Rendben, akkor vannak napjainkban használatban páncélautók, ilyen vastagságú páncéllal, melyekkel szállítanak.Nem,nincs igazad!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Rendben, akkor vannak napjainkban használatban páncélautók, ilyen vastagságú páncéllal, melyekkel szállítanak.Nem,nincs igazad!
Rendben, akkor vannak napjainkban használatban páncélautók, ilyen vastagságú páncéllal, melyekkel szállítanak.
Definiciónak megfelelnek ők is. Hadrendben is vannak. Mintha egyre jobban kezdenének elterjedni. Hogy mitől is vannak messze? Úgy érzem, hogy pont ezek állnak legközelebb a "páncélozott, személyszállító-jármű" meghatározáshoz.Vannak de azok olyan messze vannak az APC-től mint Makó Jeruzsálemtől.
Definiciónak megfelelnek ők is. Hadrendben is vannak. Mintha egyre jobban kezdenének elterjedni. Hogy mitől is vannak messze? Úgy érzem, hogy pont ezek állnak legközelebb a "páncélozott, személyszállító-jármű" meghatározáshoz.
Akkor a Mercedes G, Landrover stb mihez van közel?Nem,azok a Kübelvagenhez a Willis Jeephez meg ilyesmikhez állnak közel.A modern APC-k az Sd.Kfz-251-hez meg az M3 half truckhoz van közel.
TerepjáróhozAkkor a Mercedes G, Landrover stb mihez van közel?
Amúgy a csupasz katonai terepjáró mint kategória. Megszűnőben van.Akkor a Mercedes G, Landrover stb mihez van közel?
Akkor a Mercedes G, Landrover stb mihez van közel?
Amúgy a csupasz katonai terepjáró mint kategória. Megszűnőben van.
Nem hiszek nektek.Hummer(bár ez már a múlt),Dingo,Oshkis JLTV stb.
Én sem!Nem hiszek nektek.
Ide is felvetném, a fejlesztős topikban elkezdett gondolatomat. Amikor kifut a harcjármű szerepkörből a btr állomány, akkor átalakítva őket(itt ez szinte tényleg csak vágás meg hegesztés) szállítóplatósra lehetne egy terepes és úszóképes logisztikai járműparkunk. Kivágva a vezetőfülke és a motortér közötti részt, kiszedve belőle minden felesleges súlyt, szigetelt, lenyitható oldalas platóval legalább négy eur raklapnyi szállítmányt el tudna vinni. Ez persze nem túl nagy kunszt, de a jó terepjáró képessége már megdobja ezt, az úszóképessége viszont egyedülállóvá tenné. Ebből van elég sok elvileg, ha csak 300-at így megcsinálunk, a harmadát meg kiosztjuk a nehéz meg a közepes dandár logisztikai századaiba, akkor nato szinten egyedülálló kapacitásunk lenne. Háborús helyzetben, sok folyóvízzel megszakított terepen kincs lenne az ilyen módú felhasználásuk. A fülkét megerősiteném zárt üregekként kialakított páncélzattal a kivágott anyagból, hogy a személyzetet megvédje, (sofőr, géppuskás), ködgránát rá, az nem fájdalmas tétel de sokat jelenthet túlélésben.
Fel lett vetve a felfüggesztés és fék elégtelensége, de ezek azért nem olyan problémák, amik megoldhatatlanok, akár a cseréjük valami más típusra. A jelen beszerzéseink mellett ezeknek az átfogó átalakítása is mellékes tétel lenne, viszont cserébe olyan képességet adna ami másnak nincs és ez előny lenne mindenkivel szemben. A súlyát jelentősen lehetne csökkenteni a páncéltest ilyen megnyitásával és ezt a szállítókapacitásra illetve abban is némi tartalékterhelhetőségre lehetne fordítani.
Ezeket nem kukáznám ész nélkül.
Ide is felvetném, a fejlesztős topikban elkezdett gondolatomat. Amikor kifut a harcjármű szerepkörből a btr állomány, akkor átalakítva őket(itt ez szinte tényleg csak vágás meg hegesztés) szállítóplatósra lehetne egy terepes és úszóképes logisztikai járműparkunk. Kivágva a vezetőfülke és a motortér közötti részt, kiszedve belőle minden felesleges súlyt, szigetelt, lenyitható oldalas platóval legalább négy eur raklapnyi szállítmányt el tudna vinni. Ez persze nem túl nagy kunszt, de a jó terepjáró képessége már megdobja ezt, az úszóképessége viszont egyedülállóvá tenné. Ebből van elég sok elvileg, ha csak 300-at így megcsinálunk, a harmadát meg kiosztjuk a nehéz meg a közepes dandár logisztikai századaiba, akkor nato szinten egyedülálló kapacitásunk lenne. Háborús helyzetben, sok folyóvízzel megszakított terepen kincs lenne az ilyen módú felhasználásuk. A fülkét megerősiteném zárt üregekként kialakított páncélzattal a kivágott anyagból, hogy a személyzetet megvédje, (sofőr, géppuskás), ködgránát rá, az nem fájdalmas tétel de sokat jelenthet túlélésben.
Fel lett vetve a felfüggesztés és fék elégtelensége, de ezek azért nem olyan problémák, amik megoldhatatlanok, akár a cseréjük valami más típusra. A jelen beszerzéseink mellett ezeknek az átfogó átalakítása is mellékes tétel lenne, viszont cserébe olyan képességet adna ami másnak nincs és ez előny lenne mindenkivel szemben. A súlyát jelentősen lehetne csökkenteni a páncéltest ilyen megnyitásával és ezt a szállítókapacitásra illetve abban is némi tartalékterhelhetőségre lehetne fordítani.
Ezeket nem kukáznám ész nélkül.
Negan küldte a képeket, gondolom a Sprintires játékból. Szóval ilyenné alakítanám a BTR-80-ak java részét, csak vízzáróbb platóoldalakkal, szállítani terepen, folyókon át. Hatalmas logisztikai előnyt adna. A már kialakított műszaki verziókat persze meghagynám, illetve a 80A verziókat kísérni.
GAZ 59037
Ugye említetted, hogy a páncéltest megbontásával (ill. a rakteret nem kellene páncélozni, de adott esetben a kezelő személyzet kabinját meg jobban) az egyensúlyi paraméterek nem borulnak fel? Értem ez alatt akár üresen, teli avagy a kettő között bármi? Amennyiben úszóképesen szeretnénk tartani - akkor csak nagyságrendileg mennyi lenne a hasznos teherbírása? Esetleg belegondolva, hogy kellene másik felfüggesztés meg kerék/gumi (esetleg egyéb) mert a mostani kombó baromira zabálja a baromira nem olcsó speckó gumit ...
Ugye említetted, hogy a páncéltest megbontásával (ill. a rakteret nem kellene páncélozni, de adott esetben a kezelő személyzet kabinját meg jobban) az egyensúlyi paraméterek nem borulnak fel? Értem ez alatt akár üresen, teli avagy a kettő között bármi? Amennyiben úszóképesen szeretnénk tartani - akkor csak nagyságrendileg mennyi lenne a hasznos teherbírása? Esetleg belegondolva, hogy kellene másik felfüggesztés meg kerék/gumi (esetleg egyéb) mert a mostani kombó baromira zabálja a baromira nem olcsó speckó gumit ...
Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszább olvass, akkor látnád, hogy említettem. Gondolom amúgy gumit sem tudnánk némi akarattal olcsón gyártani, mert NINCS HADIIPARUNK, meg felfüggesztést sem.
Ha négy raklapnyi anyagot el tud vinni, de azt mindenen keresztül, akkor ha csak 300 ilyet csinálunk, az mindig lehetne egy logisztikai aduász