mókusokA Zlineken kívül semmi nincs hangárban...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
mókusokA Zlineken kívül semmi nincs hangárban...
A németek nem rég rendeltek H145-ösöket SAR feladatokra az UH-1-esek leváltására.
https://www.flugrevue.de/militaerlu...ndeswehr-bestellt-h145-fuer-sar-dienst/762308
Ez amúgy lehet, azzal is összefüggésben van, hogy nincs több „fedél”Igaz is...de a lista ott véget ér.
Szerintem nem az a kérdés hogy mihez ragaszkodunk hanem hogy akarnak e még valamit rárakni azon kívül ami eddig megjelent, mint tudjuk ATGM nélkül jönnek, ez szerintem hiba, de ha megjönnek és elküldik őket hogy rakjanak rájuk SPIKE-ot akkor én azzal is kiegyezekOlvastam már korábban valahol ezt a hírt. Kérdés, hogy mi ragaszkodunk-e az általad beszúrt képen látható berendezésekhez? Mert a német gépeknél ezekről szó nincs a cikkben. Sőt, azokra csak mint civil változatú H145 (M nélkül) hivatkoznak. Éppen ezért érdekes az ár: H-Force nélkül a 7 gép ára a személyzetek képzésével, valamint 9 évet átfogó logisztikai- és szervizcsomaggal együtt 138.5m €. (~19.8m €/db)
Azok nem nőnek ki csak úgy maguktól.Ez amúgy lehet, azzal is összefüggésben van, hogy nincs több „fedél”
És mivel év végén már jönnek az új helikopterek ez egy szégyen, ekkora értékeket rothasztani a napon, a szerelőknek is jobb ha nem áznak. Az orosz helikopterek is örültek volna ha van fedél a rotorok felett, csak nekik nem jutott, ezt nem kellene még egyszer megcsinálni. Szerintem nem végtelen pénz kell ehhez..Azok nem nőnek ki csak úgy maguktól.
Szerintem nem az a kérdés hogy mihez ragaszkodunk hanem hogy akarnak e még valamit rárakni azon kívül ami eddig megjelent, mint tudjuk ATGM nélkül jönnek, ez szerintem hiba, de ha megjönnek és elküldik őket hogy rakjanak rájuk SPIKE-ot akkor én azzal is kiegyezek
Amúgy az is érdekes kérdés hogy mint olyan PONTOSAN itthon milyen szerepkörre szánják a H145M-et , mert ténylegesen ez határozná meg hogy milyen cuccok és felszerelés kéne rájuk.
Igazából itt én kizárólag a kutató-mentő gépek felszerelésére reflektáltam. A fegyverzethez nem akarok és nem is tudok hozzászólni, mert nem értek hozzá. Civil vonalon ismerem ki magam jobban.Szerintem nem az a kérdés hogy mihez ragaszkodunk hanem hogy akarnak e még valamit rárakni azon kívül ami eddig megjelent, mint tudjuk ATGM nélkül jönnek, ez szerintem hiba, de ha megjönnek és elküldik őket hogy rakjanak rájuk SPIKE-ot akkor én azzal is kiegyezek
Amúgy az is érdekes kérdés hogy mint olyan PONTOSAN itthon milyen szerepkörre szánják a H145M-et , mert ténylegesen ez határozná meg hogy milyen cuccok és felszerelés kéne rájuk.
Szerintem megérné még most is tetőt rakni Mi-24-ek fölé, hiszen van majd' 7 év hátra. Ráadasul azokba a hangárokba később bőven befér a H225 is.A kezdetektől azt válaszolják itt a hozzáértők, hogy lesz fedél a gépek felett. Akkor biztos úgy lesz. A mihuk meg úgy jártak, mint az új bőgős a zenekarban a pénzosztásnál...
100 nap alatt felhúzható a szerződéskötéstől, ha jól látom. Nem néztem, hogy auditálták-e a céget honvédségi munkákra, de legalább látható a nagyságrend, bárki végezze is el a munkát.
én vettem volna még néhány Mókust is. Akár civilt is, hogy a jövőben legyen mivel kezdeni a forgószárnyas képzést az állami szakon. Mert most azt hallottam, hogy kerítésen kívül, egy civil cég képzi a jövő helikopterpilótáit.
Esélyes, hogy nincs hét év hátra. A nyilatkozatok, meg a cikkek alapján nekem legalábbis nagyon úgy tűnik.Szerintem megérné még most is tetőt rakni Mi-24-ek fölé, hiszen van majd' 7 év hátra.
Tökmindegy ki van hatalmon,sanszos,hogy bejön a joslatod.Esélyes, hogy nincs hét év hátra. A nyilatkozatok, meg a cikkek alapján nekem legalábbis nagyon úgy tűnik.
