[HUN] Harckocsibeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 397
88 330
113
Egy háborúban nagyjából mindenki erre számíthat az első néhány hét után.
Normál esetben az első órákban tönkrevágják az ipari háttered és a logisztikád nagyját. Szóval marad a berhelés meg a külföldre hordás.
Ami az igazán nagy különbség a leo és ex-szovjet/orosz harckocsik közt, az a gyártási kapacitás és az ár/érték arány. Abban ki a nyertes?
Ez hülyeség. Máig működik az irosz eszközök ipari háttere az ukránoknál.
Azt írják, hogy a Pzh2000 túl kényes, nagyon szerviz igényes, hamar javítani kell. Ez azért intenzív harctéri igénybe vételnél reális. Németországban biztos jól javítják aranyáron, de Magyarországon ki és hol tudná megjavítani őket? Nem tudom, csak találgatok.
Nulla szervízháttér állt nekik a nyugati cuccokhoz. Úgy minden hamar elromlik, ha csak tankolini tudod.

A lengyel tapasztalat az, hogy a Leopard 2A4 olcsóbban és egyszerűbben üzemeltethető, mint a T-72M. Igaz nekik van is reális összehasonlítási alapjuk, hisz ipari szintű javítókapacitasuk van mindkettőhöz (a 72-est gyártották is).
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 397
88 330
113
Te 10-es skálán mennyire értékelnéd ennek a videónak a propaganda „szintjét”? Már csak ránézésre és első pár másodperc meghallgatása után. Tele a youtube ilyen videókkal, az atlantista és az orosz oldal is nyomja ezeket ezerrel. Semmit nem szabad ezeknek elhinni egyik oldalon sem. Már hangzatos, „odamondós” címe, a túlszínezett már-már giccses thumbnail, mind figyelmeztető jelek! Gyakorlatilag az egyik oldal által fizetett lejárató hazugságok.
Ilyenkor az jut eszembe, hogy ezekkel a lebőgött eszközökkel harcol Ukrajna és ezekkel a lebőgött eszközökkel nem bírnak el az oroszok, úgy, hogy mindenben többszörös fölényben vannak (kivéve előerőt és intel kapacitást)...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 098
64 268
113
A lengyel tapasztalat az, hogy a Leopard 2A4 olcsóbban és egyszerűbben üzemeltethető, mint a T-72M. Igaz nekik van is reális összehasonlítási alapjuk, hisz ipari szintű javítókapacitasuk van mindkettőhöz (a 72-est gyártották is).

Mondjuk még 2014 előtt nem ezt olvastam a lengyelektől, hanem azt, hogy a Leopárd egy megbízható gép, csak csillagászati összegekbe kerül üzemben tartani.
2014 után annyi változott, hogy még drágább lett, és ha van pénzed akkor sem biztos, hogy lesz hozzá alkatrészed. :rolleyes:
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
31 597
138 479
113
Mondjuk még 2014 előtt nem ezt olvastam a lengyelektől, hanem azt, hogy a Leopárd egy megbízható gép, csak csillagászati összegekbe kerül üzemben tartani.
2014 után annyi változott, hogy még drágább lett, és ha van pénzed akkor sem biztos, hogy lesz hozzá alkatrészed. :rolleyes:
Hát a twardyvsleopard teszt mikori? Amiben a twardy motorjára írják, hogy nem túl megbízható?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 098
64 268
113
Hát a twardyvsleopard teszt mikori? Amiben a twardy motorjára írják, hogy nem túl megbízható?

Nem tudom, fejből nem emlékszem.
Azt sosem állítottam, hogy a lengyel T-72-esek megbízhatóak lennének.
Volt erről már egy beszélgetésünk, akkor is leírtam, hogy a nekünk szállított T-72-esek lánctalpából kieset a csapszeg a macskaköves úton....
A Cseh és a Szovjet példányok jobban voltak gyártva.
A leopárdnak nem a megbízhatóságával van gond. Hanem azzal, hogy jelenleg kevés az alkatrész, amire várni is kell, meg kibaszott drága hozzá minden is.
Nem tudom az alkatrészek azóta jobban jönnek-e, de olcsóbb biztos, hogy nem lett.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 397
88 330
113
Nem tudom, fejből nem emlékszem.
Azt sosem állítottam, hogy a lengyel T-72-esek megbízhatóak lennének.
Volt erről már egy beszélgetésünk, akkor is leírtam, hogy a nekünk szállított T-72-esek lánctalpából kieset a csapszeg a macskaköves úton....
A Cseh és a Szovjet példányok jobban voltak gyártva.
A leopárdnak nem a megbízhatóságával van gond. Hanem azzal, hogy jelenleg kevés az alkatrész, amire várni is kell, meg kibaszott drága hozzá minden is.
Nem tudom az alkatrészek azóta jobban jönnek-e, de olcsóbb biztos, hogy nem lett.
Abban sem vagyok biztos, hogy A4-hez lesz több alaktrész. Az ukránoknak mára szinte csak A4 maradt (sem Strv 122B-ből sem A6-ból nem vokt nekik túl sok már alapból sem), így az is nehezíti az egész logisztika kerdést, hogy van-e egy pótalkatrész a tűzvezető tendszerhez, a hidraulikus rendszerhez és még sokminden máshoz. A szerencséjük az, hogy a hajtómű és az erőátviteli rendszer (meg úgy általában az egész hajtáslánc) nem nagyon vagy semennyire sem változott.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed