Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ugyan már még cigizni is tudnak benne. 1 szívja a cigit a vele szembe üllő meg telibekapja töményenMilyen kiválóan elfernek benne...
Szia,BTR-80 Kicsit módosítva, motor elől!
- Természetesen, nincs is ezzel gondom, evidens, fiatalabb gép stb...! A DAF YP408-t (1950-es) csak azért mutattam hogy meglehet oldani az elől lévő motor megoldást! Ezáltal több hely lenne a deszant térben! Ennyi volt csak a jó-szándék! Na de látod hogy ebben a BTR-87-ben is elől jobboldalt elfoglal 2 helyet a motor. Ezért mutattam! Ott elférne a sofőr mellet egy előljáró, főnök, mögötte pedig egy lövész 20-as gépágyúval. Így jobbról-balról lenne egy-egy gyalogság támogató lövész! Hátul a deszant ajtaja is milyen ótvarul van megoldva! Nem jobb volna alábukottan egy lenyilló! Látod mindent meglehetne oldani csak egy kis akarat kellene. Az oldal védelmet is meglehetne oldani! Ha a CURRUST rendbe rakná valaki ott szépen meglehetne oldani a BTR-k felujítását. Nem gány munka kell, a mérnököknek meg kreativitás kellene s mindjárt lenne munkájuk. Ötlet lenne szerintem dögivel. A BTR-k meg nem kis tétel lenne nekik.Ha már BTR akkkr inkább BTR-87.
De kohóba kell dobni az összeset.- Természetesen, nincs is ezzel gondom, evidens, fiatalabb gép stb...! A DAF YP408-t (1950-es) csak azért mutattam hogy meglehet oldani az elől lévő motor megoldást! Ezáltal több hely lenne a deszant térben! Ennyi volt csak a jó-szándék! Na de látod hogy ebben a BTR-87-ben is elől jobboldalt elfoglal 2 helyet a motor. Ezért mutattam! Ott elférne a sofőr mellet egy előljáró, főnök, mögötte pedig egy lövész 20-as gépágyúval. Így jobbról-balról lenne egy-egy gyalogság támogató lövész! Hátul a deszant ajtaja is milyen ótvarul van megoldva! Nem jobb volna alábukottan egy lenyilló! Látod mindent meglehetne oldani csak egy kis akarat kellene. Az oldal védelmet is meglehetne oldani! Ha a CURRUST rendbe rakná valaki ott szépen meglehetne oldani a BTR-k felujítását. Nem gány munka kell, a mérnököknek meg kreativitás kellene s mindjárt lenne munkájuk. Ötlet lenne szerintem dögivel. A BTR-k meg nem kis tétel lenne nekik.
Mindent meglehetne oldani, nem gány munkába!
- Ugyanakkor pedig nem kellene kohóba dobni az egész gépezetet. A légkondinak lehetne egy külön kéthengeres kis motort tenni s a nagymotort lelehetne állítani! Légkondi nyáron hűt, télen fűt álló helyzetben! Ennyi, nem kell felhúzni a motort, stb...stb..! Fogyasztás kevesebb.
-
- Én úgy lennék vele, jobb kis helyen életben maradni, mint nagy helyen céltábla lenni! Ezért tetszenek a BMP-k ahogyan említetted is. Ott is azért kellene kicsit Ráncfelvarrást végezni, több-mindenkinek igaza van. Természetesen háborúmentes időben jobb a nagy hely, kényelmesebb, ez evidens!
A mai modern ATGM világában nincs nagy jelentősége annak, hogy mekkora az IFV/APC, viszont katonaként utaztam BTR-ben és BMP-ben is és egy borzalom a szűk desszanttér. és szerintem nagyon nem mindegy a lövészek közérzete szempontjáből, hogy mennyire "töri össze" őket az IFV/APC, nem kielégítő védelem mellett.- Természetesen, nincs is ezzel gondom, evidens, fiatalabb gép stb...! A DAF YP408-t (1950-es) csak azért mutattam hogy meglehet oldani az elől lévő motor megoldást! Ezáltal több hely lenne a deszant térben! Ennyi volt csak a jó-szándék! Na de látod hogy ebben a BTR-87-ben is elől jobboldalt elfoglal 2 helyet a motor. Ezért mutattam! Ott elférne a sofőr mellet egy előljáró, főnök, mögötte pedig egy lövész 20-as gépágyúval. Így jobbról-balról lenne egy-egy gyalogság támogató lövész! Hátul a deszant ajtaja is milyen ótvarul van megoldva! Nem jobb volna alábukottan egy lenyilló! Látod mindent meglehetne oldani csak egy kis akarat kellene. Az oldal védelmet is meglehetne oldani! Ha a CURRUST rendbe rakná valaki ott szépen meglehetne oldani a BTR-k felujítását. Nem gány munka kell, a mérnököknek meg kreativitás kellene s mindjárt lenne munkájuk. Ötlet lenne szerintem dögivel. A BTR-k meg nem kis tétel lenne nekik.
