• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 086
2 633
113
Hat nem tudom, lóvizibiliti ék,de piros az ablakkeret. :D
Most ugy őszintén, van olyan hulye aki ezt a benga repulo teherautot nem veszi eszre de a felsegjelet kiszurja?
A piros ablakkeret egy sötétszürke helikopteren kevésbé feltűnő, mint egy majdnem fehér lo-vis felségjel.
Majd az éjszakai fotók megjelenése után lesz érdemes visszatérni a témára.
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 086
2 633
113
Azt meg tudja valaki mondani, hogy a 16 db H-225M miért érkezik lassabban mint a 20 db H-145M?
A gyártása biztos bonyolultabb. De a gyártókapacitás elegendő?
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 086
2 633
113
Ugye? :cool: Ott a valaszod.


Mihez?
Segítek értelmezni a kérdésemet. :D A bonyolultabb gyártás miatt a donauwörthi-vel azonos termelékenységhez nagyobb gyártókapacitás kellene. Ami inkább több munkást, több műszakos munkarendet igényel (nem feltétlen nagyobb csarnokot). A kérdés, hogy az Airbus Marignane-ban hiányt szenved ebben vagy már most is a kapacitásuk 100%-án dolgoznak? Lehetne az üzemüket nagyobb termelékenységi szintre emelni vagy sem?
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
Segítek értelmezni a kérdésemet. :D A bonyolultabb gyártás miatt a donauwörthi-vel azonos termelékenységhez nagyobb gyártókapacitás kellene. Ami inkább több munkást, több műszakos munkarendet igényel (nem feltétlen nagyobb csarnokot). A kérdés, hogy az Airbus Marignane-ban hiányt szenved ebben vagy már most is a kapacitásuk 100%-án dolgoznak? Lehetne az üzemüket nagyobb termelékenységi szintre emelni vagy sem?
Erre itt szerintem nem fogsz választ kapni.

(Azt láttam hogy a Tigerrel repkedtek meg azt a r̶u̶s̶n̶y̶a̶ sajátos kinézetű H-160-ast reszelgették,reptették. A gyártósor közelében sajnos nem jártam.)
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 986
113
Segítek értelmezni a kérdésemet. :D A bonyolultabb gyártás miatt a donauwörthi-vel azonos termelékenységhez nagyobb gyártókapacitás kellene. Ami inkább több munkást, több műszakos munkarendet igényel (nem feltétlen nagyobb csarnokot). A kérdés, hogy az Airbus Marignane-ban hiányt szenved ebben vagy már most is a kapacitásuk 100%-án dolgoznak? Lehetne az üzemüket nagyobb termelékenységi szintre emelni vagy sem?
Hat ezt itt szerinted ki tudna? Maskeppen: hany francia Airbus felsovezetot szoktal errefele kommentelni latni? :cool:
Az hagyjan, de ez alapvetoen kalkulaciok kerdese, ha van eleg bejovo rendeles, majd akkor emelik a kapacitast, de szerintem ez nem fenyeget.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti and Vogon

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 086
2 633
113
Hat ezt itt szerinted ki tudna? Maskeppen: hany francia Airbus felsovezetot szoktal errefele kommentelni latni? :cool:
Az hagyjan, de ez alapvetoen kalkulaciok kerdese, ha van eleg bejovo rendeles, majd akkor emelik a kapacitast, de szerintem ez nem fenyeget.
Jó, igaz, elvi kérdés. Csak akkor derülhetne ki ha a háború miatt emelnék a gyártókapacitást. Ha esetleg a magyar gépek is hamarabb megérkeznének az utalhatna erre.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
A bonyolultabb gyártás miatt a donauwörthi-vel azonos termelékenységhez nagyobb gyártókapacitás kellene. Ami inkább több munkást, több műszakos munkarendet igényel (nem feltétlen nagyobb csarnokot).

Nekem nem jön ki, hogy ez miért függne egyik a másiktól. Ereszcsatornát is gyárthatsz napi 24 órában három műszakos beosztással. Szerintem ha értesz hozzá, akkor H225M-et is gyárthatsz egy műszakos beosztással.
Ha a románokat egyszer elkapja a III. vh-s láz és rendelnek 300 darab TR-85-öt, akkor azt gyárthatják ugyan abban a csarnokban egy műszakban, mert a történelmi tapasztalatok nem azt mutatják, hogy náluk a hk gyártást el kellene kapkodni. Örülhetnek annak is, ha a megrendelés nem feleződik, harmadolódik időközben. De ha erre a gyár illetékesei azt mondják, hogy nekik időre le kell gyártaniuk a Piranyákat is, akkor logikusabb a minimum két műszak ugyan abban a csarnokban.
Csak ehhez akkor fel kell venni embereket. Nekem ki ne találja senki, hogy 5-6 évig 16 órázok, csak azért, mert a politikusoknak nagyon sürgős... csak basztak gyártási ütemtervet előre elkészíteni. Néha be lehet vállalni önként túlórát, de hogy emiatt valaki kihagyja a gyerekei életéből a következő fél évtized minden napját, azt ki ne találja senki!
Szóval szerintem nem a gyártási folyamat bonyolultsága az, amitől függ, hogy hány műszakban dolgozol, hanem az, hogy éppen mennyi a megrendelés, illetve a gyár építésekor mekkora volumennel számoltak.

