[HUN] Helikopterbeszerzés

Ennél a kategóriánál maradva , elsőre ez is jónak tűnt.
Csak aztán rájöttem hogy csak mutatóba van belőle,orosz is,a katonain fegyvert nem láttam,nuku hátsó ajtó.
maxresdefault.jpg
 
Ezek a fegyverpilonok repültek már, lett velük lőve? Pár centisnek néz ki a csatlakoztató részük a géphez, az elegendő az erőhatások elviseléséhez?

Már az is előrelépés hogy nem egy műanyag makettra van felszerelve.


654e21e0b151dff29b609c6a1d5b214c6a912c9d.jpeg




1a52c9e417c74a524f9c0f4e974c5e9030c50b57.jpeg
 
Amibe úgy nagyon belekötni nem tudnék mondjuk az az NH-90 (hamár Mil nem) csak hát az ára...
Na meg kérdés megérdemelne e a Honvédség egy ilyen típust az üzemeltetési hozzáállásával?
Na és megérdemelné e a brüsszeli "baráti körünk" hogy rendeljünk tőlük belőle?
1024px-20131105_WB_N1026341_0017.jpg_-_Flickr_-_NZ_Defence_Force.jpg
 
<blockquote rel="ms07">Ezek a fegyverpilonok repültek már, lett velük lőve? Pár centisnek néz ki a csatlakoztató részük a géphez, az elegendő az erőhatások elviseléséhez?

Már az is előrelépés hogy nem egy műanyag makettra van felszerelve.


654e21e0b151dff29b609c6a1d5b214c6a912c9d.jpeg




1a52c9e417c74a524f9c0f4e974c5e9030c50b57.jpeg

</blockquote>

Valószínűleg csak egy tendergyőzelem esetén lesz rendesen integrálva? Irányított rakétával még nem promózták?
Ki és beszálláshoz: amelyik gépre rárakják épp a fegyverzetet, az szerintem nem fog még full létszámot is cipelni. Lehet hogy ilyen konfigben csak a két pilóta fog menni
 
antigonosz: azért arról megnéznék egy videót ahogy a jobb oldali katonád gyorsan kiszalad az NH90 hátsó rámpáján :)

nh90au.jpg


1.58 m a magassága a nyílásnak.
 
Van egy ismerősöm, aki a Bercsényi Különleges Műveleti zászlóaljjal többször volt kint Afganisztánban és volt szerencséje Mi-17-tel, Blackhawkkal, Pumával és Chinookkal is éles bevetésen repülnie. Egy érdekes dologra hívta fel a figyelmem ez pedig a hátsó rámpa fontossága... Mivel náluk elsődleges volt a gyorsaság ezért ez nagyon sokat jelentett, a Blackhawkot például kifejezetten nem szerették.... szűkös volt 12 katonának, plusz függesztmény esetén pedig már eléggé lomha is volt egy Afganisztáni magasságon.

No igen, én is ezért szeretnék egy nagyobb, rámpás helitípust.
Meg a rámpán könnyebb is nehéz cuccot ki- és bepakolni, ha épp nem külső függesztményként (mert az növeli a légellenállást, ezzel pedig az üzemanyagfogyasztást és csökkenti a sebességet, meg rontja a stabilitást, stb.) akarják szállítani.



Ő ezen szempontok alapján könnyű helinek is egy EC645-höz hasonló kialakítást javasolna, más kérdés hogy ez a méret pont nem elég semmire.

Elég az, ha arra használjuk, amire kitalálták. Könnyűtámadónak, felderítőnek, pár fős osztagok kirakására/felszedésére, SAR-ra. Egy Mi-8-ast, BlackHawkot, stb. nem vált ki, de nem is ez a feladata, hanem a kiegészítés. Más kérdés, hogy itthon a nagytudású vezetőink hogyan látják ezt a dolgot...


Nekem az AW-149 kicsit olyannak tűnik mint egy modern UH-1 -es. Szvsz hasonló feladatkörben lenne alkalmazható mint a régi UH-1-et használták a világban./>

Szerintem is kb. Nem is lenne bajom vele (leszámítva azt, hogy még nagyon új), ha ilyet vennénk, de csak akkor, ha mellette lenne egy nagyobb méretű típus is (abból akkor nem kéne sok, elég lenne úgy 5-6 darab). De akkor ez már minimum 2 külön helitípus lenne a hadseregnek, de ezek egyike sem alkalmas a polgári szerveinknek (alapjában véve nem is kéne, hogy fontosak legyenek a polgári igények, de egyrészt, ha jól tudom, a Hende-féle terv az, hogy legyen átfedés a beszerzésnél, másrészt meg, minél többet rendelünk egy adott típusból, annál olcsóbb lehet), tehát nekik külön kéne beszerezni egy harmadik, kisebb típust. Szóval még drágább és bonyolultabb lenne az egész ügy. Továbbra is a "nagy" (inkább csak normális méretű), rámpás szállító (Mi-171, vagy AW101, vagy H-92) és a könnyű heli (EC145/645 T2) kombót tartom a legjobb megoldásnak, így két típussal le lehet fedni a polgári igényeket teljesen és a katonai igények nagy részét is.
Aztán egyszer, ha majd normális lesz a hozzáállás a hadsereghez és megkapja végre a GDP 2%-át is, akkor még valami dedikált harcit is lehetne venni...
 
