[HUN] Harckocsibeszerzés

Lynx/Hiúz: Kb. ezek miatt!

  • Mert túl olcsó!
  • Ezért túl sok --Mennyiség-- lesz belőle!
  • Számunkra is megfizethető a hosszútávú üzemben-tartása!
  • Ideális a 30mm-es fegyverzete a "környéken"!
  • Nyílt technológiával kapjuk,
  • ezért rugalmasan fogunk tudni magunk tovább-fejleszteni!
  • Vannak is erre felkészült fejlesztő/gyártó hazai cégeink!

Vagy inkább egyik sem igaz??? :oops:

U.I.: A "30mm-es" ponttól eltekintve ezek az "előnyök" a a (rém-)álom-tervezet KF-51-re is igazak!
Mindkét technika igazán gyártói érdekeket és előnyöket szolgál, ezekért politikai előnyökkel hitegetve a magyar politikai vezetést.
Gyorsan/röviden összefoglalva!

.
a Lynx dologgal nem értek egyet , a KF51-ről meg még nem tudni semmit hogy fikázva legyen, az tény hogy nagy jövőt én szvsz nem látok neki és elég nagy hibának tartom a mostani formában
 
Ha 3-4 éven belül lesz nálunk Panther (módosított A4-es alvázon 120-as löveggel ez reális időtáv), akkor nem biztos hogy utána kelleni fognak nekünk ezek a igen csak koros A4-esek. Szóval addig érdemes lehet bérelni, utána meg már nem igazán kellenek. Persze addigra lehet hogy kb. 1 euróért megvehetjük, mert már másnak sem kellenek...
Honnan lenne itt Panther 3-4 éven belül? Meg van már rendelve, szerződés aláirva? Vagy elaludtam a fejlődményeket? :)
Tudsz erről pontosabbat irni?
 
Honnan lenne itt Panther 3-4 éven belül? Meg van már rendelve, szerződés aláirva? Vagy elaludtam a fejlődményeket? :)
Tudsz erről pontosabbat irni?
Papperger nyilatkozta, hogy 18 hónapon belül indulhat a KF51 sorozat gyártása. Szorozzuk meg kettővel, mert Pappinak én nem hiszek és máris kijön a 3-4 év.
Egyelőre csak az ukránokat érdekli hivatalosan ez a tank (őket bármi érdekli ami lő). Ha tényleg mi teszünk bele a finanszírozást ahol az RM várja (bár még nem tuti), akkor biztos nem fog Ukrajna KF51-et kapni, pláne nem gyártani.
Tehát elég esélyes, hogy végül MH kötelékében fog kikötni ez a harckocsi.
Ha(!) 120-as löveggel jön olcsóbban és gyorsabban mint a Leopard2A8, akkor akár jó is lehet szerintem. Egyelőre sok a "ha..."

Október végén adják le Pappival a tévé interjút, ahol várhatóan többet mesél erről...
 
Miért szar a KF51 és miért @optuk meg a Hiúzt?
Ha szabad?

Most, hogy átkerült a téma a megfelelő topikba válaszolok.
Miért szar a Lynx:
1. Akkora, mint egy panelház, azt meg könnyű észlelni és eltalálni, nehéz menteni.
2. Ez azért van, mert a NATO elvárást ami alapján készítették, még az Iraki-Afgán "béke" missziók tapasztalatai szülték, így irreálisan nagy önlogisztikai képesség van meghatározva, ami egy valódi háborúban sok szempontból hátrányos konstrukciót eredményez.
3. A jármű mivel baszott nagy, így nehéz páncélozni. Ergo , az infók alapján a NATO minimumot üti csak meg, az új IFV-kkel kapcsolatban.
4. A mérete miatt a páncélzata nehezen fejleszthető.
5. Az aktív védelme költséges és hézagos, de legalább a gyártó országnak sem kell, csak nekünk. Ez igen beszédes.
6. A Lynxet rajtunk kívül a kutya sem fogja rendszeresíteni, így jól beszoptuk az üzemeltetését. Ha leáll a gyártás , kíváncsi vagyok, hogy alakul majd a logisztika....
7. A Lynx mozgatása a mérete miatt problémás béke időben is. Pl. Rohadt magas!
8. A 30 mm-s gépágyú, mint kaliber olyan 20 éve elavult... Mivel minden jármű védelmét erre méretezik így gyakorlatilag járművek elleni harcban szarra se jó.
9. Hiába kap az IFV rakétákat, a mai APS-es közeljövőben a 2 rakéta nem sok vizet zavar majd. És itt vissza térünk a 8. ponthoz....

