[HUN] BTR-80, -80A

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
19 533
67 278
113
Amúgy jelenleg a BTR továbbüzemeltetése mégnehezebb lett, mivel azoktól az országoktól ahonnan eddig vettünk alkatrészt (orosz,ukrán,belarusz) többet nem jutunk hozzá és a köztes szereplő beiktatását ezek közé meg árgus szemekkel figyelik a nyugatiak...
És így is szar helyzetben vagyunk velük.

Szóval konkrétan reverse engineeringgel kéne alkatrészeket újrateremteni gyári tervdokumentáció nélkül. Igaz nem egy űrsikló a gép de akkor is idő meg pénz.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
7 676
13 056
113
Amúgy jelenleg a BTR továbbüzemeltetése mégnehezebb lett, mivel azoktól az országoktól ahonnan eddig vettünk alkatrészt (orosz,ukrán,belarusz) többet nem jutunk hozzá és a köztes szereplő beiktatását ezek közé meg árgus szemekkel figyelik a nyugatiak...
És így is szar helyzetben vagyunk velük.

Szóval konkrétan reverse engineeringgel kéne alkatrészeket újrateremteni gyári tervdokumentáció nélkül. Igaz nem egy űrsikló a gép de akkor is idő meg pénz.
nincs elég a "kannibalizáláshoz"?
A 90-es években sok száz darab BTR-t kaptunk...
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 350
18 942
113
nincs elég a "kannibalizáláshoz"?
A 90-es években sok száz darab BTR-t kaptunk...
Az alkatrész és egyéb anyag csere programra vóltak kísérletek ezek néhány szegmensbe nagyobb tételszámokat is elértek ilyen pl a gumiabroncs... különböző tömítések vezetékek biztosítékok stb... a fékrendszer cserélye lenne egy logikus lépés hisz annak minősége és utánpótlása is hagy némi kivánni valót.
magának a motor nak és az erőátviteli rendszernek az üzemeltetése bizonyos mértékben nem jelent gondot se most sem a késöbbiekben mert a currus elég sok szükséges elemet tud hozzá készíteni és ugyebáár teherautó motorral rendelkezik az eszköz... hosszútávon a rendszer üzemeltetése kétséges. amég nem érkezik be a váltás addig viszont egyyenlőre megoldottnak látszik... kis számaba azért én logisztikai járműként minimális ráfordítással tovább üzemeltetném mégha csökkentett üzemmódba is hogyha szükséges legyen mihez nyúlni... ezt még meg is tudnánk ugrani... De ez nem jelenti azt hogy ez esetben ne kellene gondoskodni a váltásukról de ez ugye idő és pénz...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 350
18 942
113
a váltásnak van egy olyan pozitív hozadéka üzemeltetés tekintetébe hogy minden eggyes (leváltott) kivont járművel eggyütt Mzárólt késszletek is felszabadúlnak (és a kívont eszköz kannibalizációra még a késöbbiekben is alkalmas marad.) tehát minél több új eszköz kerül rendszerbe ami a btr eket váltja a maradó flottatovábbüzemeltetése annyival biztosabbá vállik...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
19 533
67 278
113
Az alkatrész és egyéb anyag csere programra vóltak kísérletek ezek néhány szegmensbe nagyobb tételszámokat is elértek ilyen pl a gumiabroncs... különböző tömítések vezetékek biztosítékok stb... a fékrendszer cserélye lenne egy logikus lépés hisz annak minősége és utánpótlása is hagy némi kivánni valót.
magának a motor nak és az erőátviteli rendszernek az üzemeltetése bizonyos mértékben nem jelent gondot se most sem a késöbbiekben mert a currus elég sok szükséges elemet tud hozzá készíteni és ugyebáár teherautó motorral rendelkezik az eszköz... hosszútávon a rendszer üzemeltetése kétséges. amég nem érkezik be a váltás addig viszont egyyenlőre megoldottnak látszik... kis számaba azért én logisztikai járműként minimális ráfordítással tovább üzemeltetném mégha csökkentett üzemmódba is hogyha szükséges legyen mihez nyúlni... ezt még meg is tudnánk ugrani... De ez nem jelenti azt hogy ez esetben ne kellene gondoskodni a váltásukról de ez ugye idő és pénz...
Fékrendszer, felfüggetsztés amit újra kéne alkotni. Illetve a fegyveres része a gépeknek.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 350
18 942
113
Fékrendszer, felfüggetsztés amit újra kéne alkotni. Illetve a fegyveres része a gépeknek.
nem kell rá fegyver szerintem. legalábbís a (késöbbiekben esetlegesen rendszerben maradóakról) le lehet venni és logisztikai járműként alkalmazni ameddig a váltása ebben a szerepkőrben nem lessz megoldott... pár db ot esetleg konvolykísérőnek érdemes lehet úgymond modernizálni de véeményem szerint nagyon szűk az erre a célra fordítható pénzösszeg a időt figyelembe véve...

én egy 6x6 os (nem úszóképes) gidránnak látnák útat mint gyors alternatíva mind páncélozott harctéri loisztikai jármű mint konvólykisérő nagyobb kaliberű gfegyverzet hordozására alkalmas platform.) 20mm gépágyúval is nyugodtan meg leehetne próbálkozni egy 6x6 os gidrán esetében...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
19 533
67 278
113
nem kell rá fegyver szerintem. legalábbís a (késöbbiekben esetlegesen rendszerben maradóakról) le lehet venni és logisztikai járműként alkalmazni ameddig a váltása ebben a szerepkőrben nem lessz megoldott... pár db ot esetleg konvolykísérőnek érdemes lehet úgymond modernizálni de véeményem szerint nagyon szűk az erre a célra fordítható pénzösszeg a időt figyelembe véve...

