A mai modern ATGM világában nincs nagy jelentősége annak, hogy mekkora az IFV/APC, viszont katonaként utaztam BTR-ben és BMP-ben is és egy borzalom a szűk desszanttér. és szerintem nagyon nem mindegy a lövészek közérzete szempontjáből, hogy mennyire "töri össze" őket az IFV/APC, nem kielégítő védelem mellett.
Sem egy mai felszerelt katona sem a személyi felszerelés sem a tartalék lőszer stb nem fér el rendesen.
 
A nálunk rendszerben tartott BTR-k komolyan nem fejleszthető platformok. Volt terv pld. vezér BTR-el Javelinnel, ott voltak kisebb darabszámban Currus féle kis modernizációk, egészségügyi stb. A motorok, a védettség, a "kommunikációs rendszer" a felderítőképesség és a hálózati hadiviselési rendszerek cseréje, módosítása együttesen egy sok kompromisszummal és minimálisan növekedő harcértékű járművet eredményezne, amely korszerűsítése egyáltalán nem rentábilis.
 
A nálunk rendszerben tartott BTR-k komolyan nem fejleszthető platformok. Volt terv pld. vezér BTR-el Javelinnel, ott voltak kisebb darabszámban Currus féle kis modernizációk, egészségügyi stb. A motorok, a védettség, a "kommunikációs rendszer" a felderítőképesség és a hálózati hadiviselési rendszerek cseréje, módosítása együttesen egy sok kompromisszummal és minimálisan növekedő harcértékű járművet eredményezne, amely korszerűsítése egyáltalán nem rentábilis.
Konstrukciós zsákutca minden tekintetben érdemi fejlesztési tartalék nélkül.
 
Szia,

Szerintem meg nagyon fontos, hogy egy lapos BMP-t meg se lat az ellenseg, mikozben ugyanott egy szep nagy zsiros celpont felso fel vagy akar egy meteret jol meg lehet celozni es ki lehet loni.
Az Öböl-háború kapcsán olvastam, hogy a Warrior-ok rengeteg BMP-t lőttek ki, vica versa ez már nem igaz. Pedig a Warrior sztem legalább egy méterrel magasabb (nincs kedvem utánanézni).
 
Szia,

Szerintem meg nagyon fontos, hogy egy lapos BMP-t meg se lat az ellenseg, mikozben ugyanott egy szep nagy zsiros celpont felso fel vagy akar egy meteret jol meg lehet celozni es ki lehet loni.
Ez egy kicsit a domborzattól és a növényzettől is függ, de azért az ukránok nap mint nap prezentálják pl a drónok használatával, hogy ennek a méret tényezőnek már nincs sok jelentősége.
 
Az Öböl-háború kapcsán olvastam, hogy a Warrior-ok rengeteg BMP-t lőttek ki, vica versa ez már nem igaz. Pedig a Warrior sztem legalább egy méterrel magasabb (nincs kedvem utánanézni).
Kérdés az addigra teljesen demoralizalt irakiak mennyire voltak harckèpesek.
Benn voltak e a gépekbe?
Ők rendelkeztek e bármilyen adattal hogy mikor,honnan jön az ellen.

Az irakiak statikus beásott gépei álló célpontok voltak.
Így ebben a kontextusban nem annyira releváns ez a példa.
 
Át kell alakítani úszóképes logisztikai járművé a 80-asokat, a 80A-t meg megtartani kísérőjárműnek.


Amit meg kell tartani, azt Gidrán futómű-/fék-elemekkel modernizálni kell(ene).

Ha sima BTR-80-as is marad, akkor arra meg mehet(ne) a Gidran-torony, +ATGM(vmelyik megfizethetőbb).

Ha ezeket megycsinálják, csak a logisztika/("civil")gumi-abroncsok visszahozzák bőven a 10-15 év alatt a befektetett pénzt.
...és akkor még a jelenlegi "letolt-gatya" és jelenlegi "szövetséges-kiröhögés" megfizethetetlen előnyeit nem is tudjuk!!!


U.I: +Gidran-APU a hazai fejlesztésű(???) torony-mozgató/-stabilizáló rendszerhez.