Miért szar a Pánter:
1. Hát egyelőre nem létezik, megint minden gyerekbetegség nálunk jön ki.

2. Az alapfelvetés ami alapján tervezték egy tipikus germán kreténség.
"Nagy böszme ágyú, nagy böszme tankban, lenni nagy bum bum elmaradott keleti népek ellen" mondta a germán ősember.
Ezzel szemben az ukránok jelentése szerint is, a kilőtt tankok mindössze 5%-a semmisült meg ellenséges tank tüze által, vagyis egy marginális esetre terveznek valamit, "jó" szokásuk szerint.

3. És még itt is az az alap felvetés, hogy ez elég lesz, hiszen "mindent ki fog lőni az ágyú". Csak erről az ellenségnek nem szóltak....
Csak, hogy értsd, a mai legjobb nyíllövedékek 750 mm RHA KE-t tudnak. Ez a 2000's évek elején is éppen, hogy elég volt.
Thaiföldön letesztelték az ukrán T-84-et, és a kínai VT-4-et.
A T-84 szemből a teknőn 900 mm KE-t, a tornyon 1100 mm KE-t tudott, a kínai tanknál 800 mm KE-t mértek.
És ezek messze nem a legjobb mai tankok... :rolleyes:
Most képzeld el, hogy a 130 mm-s csoda ágyú, mondjuk 30+%-al nagyobb átütő erőt tud majd, akkor az számszerűleg mennyi?
kb. 1000 mm KE. Ez még a T-84 ellen se feltétlenül elég....
Miközben ott a kapuban a T-14-es, aminek LOS-ban van minimum 1 méteres páncélja. Biztos van olyan germanofil aki szerint ezt át lehet szemből lőni, de amennyiben nem a Yamatoval lősz rá, kicsi az esélyed az átütésre.
Nem tudod olyan szinten növelni a KE tűzerőt, amilyen szinten nő az új generációs páncélteknő dizájnnal a tankok frontális védelme. Ez az igazság.
Ahogyan az is, hogy a 105 illetve 120/125 mm-s ágyúk még mindig elegendőek minden más szögből, még lapos oldalszögekből is!
Nincs gyakorlati haszon a 130 mm-s ágyú mellet ezen a téren, miközben eleve egy marginális (5%) esetre készült.

4. Túl nagy méret. Hiába ígérnek meg mindent, egyelőre én koncepcióban egy klasszik tornyos cuccot láttam. És ennek is növelték a felületét. Innentől kezdve konstrukciósan és páncélzatilag ez már most elavult....

5. Azt mondják majd az APS megoldja.... OK, de akkor mi a szarnak alá egy ekkora szardoboz? o_O
Mert ha csak az APS-be bízol, akkor pl. egy Sprut-SD+APS kombó sokkal jobb. Gyakorlati szempontból ugyan úgy 0 páncél, de kíváló mobilitás, jó tűzerő és alacsony ár.
Ezzel szemben a Pánternél, 0 páncél, szar mobilitás, fölösleges tűzerő és csillagászati ár. Úgy faszság ahogyan van!

6. Hiába mondják új generációsnak, nem az!
Új generáció alapja a személyzet páncélkapszulás elhelyezése, és minden ami ezzel jár. Ez ebben a tankban nem valósul meg, innentől kezdve egy fából készült sorhajót reklámoznak még mindig dreadnought-nak....

