A csehek szinte mindent ki akarnak vonni.A cseheknek az a baja a Sokol-lal hogy túl költséges az üzemeltetése.

Nagyon nem értek hozzáDe a mai Magyar valóságot figyelembe véve ( semmit sem veszünk ) szerintem csak egy típus beszerzésére van reális lehetőség. EC135, EC145T2, Mentők már használják, tapasztalat van velük. ~20-30 db-al lelehetne fedni a teljes magyar helikopteres igényt, mentő, rendőrség, katasztrófavédelem, honvédség könnyű szállító, tankelhárító rakétával, akár még "harci" képesség is lenne
Közepesnek meg maradnának a MI 17-ek. Nem csoda, de ha tényleg a föld felett csak 5 centivel gondolkodunk, szerintem nem nagyon más megoldás.
<blockquote>Közepesnek meg maradnának a MI 17-ek
Féligazságok, amiket leírtál.
A Mi-8/17-nek egy kevesek által ismert baja van, az, hogy soká tart az indítás. Procedúra. Egy EC-135 meg "pöcc-röff" indul.
Aztán, hogy egy AMT/Sh -ban milyen program van az indításra, hogy megy, szakítottak-e a sok évtizedes megoldással, azt nem tudom.
Amúgy lehet eleve NATO komp. kérni az új Mi-17eseket.

Hát igazából pont az Ivánék azok, akik most sem tartották be a szerződést és nem szervizelték a gépeinket.
Közben találtam a saját fotóim között olyan képet amikor fel van szerelve az AW149-esre a rakétablokk és nyitva van az oldalajtó:
carpmat
10:35 Feljelent
Van egy ismerősöm, aki a Bercsényi Különleges Műveleti zászlóaljjal többször volt kint Afganisztánban és volt szerencséje Mi-17-tel, Blackhawkkal, Pumával és Chinookkal is éles bevetésen repülnie. Egy érdekes dologra hívta fel a figyelmem ez pedig a hátsó rámpa fontossága... Mivel náluk elsődleges volt a gyorsaság ezért ez nagyon sokat jelentett, a Blackhawkot például kifejezetten nem szerették.... szűkös volt 12 katonának, plusz függesztmény esetén pedig már eléggé lomha is volt egy Afganisztáni magasságon. Ami a géppuskát illeti azt mondta ő még nem látott olyan embert aki a levegőben azzal pontosan el tudott volna találni bármit, inkább csak elrettentés...
Olyanokról van szó, hogy angolszáász mértékegységeket kell használnia a műszereknek
Ha csak a pilon van fönt, akkor az abszolút nincs útban, de én úgy értettem, hogy vannak bevetések, amikor nincs rá szükség és le is szerelhető. Így csökken a légellenállás is.Igen leszerelhető de ha ilyen alapon fel se kell szerelni ha útban van.


A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..