U.I. 2.: A 80-122 mm-es rakéta-tüzérségi támogatónak, drón-kezelő(divatozzunk a "kockáknak": drón-operátornak") munkahelynek némi pótpáncéllal "pont-jó"!


.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
Kérdés az addigra teljesen demoralizalt irakiak mennyire voltak harckèpesek.
Benn voltak e a gépekbe?
Ők rendelkeztek e bármilyen adattal hogy mikor,honnan jön az ellen.

Az irakiak statikus beásott gépei álló célpontok voltak.
Így ebben a kontextusban nem annyira releváns ez a példa.
Azt azért ne feledd, hogy az amúgy is kicsi BMP beásva még kisebb.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and bel
Azt azért ne feledd, hogy az amúgy is kicsi BMP beásva még kisebb.
Pont ez az.
Erre írtam ki tudja voltak e a gépekbe.
6 hét szetbombazas után.

Egy beásott bmp ha csak a tornya látszik ki iszonyat pici célpont.
Egy régi suzuki swift hátsó szélvédője nagyobb.

Szóval nem hinném hogy 30 éve a rohamozó warriorok annyira ászok voltak, hogy az őket maljutkaval meg 73milissel aprító irakiakat kilődözgettèk.

Mennyi warrior veszteség volt?

Szóval ott tènyleg nem a méret volt a lényeg.
Nem mérvadó az ottani szárazföldi "összecsapások" nagy része.

Nem véletlenül tartott a kard kb 4 napig.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
A mai modern ATGM világában nincs nagy jelentősége annak, hogy mekkora az IFV/APC
Szia!
- Ebben igazad is van ha gyalogsági ATGM-ről beszélünk.
viszont katonaként utaztam BTR-ben és BMP-ben is és egy borzalom a szűk desszanttér. és szerintem nagyon nem mindegy a lövészek közérzete szempontjából, hogy mennyire "töri össze" őket az IFV/APC, nem kielégítő védelem mellett.
- Ezzel tisztában is vagyok! Én is olyan helyen dolgoztam ahol egy fülkében egész nap rázkódtam 12órát. S légkondi sem volt nyáron. Tudom mennyire töri őket össze! Inkább az alacsony deszantér s a szűk hely a probléma! A 45-ös cipőjének nincs hely, - egyetértek az illetővel! - Igen, elég furcsán van kialakítva a BMP belseje, a BTR-ről ne is beszéljünk. Természetesen az orosz mérnökök nem igen foglalkoznak az ergonómiai problémákkal, szereti nem szereti nem kap mást stílus! Ez van s oszt be. Könnyű legyen gyártani sorozatba, jó sokat! Ez lebeg a szemük előtt.

- Természetesen szükség volna a BMP-nek is egy rácfelvarrásra, ám ez kevesebbe kerülne mint a BTR-é! S még 10 évig használható volna! Addig egy kicsit összeszednénk magunkat a csapatszállító cseréhez! Mivel még nagyon nagy szükség volna Leopárd 2-esekre!
- Szerinted ez a 44db Leopárd-2 elég az ország védelmére?
- Szerintem ez a fő probléma hogy elvagyunk maradva harckocsi vásárlásból!
Képzeld el ha mondjuk lenne vagy 300db Leopárd-2-k, -"kifizetve"- mennyivel nyugodtabban aludnék!
Akkor lehetne beszélgetni a csapatszállító cseréjéről, s én volnék az első aki mondanám hogy csak új tipus jöhet számításba! Ám nincs mivel védekezni! Ez a legnagyobb baj! Látod Ukrajnába mi a helyzet! Már csúzlival is lőnének ha hatásos volna! Emberileg sajnálom őket!
- Mi is ebben a cipőben járnánk! Esetleg mezítláb? Ezért nincs csapatszállítókról semmi hír.

- S kiírjuk a határra hogy holnap támadjatok! Ennyi!

Van 500db BTR: Valamilyen gumikerekes tanknak tervezték a sivatagba! 2 főnek+sofőr megfelelő! Csapatszállítónak olyan amilyen, szar de gurul. Ha viszont nem rakjuk rendbe akkor ez sem lesz! S a fiúk is csak káromkodnak mint a kocsis még 10-15 évig! Érted! S ők is elmennek!

- Én azt nem értem hogy a sereg vezetése, vagy ki alá tartozik ez a Gödöllői CURRUS ZRT, miért nem tudják rendbe tenni -( a munkahelyi gondolkodást, morált)- ahogy olvasom! A mai világban csak akkor van üzlet, meló ha minőségi munkát végzel. Sőt feltakarítasz magad után! Nincs meló, jó van az úgy gondolkodási stílusban! S kereset sincs akkor!

- Miért nem lehet összekapcsolni a céget a BP-i műszak egyetemekkel, főiskolákkal, középiskolás tanuló szerelőkkel.
- Ha már az állam fizeti közpénzből a szerelőket!
Az egyetemisták: Tervező mérnöki szakon feladatokat adni, vagy csoportokban.
Az lenne a lényeg hogy felkészüljenek a való élet problémáira, megoldási lehetőségeire, magára az életre!
- Egyetemeket, főiskolákat összekapcsolni, ismerjék egymást, dolgozzanak együtt egy probléma megoldáson! Számítógép, szoftverfejlesztés szakok! Stb...stb...! Össze kell hozni a leendő mérnökeinket ismerjék meg egymást tudjanak kommunikálni problémákon, megoldásokon!
- Középiskolák: Tanulók gyakorlati időt tudnának szerezni. Járműszerelő, Villamossági szerelő, diagnosztika, s egyéb szakokon! Mire végez lesz gyakorlati ideje is az a 3év mindenkinek!
- Fel kellene tuningolni ezt a CURRUS-t. Nem anyagilag! Szellemileg, majd ők a megrendelésekből azután tudják majd finanszírozni magukat! Adókedvezmény iskolatámogatás miatt stb. Iskolák is jövedelemhez jutnának, szellemi értéket adnának el az üzemnek!
Később az egyetemek a fejlesztésekbe is beléphetnének! Végzős hallgatok léphetnének a munka frontjára. A vállalatnak lenne válogatási lehetősége a mérnökök között. A középiskolások dolgozhatnának tovább a cégnél.
- Szóval ilyesmikre gondoltam a felfuttatáskor! Ha most nem lépünk szarba maradunk!
Nem csak szidni kell a kormányt, hanem segíteni is a munkáját! Ha mással nem is ötletekkel!
Itt megtudjuk vitatni a gondolatokat, ha nem jó, passz mehetünk tovább, s nincs gond.

Bocsáss meg kicsit hosszúra sikerült a válasz, de nagyon nyomta a begyemet! Annyi a táti szájú tedd ki had hűljön ember! - Meg kell venni! - (Ám azt nem mondja senki hogy miből!)
- Meg azt se mondja hozzá, mennyi az adósságunk!
Ilyen gondolkodással veszítette el sok ember a saját házát! S valaki jól járt vele!
Természetesen nem csak a CURRUS-al lehetne ezt véghezvinni, más cégekkel is! Minden megyeszékhelyen van valamilyen egyetem, főiskola!
 
Szia!
- Ebben igazad is van ha gyalogsági ATGM-ről beszélünk.

- Ezzel tisztában is vagyok! Én is olyan helyen dolgoztam ahol egy fülkében egész nap rázkódtam 12órát. S légkondi sem volt nyáron. Tudom mennyire töri őket össze! Inkább az alacsony deszantér s a szűk hely a probléma! A 45-ös cipőjének nincs hely, - egyetértek az illetővel! - Igen, elég furcsán van kialakítva a BMP belseje, a BTR-ről ne is beszéljünk. Természetesen az orosz mérnökök nem igen foglalkoznak az ergonómiai problémákkal, szereti nem szereti nem kap mást stílus! Ez van s oszt be. Könnyű legyen gyártani sorozatba, jó sokat! Ez lebeg a szemük előtt.

- Természetesen szükség volna a BMP-nek is egy rácfelvarrásra, ám ez kevesebbe kerülne mint a BTR-é! S még 10 évig használható volna! Addig egy kicsit összeszednénk magunkat a csapatszállító cseréhez! Mivel még nagyon nagy szükség volna Leopárd 2-esekre!
- Szerinted ez a 44db Leopárd-2 elég az ország védelmére?
- Szerintem ez a fő probléma hogy elvagyunk maradva harckocsi vásárlásból!
Képzeld el ha mondjuk lenne vagy 300db Leopárd-2-k, -"kifizetve"- mennyivel nyugodtabban aludnék!
Akkor lehetne beszélgetni a csapatszállító cseréjéről, s én volnék az első aki mondanám hogy csak új tipus jöhet számításba! Ám nincs mivel védekezni! Ez a legnagyobb baj! Látod Ukrajnába mi a helyzet! Már csúzlival is lőnének ha hatásos volna! Emberileg sajnálom őket!
- Mi is ebben a cipőben járnánk! Esetleg mezítláb? Ezért nincs csapatszállítókról semmi hír.

- S kiírjuk a határra hogy holnap támadjatok! Ennyi!

Van 500db BTR: Valamilyen gumikerekes tanknak tervezték a sivatagba! 2 főnek+sofőr megfelelő! Csapatszállítónak olyan amilyen, szar de gurul. Ha viszont nem rakjuk rendbe akkor ez sem lesz! S a fiúk is csak káromkodnak mint a kocsis még 10-15 évig! Érted! S ők is elmennek!

- Én azt nem értem hogy a sereg vezetése, vagy ki alá tartozik ez a Gödöllői CURRUS ZRT, miért nem tudják rendbe tenni -( a munkahelyi gondolkodást, morált)- ahogy olvasom! A mai világban csak akkor van üzlet, meló ha minőségi munkát végzel. Sőt feltakarítasz magad után! Nincs meló, jó van az úgy gondolkodási stílusban! S kereset sincs akkor!

- Miért nem lehet összekapcsolni a céget a BP-i műszak egyetemekkel, főiskolákkal, középiskolás tanuló szerelőkkel.
- Ha már az állam fizeti közpénzből a szerelőket!
Az egyetemisták: Tervező mérnöki szakon feladatokat adni, vagy csoportokban.
Az lenne a lényeg hogy felkészüljenek a való élet problémáira, megoldási lehetőségeire, magára az életre!
- Egyetemeket, főiskolákat összekapcsolni, ismerjék egymást, dolgozzanak együtt egy probléma megoldáson! Számítógép, szoftverfejlesztés szakok! Stb...stb...! Össze kell hozni a leendő mérnökeinket ismerjék meg egymást tudjanak kommunikálni problémákon, megoldásokon!
- Középiskolák: Tanulók gyakorlati időt tudnának szerezni. Járműszerelő, Villamossági szerelő, diagnosztika, s egyéb szakokon! Mire végez lesz gyakorlati ideje is az a 3év mindenkinek!
- Fel kellene tuningolni ezt a CURRUS-t. Nem anyagilag! Szellemileg, majd ők a megrendelésekből azután tudják majd finanszírozni magukat! Adókedvezmény iskolatámogatás miatt stb. Iskolák is jövedelemhez jutnának, szellemi értéket adnának el az üzemnek!
Később az egyetemek a fejlesztésekbe is beléphetnének! Végzős hallgatok léphetnének a munka frontjára. A vállalatnak lenne válogatási lehetősége a mérnökök között. A középiskolások dolgozhatnának tovább a cégnél.
- Szóval ilyesmikre gondoltam a felfuttatáskor! Ha most nem lépünk szarba maradunk!
Nem csak szidni kell a kormányt, hanem segíteni is a munkáját! Ha mással nem is ötletekkel!
Itt megtudjuk vitatni a gondolatokat, ha nem jó, passz mehetünk tovább, s nincs gond.

Bocsáss meg kicsit hosszúra sikerült a válasz, de nagyon nyomta a begyemet! Annyi a táti szájú tedd ki had hűljön ember! - Meg kell venni! - (Ám azt nem mondja senki hogy miből!)
- Meg azt se mondja hozzá, mennyi az adósságunk!
Ilyen gondolkodással veszítette el sok ember a saját házát! S valaki jól járt vele!
Természetesen nem csak a CURRUS-al lehetne ezt véghezvinni, más cégekkel is! Minden megyeszékhelyen van valamilyen egyetem, főiskola!
Mert az egy komcsi üzem. Nem piaci alapn működik, ha semmit sem csinálnának akkor sem menne csődbe.
 
  • Tetszik
Reactions: bel