én egy 6x6 os (nem úszóképes) gidránnak látnák útat mint gyors alternatíva mind páncélozott harctéri loisztikai jármű mint konvólykisérő nagyobb kaliberű gfegyverzet hordozására alkalmas platform.) 20mm gépágyúval is nyugodtan meg leehetne próbálkozni egy 6x6 os gidrán esetében...
Igen de amíg nincs pótlás az agyonhasznált fegyverzettel kezdeni kell valamit sajnos, mert rohadtul szét vannak kopva a gépek fegyveresen.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
8 376
13 285
113
Tehát a fizika törvényei és az orosz ukrán háború okozta alkatrészválság, kierőltetheti hogy a tervezett idő előtt elkezdjünk megszabadulni a BTR harcjárművektől. Itt megint csak az jön be nekem, ha azonnal akarunk, mondjuk 300 db APC harcjárművet, akkor max amerikai készletek vannak talán ha vannak, amihez hozzá lehet jutni. Stryker.
Meglátjuk hogy jön majd a Lynx, milyen tempóban.
Gumikerekesben, ha még napirenden lesz, Boxert kellene rendelni, nagyobb mennyiségben és nem várni a majd egyszer talán, lesz valami új, amit még most kezdünk protózni valamikor, szintén majd.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
8 376
13 285
113
Igen de amíg nincs pótlás az agyonhasznált fegyverzettel kezdeni kell valamit sajnos, mert rohadtul szét vannak kopva a gépek fegyveresen.

Itt nem az van megint, hogy semmit nem akarnak költeni a régi orosz vasakra, akkor sem ha hadrendben lesznek még egy darabig ?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 350
18 942
113
Heidar-5_8x8_minelayer_vehicle_BTR-60PB_Iran_Iranian_army_defense_industry_001.jpg
bár iráni és 60 as de én két tucat hasonlónak is nagyon tudnák örülni és azt mondanám hogy bizony felgyorsúlt a fejlesztés és a beszerzés. az a gáz hogy egy hasonlónál nem a jármű vagy a kivető rendszer (telepítő) okozna problémát hanem jogy nincs erre a célra alkalmas aknatípusunk (ami azért egy gyorsan pótólható problééma) jó fejlesztési lehetőséget kínálna hadiipari szakembereknek és megrendelést a robbanó anyag gyárnak (és még a kivető töltet is hasznos lenne) még azt a egyszerű kamerás dskt is elfoadnám rá...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
7 676
13 056
113
Tehát a fizika törvényei és az orosz ukrán háború okozta alkatrészválság, kierőltetheti hogy a tervezett idő előtt elkezdjünk megszabadulni a BTR harcjárművektől. Itt megint csak az jön be nekem, ha azonnal akarunk, mondjuk 300 db APC harcjárművet, akkor max amerikai készletek vannak talán ha vannak, amihez hozzá lehet jutni. Stryker.
Meglátjuk hogy jön majd a Lynx, milyen tempóban.
Gumikerekesben, ha még napirenden lesz, Boxert kellene rendelni, nagyobb mennyiségben és nem várni a majd egyszer talán, lesz valami új, amit még most kezdünk protózni valamikor, szintén majd.
Vagy AMV-t - ott talán több a szabad kapacitás, mint Boxer esetében.

Ha tippelnem kell, akkor "összeszorított foggal" kifogják várni a Hitron - max ideiglenesen átülnek valamilyen improvizált megoldásra. Használt Fuchs is jó lenne átmenetileg...
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
195
252
63
Szóval konkrétan reverse engineeringgel kéne alkatrészeket újrateremteni gyári tervdokumentáció nélkül. Igaz nem egy űrsikló a gép de akkor is idő meg pénz.
- Pontosan erre gondoltam. A slovákok is gyártanak tornyokat, esetleg olyan tornyot venni tőlük amit később tudnánk felhasználni saját készítésű járműveinken. Hirtelen ezt a 2017-es linket találtam.
https://twitter.com/hashtag/EVPU?src=hashtag_click
- Szóval a tornyot csak cserélni kellene, s ott lenne minden, (éjjellátó, gépágyú, stb), s ehhez kellene tőlük kérni a rakétatartó tervdokumentációját. Összehozni a kettőt. Úgy is szeretnénk a szlovákokkal bővíteni a kapcsolatot.
- Vagy a cseheken keresztül, ha már gyártják a Lynx tornyát, hátha a készülő 8x8-asunk tornyát is ők gyártanák. Szóval csak próbálok hasznosan gondolkodni. :( Így lenne mozgékony légvédelmünk.
Város légvédelemre, határ légvédelemre, folyó átkelés légvédelmére, stb.
Egy utánfutót utána akasztani a BTR-nek pótrakétákkal. Ilyet lehetett látni az ukrán videókon.
2027-8 elég messze van, a harcok meg a nyakunkon, itt mellettünk. Tudom ez is egy hülye gondolat.:(
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
2 498
5 734
113
Amúgy jelenleg a BTR továbbüzemeltetése mégnehezebb lett, mivel azoktól az országoktól ahonnan eddig vettünk alkatrészt (orosz,ukrán,belarusz) többet nem jutunk hozzá és a köztes szereplő beiktatását ezek közé meg árgus szemekkel figyelik a nyugatiak...
És így is szar helyzetben vagyunk velük.

Szóval konkrétan reverse engineeringgel kéne alkatrészeket újrateremteni gyári tervdokumentáció nélkül. Igaz nem egy űrsikló a gép de akkor is idő meg pénz.
600 darabért csak megéri.
De ha már itt tartunk, akkor a hidraulikát kidobni, helyére elektromos szervó meg ilyesmi.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0