[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 349
14 290
113
Az ugye föl tűnt nektek, hogy poénból írtam? o_O
Csak mert ezzel kezdtem az egészet... hogy poén... Lapozz vissza. "Pimp my BTR"
Erre elkezdtetek bele állni, hogy azonnal szétesne, meg tönkre menne stb... Ami amúgy meg nem poén hanem hülyeség.
Mert valójában is képes lenne elvinni a 3 literes dízel a ZF8-al a bódét, mivel kb. 10:1-el rövidebb végáttétellel dolgozna, mint a személykocsiban.
Nem azért nem jó bele, mert kicsi a teljesítménye, hanem mert nem ilyen retkes üzemeltetési és ridegtartási körülményekhez tervezték.
Ezért is mondtam azt, hogy a Kriss által hozott motor és váltó, amik viszont ilyen körülményekhez vannak tervezve, megfelelőek.
Poènból írtad de azóta belemelegedtèl. :eek:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 176
31 204
113
Amúgy meg tudom, hogy kamion sofőr, és még mindig 4.5 tonna ;)
3.5 tonnáig vezetheted B-s jogsival, de van dupla hátsó kerekes 4.5 tonnás kiépítés is. Azzal jártam én.
Köszönöm, hogy te is jobban tudod nálam, hogy mit vezettem. Beszarás amit nyomtok :D
Tudom,hogy van.Nem túl gyakori,de van.Vezettem is olyat.És Dailyből még 7,5tonnás babakocsi is van.Vezettem is olyan kocsikat.
De azt is megérthetnéd,hogy egy 10+ tonnas összkerekes harcájrmű a terepen nem egy kis vacak furgont az épitett úton.Összkerekes hajtáslánc maga elhasznál 70-80 pacit,amire eljut az erő a kerekekhez.Plusz még az egyéb fogyasztók.Nyomatékleadása nem olyan,mint egy erre tervezett motoré.Hogy lehet e olyan váltóval barkácsolni,hogy mégis elmenjen a terepen?
Lehet.
Iszonyú rossz mozgékonyságot produkálva,és nagyon kicsi élettartammal.Tyúklépésben elkinlódik abban a félórában,mig meg nem fő a motor.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 394
55 177
113
Kicsit más.
14. Perctől.

Nem adott kocsira akarom kihegyezni.
Meg ez tuningolva is van.

De nagyon sok autó járna hasonló mód.
Mèg amikor a kakucsringen mennek ott is van hogy megadja magát kocsi. Pedig ott kisebb a terhelès

Szóval sok autónál ami le van írva az valós teljesítmèny, de van hogy pár km-t sem bírnak ki.

Ez meg itt off topik. Szóval röviden, ez így van. Sportmodellnek mondod kocsik fossák össze magukat pár kanyar után. Ford ST sorozat erről lett híres. Ezzel szemben a Civic Type-R-ek, meg Megán RS-ek bírják. Alfa QV bírja, BMW összefossa magát. Ez van.
Itt is a méretezésen múlik minden. Bömös tulajnak lóerő tuning kell. Megkapja. Többi alkatrész meg nem bírja.
Nem sok olyan utcai tuningról hallottam ahol nagyobb hűtőt, meg jobb olajhűtőt kaptak a gépek. Mert az nem menő... Miközben a verseny tuning kb. ezzel kezdődik.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Ocses

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 394
55 177
113
Poènból írtad de azóta belemelegedtèl. :eek:

Mert olyan oldalról álltatok bele, amely nem felel meg a valóságnak. (Szerintem).
El tudja mozgatni a bódét a motor. Valójában minden más a probléma vele.

Összkerekes hajtáslánc maga elhasznál 70-80 pacit,amire eljut az erő a kerekekhez.Plusz még az egyéb fogyasztók.Nyomatékleadása nem olyan,mint egy erre tervezett motoré.Hogy lehet e olyan váltóval barkácsolni,hogy mégis elmenjen a terepen?
Lehet.
Iszonyú rossz mozgékonyságot produkálva,és nagyon kicsi élettartammal.Tyúklépésben elkinlódik abban a félórában,mig meg nem fő a motor.

