[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
„Olyan típust/okat veszünk meg, amelynek a sárkánya és a sárkányrendszer berendezései - sérüléses javítást kivéve (ami esetleg a normál nagyjavításon túli speciális felszereltséget igényel) - karbantartás céljából többé nem hagyhatja el Mo. területét. ”

A sérüléses javítás olyan terület, ami most is funkcionál:
http://www.honvedelem.hu/szervezet/mh_legijarmu_javito
Pont sérjav miatt nem nagyon kellett még Mo. területéről gépet kivinni. A gripen más tészta, mert ahhoz nem nagyon nyúlhat hozzá a Léjü.

A cégalapítással meg szerintem pont a sokak által favorizált EC helikopterek esélyei romlanának, mert már így is tele van a környék ilyen üzemekkel (a németeknél, talán az osztrákoknál meg a románoknál is van jelenleg is ilyen „Képesség” és ez csak Közép-Európa). A majdan használni kívánt kb. 16-20 (nekem ennyi tűnik reálisnak) gépre gazdaságtalan lenne felépíteni egy komplett üzemet (mindemellett persze megérné a magas műszaki színvonal és szakembergárda létrejötte/továbbvitele okán, de sajnos nálunk a mellékelt példák alapján fontos dolgoknál folyton megy a közgazdász-jogász-politikus trió fillérbaszó károgása és sajnos a józan ész helyett mindig ők döntenek)
A „bérmunka” esetében meg (mivel sok a vetélytárs), úgyis addig menne a sakkozás, amíg nem mi tudjuk adni a legkedvezőbb ajánlatot, szóval szerintem annak már előre reszeltek....
Aztán persze lehet, hogy tévedek :)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Ezért lenne értelme, hogy minél több állami "cég" használjon azonos típust (így meg a minyó ugrik), mert ha a mentők és rendőrök is rendszeresítenék, akkor már nem 16-20-ról beszélünk, meg persze még esetleg polgári gépek, külföldi gépek javítása is beleférne. De persze nem épp ettől a "képességtől" kellene várni, hogy forintosítható nyereséget termeljen, ahogy vilmoci is írta.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ezért lenne értelme, hogy minél több állami "cég" használjon azonos típust (így meg a minyó ugrik), mert ha a mentők és rendőrök is rendszeresítenék, akkor már nem 16-20-ról beszélünk, meg persze még esetleg polgári gépek, külföldi gépek javítása is beleférne. De persze nem épp ettől a "képességtől" kellene várni, hogy forintosítható nyereséget termeljen, ahogy vilmoci is írta.

Nem kell azonos típus (az nagyon nagy pazarlás lenne), elég lenne két típus (egy kisebb a mentőknek, rendőröknek, honvédségnek kiképzésre, felfegyverezhatő földi támogató és futár/VIP-feladatokra, és egy közepes teher/deszant-feladatokra), de a két tipus azonos gyártótól.
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
Mármint a nem civilizált országokban...

Az civilizált ország, ahol csak jogszolgáltatás van, nem igazságszolgáltatás? Ahol a terroristák, és háborús bűnösök a mi pénzünkből éldegélnek vígan nyugdíjban, vagy vannak el olyan börtönökben, amilyen albérletben sokan szeretnének élni? Ugyan már. Bocsi az OFF-ért.
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
<blockquote rel="papa11">Én nem tudom itt ki hány éves de én végig éltem velük több tiz évet és biztosra mondom hogy a ruszkik a legszarabb népség .
Egyetértek! Én 22 vagyok, de hallottam és tanultam róluk eleget. Tehát örülök, hogy nem látom őket.
És a korombeliek többsége is inkább a szüleinek és a tanultaknak hisz, így nem osztjuk az agyalágyult politikusok ruszkiimádatát.</blockquote>

Ruszki imádat? Ez melyik bolygón van, mikor nálunk tombol az orosz-ellenes hisztéria? Vagy nálad az már imádat, ha valaki szóba áll velük?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
<blockquote rel="phaidros">Tudom, hogy felszántották, teszkóval behintették, de arra gondoltam, illetve utaltam és mondhatni kérdeztem, hogy ha egyszer tudtunk nagyjavítani (tudtunk?), akkor nem tudnánk újra? Illetve hosszú távon nem lenne értelme ennek a "képességnek" a megteremtése akkor, ha a Mi helikopter lenne a befutó? -elég elterjedt típus, lehetne másoknak is javítani, beleillene a fegyvergyártás felvirágoztatása című álomba is.

Bármilyen típus lenne a befutó, szerintem lehetne valami ilyen feltételt támasztani a gyártó/eladó felé:
Olyan típust/okat veszünk meg, amelynek a sárkánya és a sárkányrendszer berendezései - sérüléses javítást kivéve (ami esetleg a normál nagyjavításon túli speciális felszereltséget igényel) - karbantartás céljából többé nem hagyhatja el Mo. területét. Erre a célra Mo. nagyjavító céget alapít és szerel fel, a heli gyártója köteles vállalni a rep-szakmunkás-alapképzést végzett műszaki személyzet típus-kiképzését a nagyjavítási technológiára. A tenderen csak az a cég indulhat, amelyik megfelel ennek a követelménynek, amelyik meg nem - akkor jöhet a következő ajánlat. A gyártó cég pedig megkapja nagyjavításra a hajtóműveket meg a főreduktort, amihez a felszerszámozás ilyen kis darabszámban nem biztos hogy gazdaságos. Meg hát Veresegyházon működik egy General Electric nevű "alig ismert" cég is, ami gázturbinás hajtóművekkel foglalkozik... szóval el lehetne gondolkozni a dolgon - a nagyeszűeknek/nagyfejűeknek.
Persze nem lenne olcsó a dolog (egy beruházás sosem olcsó, főleg az elején), de az a Jani/Pista/Zsolt/stb. aki annál a cégnél dolgozik majd, az itthon fogja elkölteni a fizuját, ha meg elküldjük a gépeket külföldre javítani, az egyrészt nagyobb függést eredményez, másrészt a külföldi melós meg az otthoni gazdaságot fogja támogatni a miáltalunk kifizetett javítási költségből. Szóval így is lehet nézni a költségeket... meg a függőséget... meg a hazai hadiipar feltámasztását.</blockquote>

