Látom minden (?) szakember és lelkes amatőr figyelmét elkerülte az Agusta és Westland fúziója miatt létrejött típus kavalkád miatti zavar. Az AW-139M-t bemutató sokat idézett, és leadott cikk képanyagában a hiba tetten is érhető, mert két képen (fantázia rajzok, egyikén talán Pest van a háttérben) is nem az AW-139M hanem az AW-149-es látható. Az a legfurcsább, hogy erről a típusról sem ez sem más cikk nem tesz említést. Vajon miért ? Mert, hogy minden fölhozott gyengéje az emlegetett AW-139-nek nincs meg az AW-149-ben az majdnem biztos. Akkor teszem föl a kérdést, miért is kell a tényleg kissé erőltetett, egyébként picit kisebb és gyengébb és eredetileg polgári gépből kialakított AW-139M-et a kifejezetten katonai gépnek tervezett AW-149 (persze ennek őse is az AW-139) helyett nyomni ? Nyilvánvalóan alkalmasabb lenne ez a gép mint a 139-es, eleve katonai közepes szállítógép, plusz egy tonna terhelhetőséggel ! Kérném az illetékes urakat, ha olvassák ezt, továbbítsák a még illetékesebb urak felé, talán nem lenne rossz ötlet. Szóval jó gép az az AW-139M, de az AW-149 még jobb és alkalmasabb lenne.
Mellesleg kézenfekvő lenne a harci helikopter problémát szintén rokon olasz AW-129 Mangusta gépekkel megoldani (International vagy még inkább a török verzióval). Úgy megy mint egy Ferrari. Ez a gép totál szinonim a támadó helikopterek közt mint a Gripen a vadászgépek közt (legkisebb, de nem a leggyengébb). Csak pénz legyen elég.