[HUN] Helikopterbeszerzés

A németek nem rég rendeltek H145-ösöket SAR feladatokra az UH-1-esek leváltására.

https://www.flugrevue.de/militaerlu...ndeswehr-bestellt-h145-fuer-sar-dienst/762308

Olvastam már korábban valahol ezt a hírt. Kérdés, hogy mi ragaszkodunk-e az általad beszúrt képen látható berendezésekhez? Mert a német gépeknél ezekről szó nincs a cikkben. Sőt, azokra csak mint civil változatú H145 (M nélkül) hivatkoznak. Éppen ezért érdekes az ár: H-Force nélkül a 7 gép ára a személyzetek képzésével, valamint 9 évet átfogó logisztikai- és szervizcsomaggal együtt 138.5m €. (~19.8m €/db)
 
Olvastam már korábban valahol ezt a hírt. Kérdés, hogy mi ragaszkodunk-e az általad beszúrt képen látható berendezésekhez? Mert a német gépeknél ezekről szó nincs a cikkben. Sőt, azokra csak mint civil változatú H145 (M nélkül) hivatkoznak. Éppen ezért érdekes az ár: H-Force nélkül a 7 gép ára a személyzetek képzésével, valamint 9 évet átfogó logisztikai- és szervizcsomaggal együtt 138.5m €. (~19.8m €/db)
Szerintem nem az a kérdés hogy mihez ragaszkodunk hanem hogy akarnak e még valamit rárakni azon kívül ami eddig megjelent, mint tudjuk ATGM nélkül jönnek, ez szerintem hiba, de ha megjönnek és elküldik őket hogy rakjanak rájuk SPIKE-ot akkor én azzal is kiegyezek :D
Amúgy az is érdekes kérdés hogy mint olyan PONTOSAN itthon milyen szerepkörre szánják a H145M-et , mert ténylegesen ez határozná meg hogy milyen cuccok és felszerelés kéne rájuk.
 
Azok nem nőnek ki csak úgy maguktól.
És mivel év végén már jönnek az új helikopterek ez egy szégyen, ekkora értékeket rothasztani a napon, a szerelőknek is jobb ha nem áznak. Az orosz helikopterek is örültek volna ha van fedél a rotorok felett, csak nekik nem jutott, ezt nem kellene még egyszer megcsinálni. Szerintem nem végtelen pénz kell ehhez..
http://www.acelcsarnok.com/
itt mindenki csinálhat egy kalkulációt, Szolnokon nem a világ legbonyolultabb terep és talajmechanikai viszonyai vannak, nem bukik sokat a kalkuláció. Szerintem fűtés, légkondi meg a szerelő hangárokhoz kell füstelszívás, mindegyikbe habos oltó, de nem kerülne az egész 2 milliárdnál többe, és minden heli fedél alatt állhatna.
 
Szerintem nem az a kérdés hogy mihez ragaszkodunk hanem hogy akarnak e még valamit rárakni azon kívül ami eddig megjelent, mint tudjuk ATGM nélkül jönnek, ez szerintem hiba, de ha megjönnek és elküldik őket hogy rakjanak rájuk SPIKE-ot akkor én azzal is kiegyezek :D
Amúgy az is érdekes kérdés hogy mint olyan PONTOSAN itthon milyen szerepkörre szánják a H145M-et , mert ténylegesen ez határozná meg hogy milyen cuccok és felszerelés kéne rájuk.

Honnan tudod, hogy ATGM nelkul jonnek?
 
A kezdetektől azt válaszolják itt a hozzáértők, hogy lesz fedél a gépek felett. Akkor biztos úgy lesz. A mihuk meg úgy jártak, mint az új bőgős a zenekarban a pénzosztásnál...
100 nap alatt felhúzható a szerződéskötéstől, ha jól látom. Nem néztem, hogy auditálták-e a céget honvédségi munkákra, de legalább látható a nagyságrend, bárki végezze is el a munkát.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Szerintem nem az a kérdés hogy mihez ragaszkodunk hanem hogy akarnak e még valamit rárakni azon kívül ami eddig megjelent, mint tudjuk ATGM nélkül jönnek, ez szerintem hiba, de ha megjönnek és elküldik őket hogy rakjanak rájuk SPIKE-ot akkor én azzal is kiegyezek :D
Amúgy az is érdekes kérdés hogy mint olyan PONTOSAN itthon milyen szerepkörre szánják a H145M-et , mert ténylegesen ez határozná meg hogy milyen cuccok és felszerelés kéne rájuk.
Igazából itt én kizárólag a kutató-mentő gépek felszerelésére reflektáltam. A fegyverzethez nem akarok és nem is tudok hozzászólni, mert nem értek hozzá. Civil vonalon ismerem ki magam jobban.
Amúgy az új típusok beszerzésével kapcsolatban a véleményem az, hogy én vettem volna még néhány Mókust is. Akár civilt is, hogy a jövőben legyen mivel kezdeni a forgószárnyas képzést az állami szakon. Mert most azt hallottam, hogy kerítésen kívül, egy civil cég képzi a jövő helikopterpilótáit.