T. Emel, ebbe egyik gyártó se menne bele, a szervíz legalább akkora biznisz, mint a kereskedelem, egy szűk ès forráshiányos magyar piacon elsòzandò másfèl tucat gèp miatt senki nem fog ide javítóbázist telepíteni.
Helikopter pedig nekünk kell, ha ők mègsem mennènek bele - mive gazdaságtalan - akkor vègső soron mi húzzuk a rövidebbet, nem gyártó cèg.
Szállítóba jó volna a Mil, (van hozzá ember, ezèrt is olcsóbb) de a többi feladatra más típus/típusok köllene/k.
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 143
2 213
113
Nem kell ide tender, sem helikopter. Eddig is elvoltunk valahogy. NATO tagok vagyunk, oroszok is nagy cimbik. Ki támadna meg minket?

(Kéretik nem komolyan venni!)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="phaidros">Tudom, hogy felszántották, teszkóval behintették, de arra gondoltam, illetve utaltam és mondhatni kérdeztem, hogy ha egyszer tudtunk nagyjavítani (tudtunk?), akkor nem tudnánk újra? Illetve hosszú távon nem lenne értelme ennek a "képességnek" a megteremtése akkor, ha a Mi helikopter lenne a befutó? -elég elterjedt típus, lehetne másoknak is javítani, beleillene a fegyvergyártás felvirágoztatása című álomba is.

Bármilyen típus lenne a befutó, szerintem lehetne valami ilyen feltételt támasztani a gyártó/eladó felé:
Olyan típust/okat veszünk meg, amelynek a sárkánya és a sárkányrendszer berendezései - sérüléses javítást kivéve (ami esetleg a normál nagyjavításon túli speciális felszereltséget igényel) - karbantartás céljából többé nem hagyhatja el Mo. területét. Erre a célra Mo. nagyjavító céget alapít és szerel fel, a heli gyártója köteles vállalni a rep-szakmunkás-alapképzést végzett műszaki személyzet típus-kiképzését a nagyjavítási technológiára. A tenderen csak az a cég indulhat, amelyik megfelel ennek a követelménynek, amelyik meg nem - akkor jöhet a következő ajánlat. A gyártó cég pedig megkapja nagyjavításra a hajtóműveket meg a főreduktort, amihez a felszerszámozás ilyen kis darabszámban nem biztos hogy gazdaságos. Meg hát Veresegyházon működik egy General Electric nevű "alig ismert" cég is, ami gázturbinás hajtóművekkel foglalkozik... szóval el lehetne gondolkozni a dolgon - a nagyeszűeknek/nagyfejűeknek.
Persze nem lenne olcsó a dolog (egy beruházás sosem olcsó, főleg az elején), de az a Jani/Pista/Zsolt/stb. aki annál a cégnél dolgozik majd, az itthon fogja elkölteni a fizuját, ha meg elküldjük a gépeket külföldre javítani, az egyrészt nagyobb függést eredményez, másrészt a külföldi melós meg az otthoni gazdaságot fogja támogatni a miáltalunk kifizetett javítási költségből. Szóval így is lehet nézni a költségeket... meg a függőséget... meg a hazai hadiipar feltámasztását.</blockquote>

T. Emel, ebbe egyik gyártó se menne bele, a szervíz legalább akkora biznisz, mint a kereskedelem, egy szűk ès forráshiányos magyar piacon elsòzandò másfèl tucat gèp miatt senki nem fog ide javítóbázist telepíteni.
Helikopter pedig nekünk kell, ha ők mègsem mennènek bele - mive gazdaságtalan - akkor vègső soron mi húzzuk a rövidebbet, nem gyártó cèg.
Szállítóba jó volna a Mil, (van hozzá ember, ezèrt is olcsóbb) de a többi feladatra más típus/típusok köllene/k.
</blockquote>

Amíg az orosz helikopterek lehetősége kéznél van számunkra, addig bármelyik másik belemenne hogy eladhassa a gépeit, mert tudják, hogy az oroszokra tudjuk legkönnyebben felépíteni a karbantartó rendszerünket. Részben megvan nekünk (üzemeltetési karbantartás), a nagyjavítási lehetőség megvan a cseheknél (talán a lengyeleknél is), és ezt a legkönnyebb nekünk is újra felépíteni, mert nem a nagy 0-ról kellene kezdeni. Ha eljutunk odáig, hogy újra kényszerhelyzetben leszünk, akkor már nehezebb lesz a mi helyzetünk. A jobb pozíciót elősegítheti a jelenlegi döntés a gépek nagyjavításáról, így évekig lesz használható gépállomány, tehát nem leszünk közvetlen kényszerhelyzetben. Ha ekkor írjuk ki a tendert, akkor szerintem az első olyan jelentkező leépítésével aki nem képes/hajlandó részt venni a karbantartó bázis kiépítésében, rögtön megváltozna a többi jelentkező hozzáállása. Emlékezzünk vissza, amikor a LM méregdrágán ajánlotta az F-16-ost, a Gripen-döntés után már engedett volna az árból, de döntés után ez már a veszett fejsze nyelének az ajánlgatása volt...
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
<blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="phaidros">Tudom, hogy felszántották, teszkóval behintették, de arra gondoltam, illetve utaltam és mondhatni kérdeztem, hogy ha egyszer tudtunk nagyjavítani (tudtunk?), akkor nem tudnánk újra? Illetve hosszú távon nem lenne értelme ennek a "képességnek" a megteremtése akkor, ha a Mi helikopter lenne a befutó? -elég elterjedt típus, lehetne másoknak is javítani, beleillene a fegyvergyártás felvirágoztatása című álomba is.