Az elején még én is reménykedtem, aztán, mikor biztossá vált, hogy csak 1000 órát kapnak, onnéttól nekem is egyre inkább úgy tűnik, hogy „sza..ni bele, szól a zene” mentalitással a régi recept alapján lesz levezényelve ez a pár év. Bármi féle alkatrészbeszerzésre szigorúan nulla forint lesz elkülönítve, kezdődik a legózás a fődarabokkal még 50-60 óráért, stb. Elapad a flotta, és megkezdődik a pangás időszaka. Pedig lehetett volna ezt jól is csinálni.
Aztán amint jönnek az új játékok, rögtön ki lesznek tolva legelni a nemrég felújított helikopterek, legyen az 24-es, 17-es, 8-as...
A történelem ismétli önmagát. Senkit nem fog érdekelni, hogy mennyi kirepülhető idő marad bennük.... Az új szebben csillog (és persze a sokat emlegetett humán erőforrás is véges, kell az új gépekhez)... megy a herdálás...aztán néhány év rohasztás és majd ápv-Rt, vagy épp ahogy most hívják, újabb sokéves rohasztás, aztán megpróbálják egyben eladni, nem sikerül, és így beleesünk egy végtelen ciklusba.
(Celebra, kérlek mellőzzük a politikai őrjöngésedet. Köszi )
Talán az elmúlt beszerzések , és átszervezések , szemlélet változás után nem kellene a régi dekadenciát újra elővenni . "Ha minden mindig úgyis úgy lesz" szemléletet nyomatjuk akkor tényleg nem jutunk 5-ről a 6-ra .Esélyes, hogy nincs hét év hátra. A nyilatkozatok, meg a cikkek alapján nekem legalábbis nagyon úgy tűnik.
Az elején még én is reménykedtem, aztán, mikor biztossá vált, hogy csak 1000 órát kapnak, onnéttól nekem is egyre inkább úgy tűnik, hogy „sza..ni bele, szól a zene” mentalitással a régi recept alapján lesz levezényelve ez a pár év. Bármi féle alkatrészbeszerzésre szigorúan nulla forint lesz elkülönítve, kezdődik a legózás a fődarabokkal még 50-60 óráért, stb. Elapad a flotta, és megkezdődik a pangás időszaka. Pedig lehetett volna ezt jól is csinálni.
Aztán amint jönnek az új játékok, rögtön ki lesznek tolva legelni a nemrég felújított helikopterek, legyen az 24-es, 17-es, 8-as...
A történelem ismétli önmagát. Senkit nem fog érdekelni, hogy mennyi kirepülhető idő marad bennük.... Az új szebben csillog (és persze a sokat emlegetett humán erőforrás is véges, kell az új gépekhez)... megy a herdálás...aztán néhány év rohasztás és majd ápv-Rt, vagy épp ahogy most hívják, újabb sokéves rohasztás, aztán megpróbálják egyben eladni, nem sikerül, és így beleesünk egy végtelen ciklusba.
(Celebra, kérlek mellőzzük a politikai őrjöngésedet. Köszi )
Nos nincsen más dolgunk, mint várni max. 3 évet.Talán az elmúlt beszerzések , és átszervezések , szemlélet változás után nem kellene a régi dekadenciát újra elővenni . "Ha minden mindig úgyis úgy lesz" szemléletet nyomatjuk akkor tényleg nem jutunk 5-ről a 6-ra .
A katonák részéről többször elhangzott az igény, hogy szükség lenne még ilyen gépekre.
Hogy valamilyen döntéshozó részéről elhangzott-e már a beszerzésre vonatkozó ígéret, abban most nem vagyok biztos, de 40 új helikopterről beszéltek...
20 db H145M
16 db H225M
4 db ???
Szerintem előbb-utóbb ez is lesz. Ez sokkal valószínűbb, mint a 4 db Tiger
Ezeket évente többször látom. Egy nagyon veszélyes kereszteződés mellett lakom.Összehasonlításképpen.... nagyobb helikopter nagyobb rotorszéllel.
A Mentőszolgálat új helikopterei már képesek lesznek ugyanerre?
Az ember mindig jobbat remél.Talán az elmúlt beszerzések , és átszervezések , szemlélet változás után nem kellene a régi dekadenciát újra elővenni . "Ha minden mindig úgyis úgy lesz" szemléletet nyomatjuk akkor tényleg nem jutunk 5-ről a 6-ra .
Szerintem megérné még most is tetőt rakni Mi-24-ek fölé, hiszen van majd' 7 év hátra. Ráadasul azokba a hangárokba később bőven befér a H225 is.