A kezdetektől azt válaszolják itt a hozzáértők, hogy lesz fedél a gépek felett. Akkor biztos úgy lesz. A mihuk meg úgy jártak, mint az új bőgős a zenekarban a pénzosztásnál...
100 nap alatt felhúzható a szerződéskötéstől, ha jól látom. Nem néztem, hogy auditálták-e a céget honvédségi munkákra, de legalább látható a nagyságrend, bárki végezze is el a munkát.
Szerintem megérné még most is tetőt rakni Mi-24-ek fölé, hiszen van majd' 7 év hátra. Ráadasul azokba a hangárokba később bőven befér a H225 is.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and alali77
én vettem volna még néhány Mókust is. Akár civilt is, hogy a jövőben legyen mivel kezdeni a forgószárnyas képzést az állami szakon. Mert most azt hallottam, hogy kerítésen kívül, egy civil cég képzi a jövő helikopterpilótáit.

A katonák részéről többször elhangzott az igény, hogy szükség lenne még ilyen gépekre.
Hogy valamilyen döntéshozó részéről elhangzott-e már a beszerzésre vonatkozó ígéret, abban most nem vagyok biztos, de 40 új helikopterről beszéltek...

20 db H145M
16 db H225M
4 db ???

Szerintem előbb-utóbb ez is lesz. Ez sokkal valószínűbb, mint a 4 db Tiger :)
 
Szerintem megérné még most is tetőt rakni Mi-24-ek fölé, hiszen van majd' 7 év hátra.
Esélyes, hogy nincs hét év hátra. A nyilatkozatok, meg a cikkek alapján nekem legalábbis nagyon úgy tűnik.
Az elején még én is reménykedtem, aztán, mikor biztossá vált, hogy csak 1000 órát kapnak, onnéttól nekem is egyre inkább úgy tűnik, hogy „sza..ni bele, szól a zene” mentalitással a régi recept alapján lesz levezényelve ez a pár év. Bármi féle alkatrészbeszerzésre szigorúan nulla forint lesz elkülönítve, kezdődik a legózás a fődarabokkal még 50-60 óráért, stb. Elapad a flotta, és megkezdődik a pangás időszaka. Pedig lehetett volna ezt jól is csinálni.
Aztán amint jönnek az új játékok, rögtön ki lesznek tolva legelni a nemrég felújított helikopterek, legyen az 24-es, 17-es, 8-as...
A történelem ismétli önmagát. Senkit nem fog érdekelni, hogy mennyi kirepülhető idő marad bennük.... Az új szebben csillog (és persze a sokat emlegetett humán erőforrás is véges, kell az új gépekhez)... megy a herdálás...aztán néhány év rohasztás és majd ápv-Rt, vagy épp ahogy most hívják, újabb sokéves rohasztás, aztán megpróbálják egyben eladni, nem sikerül, és így beleesünk egy végtelen ciklusba.
(Celebra, kérlek mellőzzük a politikai őrjöngésedet. Köszi :) )
 
:(:(
Esélyes, hogy nincs hét év hátra. A nyilatkozatok, meg a cikkek alapján nekem legalábbis nagyon úgy tűnik.
Az elején még én is reménykedtem, aztán, mikor biztossá vált, hogy csak 1000 órát kapnak, onnéttól nekem is egyre inkább úgy tűnik, hogy „sza..ni bele, szól a zene” mentalitással a régi recept alapján lesz levezényelve ez a pár év. Bármi féle alkatrészbeszerzésre szigorúan nulla forint lesz elkülönítve, kezdődik a legózás a fődarabokkal még 50-60 óráért, stb. Elapad a flotta, és megkezdődik a pangás időszaka. Pedig lehetett volna ezt jól is csinálni.
Aztán amint jönnek az új játékok, rögtön ki lesznek tolva legelni a nemrég felújított helikopterek, legyen az 24-es, 17-es, 8-as...
A történelem ismétli önmagát. Senkit nem fog érdekelni, hogy mennyi kirepülhető idő marad bennük.... Az új szebben csillog (és persze a sokat emlegetett humán erőforrás is véges, kell az új gépekhez)... megy a herdálás...aztán néhány év rohasztás és majd ápv-Rt, vagy épp ahogy most hívják, újabb sokéves rohasztás, aztán megpróbálják egyben eladni, nem sikerül, és így beleesünk egy végtelen ciklusba.
(Celebra, kérlek mellőzzük a politikai őrjöngésedet. Köszi :) )
Tökmindegy ki van hatalmon,sanszos,hogy bejön a joslatod.:(
 
Esélyes, hogy nincs hét év hátra. A nyilatkozatok, meg a cikkek alapján nekem legalábbis nagyon úgy tűnik.
Az elején még én is reménykedtem, aztán, mikor biztossá vált, hogy csak 1000 órát kapnak, onnéttól nekem is egyre inkább úgy tűnik, hogy „sza..ni bele, szól a zene” mentalitással a régi recept alapján lesz levezényelve ez a pár év. Bármi féle alkatrészbeszerzésre szigorúan nulla forint lesz elkülönítve, kezdődik a legózás a fődarabokkal még 50-60 óráért, stb. Elapad a flotta, és megkezdődik a pangás időszaka. Pedig lehetett volna ezt jól is csinálni.
Aztán amint jönnek az új játékok, rögtön ki lesznek tolva legelni a nemrég felújított helikopterek, legyen az 24-es, 17-es, 8-as...
A történelem ismétli önmagát. Senkit nem fog érdekelni, hogy mennyi kirepülhető idő marad bennük.... Az új szebben csillog (és persze a sokat emlegetett humán erőforrás is véges, kell az új gépekhez)... megy a herdálás...aztán néhány év rohasztás és majd ápv-Rt, vagy épp ahogy most hívják, újabb sokéves rohasztás, aztán megpróbálják egyben eladni, nem sikerül, és így beleesünk egy végtelen ciklusba.
(Celebra, kérlek mellőzzük a politikai őrjöngésedet. Köszi :) )
Talán az elmúlt beszerzések , és átszervezések , szemlélet változás után nem kellene a régi dekadenciát újra elővenni . "Ha minden mindig úgyis úgy lesz" szemléletet nyomatjuk akkor tényleg nem jutunk 5-ről a 6-ra .
 
Talán az elmúlt beszerzések , és átszervezések , szemlélet változás után nem kellene a régi dekadenciát újra elővenni . "Ha minden mindig úgyis úgy lesz" szemléletet nyomatjuk akkor tényleg nem jutunk 5-ről a 6-ra .
Nos nincsen más dolgunk, mint várni max. 3 évet. ;)
 
A katonák részéről többször elhangzott az igény, hogy szükség lenne még ilyen gépekre.
Hogy valamilyen döntéshozó részéről elhangzott-e már a beszerzésre vonatkozó ígéret, abban most nem vagyok biztos, de 40 új helikopterről beszéltek...

20 db H145M
16 db H225M
4 db ???

Szerintem előbb-utóbb ez is lesz. Ez sokkal valószínűbb, mint a 4 db Tiger :)

Nem lesz négy. A H225 bejelentés után úgy kommunikáltak, hogy ennyi egyelőre. Bármi más egy külön program lesz.
 
Összehasonlításképpen.... nagyobb helikopter nagyobb rotorszéllel.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Mentőszolgálat új helikopterei már képesek lesznek ugyanerre?
Ezeket évente többször látom. Egy nagyon veszélyes kereszteződés mellett lakom.
 
Talán az elmúlt beszerzések , és átszervezések , szemlélet változás után nem kellene a régi dekadenciát újra elővenni . "Ha minden mindig úgyis úgy lesz" szemléletet nyomatjuk akkor tényleg nem jutunk 5-ről a 6-ra .
Az ember mindig jobbat remél.
 
Szerintem megérné még most is tetőt rakni Mi-24-ek fölé, hiszen van majd' 7 év hátra. Ráadasul azokba a hangárokba később bőven befér a H225 is.

Kizártnak tartom a 7 évet...még a 2-3 is esélytelen...
Már most vannak problémák...de mást nem írnék, legyen ennyi elég.
Amint lesz elegendő új gép, de inkább már előtte, ezeknek meszeltek! Ezt kel memorizálni már most!