Bármilyen típus lenne a befutó, szerintem lehetne valami ilyen feltételt támasztani a gyártó/eladó felé:
Olyan típust/okat veszünk meg, amelynek a sárkánya és a sárkányrendszer berendezései - sérüléses javítást kivéve (ami esetleg a normál nagyjavításon túli speciális felszereltséget igényel) - karbantartás céljából többé nem hagyhatja el Mo. területét. Erre a célra Mo. nagyjavító céget alapít és szerel fel, a heli gyártója köteles vállalni a rep-szakmunkás-alapképzést végzett műszaki személyzet típus-kiképzését a nagyjavítási technológiára. A tenderen csak az a cég indulhat, amelyik megfelel ennek a követelménynek, amelyik meg nem - akkor jöhet a következő ajánlat. A gyártó cég pedig megkapja nagyjavításra a hajtóműveket meg a főreduktort, amihez a felszerszámozás ilyen kis darabszámban nem biztos hogy gazdaságos. Meg hát Veresegyházon működik egy General Electric nevű "alig ismert" cég is, ami gázturbinás hajtóművekkel foglalkozik... szóval el lehetne gondolkozni a dolgon - a nagyeszűeknek/nagyfejűeknek.
Persze nem lenne olcsó a dolog (egy beruházás sosem olcsó, főleg az elején), de az a Jani/Pista/Zsolt/stb. aki annál a cégnél dolgozik majd, az itthon fogja elkölteni a fizuját, ha meg elküldjük a gépeket külföldre javítani, az egyrészt nagyobb függést eredményez, másrészt a külföldi melós meg az otthoni gazdaságot fogja támogatni a miáltalunk kifizetett javítási költségből. Szóval így is lehet nézni a költségeket... meg a függőséget... meg a hazai hadiipar feltámasztását.</blockquote>

T. Emel, ebbe egyik gyártó se menne bele, a szervíz legalább akkora biznisz, mint a kereskedelem, egy szűk ès forráshiányos magyar piacon elsòzandò másfèl tucat gèp miatt senki nem fog ide javítóbázist telepíteni.
Helikopter pedig nekünk kell, ha ők mègsem mennènek bele - mive gazdaságtalan - akkor vègső soron mi húzzuk a rövidebbet, nem gyártó cèg.
Szállítóba jó volna a Mil, (van hozzá ember, ezèrt is olcsóbb) de a többi feladatra más típus/típusok köllene/k.
</blockquote>

Amíg az orosz helikopterek lehetősége kéznél van számunkra, addig bármelyik másik belemenne hogy eladhassa a gépeit, mert tudják, hogy az oroszokra tudjuk legkönnyebben felépíteni a karbantartó rendszerünket. Részben megvan nekünk (üzemeltetési karbantartás), a nagyjavítási lehetőség megvan a cseheknél (talán a lengyeleknél is), és ezt a legkönnyebb nekünk is újra felépíteni, mert nem a nagy 0-ról kellene kezdeni. Ha eljutunk odáig, hogy újra kényszerhelyzetben leszünk, akkor már nehezebb lesz a mi helyzetünk. A jobb pozíciót elősegítheti a jelenlegi döntés a gépek nagyjavításáról, így évekig lesz használható gépállomány, tehát nem leszünk közvetlen kényszerhelyzetben. Ha ekkor írjuk ki a tendert, akkor szerintem az első olyan jelentkező leépítésével aki nem képes/hajlandó részt venni a karbantartó bázis kiépítésében, rögtön megváltozna a többi jelentkező hozzáállása. Emlékezzünk vissza, amikor a LM méregdrágán ajánlotta az F-16-ost, a Gripen-döntés után már engedett volna az árból, de döntés után ez már a veszett fejsze nyelének az ajánlgatása volt...
</blockquote>

Van benne valami, de azt gondolom, a matek miatt nem fognak szervizbázisról tárgyalni, európai gyártó biztos nem, és a lengyelországi üzem miatt a Sikorsky sem.
A politikai oldal sem megkerülhető, az amerikai kormányzat nem is tárgyal a magyar kormányfővel, és a külügyminisztert is csak x-edik szinten fogadják. Nem vagyunk "kedvencek" egyrészt a hozzáállásunk miatt, hiányzik a "csontig"-opció, illetve geostratégiai helyzetünk, gazdasági jelentőségünk nem teszi ezt lehetővé. Szerintem próbáljunk az eladó fejével gondolkozni, ne a mi szemszögünkből vizsgáljuk a problémát. Ők csak bizonyos típusokat adnának el ide, jó teli áron. Másképp nem hinném.
Emlékszem, a LM első ajánlata a "drágán nem túl korszerűt" okból bukott el, Brinker nagykövet októberi gépei sem voltak túl olcsók, viszont már újakat adott volna, bár azok szervizeléséről nem volt infó.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="phaidros">Tudom, hogy felszántották, teszkóval behintették, de arra gondoltam, illetve utaltam és mondhatni kérdeztem, hogy ha egyszer tudtunk nagyjavítani (tudtunk?), akkor nem tudnánk újra? Illetve hosszú távon nem lenne értelme ennek a "képességnek" a megteremtése akkor, ha a Mi helikopter lenne a befutó? -elég elterjedt típus, lehetne másoknak is javítani, beleillene a fegyvergyártás felvirágoztatása című álomba is.

Bármilyen típus lenne a befutó, szerintem lehetne valami ilyen feltételt támasztani a gyártó/eladó felé:
Olyan típust/okat veszünk meg, amelynek a sárkánya és a sárkányrendszer berendezései - sérüléses javítást kivéve (ami esetleg a normál nagyjavításon túli speciális felszereltséget igényel) - karbantartás céljából többé nem hagyhatja el Mo. területét. Erre a célra Mo. nagyjavító céget alapít és szerel fel, a heli gyártója köteles vállalni a rep-szakmunkás-alapképzést végzett műszaki személyzet típus-kiképzését a nagyjavítási technológiára. A tenderen csak az a cég indulhat, amelyik megfelel ennek a követelménynek, amelyik meg nem - akkor jöhet a következő ajánlat. A gyártó cég pedig megkapja nagyjavításra a hajtóműveket meg a főreduktort, amihez a felszerszámozás ilyen kis darabszámban nem biztos hogy gazdaságos. Meg hát Veresegyházon működik egy General Electric nevű "alig ismert" cég is, ami gázturbinás hajtóművekkel foglalkozik... szóval el lehetne gondolkozni a dolgon - a nagyeszűeknek/nagyfejűeknek.
Persze nem lenne olcsó a dolog (egy beruházás sosem olcsó, főleg az elején), de az a Jani/Pista/Zsolt/stb. aki annál a cégnél dolgozik majd, az itthon fogja elkölteni a fizuját, ha meg elküldjük a gépeket külföldre javítani, az egyrészt nagyobb függést eredményez, másrészt a külföldi melós meg az otthoni gazdaságot fogja támogatni a miáltalunk kifizetett javítási költségből. Szóval így is lehet nézni a költségeket... meg a függőséget... meg a hazai hadiipar feltámasztását.</blockquote>

T. Emel, ebbe egyik gyártó se menne bele, a szervíz legalább akkora biznisz, mint a kereskedelem, egy szűk ès forráshiányos magyar piacon elsòzandò másfèl tucat gèp miatt senki nem fog ide javítóbázist telepíteni.
Helikopter pedig nekünk kell, ha ők mègsem mennènek bele - mive gazdaságtalan - akkor vègső soron mi húzzuk a rövidebbet, nem gyártó cèg.
Szállítóba jó volna a Mil, (van hozzá ember, ezèrt is olcsóbb) de a többi feladatra más típus/típusok köllene/k.
</blockquote>

Amíg az orosz helikopterek lehetősége kéznél van számunkra, addig bármelyik másik belemenne hogy eladhassa a gépeit, mert tudják, hogy az oroszokra tudjuk legkönnyebben felépíteni a karbantartó rendszerünket. Részben megvan nekünk (üzemeltetési karbantartás), a nagyjavítási lehetőség megvan a cseheknél (talán a lengyeleknél is), és ezt a legkönnyebb nekünk is újra felépíteni, mert nem a nagy 0-ról kellene kezdeni. Ha eljutunk odáig, hogy újra kényszerhelyzetben leszünk, akkor már nehezebb lesz a mi helyzetünk. A jobb pozíciót elősegítheti a jelenlegi döntés a gépek nagyjavításáról, így évekig lesz használható gépállomány, tehát nem leszünk közvetlen kényszerhelyzetben. Ha ekkor írjuk ki a tendert, akkor szerintem az első olyan jelentkező leépítésével aki nem képes/hajlandó részt venni a karbantartó bázis kiépítésében, rögtön megváltozna a többi jelentkező hozzáállása. Emlékezzünk vissza, amikor a LM méregdrágán ajánlotta az F-16-ost, a Gripen-döntés után már engedett volna az árból, de döntés után ez már a veszett fejsze nyelének az ajánlgatása volt...
</blockquote>

Van benne valami, de azt gondolom, a matek miatt nem fognak szervizbázisról tárgyalni, európai gyártó biztos nem, és a lengyelországi üzem miatt a Sikorsky sem.
A politikai oldal sem megkerülhető, az amerikai kormányzat nem is tárgyal a magyar kormányfővel, és a külügyminisztert is csak x-edik szinten fogadják. Nem vagyunk "kedvencek" egyrészt a hozzáállásunk miatt, hiányzik a "csontig"-opció, illetve geostratégiai helyzetünk, gazdasági jelentőségünk nem teszi ezt lehetővé. Szerintem próbáljunk az eladó fejével gondolkozni, ne a mi szemszögünkből vizsgáljuk a problémát. Ők csak bizonyos típusokat adnának el ide, jó teli áron. Másképp nem hinném.
Emlékszem, a LM első ajánlata a "drágán nem túl korszerűt" okból bukott el, Brinker nagykövet októberi gépei sem voltak túl olcsók, viszont már újakat adott volna, bár azok szervizeléséről nem volt infó.

