[HUN] Harckocsibeszerzés

A magasság csökkentesenek silynyeresegenek jjelentos részét elvinne a torony üzemszerű hasznalatahoz kellő szerkezeti megerosotes.
Dehogy! A Lynx120 esetén egy sima KF41-es alvázra került a 120-as torony.
Ha CSV platómagasságára lehozod a Lynx tetejét, akkor igen jelentős súlyt tudsz felszabadítani. Szerintem bőven be lehet menni 40 tonna alá!
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Erre tippeltek itt sokan meg Marokóra! Mázlisták! Na de itt a másik oldala! Ciprus megteheti, ki tudja fizetni, fent tud tartani egy ekkora flottát mi meg nem?! Ugyan már….édesfaszom!
 
Lynx120ra semmi szuksegunk.CSV annal inkabb felkerulhetne a beszerzési listára.Sot,fejlesztett modelt kene igenyelnunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
A Cyprusi szálon megy a tagadás, viszont tárgyalások úgy látszik voltak:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Haaretz cikje:
https://www-haaretz-com.translate.g...l=hu&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=sc&_x_tr_hist=true

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Erre tippeltek itt sokan meg Marokóra! Mázlisták! Na de itt a másik oldala! Ciprus megteheti, ki tudja fizetni, fent tud tartani egy ekkora flottát mi meg nem?! Ugyan már….édesfaszom!

Ízlelgessük a folyamatokat:
a 2010-es évek elején --a "világ-szegénye"-- Etiópia tudott venni 500 harckocsit(250m$: 500e$/db), hogy megelőzze maga Trianonját,
Mi tudtunk venni 44-et kb. 1 milliárdért, 20m$/db!

Ciprus tud venni izraeli Merkava tankot (jó-eséllyel emiatt bukva vezető politikai erő 1-2%-ot),
Magyarország NEM tud venni értelmes mennyiségben SEMMIT, mert a "rezsi-csökkentős" vezetés nem mer/tud áldozni ezért 1-2-3%-ot !!!
... a bő kétharmadból!!!



A háttérről:
a választási helikopter-pénz 1.000(+) milliárd HUF=> 2.500, azaz kettőezer-ötszáz millió Euro volt, gyakorlatilag célok nélkül kiosztva,
a múlt heti BP-i ingatlan-vásárlás 600 millió €-s volt, ezek szerint fontos,
a haderő fejlesztés pedig: kiemelten fontos!!!
...nem-tom' mi lenne, ha nem lenne fontos? Akkor lehet, hogy lenne a kellene-200(+) használható tank a 44 díszszemle-állomány helyett.
Mellé SEM szabad "Mennyiséget" teremteni. mert a több-lábon-állás idejét múlt egy "kora meghatározó politkusának"!!!


Nekem "valahogy" a Netflix, meg a 22 C-fokos-szobás esti sorozatok tűnnek kiemelten fontosnak! :oops:

Ez kell a magyarnak! :hadonaszos:
Tud ez a Viktor valamit! Én 2024-ben is megtolom, hátha lesz háromnegyede, mert a Disney+ is egyre jobb, azt is "rezsicsökkentve" akarom...
Ééérted, Viktor? ... ha valami telefonvásárlós akció is lesz, akkor a szomszéd nyugdíjast is eltolom majd a fülkéig!!! :hadonaszos:

U.I.: Mennyit/mennyiért vesz Ciprus? Van már erről hír?

.
 
Merkava Mk I es II kulonben panceltechnologiajat tekintve nem voltak korszeruek.Sima öntött es hegesztett acélbol voltak,a konstrukcio volt egyedi.Mk III viszont mar egy modularis korszerű, és azota többször korszerűsített pancelt kapott.Utolso változatai ma se tekinthetők ócskanak , és meg korszerusitheto is.
Szerintem az Mk IV hajtaslancot kene belekopacsolni, és a T72nel már körülírt eros masodfegyverzetet aplikalni.Es persze APS.De en a fullos Iron Fist rendszert preferalnam,ami egy komplex rendszer.Kodvetok,csali, lézeres zavarot is tartalmaz az elfogó tolteteken kívül.Elvileg a loveget is ki lehetne cserelni L55A1re,de szerintem az felesleges.
Szóval azért ez se lenne annyira " gombokert",de joval olcsóbb lenne az uj Leoknal,mikozben ugyanugy teljes értékű MBT lenne.