Pont olyan mozgékonysága lenne, mint a mostani kamaz motorral. (szar)
Viszont a kamaz motort is pont azért cserélnénk, mert nem elegendő!
Ebből fakad az, hogy a Kriss által linkelt motor, némi igazitással, optimális lenne.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 176
31 204
113
Hülye úr, több 10,000 km-t írtam!
E mellet az, hogy te autópályán egyenes vonalon kamionozol az tök jó.
Én meg Budára meg Nógrádba jártam a 2.3-as dízellel agyig pakolt kocsival, volt , hogy heti szinten megmászva a kékest is.
Ezen idő alatt egyszer sem szart be se Fiat se a Renault. Se nem melegettek túl se semmi.
Amit ti nem akartok megérteni, de a mérnökök tudják, hogy az egész kulcsa a váltó fokozatok száma, áttételezése és a végáttétel aránya, meg a hűtőradiátor mérete. Kb. ennyi.
Majd ha voltál az Alpokban túristaháznál hegyi bicigliúton télen 40 tonnás kamionnal,szoljál.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 394
55 177
113
Majd ha voltál az Alpokban túristaháznál hegyi bicigliúton télen 40 tonnás kamionnal,szoljál.

A kérdés az volt, hogy kis motorral (2.3) és nagy tömeggel (4.5 tonna) lehet-e hegyet mászni. És lehet.
Eleve nem értem miért hihetetlen a számodra a dolog, hiszen egy kamion rosszabb teljesítmény tömeg aránnyal bír, és lám így is megcsináltad....
Magyarán még mindig nem érted a dolog mechanikai részét ;)
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Negan

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 213
67 118
113
A kérdés az volt, hogy kis motorral (2.3) és nagy tömeggel (4.5 tonna) lehet-e hegyet mászni. És lehet.
Eleve nem értem miért hihetetlen a számodra a dolog, hiszen egy kamion rosszabb teljesítmény tömeg aránnyal bír, és lám így is megcsináltad....
Magyarán még mindig nem érted a dolog mechanikai részét ;)
Te nem érted.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 150
2 352
113
A kérdés az volt, hogy kis motorral (2.3) és nagy tömeggel (4.5 tonna) lehet-e hegyet mászni. És lehet.
Eleve nem értem miért hihetetlen a számodra a dolog, hiszen egy kamion rosszabb teljesítmény tömeg aránnyal bír, és lám így is megcsináltad....
Magyarán még mindig nem érted a dolog mechanikai részét ;)
Sok már itt a kérdés
Wiesel max tömege 4t körül van, 2 literes Audi Diesel van benne és köszöni szépen, jól elvan, szóval ez pipa.
Viszont btr az 14t... Én azt nem tenném bele, különösebb szamolgatas nélkül se, megérzesre.
De ott van az egyébként remek cummins dízel gidranbol, az nem hogy megbirna, de még le is kellene szabályozni, mert szetrqngatna az egészet.
De még akkor is oldaltkiszallos nyomortqnya marad.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 394
55 177
113

40 tonnás kamionban általában 13 liter körüli, max 500 LE-s max. 1500 nm-s dízelek szoktak lenne.
Ez arányaiban ugyan annyi, mintha egy 4 tonnás kisteherbe lenne egy 1.3-as dízel 50LE-vel meg 150 nm-s nyomatékkal ;)
És mégis Negan barátunk följutott az Alpokba, de értetlenkedik, hogy a kamionjánál jobb teljesítmény tömeg arányú kisteherrel, hogy lehetett "hegyvidéken" árút kiszállítani.
Én meg titeket nem értelek....

Sok már itt a kérdés
Wiesel max tömege 4t körül van, 2 literes Audi Diesel van benne és köszöni szépen, jól elvan, szóval ez pipa.

Igen. Ráadásul lánctalpas a jármű, ami óriási mechanikai terhelés a kerékhez képest.

Viszont btr az 14t... Én azt nem tenném bele, különösebb szamolgatas nélkül se, megérzesre.
De ott van az egyébként remek cummins dízel gidranbol, az nem hogy megbirna, de még le is kellene szabályozni, mert szetrqngatna az egészet.
De még akkor is oldaltkiszallos nyomortqnya marad.

Én is a Kriss féle megoldást támogattam.
A Pimp my BTR a BMW motorral egy jó pofa poénnak volt szánva. Csak páran se a viccet nem értik se a mechanikát.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 176
31 204
113
40 tonnás kamionban általában 13 liter körüli, max 500 LE-s max. 1500 nm-s dízelek szoktak lenne.
Ez arányaiban ugyan annyi, mintha egy 4 tonnás kisteherbe lenne egy 1.3-as dízel 50LE-vel meg 150 nm-s nyomatékkal ;)
És mégis Negan barátunk följutott az Alpokba, de értetlenkedik, hogy a kamionjánál jobb teljesítmény tömeg arányú kisteherrel, hogy lehetett "hegyvidéken" árút kiszállítani.
Én meg titeket nem értelek....



Igen. Ráadásul lánctalpas a jármű, ami óriási mechanikai terhelés a kerékhez képest.



Én is a Kriss féle megoldást támogattam.
A Pimp my BTR a BMW motorral egy jó pofa poénnak volt szánva. Csak páran se a viccet nem értik se a mechanikát.
Nem,nem erted.
Teljesen más hajtaslanc és felhasznalasi korulmenyek vannak egy 8x8 terepjáró harcjarmuben,mint egy furgonnban vagy polgari kamionban .Nem veletlen,hogy a 20 tonnás Patria XPben egy 40 tonnás kamionkhoz tetvezett Scania motort tesznek.De egyebkent a CV90 Scania V8 motorja is kamionmotor.( Mai kamionmotorok meg atlagosan 500 lovasak,de inkabb tobb.FH16 Volvo most 720 lovas,DAF kaphato 710 lovas Cumminsal,en most egy 540 lovas Merciben ulok)
Ja,az IFAba meg 90 lovas motor volt,Csepzonban meg 100 lovas,es a PSZH-1ben is az a motor volt.Mentek is felfele a dombra 20al.... Épített uton.Es figyelni kellett,hogy ne fojon meg a motor......
Wiesel megont egy specializalt legideszant pancelos,rossz osszehasonlitasi alap.Teljesen mas sutemeny,mint egy PSZH.
Szóval marhata hulye vagy hozza,de legalabb nagy mellennyel.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 365
9 992
113
Én is a Kriss féle megoldást támogattam.
A Pimp my BTR a BMW motorral egy jó pofa poénnak volt szánva.
Nem annyira poén, ha valóban képes megmozdítani és akár jelentősen csökkent élettartammal hasznossá tenni a típust egy utolsó utáni körre.
Amit most tudunk (egyúttal próbálom összegezni az eddigi fejleményeket az elmúlt napokból): a BTR velünk marad egy jó darabig és a jelenlegi feladatkörében. Új torony kell rá amivel képes értelmesen tevékenykedni, és ehhez erősebb elektromos táp kell amit a Kamaz motor nem képes biztosítani. Ennyi a biztos.

Az optimális (és egyben a legegyszerűbb) megoldás a leszabályozott Cummins + NEFER torony + pótpáncél az eredeti tömeg eléréséig.
A váltótípus érkezésével a torony átkerül az új gépre, a motor megy tartalékba az Ejderekhez.
Ekkor ugye marad egy rakat (elvileg még) úszóképes 8x8 alapjárművünk motor és torony nélkül. Pogány koncepciójában a középső szekciót kivágjuk, ami valószínűleg további súlycsökkenést eredményezne (a plató kialakításával együtt is). Ha a megoldásod el tudna látni egy (akkupakkos?) elektromos vízi meghajtást az alap sík földutas közlekedés biztosításán kívül, az már pont elég lenne hozzá, hogy legyen értelme.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 213
67 118
113
Nem annyira poén, ha valóban képes megmozdítani és akár jelentősen csökkent élettartammal hasznossá tenni a típust egy utolsó utáni körre.
Amit most tudunk (egyúttal próbálom összegezni az eddigi fejleményeket az elmúlt napokból): a BTR velünk marad egy jó darabig és a jelenlegi feladatkörében. Új torony kell rá amivel képes értelmesen tevékenykedni, és ehhez erősebb elektromos táp kell amit a Kamaz motor nem képes biztosítani. Ennyi a biztos.

Az optimális (és egyben a legegyszerűbb) megoldás a leszabályozott Cummins + NEFER torony + pótpáncél az eredeti tömeg eléréséig.
A váltótípus érkezésével a torony átkerül az új gépre, a motor megy tartalékba az Ejderekhez.
Ekkor ugye marad egy rakat (elvileg még) úszóképes 8x8 alapjárművünk motor és torony nélkül. Pogány koncepciójában a középső szekciót kivágjuk, ami valószínűleg további súlycsökkenést eredményezne (a plató kialakításával együtt is). Ha a megoldásod el tudna látni egy (akkupakkos?) elektromos vízi meghajtást az alap sík földutas közlekedés biztosításán kívül, az már pont elég lenne hozzá, hogy legyen értelme.
Na ez így mondjuk szép összegzése a gondolatoknak. Most akkor kell pár köntösös akcelerátor, akik az innovátorok mögött varázsolnak amíg azok meetingelnek bőszen nyomkodva a bullshitgenerátort, aztán közben akik tudják, hogy mit csinálnak, addig megoldhatnák.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 365
9 992
113
Na ez így mondjuk szép összegzése a gondolatoknak. Most akkor kell pár köntösös akcelerátor, akik az innovátorok mögött varázsolnak amíg azok meetingelnek bőszen nyomkodva a bullshitgenerátort, aztán közben akik tudjak, hogy mit csinálnak, addig megoldhatnák.
De az sem világos, hogy a 3D és augmented reality rendszerek itt hol kapnának szerepet, úgyhogy megyek elásom magam.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 646
3 940
113
+ pótpáncél az eredeti tömeg eléréséig.
Szia,

Mi az a potpancel, aminek van ertelme is?

Szerintem acelnak nem sok ertelme van, mert minimalis plusz vedelmet ad.

ERA-nak sincs sok, mert ha pl. negyszerezi a pancelvedelmet, akkor meg mindig semmire se jo vedelmet kapunk szembol.

Ezek utan technikailag nem marad mas, mint az APS (pl. RM csempe). De az meg olyan draga, hogy semmi ertelme ennyit kolteni egy BTR-re. Meg ugy se, ha elmeletben le lehet rola szedni, es atrakni masra, mert a gyakorlatban ennek akkor kellene megtortennie, amikor levaltjak a tartalekosoknal, addigra jo esellyel mar nem is fog mukodni az APS. Kifizetni most kellene, amikor semmire sincs penz.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 359
120 447
113
Szia,

Mi az a potpancel, aminek van ertelme is?

Szerintem acelnak nem sok ertelme van, mert minimalis plusz vedelmet ad.

ERA-nak sincs sok, mert ha pl. negyszerezi a pancelvedelmet, akkor meg mindig semmire se jo vedelmet kapunk szembol.

Ezek utan technikailag nem marad mas, mint az APS (pl. RM csempe). De az meg olyan draga, hogy semmi ertelme ennyit kolteni egy BTR-re. Meg ugy se, ha elmeletben le lehet rola szedni, es atrakni masra, mert a gyakorlatban ennek akkor kellene megtortennie, amikor levaltjak a tartalekosoknal, addigra jo esellyel mar nem is fog mukodni az APS. Kifizetni most kellene, amikor semmire sincs penz.
Elsősorban a kinetikust tudod emelni egy olyan szintre hogy legalább a kézifegyvereknek ellenàlljon. Esetleg szemból egy .50-esnek.
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 150
2 352
113
Nem annyira poén, ha valóban képes megmozdítani és akár jelentősen csökkent élettartammal hasznossá tenni a típust egy utolsó utáni körre.
Amit most tudunk (egyúttal próbálom összegezni az eddigi fejleményeket az elmúlt napokból): a BTR velünk marad egy jó darabig és a jelenlegi feladatkörében. Új torony kell rá amivel képes értelmesen tevékenykedni, és ehhez erősebb elektromos táp kell amit a Kamaz motor nem képes biztosítani. Ennyi a biztos.

Az optimális (és egyben a legegyszerűbb) megoldás a leszabályozott Cummins + NEFER torony + pótpáncél az eredeti tömeg eléréséig.
A váltótípus érkezésével a torony átkerül az új gépre, a motor megy tartalékba az Ejderekhez.
Ekkor ugye marad egy rakat (elvileg még) úszóképes 8x8 alapjárművünk motor és torony nélkül. Pogány koncepciójában a középső szekciót kivágjuk, ami valószínűleg további súlycsökkenést eredményezne (a plató kialakításával együtt is). Ha a megoldásod el tudna látni egy (akkupakkos?) elektromos vízi meghajtást az alap sík földutas közlekedés biztosításán kívül, az már pont elég lenne hozzá, hogy legyen értelme.
Új torony: kell az? Letszukseglet, főleg Apc szerepben?
A 14.5 az pont a feleslegesen erős kategória, azt akár ki lehetne váltani egy 50essel sima lovegpajzzsal, még tán a nyomor is csökkenne odabent.
A 30as az nehezebb kérdés, mert nem szívesen engedi el az ember azt a tuzerot, de nem stabilizált, minimál optika.... No meg el is vannak használva...
 
  • Tetszik
Reactions: bel

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 359
120 447
113
Új torony: kell az? Letszukseglet, főleg Apc szerepben?
A 14.5 az pont a feleslegesen erős kategória, azt akár ki lehetne váltani egy 50essel sima lovegpajzzsal, még tán a nyomor is csökkenne odabent.
A 30as az nehezebb kérdés, mert nem szívesen engedi el az ember azt a tuzerot, de nem stabilizált, minimál optika.... No meg el is vannak használva...
Olvastad a komplett szösszenetemet?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 823
113
Szia,

Mi az a potpancel, aminek van ertelme is?

Szerintem acelnak nem sok ertelme van, mert minimalis plusz vedelmet ad.

ERA-nak sincs sok, mert ha pl. negyszerezi a pancelvedelmet, akkor meg mindig semmire se jo vedelmet kapunk szembol.

Ezek utan technikailag nem marad mas, mint az APS (pl. RM csempe). De az meg olyan draga, hogy semmi ertelme ennyit kolteni egy BTR-re. Meg ugy se, ha elmeletben le lehet rola szedni, es atrakni masra, mert a gyakorlatban ennek akkor kellene megtortennie, amikor levaltjak a tartalekosoknal, addigra jo esellyel mar nem is fog mukodni az APS. Kifizetni most kellene, amikor semmire sincs penz.
2 megoldás is szóbajöhet vagy bellülről lekevlározni az egészet ehhez ki kell pucolni bellülről a járművet ami nem ártana és sok fölösleges dolgot le is lehetne vágni. senki nem tesz desszantéri fegyvertarókba fegyvert teljesen feleslegesek.

a másik megoldás hogy kívülről kap egy kiegészítő pótpáncél kittet. ez lehet akár ugyan az mint ami a gidránokra nms ekre felmegy vagy épp a pótpáncélos teherautókra ezek különböző vastagságokba elérhetőek védelmi színt súly egyenes arányos de a btr nél van egy alap