Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A csehek szinte mindent ki akarnak vonni.A cseheknek az a baja a Sokol-lal hogy túl költséges az üzemeltetése.
Nagyon nem értek hozzá De a mai Magyar valóságot figyelembe véve ( semmit sem veszünk ) szerintem csak egy típus beszerzésére van reális lehetőség. EC135, EC145T2, Mentők már használják, tapasztalat van velük. ~20-30 db-al lelehetne fedni a teljes magyar helikopteres igényt, mentő, rendőrség, katasztrófavédelem, honvédség könnyű szállító, tankelhárító rakétával, akár még "harci" képesség is lenne Közepesnek meg maradnának a MI 17-ek. Nem csoda, de ha tényleg a föld felett csak 5 centivel gondolkodunk, szerintem nem nagyon más megoldás.
<blockquote>Közepesnek meg maradnának a MI 17-ek
Féligazságok, amiket leírtál.
A Mi-8/17-nek egy kevesek által ismert baja van, az, hogy soká tart az indítás. Procedúra. Egy EC-135 meg "pöcc-röff" indul.
Aztán, hogy egy AMT/Sh -ban milyen program van az indításra, hogy megy, szakítottak-e a sok évtizedes megoldással, azt nem tudom.
Amúgy lehet eleve NATO komp. kérni az új Mi-17eseket.
Hát igazából pont az Ivánék azok, akik most sem tartották be a szerződést és nem szervizelték a gépeinket.
Közben találtam a saját fotóim között olyan képet amikor fel van szerelve az AW149-esre a rakétablokk és nyitva van az oldalajtó:
carpmat
10:35 Feljelent
Van egy ismerősöm, aki a Bercsényi Különleges Műveleti zászlóaljjal többször volt kint Afganisztánban és volt szerencséje Mi-17-tel, Blackhawkkal, Pumával és Chinookkal is éles bevetésen repülnie. Egy érdekes dologra hívta fel a figyelmem ez pedig a hátsó rámpa fontossága... Mivel náluk elsődleges volt a gyorsaság ezért ez nagyon sokat jelentett, a Blackhawkot például kifejezetten nem szerették.... szűkös volt 12 katonának, plusz függesztmény esetén pedig már eléggé lomha is volt egy Afganisztáni magasságon. Ami a géppuskát illeti azt mondta ő még nem látott olyan embert aki a levegőben azzal pontosan el tudott volna találni bármit, inkább csak elrettentés...
Olyanokról van szó, hogy angolszáász mértékegységeket kell használnia a műszereknek
Ha csak a pilon van fönt, akkor az abszolút nincs útban, de én úgy értettem, hogy vannak bevetések, amikor nincs rá szükség és le is szerelhető. Így csökken a légellenállás is.Igen leszerelhető de ha ilyen alapon fel se kell szerelni ha útban van.