Azért T-72-nél láncot cserélni, vele együtt a komplett motort és erőátvitelt, majd -tudom, te is ellen javalltad- a tornyot is felnyitni és kicserélni a 125-öst RM ágyúra, új stabit, meg én hozzá tenném, hogy a kommunikációs rendszert is életképessé tenni, hogy csatlakozni tudjon a BMS-hez...
Hát ez tényleg nem tűnik egy gombokért történetnek. Kezdjük el felsorolni, hogy mi maradna meg a hk-ban! És ha a löveget nem cseréljük, akkor mennyiben előre lépés a mozgásból lőni nem képes Hetvenkettőhöz képest?
 
És a torony talpa nem lehet az első szekció magassága alá.Hk toronny nem egy plató
Felteszem a jogosan felmerülő kérdést:
Miért ne mehetne? ;)
Merkava-prototype-latrun-1.jpg


Merkava-3-latrun-3.jpg

Ha már úgy is annyira oda vagy az izraeli termékekért!
Jelzem egy süllyesztett toronygyűrűvel a tank egyik gyenge pontja is el van takarva (toronygyűrű)
Ha nem kerül nagyon hátra a torony, akkor a Lynx elég meredek homlokfala nem gátolja a megfelelő ágyúsüllyedést.
A Lynx CSV esetén a soffőr helye és a daru között van még egy kb. fél-egy méteres magasított rész, ami gondolom a további személyzet helyét adja. De ettől el lehet tekinteni, mert annak van értelme, ha a +2 fős személyzet a torony nyúlványban kap helyet, a test tetejének síkja alatt, egy döntött üléspozícióban.

A sofőr meg a powerpack miatt nem tudom mennyire lehet lejjebb rakni.
Szerintem a soffőr esetén is lejjebb lehet kicsit csalni (5-10cm). De nekem továbbra is az a véleményem, hogy simán hátra is tehetik a motort, és csinálhatnak egy Armata elrendezést. Elvileg erre már alkalmas független munkaállomás rendszerük.
Ha meg hátra kerül a motor, akkor mehet bele nagyobb is, mivel akkor kihasználhatják a teljes test szélességét.
 
Felteszem a jogosan felmerülő kérdést:
Miért ne mehetne? ;)
Merkava-prototype-latrun-1.jpg


Merkava-3-latrun-3.jpg

Ha már úgy is annyira oda vagy az izraeli termékekért!
Jelzem egy süllyesztett toronygyűrűvel a tank egyik gyenge pontja is el van takarva (toronygyűrű)
Ha nem kerül nagyon hátra a torony, akkor a Lynx elég meredek homlokfala nem gátolja a megfelelő ágyúsüllyedést.
A Lynx CSV esetén a soffőr helye és a daru között van még egy kb. fél-egy méteres magasított rész, ami gondolom a további személyzet helyét adja. De ettől el lehet tekinteni, mert annak van értelme, ha a +2 fős személyzet a torony nyúlványban kap helyet, a test tetejének síkja alatt, egy döntött üléspozícióban.


Szerintem a soffőr esetén is lejjebb lehet kicsit csalni (5-10cm). De nekem továbbra is az a véleményem, hogy simán hátra is tehetik a motort, és csinálhatnak egy Armata elrendezést. Elvileg erre már alkalmas független munkaállomás rendszerük.
Ha meg hátra kerül a motor, akkor mehet bele nagyobb is, mivel akkor kihasználhatják a teljes test szélességét.
A v alakú alváz azért itt közbeszól.
 
Röviden: Hát a lóf@szt!

Hosszabban, a mai ágyúk szórása 0.2 mill full ideális esetben. Ezt le tudod ellenőrizni bármely lőszerkatalógusban (Imi, Nexter....), ugyanis megadják a lövedékek szórását.
Ennek megfelelően a gyári lőtávolságot 2 km-en szokták garantálni. A mai nyilakkal elvileg a 3 km is elérhető.
De a fölé nem mennek.
Annyira nem lőnek 5-6 km-re harckocsira, hogy tudtommal a harckocsi elleni világcsúcs (Challenger 1 vs. T-55) 3600 méter nyíl lövedékkel.
És 4700 méter egy üzemanyag szállító tartály kocsira....
Ennek az is az egyik oka, hogy a tükörsima földfelület természetes görbülete 5 km-en 1.96 méter...
6 km-en meg 2.82 méter. Nem is látnád mire lősz, még vízfelületen sem :rolleyes:
Ez igaz.
De vannak már irányított és programozható lövedékek is, amelyhez nem szükséges a direkt rálátás a célpontra.
 
A lynxhez van egy heavy armor package még egyébként. Csak nem tesz jót a fogyasztásnak, meg a felfüggesztés és futőmű élettartamnak. De akkor elég markáns növekedés érhető el a védelemben.

Ezért is érdekes kérdés, hogy mi is az a passzív védelem amit ki lehet hozni az alvázból egy kis általakítás mellett.
ebből a készletből, ebből lehet beszerzés, esetleg cél hogy beszerezzük?..... elvileg az USA sem tervezi hogy minden M1 Abrams-re aktív rendszert rak, csak azokra, amelyek harchelyzetbe kerülnek..... tehát ha valamilyen ok miatt egy Lynx század vagy zászlóalj egy koalíciós helyzetben harcba küldésre kerül, akkor lenne rá ilyen heavy armor kit (amit persze nem hurcolászna harc helyzeten kívül egyetlen egy járgány sem)
 
Lynx120ra semmi szuksegunk.CSV annal inkabb felkerulhetne a beszerzési listára.Sot,fejlesztett modelt kene igenyelnunk.
Semmi értelme egy méregdrága Lynx 120nak, az oroszok is a potensebb nyugati hk ( meg minden) ellen tüzérséggel meg drónokkal mennek azok ellen meg rip... nekünk is nagyon csúnyán kell(ene) tüzérséget, drónokat meg atgm-et venni tegnapra...
 
Felteszem a jogosan felmerülő kérdést:
Miért ne mehetne? ;)
Merkava-prototype-latrun-1.jpg


Merkava-3-latrun-3.jpg

Ha már úgy is annyira oda vagy az izraeli termékekért!
Jelzem egy süllyesztett toronygyűrűvel a tank egyik gyenge pontja is el van takarva (toronygyűrű)
Ha nem kerül nagyon hátra a torony, akkor a Lynx elég meredek homlokfala nem gátolja a megfelelő ágyúsüllyedést.
A Lynx CSV esetén a soffőr helye és a daru között van még egy kb. fél-egy méteres magasított rész, ami gondolom a további személyzet helyét adja. De ettől el lehet tekinteni, mert annak van értelme, ha a +2 fős személyzet a torony nyúlványban kap helyet, a test tetejének síkja alatt, egy döntött üléspozícióban.


Szerintem a soffőr esetén is lejjebb lehet kicsit csalni (5-10cm). De nekem továbbra is az a véleményem, hogy simán hátra is tehetik a motort, és csinálhatnak egy Armata elrendezést. Elvileg erre már alkalmas független munkaállomás rendszerük.
Ha meg hátra kerül a motor, akkor mehet bele nagyobb is, mivel akkor kihasználhatják a teljes test szélességét.
Ez esetben a TAM kepe stilszerubb lett volna,de az is csak igyanazt mutatta volna .A powerpack magassaga meghatarozza,hogy milyen alacsonnyan lehet a tornytalp.Nem lehet alacsonyabban.
Másik meghatározó a toronykosar,hisz annak is el kell fernie- de ez itt nem problema..Hatrahelyezet hajrasnal szabna meg az a testmagassagot.De ha hatrahelyezed,meg meg ki is csereled,hozzaigazitod a futomuszerkezetet,meg a testet - akkor megint az van,hogy kifejlesztettel egy uj jarmuvet,ami mar csak a neveben Lynx.De azt megar fejlesztik is,Parduc neven....Majd egyszer sorozatéret is lesz valamikor talan
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány