A 82-es mintha a tornyon és a fronton vastagabb lenne.

"The layout of the BTR-82A is very similar to the BTR-80A. The BTR-82A is more protected than the basic version of BTR-80A. The vehicle is fitted with a reinforced multi-layer floor which provides protection against mines and improvised explosive devices (IEDs). The BTR-82A is also equipped with new seats and a special suspension that have energy-absorbing properties which increase the protection for the personnel inside the vehicle against mine blast. The hull of the BTR-82A is made with new armored vehicle ballistic protection of laminated synthetic material such as Kevlar."

"The armoured hull of the APC is made up of Kevlar laminated synthetic material to provide ballistic protection. The reinforced floor with multi layers offers protection against improvised explosive devices (IEDs) and mine blasts. The spall liners inside the vehicle armour also protect the crew against explosion."
Igen, ott 2× 8mm vastag.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
A 82-es mintha a tornyon és a fronton vastagabb lenne.

"The layout of the BTR-82A is very similar to the BTR-80A. The BTR-82A is more protected than the basic version of BTR-80A. The vehicle is fitted with a reinforced multi-layer floor which provides protection against mines and improvised explosive devices (IEDs). The BTR-82A is also equipped with new seats and a special suspension that have energy-absorbing properties which increase the protection for the personnel inside the vehicle against mine blast. The hull of the BTR-82A is made with new armored vehicle ballistic protection of laminated synthetic material such as Kevlar."

"The armoured hull of the APC is made up of Kevlar laminated synthetic material to provide ballistic protection. The reinforced floor with multi layers offers protection against improvised explosive devices (IEDs) and mine blasts. The spall liners inside the vehicle armour also protect the crew against explosion."

Irigyled tőlük, valld be!
 
Van vmi RÁBA nevű futómű gyártó/specialista cég.
Ha van politikai szándék biztosan meg tudnák erősíteni a futóművet.

Nem is rossz ötlet, eu-s katonai támogatásból megvenni erre --az utána civilben is használható-- "nyomtató" technikát. Milliárdokat lehet "legombolni" -- ;) -- Brüsszelről ilyen cálra, hivatalosan!

A Boeing-et, az Eu-s rep-gép gyártót is katonai megrendeléseken, technológiai fejlesztési pénzeken keresztül támogatják évtizedek óta az állami támogatások tiltása/korlátozása óta.

Mindenki --más-- csinálja. ...csinálhatja! :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Van vmi RÁBA nevű futómű gyártó/specialista cég.

Rába futóműben világszínvonal.
 
Egy gyors és megfizethető kategóriájú modernizálási csomag javaslat a hazai BTR állomány bőven 10+ éves várható élettartamának figyelembe vételével, arra is gondolva, hogy így pályafutásuk végén normális áron eladhatók lesznek --a hazai "hagyománytól" eltérően--.


1-es lépcső (hónapokon-fél éven belül megvalósítható):
  1. a Gidran-nal egyező --vagy azzal megegyező szerelhetőségű, de szélesebb-- kerékabroncsra történő áttérés,
  2. a Gidran APU(kiegészítő áramforrás) "ráépítés, ami jelentősen tehermentesítheti a ma már kevés teljesítményű eredeti motort(260LE),
  3. az eredeti motor 20-30LE-s teljesítménynövelése (ennyit az eredeti konstrukció és erőátvitel néhány kiegészítéssel elvisel !!!)
  4. BOOSTER/harci üzemmódban +50-60 LE ideiglenesen --percekig-- igénybe vehető teljesítmény beépítése (Víz-Ethanol, stb...),
  5. az új gumik és több lóerő a menetteljesítmények romlása nélkül lehetővé teszi 3-4 Tonna BDD és/vagy NERA pótpáncél ráépítést (védelem 30(+)- mm-es gépágyú ellen),
  6. az igénybe vehető APU miatt lehetségessé válik a fegyvezet stabilizátor beépítés és/vagy távvezérlés, automatizálás!!!

2-es lépcső(hosszabb távra):
  1. a Gidran fék/futómű elemekkel történő modernizálás (végre jelentősen javítja a kezdetektől elégtelen fék-kapacitást),
  2. a Gidran motor beépítés az eredeti helyére, az eredeti pozícióba,


Ilyen alapvető szintű modernizál/változtatás/átépítési feladatokra minden valamire való haderőben van fenntartott fejlesztési és gyártási kapacitás!

