<a title="nani1980 profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/nani1980/">nani1980</a>
Természetesen a meggyőzésed, miszerint elhibázott lenne -akár csak átmenetileg- károlyimihályos lendülettel megszüntetni a Magyar Honvédséget nem szerepel az életcéljaim között…
Tévesek az analógiáid, mellesleg a leírtakból úgy tűnik föl, a pénzügyi részt nem is nagyon látod át. Attól, hogy a devizahitelezésben történtek nem pusztán etikátlan, de valószínűleg tételesen jogellenes eljárások és az magyar államadósságban is vannak gyanús elemek, még a lízing keretében történő beszerzés legális módszer (mellesleg a kölcsön önmagában nem etikátlan a keresztény erkölcs szerint sem). Az ország nem károsodik, mert leszerződött értéket kap részletfizetésre, de a vételár nem egyszerre terheli a költségvetést.
Csak meg kell nézni a Griff-programot: kifizethető és működik.
A Honvédségre évente a költségvetésből költött ~250 milliárd forint jó nagy hányada közvetlenül vagy áttételeken mindjárt vissza is folyik bérterhek, adók formájában.
De itt most csak a beszerzésre fordított összegekről beszélünk, ami messze nem százmilliárdos nagyságrend évente! Nem lenne rossz, ha már ott tartanánk! (Vagy ezzel ellenkezőleg, hiperinfláció lenne…) A legnagyobb tétel, a Griff program ~30 milliárd körül visz el évente, a helikoptereknél becslésem szerint olyan 10-20 milliárd között fog alakulni. Csak, hogy fogalmad legyen a nagyságrendekről… (Tudom, persze: dehát ebből mennyi lélegeztetőgépet lehetne venni…)
Semmi különbség nincs lízingelt technikával harcolni, a lényeg, hogy ott és akkor legyen amikor kell. Jelen magyar viszonyok között annyi a különbség, hogy a lízingelt jobb eséllyel lesz működőképes.
Nem fogod még mindig, hogy ez nem úgy működik, ha nem költünk a hadseregre, akkor majd rendbe jön az ország és majd akkor lehet rá költeni…?! Ez egyébként mikor lesz? Milyen mutató szerint tekinthetjük rendben lévőnek?
Jó egy évtizede halogatják a helikopteres vonal típusváltását. De még mindig nem kellene típust sem váltani, ha a nagyjavításokra költöttek volna. Kormányzatokon keresztül nem tették meg, mostanra elfogyott az idő és a gép is. Lépéskényszer van, különben képességvesztés lesz, annak minden következményével.
“Mit számít az a maroknyi pilóta egy ország szintjén!? MIT? Még statisztikai kategória sincs ember! Lehetnek ők a világ legjobb pilótái is, ha nincs mire üljenek, és vannak vagy max tucatnyian!”
Ennél a pontnál egy pillanatra úgy érzem, valamennyit talán mégis hatott a nevelés, mert fentebb még nem tudtál jól képzett pilótákról…

)
Kezdünk kicsit átmenni Brian életé-be: miért mit adtak nekünk a rómaiak…!?

))