[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 553
113
A mai modern ATGM világában nincs nagy jelentősége annak, hogy mekkora az IFV/APC, viszont katonaként utaztam BTR-ben és BMP-ben is és egy borzalom a szűk desszanttér. és szerintem nagyon nem mindegy a lövészek közérzete szempontjáből, hogy mennyire "töri össze" őket az IFV/APC, nem kielégítő védelem mellett.
Sem egy mai felszerelt katona sem a személyi felszerelés sem a tartalék lőszer stb nem fér el rendesen.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 534
113
A nálunk rendszerben tartott BTR-k komolyan nem fejleszthető platformok. Volt terv pld. vezér BTR-el Javelinnel, ott voltak kisebb darabszámban Currus féle kis modernizációk, egészségügyi stb. A motorok, a védettség, a "kommunikációs rendszer" a felderítőképesség és a hálózati hadiviselési rendszerek cseréje, módosítása együttesen egy sok kompromisszummal és minimálisan növekedő harcértékű járművet eredményezne, amely korszerűsítése egyáltalán nem rentábilis.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 553
113
A nálunk rendszerben tartott BTR-k komolyan nem fejleszthető platformok. Volt terv pld. vezér BTR-el Javelinnel, ott voltak kisebb darabszámban Currus féle kis modernizációk, egészségügyi stb. A motorok, a védettség, a "kommunikációs rendszer" a felderítőképesség és a hálózati hadiviselési rendszerek cseréje, módosítása együttesen egy sok kompromisszummal és minimálisan növekedő harcértékű járművet eredményezne, amely korszerűsítése egyáltalán nem rentábilis.
Konstrukciós zsákutca minden tekintetben érdemi fejlesztési tartalék nélkül.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 256
8 169
113
Szia,

Szerintem meg nagyon fontos, hogy egy lapos BMP-t meg se lat az ellenseg, mikozben ugyanott egy szep nagy zsiros celpont felso fel vagy akar egy meteret jol meg lehet celozni es ki lehet loni.
Az Öböl-háború kapcsán olvastam, hogy a Warrior-ok rengeteg BMP-t lőttek ki, vica versa ez már nem igaz. Pedig a Warrior sztem legalább egy méterrel magasabb (nincs kedvem utánanézni).
 
W

Wilson

Guest
Szia,

Szerintem meg nagyon fontos, hogy egy lapos BMP-t meg se lat az ellenseg, mikozben ugyanott egy szep nagy zsiros celpont felso fel vagy akar egy meteret jol meg lehet celozni es ki lehet loni.
Ez egy kicsit a domborzattól és a növényzettől is függ, de azért az ukránok nap mint nap prezentálják pl a drónok használatával, hogy ennek a méret tényezőnek már nincs sok jelentősége.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 646
15 037
113
Az Öböl-háború kapcsán olvastam, hogy a Warrior-ok rengeteg BMP-t lőttek ki, vica versa ez már nem igaz. Pedig a Warrior sztem legalább egy méterrel magasabb (nincs kedvem utánanézni).
Kérdés az addigra teljesen demoralizalt irakiak mennyire voltak harckèpesek.
Benn voltak e a gépekbe?
Ők rendelkeztek e bármilyen adattal hogy mikor,honnan jön az ellen.

Az irakiak statikus beásott gépei álló célpontok voltak.
Így ebben a kontextusban nem annyira releváns ez a példa.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 207
113
Át kell alakítani úszóképes logisztikai járművé a 80-asokat, a 80A-t meg megtartani kísérőjárműnek.


Amit meg kell tartani, azt Gidrán futómű-/fék-elemekkel modernizálni kell(ene).

Ha sima BTR-80-as is marad, akkor arra meg mehet(ne) a Gidran-torony, +ATGM(vmelyik megfizethetőbb).

Ha ezeket megycsinálják, csak a logisztika/("civil")gumi-abroncsok visszahozzák bőven a 10-15 év alatt a befektetett pénzt.
...és akkor még a jelenlegi "letolt-gatya" és jelenlegi "szövetséges-kiröhögés" megfizethetetlen előnyeit nem is tudjuk!!!


U.I: +Gidran-APU a hazai fejlesztésű(???) torony-mozgató/-stabilizáló rendszerhez.

U.I. 2.: A 80-122 mm-es rakéta-tüzérségi támogatónak, drón-kezelő(divatozzunk a "kockáknak": drón-operátornak") munkahelynek némi pótpáncéllal "pont-jó"!


.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 589
79 777
113
Kérdés az addigra teljesen demoralizalt irakiak mennyire voltak harckèpesek.
Benn voltak e a gépekbe?
Ők rendelkeztek e bármilyen adattal hogy mikor,honnan jön az ellen.

Az irakiak statikus beásott gépei álló célpontok voltak.
Így ebben a kontextusban nem annyira releváns ez a példa.
Azt azért ne feledd, hogy az amúgy is kicsi BMP beásva még kisebb.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and bel

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 646
15 037
113
Azt azért ne feledd, hogy az amúgy is kicsi BMP beásva még kisebb.
Pont ez az.
Erre írtam ki tudja voltak e a gépekbe.
6 hét szetbombazas után.

Egy beásott bmp ha csak a tornya látszik ki iszonyat pici célpont.
Egy régi suzuki swift hátsó szélvédője nagyobb.

Szóval nem hinném hogy 30 éve a rohamozó warriorok annyira ászok voltak, hogy az őket maljutkaval meg 73milissel aprító irakiakat kilődözgettèk.

Mennyi warrior veszteség volt?

Szóval ott tènyleg nem a méret volt a lényeg.
Nem mérvadó az ottani szárazföldi "összecsapások" nagy része.

Nem véletlenül tartott a kard kb 4 napig.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
808
1 575
93
A mai modern ATGM világában nincs nagy jelentősége annak, hogy mekkora az IFV/APC
Szia!
- Ebben igazad is van ha gyalogsági ATGM-ről beszélünk.
viszont katonaként utaztam BTR-ben és BMP-ben is és egy borzalom a szűk desszanttér. és szerintem nagyon nem mindegy a lövészek közérzete szempontjából, hogy mennyire "töri össze" őket az IFV/APC, nem kielégítő védelem mellett.
- Ezzel tisztában is vagyok! Én is olyan helyen dolgoztam ahol egy fülkében egész nap rázkódtam 12órát. S légkondi sem volt nyáron. Tudom mennyire töri őket össze! Inkább az alacsony deszantér s a szűk hely a probléma! A 45-ös cipőjének nincs hely, - egyetértek az illetővel! - Igen, elég furcsán van kialakítva a BMP belseje, a BTR-ről ne is beszéljünk. Természetesen az orosz mérnökök nem igen foglalkoznak az ergonómiai problémákkal, szereti nem szereti nem kap mást stílus! Ez van s oszt be. Könnyű legyen gyártani sorozatba, jó sokat! Ez lebeg a szemük előtt.

- Természetesen szükség volna a BMP-nek is egy rácfelvarrásra, ám ez kevesebbe kerülne mint a BTR-é! S még 10 évig használható volna! Addig egy kicsit összeszednénk magunkat a csapatszállító cseréhez! Mivel még nagyon nagy szükség volna Leopárd 2-esekre!
- Szerinted ez a 44db Leopárd-2 elég az ország védelmére?
- Szerintem ez a fő probléma hogy elvagyunk maradva harckocsi vásárlásból!
Képzeld el ha mondjuk lenne vagy 300db Leopárd-2-k, -"kifizetve"- mennyivel nyugodtabban aludnék!
Akkor lehetne beszélgetni a csapatszállító cseréjéről, s én volnék az első aki mondanám hogy csak új tipus jöhet számításba! Ám nincs mivel védekezni! Ez a legnagyobb baj! Látod Ukrajnába mi a helyzet! Már csúzlival is lőnének ha hatásos volna! Emberileg sajnálom őket!
- Mi is ebben a cipőben járnánk! Esetleg mezítláb? Ezért nincs csapatszállítókról semmi hír.

- S kiírjuk a határra hogy holnap támadjatok! Ennyi!

Van 500db BTR: Valamilyen gumikerekes tanknak tervezték a sivatagba! 2 főnek+sofőr megfelelő! Csapatszállítónak olyan amilyen, szar de gurul. Ha viszont nem rakjuk rendbe akkor ez sem lesz! S a fiúk is csak káromkodnak mint a kocsis még 10-15 évig! Érted! S ők is elmennek!

- Én azt nem értem hogy a sereg vezetése, vagy ki alá tartozik ez a Gödöllői CURRUS ZRT, miért nem tudják rendbe tenni -( a munkahelyi gondolkodást, morált)- ahogy olvasom! A mai világban csak akkor van üzlet, meló ha minőségi munkát végzel. Sőt feltakarítasz magad után! Nincs meló, jó van az úgy gondolkodási stílusban! S kereset sincs akkor!

- Miért nem lehet összekapcsolni a céget a BP-i műszak egyetemekkel, főiskolákkal, középiskolás tanuló szerelőkkel.
- Ha már az állam fizeti közpénzből a szerelőket!
Az egyetemisták: Tervező mérnöki szakon feladatokat adni, vagy csoportokban.
Az lenne a lényeg hogy felkészüljenek a való élet problémáira, megoldási lehetőségeire, magára az életre!
- Egyetemeket, főiskolákat összekapcsolni, ismerjék egymást, dolgozzanak együtt egy probléma megoldáson! Számítógép, szoftverfejlesztés szakok! Stb...stb...! Össze kell hozni a leendő mérnökeinket ismerjék meg egymást tudjanak kommunikálni problémákon, megoldásokon!
- Középiskolák: Tanulók gyakorlati időt tudnának szerezni. Járműszerelő, Villamossági szerelő, diagnosztika, s egyéb szakokon! Mire végez lesz gyakorlati ideje is az a 3év mindenkinek!
- Fel kellene tuningolni ezt a CURRUS-t. Nem anyagilag! Szellemileg, majd ők a megrendelésekből azután tudják majd finanszírozni magukat! Adókedvezmény iskolatámogatás miatt stb. Iskolák is jövedelemhez jutnának, szellemi értéket adnának el az üzemnek!
Később az egyetemek a fejlesztésekbe is beléphetnének! Végzős hallgatok léphetnének a munka frontjára. A vállalatnak lenne válogatási lehetősége a mérnökök között. A középiskolások dolgozhatnának tovább a cégnél.
- Szóval ilyesmikre gondoltam a felfuttatáskor! Ha most nem lépünk szarba maradunk!
Nem csak szidni kell a kormányt, hanem segíteni is a munkáját! Ha mással nem is ötletekkel!
Itt megtudjuk vitatni a gondolatokat, ha nem jó, passz mehetünk tovább, s nincs gond.

Bocsáss meg kicsit hosszúra sikerült a válasz, de nagyon nyomta a begyemet! Annyi a táti szájú tedd ki had hűljön ember! - Meg kell venni! - (Ám azt nem mondja senki hogy miből!)
- Meg azt se mondja hozzá, mennyi az adósságunk!
Ilyen gondolkodással veszítette el sok ember a saját házát! S valaki jól járt vele!
Természetesen nem csak a CURRUS-al lehetne ezt véghezvinni, más cégekkel is! Minden megyeszékhelyen van valamilyen egyetem, főiskola!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 589
79 777
113
Szia!
- Ebben igazad is van ha gyalogsági ATGM-ről beszélünk.

- Ezzel tisztában is vagyok! Én is olyan helyen dolgoztam ahol egy fülkében egész nap rázkódtam 12órát. S légkondi sem volt nyáron. Tudom mennyire töri őket össze! Inkább az alacsony deszantér s a szűk hely a probléma! A 45-ös cipőjének nincs hely, - egyetértek az illetővel! - Igen, elég furcsán van kialakítva a BMP belseje, a BTR-ről ne is beszéljünk. Természetesen az orosz mérnökök nem igen foglalkoznak az ergonómiai problémákkal, szereti nem szereti nem kap mást stílus! Ez van s oszt be. Könnyű legyen gyártani sorozatba, jó sokat! Ez lebeg a szemük előtt.