7. Logisztikai rémálom lesz megint az, hogy veszünk egy olyan tankot, amire senkinek sincs szüksége, így megint ránk ragad valami ami senkinek sem kell. Mi viszont akkor is üzemeltessük majd, ha már rég nincs gyártásban... Szuper.
Ez lesz a mi C1 Arietténk XD


Tudnék még írni, de így is rohadt hosszú lett. Nem hiszem, hogy túl sokan elolvasnák....
 
De amúgy a Lynezés helyet vissza térhetnénk a miért szar a párduc témához is. Ha már ilyen szépen leírtam :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A KF51 előrejelzések alapján várható piaci részesedése egyelőre több mint csekély.

Ha csak nàlunk lesz a rendszerben a lynxxel együtt akkor az teljes kudarc onnantól..
Az európai piacon lehet - de én mondjuk ott sem véglegesíteném a dolgokat.
Milyen esélyt adtál az Aeronak?
Milyen esélyt adtál volna a Konstruktának.
Vagy a KC-390-nek.
Most panic buy van. És megyünk bele a proxy háborúk világába. Mindenki mindenki ellen. A Kaukázus, a Balkán, Távol-Kelet. Az arabok új harckocsit akarnak. Egyiptom meddig lesz elégedett a 80-as évek szintjét képviselő 1200db M1A1-ével? De Európában is megcsíphetünk még valamit. A svédek mit fognak kezdeni a folyamatosan fogyó harckocsi állományukkal. Finnország szerinted meddig lesz elégedett a német használt A6-jaival? Közben szépen lassan felemésztették az A4-es tartalékaikat. Az A8 ahhoz képest nem lesz nagy ugrás.
A K2 gyártói kapacitásai még akkor is be lesznek ragadva, ha a lengyeleknél is beindul a gyártás. Ugye a koreaiaknak a saját készleteiket is vissza kell tölteni, mert a saját tankjaiból adtak a lengyeleknek.
Ezek a proxy háborúk szépen felemésztik majd a posztszovjet állományt. MINDENKI venni akar majd, csak legyen nagy csöve, és kibírjon egy AK lövedéket.
Ráadásul a fél világnak egyáltalán nem opció a 70+tonnás A8. Dél-Amerikában 2-3 országnak is elsüthető a KF-51. Brazília kevesebb, mint 50 tonnás harckocsit akart 2020-ban. Azóta már megnézték a kínai VT-4-et, de az is több annál. Egyelőre nincs is döntés ott. Maradnak a Leo 1-eseknél - tudtommal.
És nem véletlen, hogy Argentínának is el lehetett sütni a TAM-ot is...
Ha valaki egy komoly konstrukciót kihoz 60 tonna körül, akkor azt vinni fogják, mint a cukrot. A LYNX 120-at is!
Az USA is a fő problémának a SEP4 esetén a túl nagy tömeget adtam meg, és közben berendelte az X mellé az M10 Bookert.
Szóval el ne hidd, hogy az A8 MLC80-as kategóriája a jövő. Nagyon nem!
 
Az európai piacon lehet - de én mondjuk ott sem véglegesíteném a dolgokat.
Milyen esélyt adtál az Aeronak?
Milyen esélyt adtál volna a Konstruktának.
Vagy a KC-390-nek.
Most panic buy van. És megyünk bele a proxy háborúk világába. Mindenki mindenki ellen. A Kaukázus, a Balkán, Távol-Kelet. Az arabok új harckocsit akarnak. Egyiptom meddig lesz elégedett a 80-as évek szintjét képviselő 1200db M1A1-ével? De Európában is megcsíphetünk még valamit. A svédek mit fognak kezdeni a folyamatosan fogyó harckocsi állományukkal. Finnország szerinted meddig lesz elégedett a német használt A6-jaival? Közben szépen lassan felemésztették az A4-es tartalékaikat. Az A8 ahhoz képest nem lesz nagy ugrás.
A K2 gyártói kapacitásai még akkor is be lesznek ragadva, ha a lengyeleknél is beindul a gyártás. Ugye a koreaiaknak a saját készleteiket is vissza kell tölteni, mert a saját tankjaiból adtak a lengyeleknek.
Ezek a proxy háborúk szépen felemésztik majd a posztszovjet állományt. MINDENKI venni akar majd, csak legyen nagy csöve, és kibírjon egy AK lövedéket.
Ráadásul a fél világnak egyáltalán nem opció a 70+tonnás A8. Dél-Amerikában 2-3 országnak is elsüthető a KF-51. Brazília kevesebb, mint 50 tonnás harckocsit akart 2020-ban. Azóta már megnézték a kínai VT-4-et, de az is több annál. Egyelőre nincs is döntés ott. Maradnak a Leo 1-eseknél - tudtommal.
És nem véletlen, hogy Argentínának is el lehetett sütni a TAM-ot is...
Ha valaki egy komoly konstrukciót kihoz 60 tonna körül, akkor azt vinni fogják, mint a cukrot. A LYNX 120-at is!
Az USA is a fő problémának a SEP4 esetén a túl nagy tömeget adtam meg, és közben berendelte az X mellé az M10 Bookert.
Szóval el ne hidd, hogy az A8 MLC80-as kategóriája a jövő. Nagyon nem!
Igen ez így van ezért lesz leopard AX. Amit szintén előjegyeztek már páran a leoben groupon belül.
 