Jó, igaz, elvi kérdés. Csak akkor derülhetne ki ha a háború miatt emelnék a gyártókapacitást.

Másként szemléljük a világot. Én a franciáknál nem látom a világháborús készülődést. Mondjuk az egy másik jel, ha jövőbeli jeleket gyűjtünk rá, hogy ha azt mondják majd, hogy nem felezik meg az MBT-k számát, hanem a teljes 200valamnnyi darabra kérik a frissítést, no akkor például nézegetném, hogy máshol megpróbálják-e visszaállítani a régi, dicső fényüket, van-e kapacitás emelésre utaló jel.
Egyelőre csak Európa önállóságában gondolkodnak, nem fegyverkezésben.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 919
73 002
113
Azok a KI-lökhető ablakok (vészkijárat),viszont nemtom miért kívül piros...
Az ok, gondoltam is, nem az ablakkeret szinevel van a bajom. Szerintem tokmindegy milyen szine van a helikopternek, tolem lehet püspöklila is, csak hulyen jon ki hogy a felsegjelen rugoztak es azert nem rendes. Mit gondolnak mennyit oszt vagy szoroz az a felsegjel? Ha mar olyan kozel megy hogy az barmit is szamit az mar kizart hogy akkor meg repuljon.
A helikoptert nem veszik eszre de a felsegjelet igen?
Ha meg nem megy legvedelem kozelebe akkor megint mindegy.
Na mindegy csak rohejes hogy az ablakkeretek pirosak, az ék meg szürke. De hat Honvédség...
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 231
33 506
113
Oda kirepül maga is több leszállóval - mint az Ancsák is tették ezt Afganisztánba.
Az áttelepülési hatótávja amúgy is több mint 1300 km. Nem hiszem hogy bármi dolga lenne MH-nak ilyen távolságban...
Valahogy mégiscsak odakeveredtünk Afganisztánba is.
Gyorsabb és üzemidő kimélőbb kivinni ilyen távolságba egy C17en,mint saját forgószárnyon.
Most számold ki,hogy egy komolyabb javitásközi üzemidőböl mennyit eszik meg egy afgán szintű távolágra való kirepülés.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Miért akartok egy helikoptert repülővel szállítani?

Hogy ne legyen a helikoptereseknek nagy a pofájuk, hogy ők tudnak hátrafelé is repülni!

Viccet félre téve, ha egy tankolással le tudjuk tenni a célországban, akkor nem tankoltatnánk három-négy másik ország repterén. Ha búrokat kell kimenteni és hazahozni Dél-Afrikából, gondolj bele, egy csomó fekete-afrikai országba le kéne még szállni!
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
Az ok, gondoltam is, nem az ablakkeret szinevel van a bajom. Szerintem tokmindegy milyen szine van a helikopternek, tolem lehet püspöklila is, csak hulyen jon ki hogy a felsegjelen rugoztak es azert nem rendes. Mit gondolnak mennyit oszt vagy szoroz az a felsegjel? Ha mar olyan kozel megy hogy az barmit is szamit az mar kizart hogy akkor meg repuljon.
A helikoptert nem veszik eszre de a felsegjelet igen?
Ha meg nem megy legvedelem kozelebe akkor megint mindegy.
Na mindegy csak rohejes hogy az ablakkeretek pirosak, az ék meg szürke. De hat Honvédség...
Azok más nemzet gépein is pirosak,de marhára nem feltűnő! Keress rá a guglin!
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Vogon

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 127
113
A most megérkezett két példányt mikortól kezdik el repülni? Gondolom nem várják be a többit...Esetleg még valami honi légügyi engedélyre várnak?Jó lenne azért ha aug. 20-án már a nagyközönség is láthatná ezeket a levegőben Budapesten, vagy legalább Szolnokon.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 300
34 976
113
363003921_710114947795509_4562082000972396963_n.jpg