- Természetesen szükség volna a BMP-nek is egy rácfelvarrásra, ám ez kevesebbe kerülne mint a BTR-é! S még 10 évig használható volna! Addig egy kicsit összeszednénk magunkat a csapatszállító cseréhez! Mivel még nagyon nagy szükség volna Leopárd 2-esekre!
- Szerinted ez a 44db Leopárd-2 elég az ország védelmére?
- Szerintem ez a fő probléma hogy elvagyunk maradva harckocsi vásárlásból!
Képzeld el ha mondjuk lenne vagy 300db Leopárd-2-k, -"kifizetve"- mennyivel nyugodtabban aludnék!
Akkor lehetne beszélgetni a csapatszállító cseréjéről, s én volnék az első aki mondanám hogy csak új tipus jöhet számításba! Ám nincs mivel védekezni! Ez a legnagyobb baj! Látod Ukrajnába mi a helyzet! Már csúzlival is lőnének ha hatásos volna! Emberileg sajnálom őket!
- Mi is ebben a cipőben járnánk! Esetleg mezítláb? Ezért nincs csapatszállítókról semmi hír.

- S kiírjuk a határra hogy holnap támadjatok! Ennyi!

Van 500db BTR: Valamilyen gumikerekes tanknak tervezték a sivatagba! 2 főnek+sofőr megfelelő! Csapatszállítónak olyan amilyen, szar de gurul. Ha viszont nem rakjuk rendbe akkor ez sem lesz! S a fiúk is csak káromkodnak mint a kocsis még 10-15 évig! Érted! S ők is elmennek!

- Én azt nem értem hogy a sereg vezetése, vagy ki alá tartozik ez a Gödöllői CURRUS ZRT, miért nem tudják rendbe tenni -( a munkahelyi gondolkodást, morált)- ahogy olvasom! A mai világban csak akkor van üzlet, meló ha minőségi munkát végzel. Sőt feltakarítasz magad után! Nincs meló, jó van az úgy gondolkodási stílusban! S kereset sincs akkor!

- Miért nem lehet összekapcsolni a céget a BP-i műszak egyetemekkel, főiskolákkal, középiskolás tanuló szerelőkkel.
- Ha már az állam fizeti közpénzből a szerelőket!
Az egyetemisták: Tervező mérnöki szakon feladatokat adni, vagy csoportokban.
Az lenne a lényeg hogy felkészüljenek a való élet problémáira, megoldási lehetőségeire, magára az életre!
- Egyetemeket, főiskolákat összekapcsolni, ismerjék egymást, dolgozzanak együtt egy probléma megoldáson! Számítógép, szoftverfejlesztés szakok! Stb...stb...! Össze kell hozni a leendő mérnökeinket ismerjék meg egymást tudjanak kommunikálni problémákon, megoldásokon!
- Középiskolák: Tanulók gyakorlati időt tudnának szerezni. Járműszerelő, Villamossági szerelő, diagnosztika, s egyéb szakokon! Mire végez lesz gyakorlati ideje is az a 3év mindenkinek!
- Fel kellene tuningolni ezt a CURRUS-t. Nem anyagilag! Szellemileg, majd ők a megrendelésekből azután tudják majd finanszírozni magukat! Adókedvezmény iskolatámogatás miatt stb. Iskolák is jövedelemhez jutnának, szellemi értéket adnának el az üzemnek!
Később az egyetemek a fejlesztésekbe is beléphetnének! Végzős hallgatok léphetnének a munka frontjára. A vállalatnak lenne válogatási lehetősége a mérnökök között. A középiskolások dolgozhatnának tovább a cégnél.
- Szóval ilyesmikre gondoltam a felfuttatáskor! Ha most nem lépünk szarba maradunk!
Nem csak szidni kell a kormányt, hanem segíteni is a munkáját! Ha mással nem is ötletekkel!
Itt megtudjuk vitatni a gondolatokat, ha nem jó, passz mehetünk tovább, s nincs gond.

Bocsáss meg kicsit hosszúra sikerült a válasz, de nagyon nyomta a begyemet! Annyi a táti szájú tedd ki had hűljön ember! - Meg kell venni! - (Ám azt nem mondja senki hogy miből!)
- Meg azt se mondja hozzá, mennyi az adósságunk!
Ilyen gondolkodással veszítette el sok ember a saját házát! S valaki jól járt vele!
Természetesen nem csak a CURRUS-al lehetne ezt véghezvinni, más cégekkel is! Minden megyeszékhelyen van valamilyen egyetem, főiskola!
Mert az egy komcsi üzem. Nem piaci alapn működik, ha semmit sem csinálnának akkor sem menne csődbe.
 
  • Tetszik
Reactions: bel