</blockquote>

Ha meg se próbálja a vezetés, akkor tuti hogy nem is fog sikerülni, és én leginkább ettől tartok.... pedig megpróbálni ingyen van, nem kerülne semmibe!
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Panz!
" Mindenesetre az orosz elnök volt a jobb hangulatban, Orbán elèg komor volt. Van mèg egy Malèves tartozásunk is az oroszok felè, ezt ne feledjük. Arról sem szólt a fáma, hogyan rendezzük."
Ezt a két mondatodat megvilágítanád bővebben?

Egyelőre fogalmam sincs, mi lehet a háttérben. Szíjjártó előző nap volt Amerikában és nem gondolom, hogy nincs összefüggés a két látogatás között. És azt is, hogy számunkra nem túl kedvező hírek jöttek.
Majd szép lassan megtudjuk, mit, hogyan tárgyaltak le. Az oroszok szeretik összevonni az üzleteket, és olyankor hajlamosak nagyvonalúak is lenni, ha bejön nekik a bevétel. De ez csak egy tipp.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
<blockquote rel="phaidros">Tudom, hogy felszántották, teszkóval behintették, de arra gondoltam, illetve utaltam és mondhatni kérdeztem, hogy ha egyszer tudtunk nagyjavítani (tudtunk?), akkor nem tudnánk újra? Illetve hosszú távon nem lenne értelme ennek a "képességnek" a megteremtése akkor, ha a Mi helikopter lenne a befutó? -elég elterjedt típus, lehetne másoknak is javítani, beleillene a fegyvergyártás felvirágoztatása című álomba is.

Bármilyen típus lenne a befutó, szerintem lehetne valami ilyen feltételt támasztani a gyártó/eladó felé:
Olyan típust/okat veszünk meg, amelynek a sárkánya és a sárkányrendszer berendezései - sérüléses javítást kivéve (ami esetleg a normál nagyjavításon túli speciális felszereltséget igényel) - karbantartás céljából többé nem hagyhatja el Mo. területét. Erre a célra Mo. nagyjavító céget alapít és szerel fel, a heli gyártója köteles vállalni a rep-szakmunkás-alapképzést végzett műszaki személyzet típus-kiképzését a nagyjavítási technológiára. A tenderen csak az a cég indulhat, amelyik megfelel ennek a követelménynek, amelyik meg nem - akkor jöhet a következő ajánlat. A gyártó cég pedig megkapja nagyjavításra a hajtóműveket meg a főreduktort, amihez a felszerszámozás ilyen kis darabszámban nem biztos hogy gazdaságos. Meg hát Veresegyházon működik egy General Electric nevű "alig ismert" cég is, ami gázturbinás hajtóművekkel foglalkozik... szóval el lehetne gondolkozni a dolgon - a nagyeszűeknek/nagyfejűeknek.
Persze nem lenne olcsó a dolog (egy beruházás sosem olcsó, főleg az elején), de az a Jani/Pista/Zsolt/stb. aki annál a cégnél dolgozik majd, az itthon fogja elkölteni a fizuját, ha meg elküldjük a gépeket külföldre javítani, az egyrészt nagyobb függést eredményez, másrészt a külföldi melós meg az otthoni gazdaságot fogja támogatni a miáltalunk kifizetett javítási költségből. Szóval így is lehet nézni a költségeket... meg a függőséget... meg a hazai hadiipar feltámasztását.</blockquote>


Szerintem ilyet nem vállalnának be, max a kínaiak... :D :D

Ehhez nagy flottat és/vagy nagy távolság kell... és ezek is leányvállalatok lesznek, nem véletlenül...
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
<blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="phaidros">Tudom, hogy felszántották, teszkóval behintették, de arra gondoltam, illetve utaltam és mondhatni kérdeztem, hogy ha egyszer tudtunk nagyjavítani (tudtunk?), akkor nem tudnánk újra? Illetve hosszú távon nem lenne értelme ennek a "képességnek" a megteremtése akkor, ha a Mi helikopter lenne a befutó? -elég elterjedt típus, lehetne másoknak is javítani, beleillene a fegyvergyártás felvirágoztatása című álomba is.

Bármilyen típus lenne a befutó, szerintem lehetne valami ilyen feltételt támasztani a gyártó/eladó felé:
Olyan típust/okat veszünk meg, amelynek a sárkánya és a sárkányrendszer berendezései - sérüléses javítást kivéve (ami esetleg a normál nagyjavításon túli speciális felszereltséget igényel) - karbantartás céljából többé nem hagyhatja el Mo. területét. Erre a célra Mo. nagyjavító céget alapít és szerel fel, a heli gyártója köteles vállalni a rep-szakmunkás-alapképzést végzett műszaki személyzet típus-kiképzését a nagyjavítási technológiára. A tenderen csak az a cég indulhat, amelyik megfelel ennek a követelménynek, amelyik meg nem - akkor jöhet a következő ajánlat. A gyártó cég pedig megkapja nagyjavításra a hajtóműveket meg a főreduktort, amihez a felszerszámozás ilyen kis darabszámban nem biztos hogy gazdaságos. Meg hát Veresegyházon működik egy General Electric nevű "alig ismert" cég is, ami gázturbinás hajtóművekkel foglalkozik... szóval el lehetne gondolkozni a dolgon - a nagyeszűeknek/nagyfejűeknek.
Persze nem lenne olcsó a dolog (egy beruházás sosem olcsó, főleg az elején), de az a Jani/Pista/Zsolt/stb. aki annál a cégnél dolgozik majd, az itthon fogja elkölteni a fizuját, ha meg elküldjük a gépeket külföldre javítani, az egyrészt nagyobb függést eredményez, másrészt a külföldi melós meg az otthoni gazdaságot fogja támogatni a miáltalunk kifizetett javítási költségből. Szóval így is lehet nézni a költségeket... meg a függőséget... meg a hazai hadiipar feltámasztását.</blockquote>

T. Emel, ebbe egyik gyártó se menne bele, a szervíz legalább akkora biznisz, mint a kereskedelem, egy szűk ès forráshiányos magyar piacon elsòzandò másfèl tucat gèp miatt senki nem fog ide javítóbázist telepíteni.
Helikopter pedig nekünk kell, ha ők mègsem mennènek bele - mive gazdaságtalan - akkor vègső soron mi húzzuk a rövidebbet, nem gyártó cèg.
Szállítóba jó volna a Mil, (van hozzá ember, ezèrt is olcsóbb) de a többi feladatra más típus/típusok köllene/k.
</blockquote>

Amíg az orosz helikopterek lehetősége kéznél van számunkra, addig bármelyik másik belemenne hogy eladhassa a gépeit, mert tudják, hogy az oroszokra tudjuk legkönnyebben felépíteni a karbantartó rendszerünket. Részben megvan nekünk (üzemeltetési karbantartás), a nagyjavítási lehetőség megvan a cseheknél (talán a lengyeleknél is), és ezt a legkönnyebb nekünk is újra felépíteni, mert nem a nagy 0-ról kellene kezdeni. Ha eljutunk odáig, hogy újra kényszerhelyzetben leszünk, akkor már nehezebb lesz a mi helyzetünk. A jobb pozíciót elősegítheti a jelenlegi döntés a gépek nagyjavításáról, így évekig lesz használható gépállomány, tehát nem leszünk közvetlen kényszerhelyzetben. Ha ekkor írjuk ki a tendert, akkor szerintem az első olyan jelentkező leépítésével aki nem képes/hajlandó részt venni a karbantartó bázis kiépítésében, rögtön megváltozna a többi jelentkező hozzáállása. Emlékezzünk vissza, amikor a LM méregdrágán ajánlotta az F-16-ost, a Gripen-döntés után már engedett volna az árból, de döntés után ez már a veszett fejsze nyelének az ajánlgatása volt...
</blockquote>

Van benne valami, de azt gondolom, a matek miatt nem fognak szervizbázisról tárgyalni, európai gyártó biztos nem, és a lengyelországi üzem miatt a Sikorsky sem.
A politikai oldal sem megkerülhető, az amerikai kormányzat nem is tárgyal a magyar kormányfővel, és a külügyminisztert is csak x-edik szinten fogadják. Nem vagyunk "kedvencek" egyrészt a hozzáállásunk miatt, hiányzik a "csontig"-opció, illetve geostratégiai helyzetünk, gazdasági jelentőségünk nem teszi ezt lehetővé. Szerintem próbáljunk az eladó fejével gondolkozni, ne a mi szemszögünkből vizsgáljuk a problémát. Ők csak bizonyos típusokat adnának el ide, jó teli áron. Másképp nem hinném.
Emlékszem, a LM első ajánlata a "drágán nem túl korszerűt" okból bukott el, Brinker nagykövet októberi gépei sem voltak túl olcsók, viszont már újakat adott volna, bár azok szervizeléséről nem volt infó.

</blockquote>

Ha meg se próbálja a vezetés, akkor tuti hogy nem is fog sikerülni, és én leginkább ettől tartok.... pedig megpróbálni ingyen van, nem kerülne semmibe!
</blockquote>

Igen, végül is egy próbát megérne. Már csak magunk miatt is.
A most lebegtetett tender szövege vajon tartalmazhatott-e ilyen típusú megkötéseket ?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="phaidros">Tudom, hogy felszántották, teszkóval behintették, de arra gondoltam, illetve utaltam és mondhatni kérdeztem, hogy ha egyszer tudtunk nagyjavítani (tudtunk?), akkor nem tudnánk újra? Illetve hosszú távon nem lenne értelme ennek a "képességnek" a megteremtése akkor, ha a Mi helikopter lenne a befutó? -elég elterjedt típus, lehetne másoknak is javítani, beleillene a fegyvergyártás felvirágoztatása című álomba is.

Bármilyen típus lenne a befutó, szerintem lehetne valami ilyen feltételt támasztani a gyártó/eladó felé:
Olyan típust/okat veszünk meg, amelynek a sárkánya és a sárkányrendszer berendezései - sérüléses javítást kivéve (ami esetleg a normál nagyjavításon túli speciális felszereltséget igényel) - karbantartás céljából többé nem hagyhatja el Mo. területét. Erre a célra Mo. nagyjavító céget alapít és szerel fel, a heli gyártója köteles vállalni a rep-szakmunkás-alapképzést végzett műszaki személyzet típus-kiképzését a nagyjavítási technológiára. A tenderen csak az a cég indulhat, amelyik megfelel ennek a követelménynek, amelyik meg nem - akkor jöhet a következő ajánlat. A gyártó cég pedig megkapja nagyjavításra a hajtóműveket meg a főreduktort, amihez a felszerszámozás ilyen kis darabszámban nem biztos hogy gazdaságos. Meg hát Veresegyházon működik egy General Electric nevű "alig ismert" cég is, ami gázturbinás hajtóművekkel foglalkozik... szóval el lehetne gondolkozni a dolgon - a nagyeszűeknek/nagyfejűeknek.
Persze nem lenne olcsó a dolog (egy beruházás sosem olcsó, főleg az elején), de az a Jani/Pista/Zsolt/stb. aki annál a cégnél dolgozik majd, az itthon fogja elkölteni a fizuját, ha meg elküldjük a gépeket külföldre javítani, az egyrészt nagyobb függést eredményez, másrészt a külföldi melós meg az otthoni gazdaságot fogja támogatni a miáltalunk kifizetett javítási költségből. Szóval így is lehet nézni a költségeket... meg a függőséget... meg a hazai hadiipar feltámasztását.</blockquote>

T. Emel, ebbe egyik gyártó se menne bele, a szervíz legalább akkora biznisz, mint a kereskedelem, egy szűk ès forráshiányos magyar piacon elsòzandò másfèl tucat gèp miatt senki nem fog ide javítóbázist telepíteni.
Helikopter pedig nekünk kell, ha ők mègsem mennènek bele - mive gazdaságtalan - akkor vègső soron mi húzzuk a rövidebbet, nem gyártó cèg.
Szállítóba jó volna a Mil, (van hozzá ember, ezèrt is olcsóbb) de a többi feladatra más típus/típusok köllene/k.
</blockquote>

Amíg az orosz helikopterek lehetősége kéznél van számunkra, addig bármelyik másik belemenne hogy eladhassa a gépeit, mert tudják, hogy az oroszokra tudjuk legkönnyebben felépíteni a karbantartó rendszerünket. Részben megvan nekünk (üzemeltetési karbantartás), a nagyjavítási lehetőség megvan a cseheknél (talán a lengyeleknél is), és ezt a legkönnyebb nekünk is újra felépíteni, mert nem a nagy 0-ról kellene kezdeni. Ha eljutunk odáig, hogy újra kényszerhelyzetben leszünk, akkor már nehezebb lesz a mi helyzetünk. A jobb pozíciót elősegítheti a jelenlegi döntés a gépek nagyjavításáról, így évekig lesz használható gépállomány, tehát nem leszünk közvetlen kényszerhelyzetben. Ha ekkor írjuk ki a tendert, akkor szerintem az első olyan jelentkező leépítésével aki nem képes/hajlandó részt venni a karbantartó bázis kiépítésében, rögtön megváltozna a többi jelentkező hozzáállása. Emlékezzünk vissza, amikor a LM méregdrágán ajánlotta az F-16-ost, a Gripen-döntés után már engedett volna az árból, de döntés után ez már a veszett fejsze nyelének az ajánlgatása volt...
</blockquote>

Van benne valami, de azt gondolom, a matek miatt nem fognak szervizbázisról tárgyalni, európai gyártó biztos nem, és a lengyelországi üzem miatt a Sikorsky sem.
A politikai oldal sem megkerülhető, az amerikai kormányzat nem is tárgyal a magyar kormányfővel, és a külügyminisztert is csak x-edik szinten fogadják. Nem vagyunk "kedvencek" egyrészt a hozzáállásunk miatt, hiányzik a "csontig"-opció, illetve geostratégiai helyzetünk, gazdasági jelentőségünk nem teszi ezt lehetővé. Szerintem próbáljunk az eladó fejével gondolkozni, ne a mi szemszögünkből vizsgáljuk a problémát. Ők csak bizonyos típusokat adnának el ide, jó teli áron. Másképp nem hinném.
Emlékszem, a LM első ajánlata a "drágán nem túl korszerűt" okból bukott el, Brinker nagykövet októberi gépei sem voltak túl olcsók, viszont már újakat adott volna, bár azok szervizeléséről nem volt infó.

</blockquote>

Ha meg se próbálja a vezetés, akkor tuti hogy nem is fog sikerülni, és én leginkább ettől tartok.... pedig megpróbálni ingyen van, nem kerülne semmibe!
</blockquote>

Igen, végül is egy próbát megérne. Már csak magunk miatt is.
A most lebegtetett tender szövege vajon tartalmazhatott-e ilyen típusú megkötéseket ?
</blockquote>

Fogalmam sincs, nem vagyok bennfentes, csak véleményem van. De tartok tőle, hogy egy lebegtetett tendernek nincs is semmiféle valós/érvényes szövege.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
vilmoci
A sérüléses javítás az egy szépen hangzó címszó a tevékenységi körben, egy repülőeszköz sérülésének azonban nagyon sok fokozata van. Ezek közül nyilvánvalóan van olyan szintű sérülés, ami ugyan javítható, csak a MH Légijármű-javítónál több, magasabb felkészültséget és jogosítást igényel, meg ritkaságánál és drágaságánál fogva kis darabszámnál nem is éri meg rá a felkészülést, de egy gyártó cégnél ez nyilvánvalóan benne van a profilban.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
<blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="phaidros">Tudom, hogy felszántották, teszkóval behintették, de arra gondoltam, illetve utaltam és mondhatni kérdeztem, hogy ha egyszer tudtunk nagyjavítani (tudtunk?), akkor nem tudnánk újra? Illetve hosszú távon nem lenne értelme ennek a "képességnek" a megteremtése akkor, ha a Mi helikopter lenne a befutó? -elég elterjedt típus, lehetne másoknak is javítani, beleillene a fegyvergyártás felvirágoztatása című álomba is.

Bármilyen típus lenne a befutó, szerintem lehetne valami ilyen feltételt támasztani a gyártó/eladó felé:
Olyan típust/okat veszünk meg, amelynek a sárkánya és a sárkányrendszer berendezései - sérüléses javítást kivéve (ami esetleg a normál nagyjavításon túli speciális felszereltséget igényel) - karbantartás céljából többé nem hagyhatja el Mo. területét. Erre a célra Mo. nagyjavító céget alapít és szerel fel, a heli gyártója köteles vállalni a rep-szakmunkás-alapképzést végzett műszaki személyzet típus-kiképzését a nagyjavítási technológiára. A tenderen csak az a cég indulhat, amelyik megfelel ennek a követelménynek, amelyik meg nem - akkor jöhet a következő ajánlat. A gyártó cég pedig megkapja nagyjavításra a hajtóműveket meg a főreduktort, amihez a felszerszámozás ilyen kis darabszámban nem biztos hogy gazdaságos. Meg hát Veresegyházon működik egy General Electric nevű "alig ismert" cég is, ami gázturbinás hajtóművekkel foglalkozik... szóval el lehetne gondolkozni a dolgon - a nagyeszűeknek/nagyfejűeknek.
Persze nem lenne olcsó a dolog (egy beruházás sosem olcsó, főleg az elején), de az a Jani/Pista/Zsolt/stb. aki annál a cégnél dolgozik majd, az itthon fogja elkölteni a fizuját, ha meg elküldjük a gépeket külföldre javítani, az egyrészt nagyobb függést eredményez, másrészt a külföldi melós meg az otthoni gazdaságot fogja támogatni a miáltalunk kifizetett javítási költségből. Szóval így is lehet nézni a költségeket... meg a függőséget... meg a hazai hadiipar feltámasztását.</blockquote>

T. Emel, ebbe egyik gyártó se menne bele, a szervíz legalább akkora biznisz, mint a kereskedelem, egy szűk ès forráshiányos magyar piacon elsòzandò másfèl tucat gèp miatt senki nem fog ide javítóbázist telepíteni.
Helikopter pedig nekünk kell, ha ők mègsem mennènek bele - mive gazdaságtalan - akkor vègső soron mi húzzuk a rövidebbet, nem gyártó cèg.
Szállítóba jó volna a Mil, (van hozzá ember, ezèrt is olcsóbb) de a többi feladatra más típus/típusok köllene/k.
</blockquote>

Amíg az orosz helikopterek lehetősége kéznél van számunkra, addig bármelyik másik belemenne hogy eladhassa a gépeit, mert tudják, hogy az oroszokra tudjuk legkönnyebben felépíteni a karbantartó rendszerünket. Részben megvan nekünk (üzemeltetési karbantartás), a nagyjavítási lehetőség megvan a cseheknél (talán a lengyeleknél is), és ezt a legkönnyebb nekünk is újra felépíteni, mert nem a nagy 0-ról kellene kezdeni. Ha eljutunk odáig, hogy újra kényszerhelyzetben leszünk, akkor már nehezebb lesz a mi helyzetünk. A jobb pozíciót elősegítheti a jelenlegi döntés a gépek nagyjavításáról, így évekig lesz használható gépállomány, tehát nem leszünk közvetlen kényszerhelyzetben. Ha ekkor írjuk ki a tendert, akkor szerintem az első olyan jelentkező leépítésével aki nem képes/hajlandó részt venni a karbantartó bázis kiépítésében, rögtön megváltozna a többi jelentkező hozzáállása. Emlékezzünk vissza, amikor a LM méregdrágán ajánlotta az F-16-ost, a Gripen-döntés után már engedett volna az árból, de döntés után ez már a veszett fejsze nyelének az ajánlgatása volt...
</blockquote>

Van benne valami, de azt gondolom, a matek miatt nem fognak szervizbázisról tárgyalni, európai gyártó biztos nem, és a lengyelországi üzem miatt a Sikorsky sem.
A politikai oldal sem megkerülhető, az amerikai kormányzat nem is tárgyal a magyar kormányfővel, és a külügyminisztert is csak x-edik szinten fogadják. Nem vagyunk "kedvencek" egyrészt a hozzáállásunk miatt, hiányzik a "csontig"-opció, illetve geostratégiai helyzetünk, gazdasági jelentőségünk nem teszi ezt lehetővé. Szerintem próbáljunk az eladó fejével gondolkozni, ne a mi szemszögünkből vizsgáljuk a problémát. Ők csak bizonyos típusokat adnának el ide, jó teli áron. Másképp nem hinném.
Emlékszem, a LM első ajánlata a "drágán nem túl korszerűt" okból bukott el, Brinker nagykövet októberi gépei sem voltak túl olcsók, viszont már újakat adott volna, bár azok szervizeléséről nem volt infó.

</blockquote>

Ha meg se próbálja a vezetés, akkor tuti hogy nem is fog sikerülni, és én leginkább ettől tartok.... pedig megpróbálni ingyen van, nem kerülne semmibe!
</blockquote>

Igen, végül is egy próbát megérne. Már csak magunk miatt is.
A most lebegtetett tender szövege vajon tartalmazhatott-e ilyen típusú megkötéseket ?
</blockquote>

Fogalmam sincs, nem vagyok bennfentes, csak véleményem van. De tartok tőle, hogy egy lebegtetett tendernek nincs is semmiféle valós/érvényes szövege.
</blockquote>

Valami olyat olvastam még Hende alatt, készen állnak a kiírásra - vagyis elkészült a szöveg, a komplett dokumentáció - és arra várnak, hogy a kormány biztosítsa az anyagi fedezetet.
Hát én is csak találgatok, a más országbéli vásárlások példáját nézegetem, mindenesetre kellemes volna ha bármilyen szakigárda újra összeállna, mint anno a DR idején.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 396
19 796
113
Ez is egy hír, de nem tudom kommentálni érdemben, mert annyi hír volt már.

http://hvg.hu/gazdasag/20160307_Harminc_helyett_csak_tiz_helikoptert_vehet_a_honvedseg_az_oroszoktol#utm_source=hirlista&utm_medium=aggregator&