Igen ez így van ezért lesz leopard AX. Amit szintén előjegyeztek már páran a leoben groupon belül.
De egyreszt qrva sokara lesz belole barmi, masreszt qrvara nem kepes a KMW, de meg a KNDS sem gyorsabban felskalazni, mint hosszu evek. A RM ezt pontosan tudja, nem veletlenul repult ra arra a kinyilo piaci resre, amit @pöcshuszár is leirt.
 
Igen ez így van ezért lesz leopard AX. Amit szintén előjegyeztek már páran a leoben groupon belül.
Hogy mi? Lemaradtam valamiről? Én eddig úgy tudtam az AX nem jelent jelentős változást. Legalább is nem akkorát, mint amit a RM igér a KF51-gyel.
Sőt erősebb motort kap, hogy ne romoljon a mozgékonysága a további rápakolt páncélzat miatt. Így meg biztosan nem lesz 60 tonna körüli össztömege.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Hogy mi? Lemaradtam valamiről? Én eddig úgy tudtam az AX nem jelent jelentős változást. Legalább is nem akkorát, mint amit a RM igér a KF51-gyel.
Sőt erősebb motort kap, hogy ne romoljon a mozgékonysága a további rápakolt páncélzat miatt. Így meg biztosan nem lesz 60 tonna körüli össztömege.
Hát én kissé drasztikusabb dolgokat hallottam ennél de mivel ez koncepció egyelőre ezért majd meglátjuk.
 
Hogy mi? Lemaradtam valamiről? Én eddig úgy tudtam az AX nem jelent jelentős változást. Legalább is nem akkorát, mint amit a RM igér a KF51-gyel.
Sőt erősebb motort kap, hogy ne romoljon a mozgékonysága a további rápakolt páncélzat miatt. Így meg biztosan nem lesz 60 tonna körüli össztömege.
ebben én nem lennék annyira biztos :) :rolleyes:
 
Az európai piacon lehet - de én mondjuk ott sem véglegesíteném a dolgokat.
Milyen esélyt adtál az Aeronak?
Milyen esélyt adtál volna a Konstruktának.
Vagy a KC-390-nek.
Most panic buy van. És megyünk bele a proxy háborúk világába. Mindenki mindenki ellen. A Kaukázus, a Balkán, Távol-Kelet. Az arabok új harckocsit akarnak. Egyiptom meddig lesz elégedett a 80-as évek szintjét képviselő 1200db M1A1-ével? De Európában is megcsíphetünk még valamit. A svédek mit fognak kezdeni a folyamatosan fogyó harckocsi állományukkal. Finnország szerinted meddig lesz elégedett a német használt A6-jaival? Közben szépen lassan felemésztették az A4-es tartalékaikat. Az A8 ahhoz képest nem lesz nagy ugrás.
A K2 gyártói kapacitásai még akkor is be lesznek ragadva, ha a lengyeleknél is beindul a gyártás. Ugye a koreaiaknak a saját készleteiket is vissza kell tölteni, mert a saját tankjaiból adtak a lengyeleknek.
Ezek a proxy háborúk szépen felemésztik majd a posztszovjet állományt. MINDENKI venni akar majd, csak legyen nagy csöve, és kibírjon egy AK lövedéket.
Ráadásul a fél világnak egyáltalán nem opció a 70+tonnás A8. Dél-Amerikában 2-3 országnak is elsüthető a KF-51. Brazília kevesebb, mint 50 tonnás harckocsit akart 2020-ban. Azóta már megnézték a kínai VT-4-et, de az is több annál. Egyelőre nincs is döntés ott. Maradnak a Leo 1-eseknél - tudtommal.
És nem véletlen, hogy Argentínának is el lehetett sütni a TAM-ot is...
Ha valaki egy komoly konstrukciót kihoz 60 tonna körül, akkor azt vinni fogják, mint a cukrot. A LYNX 120-at is!
Az USA is a fő problémának a SEP4 esetén a túl nagy tömeget adtam meg, és közben berendelte az X mellé az M10 Bookert.
Szóval el ne hidd, hogy az A8 MLC80-as kategóriája a jövő. Nagyon nem!

Jó ez a pánik, csak nem értem, mire fel?
Hiszen a hivatalos narratíva szerint éppen tönkreverik az ukránok az oroszokat, akik már T-55-ket kaparnak elő a méteres gazból. Így azért nem fognak egyhamar támadni semerre sem.

A Dunaújvárosi technológiai átállás lehetőséget ad hogy a RM a csőgyártást és páncélgyártást is beindítsa Magyarországon. Ezt néhány éven belül szerintem meg is teszi, amennyiben a vasművet átállítják elektromos kemencékre.

Ez az átállás hol tart jelenleg?
 
Jó ez a pánik, csak nem értem, mire fel?
Hiszen a hivatalos narratíva szerint éppen tönkreverik az ukránok az oroszokat, akik már T-55-ket kaparnak elő a méteres gazból. Így azért nem fognak egyhamar támadni semerre sem.



Ez az átállás hol tart jelenleg?
Azért ez nem egyik napról a másikra megy de 4-5 éven belül szerintem menni fog az átállás és nem lennék meglepve, ha már az átállás alatt már el kezdenének gondolkozni a RM-nél erről és előkészítenének valamit.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
Remélem nem tóvám....
Na ezzel kellett volna kezdeni, hogy egyenlőre nem akarnak csőgyártást adni, ezt lehet érteni .
A német iparhoz való német kormányzati hozzáállást elnézve, nem csodálkoznék, ha csak a könyvelés meg az RM mélygarázs maradna Németországban, a többi csőstül ideköltözne. :rolleyes:
 
  • Szomorú
Reactions: Kim Philby
Remélem nem tóvám....

A német iparhoz való német kormányzati hozzáállást elnézve, nem csodálkoznék, ha csak a könyvelés meg az RM mélygarázs maradna Németországban, a többi csőstül ideköltözne. :rolleyes:
Nyilván ezek nedves álmok egyelőre a fórumozók részéről, de azért tudnék olyan forgatókönyvet megálmodni, amiben ezekből valóság válik.
Furcsa mód, ehhez kellene egy komolyabb Elbit csomag megrendelése.
Ha egyben, csomagban meg tudnánk rendelni (dánokhoz hasonlóan) a csöves, és a rakétás tüzérséget is, akkor azt hiszem lenne értelme idehozni a csőgyártást.
Ha zsákban van a KF51, mellé a HX3-155/SIGMA, valamint az ATMOS is, akkor csak az új lövegekkel 4-500 új RM cső igényünk lehetne (változó űrméretre). És akkor még nem beszéltünk tartalék csövekről. Meg a más országokhoz való beszállításról.
Egy ilyen csomagra (pláne, ha még megtoljuk még egy kis PULS-szal) meg az Elbit is szívesen hozhatna ide gyártást.

A gond ez esetben megint az időtényező.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby