[HUN] Helikopterbeszerzés

Az nagy okosság lenne, kb pont annyi idősek mint a restaurálásra kiküldött Mi-24-es flotta.
Az AH1-W flotta úgy harminc éves körül van. Ez egy dolog...
A lényeg viszont a gép orrában van. Ez az Israeli Tamam Division által gyártott NTSF-65 Night Targeting System.
AH-1_W-1.jpg

ah-1w_165281_62_of_82.jpg

Ez az eszköz mi kopasz Mi-24-hez képest olyan űrkorszaki valami amiről a magyar heli pilóták eddig még csak nem is álmodhattak

A másik az AN/AAR-47 MAWS rendszer összekötve a AN/ALE-39 infracsali szóróval.
ah-1w_165281_07_of_82.jpg

ah-1w_165281_24_of_82.jpg

Plusz van radar besugárzás jelző (AN/APR-44), lézer besugárzás jelző (AN/AVR-2A), meg ezen is van "diszkólámpa" ( AN/ALQ-144A)
Mindezek mellé Hellfire rakéták.

Olyan minőségi ugrás lenne ez a Honvédségnek amihez fogható talán csak a Gripenek voltak.
 
"Mint a tűzhöz (információkhoz) leginkább hozzáférőktől kérdezem: lehet tudni, hogy a két mundérba öltöztetett A-119-es gép mikor kerül a légierő állományába?"

Ezt egy másik blogon írták. Erről ti tudtok valamit? Miről maradtam le?


Az elejétől kérdezed?
2 db ex Air Berlin A319 vétele, cseheknél festik át őket, állítólag tavasszal a misszióváltásnál már hadrendben lesznek. De nézz át a szállítógépes topikba, ott fotó is van már, igaz a felségjelek és számok takarva.


Ja hogy az A319-esekre gondolt ....

Én meg már azt gondoltam hogy vettünk két AW-119 Koala-t a Mókusok mellé. Volt erről szó, amikor még az olaszoktól akartunk AW139-eseket venni 5 évvel ezelőtt. Ezért kérdeztem a helikopterbeszerzéses topikban.
 
Az AH1-W flotta úgy harminc éves körül van. Ez egy dolog...
A lényeg viszont a gép orrában van. Ez az Israeli Tamam Division által gyártott NTSF-65 Night Targeting System.
AH-1_W-1.jpg

ah-1w_165281_62_of_82.jpg

Ez az eszköz mi kopasz Mi-24-hez képest olyan űrkorszaki valami amiről a magyar heli pilóták eddig még csak nem is álmodhattak

A másik az AN/AAR-47 MAWS rendszer összekötve a AN/ALE-39 infracsali szóróval.
ah-1w_165281_07_of_82.jpg

ah-1w_165281_24_of_82.jpg

Plusz van radar besugárzás jelző (AN/APR-44), lézer besugárzás jelző (AN/AVR-2A), meg ezen is van "diszkólámpa" ( AN/ALQ-144A)
Mindezek mellé Hellfire rakéták.

Olyan minőségi ugrás lenne ez a Honvédségnek amihez fogható talán csak a Gripenek voltak.
Az lenne, úgy 5-6 évig mint a Mi-24-ek, aztán kohó. Amúgy ezeket nem is restaurálnád annyiból + személyzet átképzés mint a mihukat.
Akkor lenne minőségi ugrás ha újonnan vennénk AH-1-et.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Az lenne, úgy 5-6 évig mint a Mi-24-ek, aztán kohó. Amúgy ezeket nem is restaurálnád annyiból + személyzet átképzés mint a mihukat.
Nem igazán....
Az AH-1W sárkányát 10 000 (!!) órára tervezték és ez még hosszabbítható. Mivel a gépek tengeri üzemre lettek tervezve a korrózió védelmük is átlagon felüli.
A 10 000 (+hosszabbítás) nagyon sok ezért valószínű sok olyan gép van még a flottában ami messze van ettől az óraszámtól, ezért bőven megéri átépíteni őket AH-1Z változattá.
Ezt sok tucat géppel meg is tették. Eredetileg úgy volt hogy az összeset átépítik, de utána győzött a lobbi és új sárkányokat gyártottak.
Az átépítésnél kicserélik a teljes meghajtást és rotorokat a szenzorokat és az avionikát.
Ezek a gépek már a jelenlegi állapotukban is óriási minőségi ugrást jelentenének - pláne ha esetleg még Hellfiret is lehetne venni hozzájuk - és a Honvédség még sok-sok évig használhatná őket mielőtt kimegy belőlük az idő.
 
Nem igazán....
Az AH-1W sárkányát 10 000 (!!) órára tervezték és ez még hosszabbítható. Mivel a gépek tengeri üzemre lettek tervezve a korrózió védelmük is átlagon felüli.
A 10 000 (+hosszabbítás) nagyon sok ezért valószínű sok olyan gép van még a flottában ami messze van ettől az óraszámtól, ezért bőven megéri átépíteni őket AH-1Z változattá.
Ezt sok tucat géppel meg is tették. Eredetileg úgy volt hogy az összeset átépítik, de utána győzött a lobbi és új sárkányokat gyártottak.
Az átépítésnél kicserélik a teljes meghajtást és rotorokat a szenzorokat és az avionikát.
Ezek a gépek már a jelenlegi állapotukban is óriási minőségi ugrást jelentenének - pláne ha esetleg még Hellfiret is lehetne venni hozzájuk - és a Honvédség még sok-sok évig használhatná őket mielőtt kimegy belőlük az idő.
A hazai repidők mellett kb. soha nem repülnénk ki őket még 7k repült óra vétel esetén sem...
 
Rudi nemrég linkelte hogy a Románok szereznek be 10-15? H215 ös Airbust hogy a Brassoi gyárnak is legyen valami megrendelése. Nehogy csődbe menjen szegényke:)
Nem tudom de nekünk nem tűnik kevésnek az a 6 db Mi-17 es (3 db Mi-8) Ezek mellé jól jönne valami "köztes típus is". Új Mi-171 ről meg ne is beszéljünk még vagy pár évig:( orosz vs nato viszony.
 
Nem igazán....
Az AH-1W sárkányát 10 000 (!!) órára tervezték és ez még hosszabbítható. Mivel a gépek tengeri üzemre lettek tervezve a korrózió védelmük is átlagon felüli.
A 10 000 (+hosszabbítás) nagyon sok ezért valószínű sok olyan gép van még a flottában ami messze van ettől az óraszámtól, ezért bőven megéri átépíteni őket AH-1Z változattá.
Ezt sok tucat géppel meg is tették. Eredetileg úgy volt hogy az összeset átépítik, de utána győzött a lobbi és új sárkányokat gyártottak.
Az átépítésnél kicserélik a teljes meghajtást és rotorokat a szenzorokat és az avionikát.
Ezek a gépek már a jelenlegi állapotukban is óriási minőségi ugrást jelentenének - pláne ha esetleg még Hellfiret is lehetne venni hozzájuk - és a Honvédség még sok-sok évig használhatná őket mielőtt kimegy belőlük az idő.
Azért nem becsülném le a magyar kreativitást.Nálunk ezekhez is kitalálnának valami rozsdagyorsitó módszert,ha nem akarna elég gyorsan szetrohadni magátol....
 
Nem tudom de nekünk nem tűnik kevésnek az a 6 db Mi-17 es (3 db Mi-8) Ezek mellé jól jönne valami "köztes típus is". Új Mi-171 ről meg ne is beszéljünk még vagy pár évig:( orosz vs nato viszony.
Nekem a szlovének, norvégok, kanadaiak nem tűnnek hülyének és ők a Bell-412-t használják. Költségben is esélyes, hogy alatta marad a az Y-os variánsnak. Kötélen lógicsálni ide is jó lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Szerintem azt kéne elösször tisztázni,hogy mire is van szükségünk,mire van pénzünk.Kellene ccsataheli,roham-desszant,közepes szállitó,nehéz-szállitó,megfigyelő-felderitő/könnyűszállitó-futár.AH64E/Mi28N,Mi35M/Ah60,Mi171/S92,CH47F,EC635Bell407.Hát ez igy nékünk kicsit drágás......
Hátako vakarózunk egy kicsit.Roham-deszant jolesz csatázni is,jolképzet személyzettel(és ha nagon kell,még szállithat-kompolhat is).Nemártana ha a szállitó legelább részben közös üzemeltetési háttérrel ellavirozna a harcival.Mi35M/Mi171 vs AH60/S92.Melik is lenne jobb?Milen szemontbol?Ja,hogy mindenféléböl.Vesd össze ezt a két párost feladatorientáltság/üzemeltethetőség/összélettartamköltség/fejleszthetőség szintjén.És akkor még mérlegelni kell a politikai szempontokat is,Rövid-,közép-,és hosszútávon.Na valahogy igy nézz ki egy felelös beszerzéstervezés dióhélban.És akkor ezt vesd össze a Nagy Magyar Valósággal.....és sird tele a zsebkendődet....
 
i2jcqq.jpg

Mihu felújitás helyet én inkább ezt vettem volna.Aria IV-es már papiron maradt,de a gá. nélküli elődök jol beváltak.Megvenni drágább,de hosszabb távon jobb megoldás lett volna, szerintem.És teherszálitóként az S92ekkel egésziteném ki őket,ahogy a pénztárca engedi.
mil_S70i_AK_ovr_a.jpg

s92_sikorskyaircraft_n492sa_026_edwi08.jpg

Russian_Helicopters%2C_2302%2C_Mil_Mi-35M_%2821256932638%29.jpg
 
Az EC 635-öt el kellene felejteni EC 645 reálisabb inkább. Oka: ennek van hátsó ajtaja , amin ki is tudnak szállni a katonák
, míg a másiknak csak egy rés és 6 fő szállítására képes, míg a 645-ös 9 fő.
Valamint a hátsó ajtó miatt a szolnoki különlegesek akár gyakorolhatják a hátsó ajtón keresztül a gumicsónakjaik Tiszába dobálását, míg a többi kishelikopteren nem.
Bár szerintem új vagy használt mi17 -ek nyugati elektronikával-kellne leginkább , mellé AH1-V/Z támogatásra minél több.
Ha mindenképp iciri-piciri helikoptert akar valaki az MH-nak akkor ott a mókuska, ami már rendszerben ál. Ennek van
ütősebb változata (Fennec) TOW rakétával és kisrakétákal, Ez is elvisz 4 főt. A Mi 17-k (akár csehektől) , és AH1-V -k (USA most szórja ki, vagy akár román szövetségeseinktől ha gyártani kezdik) -mellé pár As-350 Fennec (ex mókuska) és kész is vagyunk.
Mindenkinek az igényének eleget van téve. Azoknak akik a mini helikoptereket bálványozzák, a katonáknak , akik
szeretnének ejtőernyővel ugorni és hátsó rámpán elhagyni a gépet, meg azoknak is akik ultramodern páncélelhrító s támogató
helikoptert szeretnének az MH-nak.
Most már csak az a kérdés, hogy a sereg vezetői , döntéshozók miért is nem szeretik annyira a Hazájukat, hogy megfelelő modern eszközökkel lássák el a Honvédséget MINÉL ELŐBB és nem 2026-re mert addig még 8 év van!
Mert amit eddig csináltak légierő fejlesztés alatt az nem az. Pl. 2db civil kiképzőgép vétele-a másik 2db hol késik ki tudja!
3 db civil 24-26 éves civil Mi -8 lefestése terepszínűre , 2 db civil mentőhelikopter lefestése zöldre ( nincs TOW, nincs infraszóró stb.) és a korona: 2 db A-319 polgári utasszállító lefestése szürkére . ( Miért is olyan gépeket kellett venni amiből semmiképpen nem lehet ejtőernyős ugrást végrehajtani a hajtóművek és vízszintes vezérsík elhejezkedése miatt?)
Qui Prodest? QUI PRODEST?
EZ INKÁBB A HM MÉREGDRÁGA PÉNZBE KERÜLŐ SZISZTEMATIKUS LEFEGYVERZÉSÉNEK TŰNIK, MINT MODERNIZÁLÁSNAK. Kizárólag olyan eszközök beszerzése történik , amivel még véletlenül sem tudnák megvédeni Magyarországot. Mert lefestett civil eszközök. míg az összes szomszéd a legmodernebb eszközöket szerzi be katonái számára! (Pz-2000, Patriot, Patria, PandurII Spike-vel. stb.. Nálunk meg itt olvastam-már már a szabotás határát súrolja: a Gripeneken nincs modern közeli légiharcrakéta sem emiatt a méregdrága és kímélendő minimális menyiségú szuper-közepes rakétáikat reptetik és teszik tönkre.
Március 15-e fényében ez nagyon drasztikus!
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra
Itt off de az amramokat nem kell sajnalni ha nem reptetjuk oket is el kell majd kuldeni nagyjavitani es sanszosan ugyan annyiba kerul e 0 orat repult rakaeta nagyjavitasa mint egy x orat repulte. Nem hiszem hogy hagynak a profitot eluszni a nemetek. /aszthiszem nemet verzionk van/ de nem vagyok benne biutos mert usa kulcsot szoktak itt emlegetni.