Mindent meglehetne oldani, nem gány munkába!
- Ugyanakkor pedig nem kellene kohóba dobni az egész gépezetet. A légkondinak lehetne egy külön kéthengeres kis motort tenni s a nagymotort lelehetne állítani! Légkondi nyáron hűt, télen fűt álló helyzetben! Ennyi, nem kell felhúzni a motort, stb...stb..! Fogyasztás kevesebb.
-
- Én úgy lennék vele, jobb kis helyen életben maradni, mint nagy helyen céltábla lenni! Ezért tetszenek a BMP-k ahogyan említetted is. Ott is azért kellene kicsit Ráncfelvarrást végezni, több-mindenkinek igaza van. Természetesen háborúmentes időben jobb a nagy hely, kényelmesebb, ez evidens!
Sem egy mai felszerelt katona sem a személyi felszerelés sem a tartalék lőszer stb nem fér el rendesen.A mai modern ATGM világában nincs nagy jelentősége annak, hogy mekkora az IFV/APC, viszont katonaként utaztam BTR-ben és BMP-ben is és egy borzalom a szűk desszanttér. és szerintem nagyon nem mindegy a lövészek közérzete szempontjáből, hogy mennyire "töri össze" őket az IFV/APC, nem kielégítő védelem mellett.
Konstrukciós zsákutca minden tekintetben érdemi fejlesztési tartalék nélkül.A nálunk rendszerben tartott BTR-k komolyan nem fejleszthető platformok. Volt terv pld. vezér BTR-el Javelinnel, ott voltak kisebb darabszámban Currus féle kis modernizációk, egészségügyi stb. A motorok, a védettség, a "kommunikációs rendszer" a felderítőképesség és a hálózati hadiviselési rendszerek cseréje, módosítása együttesen egy sok kompromisszummal és minimálisan növekedő harcértékű járművet eredményezne, amely korszerűsítése egyáltalán nem rentábilis.
Azt én is adok élte, láadásul olyat eszek előtte amilyet akaltok.Eladni Fekete-Afrikába húgyért-szarért.
Micsoda lugalmasság és plofesszionalizmus!Azt én is adok élte, láadásul olyat eszek előtte amilyet akaltok.
Szia,A mai modern ATGM világában nincs nagy jelentősége annak, hogy mekkora az IFV/APC
Az Öböl-háború kapcsán olvastam, hogy a Warrior-ok rengeteg BMP-t lőttek ki, vica versa ez már nem igaz. Pedig a Warrior sztem legalább egy méterrel magasabb (nincs kedvem utánanézni).Szia,
Szerintem meg nagyon fontos, hogy egy lapos BMP-t meg se lat az ellenseg, mikozben ugyanott egy szep nagy zsiros celpont felso fel vagy akar egy meteret jol meg lehet celozni es ki lehet loni.
Ez egy kicsit a domborzattól és a növényzettől is függ, de azért az ukránok nap mint nap prezentálják pl a drónok használatával, hogy ennek a méret tényezőnek már nincs sok jelentősége.Szia,
Szerintem meg nagyon fontos, hogy egy lapos BMP-t meg se lat az ellenseg, mikozben ugyanott egy szep nagy zsiros celpont felso fel vagy akar egy meteret jol meg lehet celozni es ki lehet loni.
Át kell alakítani úszóképes logisztikai járművé a 80-asokat, a 80A-t meg megtartani kísérőjárműnek.Konstrukciós zsákutca minden tekintetben érdemi fejlesztési tartalék nélkül.
Kérdés az addigra teljesen demoralizalt irakiak mennyire voltak harckèpesek.Az Öböl-háború kapcsán olvastam, hogy a Warrior-ok rengeteg BMP-t lőttek ki, vica versa ez már nem igaz. Pedig a Warrior sztem legalább egy méterrel magasabb (nincs kedvem utánanézni).
Át kell alakítani úszóképes logisztikai járművé a 80-asokat, a 80A-t meg megtartani kísérőjárműnek.
Azt azért ne feledd, hogy az amúgy is kicsi BMP beásva még kisebb.Kérdés az addigra teljesen demoralizalt irakiak mennyire voltak harckèpesek.
Benn voltak e a gépekbe?
Ők rendelkeztek e bármilyen adattal hogy mikor,honnan jön az ellen.
Az irakiak statikus beásott gépei álló célpontok voltak.
Így ebben a kontextusban nem annyira releváns ez a példa.
Pont ez az.Azt azért ne feledd, hogy az amúgy is kicsi BMP beásva még kisebb.