközök, illetve a nem irányított fegyverek ellen továbbra is szükség van klasszikus passzív védelemre, ami a vevő igényeitől függően a 225-ösön is rendelkezésre áll. A különböző páncélkészleteken kívül maguk az ülések is kaphatnak védelmet, az üzemanyagtartályok pedig öntömítő kialakítást. A forgószárnylapátokat úgy alakították ki, hogy minél jobban ellenálljanak a lövedékek hatásainak, a hajtóművek gázelvezetői pedig alacsonyabb infraképet produkáljanak.” üzemanyagtartályokkal, ami belül elhelyezett szivacsszerű anyagot jelentett. Mivel ez idővel cserére érett volna, és a gépek nem teljesítettek missziós feladatokat, ez a képesség egy idő elteltével „kikopott”. A H225M az aktív, illetve a passzív önvédelem terén is többgenerációs ugrást eredményez. Fontos megjegyezni: miként minden egyéb esetben, így ezen a területen is a vásárló egyéni igénye és pénztárcája a mérvadó. A helikopterbe beépíthető a radar- és lézer besugárzásjelző, amely figyelmezteti a személyzetet, illetve a modernebb technika már adatokat is továbbít az ellentevékenységet végző eszköz felé. Bár pontos információink nincsenek, valószínűleg a radarzavaró csali, illetve az infracsapda-vetésére is alkalmas berendezések kerülnek beépítésre. Ezek az érzékelőkkel ellátott számítógépek által vezérelve automatikusan működnek, tehát nem a személyzet amúgy is korlátozott lehetőségeitől függ a hatékonyságuk. Bár ez a megoldás igen modern, azért már létezik fejlettebb is: az úgynevezett DIRCM például nem eltéríti a közeledő rakétát, hanem megvakítja, ezáltal korlátlan mennyiségű ellentevékenységre nyílhat mód. Nincs szükség drága és végtelen ideig nem tárolható csapdákra, melyek pirotechnikai eszközök révén még veszélyesek is. Az aktív önvédelmi képességgel kapcsolatban egy nagyon fontos követelményt is meg kell említeni: mivel igen összetett paraméterekkel bírnak, azokat hozzá kell igazítani a bevetési profilokhoz.
A helikopter úgy tünik hogy ideér augusztus végére, csak kecskeméti repülőnap nem lesz.Ez a rész nem öregedett jól Nem a véleményed miatt.
A szállitóheliken (ezek voltak Le Bourgetben) is lesz szenzortorony és önvédelmi rendszer.
OffBocs... persze a 3-asra gondoltam.