Hát ezt a mérföldkövet is elértük.... a 100. oldalon győzködjük egymást helikopterügyben a saját meglátásaink igazáról. Újra és újra. Semmit sem tanulva és semmit sem felejtve. Remélhetőleg mire a 200. oldalt elérjük, nemcsak döntés lesz helikopterügyben, hanem már helikopterünk is. És ki sem látszunk majd a "Jobb lett volna ha ....-t veszünk helyette" hozzászólásokból :)
 
Hát ezt a mérföldkövet is elértük.... a 100. oldalon győzködjük egymást helikopterügyben a saját meglátásaink igazáról. Újra és újra. Semmit sem tanulva és semmit sem felejtve. Remélhetőleg mire a 200. oldalt elérjük, nemcsak döntés lesz helikopterügyben, hanem már helikopterünk is. És ki sem látszunk majd a "Jobb lett volna ha ....-t veszünk helyette" hozzászólásokból :)

Én azért titkon egy kicsit reménykedek abban, hogy nem csak egymást győzködjük, hanem talán olyanok is olvassák, akik döntéshozatali helyzetben vannak. :)
 
Én azért titkon egy kicsit reménykedek abban, hogy nem csak egymást győzködjük, hanem talán olyanok is olvassák, akik döntéshozatali helyzetben vannak. :)

Igen, persze. Amíg nem a "megfelelő" szerződéskötés eredményét számolgatják, kínjukban lehet hogy olvasgatják ezt a fórumot is. De hogy nem érdekli őket amit irkálnak ide az biztos.
 
Szerintem akár vezethetnénk egy táblázatot is az itt elhangzottakról:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1buktJZn-AlK_unt-7lzGJlPLwqP7tpjO12jgKOe6IkY/edit?usp=sharing
 
Én azért titkon egy kicsit reménykedek abban, hogy nem csak egymást győzködjük, hanem talán olyanok is olvassák, akik döntéshozatali helyzetben vannak. :)

Hát nagyon optimista vagy. Ha el is olvassák, tojnak a szakmai vèlemènyekre, azzal hogy azok csak amatőrök ... A gond ott van hogy a profikat - az állományt - se kèrdezik meg. Mint minden, ez is <b>politikai</b> döntés lesz sajna. A gombhoz varrják a kabátot.
A jelek most arra utalnak, tovább fog kèsni az eljárás. Nincs rà pénz.
 
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1buktJZn-AlK_unt-7lzGJlPLwqP7tpjO12jgKOe6IkY/edit?usp=sharing

Később, ha lesz sok szempont akkor kategorizálni kell majd őket. Utána súlyozni a kategóriákat. Legvégül pedig önkényesen meghatározni a "HTKA helikopter tender" győztes szükséges darabszámát. Ami alapján már lehet is kérni árajánlatot. Esetleg egy másik lapon a súlyszámokat lehetne szerepeltetni. :P
 
Kicsit írtam a táblázatba, de valamiért egy két sort egybe nyitott.
Amúgy a katonai gépeknél a Mi-17 és a Mi-171 elvileg majdnem ugyan az, a Mi-171 lényegében csak egy elektronikai csomag.

http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/military/mi-817/features.html
 
Ennél a kategóriánál maradva , elsőre ez is jónak tűnt.
Csak aztán rájöttem hogy csak mutatóba van belőle,orosz is,a katonain fegyvert nem láttam,nuku hátsó ajtó.
maxresdefault.jpg

A lányokat kérném, köszönöm!


A Surionról néztem adatokat, hát egy gyengébb Cougarnak tűnt, szóval én elvetném.
 
Kicsit írtam a táblázatba, de valamiért egy két sort egybe nyitott.
Amúgy a katonai gépeknél a Mi-17 és a Mi-171 elvileg majdnem ugyan az, a Mi-171 lényegében csak egy elektronikai csomag.

http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/military/mi-817/features.html

Érdekesen töltötted a táblázatot én néhányat nem az előnyeihez írtam volna pl. hatótávolság.
 
Létrehoztam egy második munkalapot. Szerintem így jobban átlátható lesz a doku. Itt értékkel vagy van/nincs opcióval javasolt a táblázat kitöltése.