Nekünk is! Ja: NEM!!!


Csak "mellesleg", a hiba súlyát jelzendő: Ilyen szintű hibáért Kínában a felelősök eltűntek!

...röviddel a bírósági tárgyalás, majd kivégzés előtt!

"... medve (és a honvédelem) nem játék!"

.

.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
Egy gyors és megfizethető kategóriájú modernizálási csomag javaslat a hazai BTR állomány bőven 10+ éves várható élettartamának figyelembe vételével, arra is gondolva, hogy így pályafutásuk végén normális áron eladhatók lesznek --a hazai "hagyománytól" eltérően--.


1-es lépcső (hónapokon-fél éven belül megvalósítható):
  1. a Gidran-nal egyező --vagy azzal megegyező szerelhetőségű, de szélesebb-- kerékabroncsra történő áttérés,
  2. a Gidran APU(kiegészítő áramforrás) "ráépítés, ami jelentősen tehermentesítheti a ma már kevés teljesítményű eredeti motort(260LE),
  3. az eredeti motor 20-30LE-s teljesítménynövelése (ennyit az eredeti konstrukció és erőátvitel néhány kiegészítéssel elvisel !!!)
  4. BOOSTER/harci üzemmódban +50-60 LE ideiglenesen --percekig-- igénybe vehető teljesítmény beépítése (Víz-Ethanol, stb...),
  5. az új gumik és több lóerő a menetteljesítmények romlása nélkül lehetővé teszi 3-4 Tonna BDD és/vagy NERA pótpáncél ráépítést (védelem 30(+)- mm-es gépágyú ellen),
  6. az igénybe vehető APU miatt lehetségessé válik a fegyvezet stabilizátor beépítés és/vagy távvezérlés, automatizálás!!!

2-es lépcső(hosszabb távra):
  1. a Gidran fék/futómű elemekkel történő modernizálás (végre jelentősen javítja a kezdetektől elégtelen fék-kapacitást),
  2. a Gidran motor beépítés az eredeti helyére, az eredeti pozícióba,


Ilyen alapvető szintű modernizál/változtatás/átépítési feladatokra minden valamire való haderőben van fenntartott fejlesztési és gyártási kapacitás!

Nekünk is! Ja: NEM!!!


Csak "mellesleg", a hiba súlyát jelzendő: Ilyen szintű hibáért Kínában a felelősök eltűntek!

...röviddel a bírósági tárgyalás, majd kivégzés előtt!

"... medve (és a honvédelem) nem játék!"

.

.
A szívó diesel nem szereti a viz+etanol kombót... sőt kifejezetten árt neki.... üzembiztosan az eredeti motor nem tuningolhato... Kamaz motoros V8 szívó max egy turbót rakhatnal rá de mivel nem.igy lett kitalava olyan lesz mint a húzott TDI..... max az optikai rendszereit fejlesztenem és kaphatna korszerű PCT rakétat és ennyi mehetne a tartalékosoknak.... jah és új gumik...
 
A szívó diesel nem szereti a viz+etanol kombót... sőt kifejezetten árt neki.... üzembiztosan az eredeti motor nem tuningolhato... Kamaz motoros V8 szívó max egy turbót rakhatnal rá de mivel nem.igy lett kitalava olyan lesz mint a húzott TDI..... max az optikai rendszereit fejlesztenem és kaphatna korszerű PCT rakétat és ennyi mehetne a tartalékosoknak.... jah és új gumik...
Van még METIS-M pct-nk? Azt rá lehetne rakni?
 
A szívó diesel nem szereti a viz+etanol kombót... sőt kifejezetten árt neki.... üzembiztosan az eredeti motor nem tuningolhato... Kamaz motoros V8 szívó max egy turbót rakhatnal rá de mivel nem.igy lett kitalava olyan lesz mint a húzott TDI..... max az optikai rendszereit fejlesztenem és kaphatna korszerű PCT rakétat és ennyi mehetne a tartalékosoknak.... jah és új gumik...


...én is erre gondoltam először, de utánanézve, a képen jobb oldalon hátul jól látható a turbó-feltöltő(fekete négyzettel lecsavarozva a turbó "bemenet"):

dvigatel_kamaz_7403.jpg
,

...és itt is észrevehető a jobb alsó résznél a turbó, a légszűrőtől --ball oldal-- megy a kép alján a vastag cső a turbó-feltöltő --másik képen fekete négyzettel lezárt-- bemenetéhez a jobb oldalra":

image%2B%252845%2529.jpg



Ha ez a mi "darabjainknál" így van akkor megvan az alap +30 LE és ha van szándék jöhet a WAR-BOOSTER +50+ LE!




U.I.: Mikor már én voltam sorozott, akkor is turbó-motorosak voltak!

Van egyáltalán szívó-motoros??? ...én nem emléxem.

U.I. 2:Milyenek a "mieink"??? ...valaki "nem-rég-szerelt"/aktív tud nyilatkozni?


.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Az orosz ukrán háború feltehetően átírja a honvédségi terveket is, BTR ügyben. Ugye arról volt szó, maradnak még ezek, mert sok van belőlük. Szerintem most menni fognak a levesbe. Alkatrész utánpótlás nem hinném hogy biztosítható, így a hadrafoghatóságuk sem. Pótlásukon lehet agyalni, használt nyugati pszh képében. Szerintem ez a helyzet. ( Stryker, nálam ezt már nem kérdés, ha használt és elérhető cucc kell, tegnapra. )
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0
...a honvédelem és a medve nem játék!!!
Szia
- Tökéletesen igazad van! Nagyon is elgondolkodtató az elképzelés, illetve elképzelések! Ez a kis ország anyagilag nem fogja bírni azt a sok Boxert! Lynx, Leopárd 2-es harckocsikat, finanszírozni a megvételüket. Hirtelen minden kellene, na de miből? Így is szart se ér a pénzünk, ezért nem megoldás a hirtelen minden! Igen tudom hogy mindenki jobbat többet szeretne, Én is szeretnék Mercédeszt, vagy Audit, esetleg Ferrarit. Ám nincs miből! :oops: :( Meg kell elégednünk egyszerűbb lehetőséggel, ám az mégis legyen jó! 30 évvel ezelőt kezdtük volna más lenne a helyzet.
- A számunkra megfelelő helyi adottságoknak megfelelő!

1. Csapat légvédelem!
Jogos a felvetése annak aki ezt mondja.
Itt a felvetés az MT-LB én csak erre használnám: Csapat légvédelem .
9A34M-Gopher-TEL-MiroslavGyurosi-1S.jpg

- Ez alapból kész nem kell hozzányúlni se. Azért egy saját radart nem ártana ráhelyezni! Szerintem nem is "drága" s lesz önállóan csapat légvédelem, tud a csapattal együtt haladni. Nem kell neki a frontvonal közelében portyázni, hátrébb szépen ellesznek s onnan figyelnek a csapatra.

2. Én csapatszállítónak nem vennék. Inkább akkor BMP-et a Csehektől, vagy a Finneken keresztül valamilyen kerülő úton, vagy ahol tudnék! Ha nem megy, Akkor meg MT-LBu-at vennék! Több mindenre lehetne használni a magassága miatt! Lehetne frankó csapatszállítót készíteni egy kis bütyköléssel. Egészségügyis járgányt, Rádióst, fő radarost stb..stb.
1024px-Lazar_2_BVT.jpg

- Ilyesmire gondoltam az MT-LBu-ból, ez a (Lazar-2) ugye csak láncosan maradna! Azt se kellene bántani. Nekünk jobb a láncos a sok folyó, agyag miatt! Természetesen motor előre! A deszanttért nem foglalhatja, ott kell a hely a fiúknak s a cumónak! A lánctalppal talán jobb lenne a helykihasználás is! S természetesen alacsonyabb volna. A hátsóajtó pedig aláhajlóan lenyíló kellene hogy legyen.
Felső lánctartónak kis kerekek kellenének!

3. Hogy a topik témájánál maradjak, a BTR-nek igen elgondolkodtató a helyzete, ahogyan lefestitek a helyzetet, illetve az állapotát!
Az hogy kézzel kell tekerni a tornyot, viszonylag "olcsón" megoldható egy motorral. A többi már nem annyira, nem értek a harci árakhoz. A diesel motort mindenképpen előre kell hozni a gép orrába! S egy komolyabb védelmet kell neki biztosítani előről. Ha a motor kijött a deszanttérből, oldalt az ajtó beheggelyt. Nem kell ott bujkálni, igen láttam milyen keserves ott kijönni fegyverrel.
Hátul lenyíló ajtó kell!
- Én az aknavetősöknek adnék jócskán belőle! A kerekek fölé helyeznék jobbról-Balról egy-egy 120-as vagy talán még 160-as aknavetőt, Pl: megállás után aknavető leenged s lehet lövöldözni. Ha kész a támadás, akkor visszalehet billenteni a vízszintes helyzetébe s lehet tovább iszkolni. Így egy gépen 2db aknavető lenne, hatékonyabb a támadás! (Nem benne, nem a tetején, oldalt a kerék fölött)! Gumikeréken gyorsabb a mozgásuk. Fent a torony saját védelmi célokat szolgálna! Elől az ablak-orrész között nem volna megtörve, kikellene egyenesíteni, ezáltal a motor jobban elférne. A váltó hogyan férne ott el azt még nem tudom, az elhelyezkedését sem. :rolleyes:

4. Ha mégis lenne egy kis pénz a kasszában amit lehetne felhasználni, akkor én ezt a M-Bombe-t venném meg a 6x6-os kialakítást, ám lehet 8x8-as is ez a 6x6-os tipus! Ugye csak láncosan kérném nem pedig kerekesen s tudjon úszni! Így jóval alacsonyabb volna, nem lenne céltábla!
A jelenlegi súlyából kijönne. Nem kellene ügyeskedni, hoznának mindent, üzemet stb. Mint a Linx
- Jobb lenne a BMP-nél is! Magasabb beltér, világosabb, nem éreznél klausztrofóbiát, még is esztétikusabb. Tornyot lehet válogatni rá, rakétákat tornyon oldalra! Olcsóbb ám mégis védettebb.
Ami a lényeg, jó nagy a háta! Azaz bármire fellehet használni, pont úgy ahogyan az MT-LB -t .
- Én úgy gondolom hogy ez a láncos, úszós M-bombe felkeltené a figyelmet, ha elkezdenénk gyártani. Tudom-tudom-tudom ott a szuper Linx-ünk. :oops:

Egyszóval ez az én véleményem! Így jóval olcsóbban s mégis a célnak megfelelően!
- Természetesen vennénk a külhonnak 6db boxert! No mégis :rolleyes: hogy párba legyenek.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
BTR-80 Kicsit módosítva, motor elől!

DAF YP408 PWI-S GR Itt elérhető az oldal.

75-19.jpg

12.gif

13_2.gif

bj6.jpg

DAF_YP_408_UNIFIL.jpg


Wikiről néhány adat linkje

Úgy gondolom eléggé látszik minden, próbáltam összegyűjteni hogy értelmezhető legyen.

A DAF YP-408 egy holland 8×6-os páncélozott személyszállító, négyből három tengelyt a tipikus DAF H-hajtás hajt meg. 6 literes, 6 hengeres dízelmotorja van, 5 sebességes váltóval és 2 sebességes váltóművel. A prototípusokat az 1950-es évek végén fejlesztették ki, az 1960-as években 750 jármű gyártása folyt. Az YP-408 1964-ben állt szolgálatba, és 1987-ig a holland hadseregnél volt. A holland hadsereg Suriname-i szolgálatában álló számos járművet átadták az új suriname-i hadseregnek, amikor az ország 1975-ben függetlenné vált. A Portugál Légierő 28 volt holland példányt kapott 1992-ben. Ezeket a Polícia Aérea (katonai rendőrség) használta a légibázis biztonsági szerepében egészen a 2000-es évek elejéig.
- Kezdetnek, bemutatásnak, kapaszkodónak ennyi.
 
BTR-80 Kicsit módosítva, motor elől!

DAF YP408 PWI-S GR Itt elérhető az oldal.

75-19.jpg

12.gif

13_2.gif

bj6.jpg

DAF_YP_408_UNIFIL.jpg


Wikiről néhány adat linkje

Úgy gondolom eléggé látszik minden, próbáltam összegyűjteni hogy értelmezhető legyen.

A DAF YP-408 egy holland 8×6-os páncélozott személyszállító, négyből három tengelyt a tipikus DAF H-hajtás hajt meg. 6 literes, 6 hengeres dízelmotorja van, 5 sebességes váltóval és 2 sebességes váltóművel. A prototípusokat az 1950-es évek végén fejlesztették ki, az 1960-as években 750 jármű gyártása folyt. Az YP-408 1964-ben állt szolgálatba, és 1987-ig a holland hadseregnél volt. A holland hadsereg Suriname-i szolgálatában álló számos járművet átadták az új suriname-i hadseregnek, amikor az ország 1975-ben függetlenné vált. A Portugál Légierő 28 volt holland példányt kapott 1992-ben. Ezeket a Polícia Aérea (katonai rendőrség) használta a légibázis biztonsági szerepében egészen a 2000-es évek elejéig.
- Kezdetnek, bemutatásnak, kapaszkodónak ennyi.
Milyen kiválóan elfernek benne...
 
BTR-80 Kicsit módosítva, motor elől!
Szia,

En mindig annak a partjan vagyok, hogy a "van" jobb mint a "nincs", tehat semmi hasznalhatot ne dobjunk ki.

De a BTR-80 az a kategoria a szememben, amire az uzembentartason kivul nem szabad kolteni.

Mar amikor megvettuk es lecsereltuk a BMP-1-eseket erre, mar akkor is messze gyengebb es korszerutlenebb volt, mint amit csereltunk; szoval megvenni se ezeket kellett volna, nemhogy 30 evvel kesobb nekiallni odebb tenni benne a motort es megerositeni a pancelzatat, ami lehet, hogy kicsit kevesebbe kerul, mint venni egy vadonat ujatt, de en gyanakszok, hogy inkabb kicsit tobbe kerul, mint venni vadonat ujat.
 
Ha már BTR akkkr inkább BTR-87.
- Természetesen, nincs is ezzel gondom, evidens, fiatalabb gép stb...! A DAF YP408-t (1950-es) csak azért mutattam hogy meglehet oldani az elől lévő motor megoldást! Ezáltal több hely lenne a deszant térben! Ennyi volt csak a jó-szándék! Na de látod hogy ebben a BTR-87-ben is elől jobboldalt elfoglal 2 helyet a motor. Ezért mutattam! Ott elférne a sofőr mellet egy előljáró, főnök, mögötte pedig egy lövész 20-as gépágyúval. Így jobbról-balról lenne egy-egy gyalogság támogató lövész! Hátul a deszant ajtaja is milyen ótvarul van megoldva! Nem jobb volna alábukottan egy lenyilló! Látod mindent meglehetne oldani csak egy kis akarat kellene. Az oldal védelmet is meglehetne oldani! Ha a CURRUST rendbe rakná valaki ott szépen meglehetne oldani a BTR-k felujítását. Nem gány munka kell, a mérnököknek meg kreativitás kellene s mindjárt lenne munkájuk. Ötlet lenne szerintem dögivel. A BTR-k meg nem kis tétel lenne nekik.
Mindent meglehetne oldani, nem gány munkába!
- Ugyanakkor pedig nem kellene kohóba dobni az egész gépezetet. A légkondinak lehetne egy külön kéthengeres kis motort tenni s a nagymotort lelehetne állítani! Légkondi nyáron hűt, télen fűt álló helyzetben! Ennyi, nem kell felhúzni a motort, stb...stb..! Fogyasztás kevesebb.
-

- Én úgy lennék vele, jobb kis helyen életben maradni, mint nagy helyen céltábla lenni! Ezért tetszenek a BMP-k ahogyan említetted is. Ott is azért kellene kicsit Ráncfelvarrást végezni, több-mindenkinek igaza van. Természetesen háborúmentes időben jobb a nagy hely, kényelmesebb, ez evidens!
 
- Természetesen, nincs is ezzel gondom, evidens, fiatalabb gép stb...! A DAF YP408-t (1950-es) csak azért mutattam hogy meglehet oldani az elől lévő motor megoldást! Ezáltal több hely lenne a deszant térben! Ennyi volt csak a jó-szándék! Na de látod hogy ebben a BTR-87-ben is elől jobboldalt elfoglal 2 helyet a motor. Ezért mutattam! Ott elférne a sofőr mellet egy előljáró, főnök, mögötte pedig egy lövész 20-as gépágyúval. Így jobbról-balról lenne egy-egy gyalogság támogató lövész! Hátul a deszant ajtaja is milyen ótvarul van megoldva! Nem jobb volna alábukottan egy lenyilló! Látod mindent meglehetne oldani csak egy kis akarat kellene. Az oldal védelmet is meglehetne oldani! Ha a CURRUST rendbe rakná valaki ott szépen meglehetne oldani a BTR-k felujítását. Nem gány munka kell, a mérnököknek meg kreativitás kellene s mindjárt lenne munkájuk. Ötlet lenne szerintem dögivel. A BTR-k meg nem kis tétel lenne nekik.
Mindent meglehetne oldani, nem gány munkába!
- Ugyanakkor pedig nem kellene kohóba dobni az egész gépezetet. A légkondinak lehetne egy külön kéthengeres kis motort tenni s a nagymotort lelehetne állítani! Légkondi nyáron hűt, télen fűt álló helyzetben! Ennyi, nem kell felhúzni a motort, stb...stb..! Fogyasztás kevesebb.
-

- Én úgy lennék vele, jobb kis helyen életben maradni, mint nagy helyen céltábla lenni! Ezért tetszenek a BMP-k ahogyan említetted is. Ott is azért kellene kicsit Ráncfelvarrást végezni, több-mindenkinek igaza van. Természetesen háborúmentes időben jobb a nagy hely, kényelmesebb, ez evidens!
De kohóba kell dobni az összeset.
 
- Természetesen, nincs is ezzel gondom, evidens, fiatalabb gép stb...! A DAF YP408-t (1950-es) csak azért mutattam hogy meglehet oldani az elől lévő motor megoldást! Ezáltal több hely lenne a deszant térben! Ennyi volt csak a jó-szándék! Na de látod hogy ebben a BTR-87-ben is elől jobboldalt elfoglal 2 helyet a motor. Ezért mutattam! Ott elférne a sofőr mellet egy előljáró, főnök, mögötte pedig egy lövész 20-as gépágyúval. Így jobbról-balról lenne egy-egy gyalogság támogató lövész! Hátul a deszant ajtaja is milyen ótvarul van megoldva! Nem jobb volna alábukottan egy lenyilló! Látod mindent meglehetne oldani csak egy kis akarat kellene. Az oldal védelmet is meglehetne oldani! Ha a CURRUST rendbe rakná valaki ott szépen meglehetne oldani a BTR-k felujítását. Nem gány munka kell, a mérnököknek meg kreativitás kellene s mindjárt lenne munkájuk. Ötlet lenne szerintem dögivel. A BTR-k meg nem kis tétel lenne nekik.
Mindent meglehetne oldani, nem gány munkába!
- Ugyanakkor pedig nem kellene kohóba dobni az egész gépezetet. A légkondinak lehetne egy külön kéthengeres kis motort tenni s a nagymotort lelehetne állítani! Légkondi nyáron hűt, télen fűt álló helyzetben! Ennyi, nem kell felhúzni a motort, stb...stb..! Fogyasztás kevesebb.
-

- Én úgy lennék vele, jobb kis helyen életben maradni, mint nagy helyen céltábla lenni! Ezért tetszenek a BMP-k ahogyan említetted is. Ott is azért kellene kicsit Ráncfelvarrást végezni, több-mindenkinek igaza van. Természetesen háborúmentes időben jobb a nagy hely, kényelmesebb, ez evidens!
A mai modern ATGM világában nincs nagy jelentősége annak, hogy mekkora az IFV/APC, viszont katonaként utaztam BTR-ben és BMP-ben is és egy borzalom a szűk desszanttér. és szerintem nagyon nem mindegy a lövészek közérzete szempontjáből, hogy mennyire "töri össze" őket az IFV/APC, nem kielégítő védelem mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and Ocses