Az AW149-es legjobb tudomásom szerint egy Török tenderre lett kifejlesztve az AW139M megnövelésével. Ebből következően erősebb lett, és több katonát szállíthat, valamint lett hely door gunner-nek is (ami az AW139M egyik hiányossága volt), de a door gunner opcionális, függ attól, hogy a belső moduláris ellrendezést éppen hogyan alakítják ki az igények szerint.
Mivel a Törökök tenderre lett kifejlesztve, ezért fontos szempont volt, hogy a már nyertes T129-el sok alkatrészben megegyezzen a két gép.
Ha megnézzük az Augusta Westland honlapját (http://www.agustawestland.com/content/military-government), akkor láthatjuk, hogy az A129-es (vagy AW129-es amióta a két cég eggyesült) már nem termék, viszont az Augusta Westland ugyanazt a T129-est gyártja és ajánlja, amit a Török is gyártanak.
Ez nem meglepő, hiszen az A129-es és a T129-es között eltelt 20 év, aminek a következtében a T129-es elektronikája sokkal fejlettebb, a T129-es jóval többet tud, mint az A129-es. Tehát miért áruljanak egy gyengébb gépet, amikor a fejlettebbet is kínálhatják? Ez pont olyan, mintha amikor az AH-64D-t kifejlesztettek, még mindig a régebbi verziót akarták volna piacra dobni, miközben a régi AH-64-eseket is upgrade-elték LongBow-ra.
Az A129-esből csak az Olaszok rendszeresítettek 60 db-ot, az elsők még 27 éve, 1986-ban álltak szolgálatba.
Sajnos a T129-es jóval többe kerül, mint annó az A129-es volt, az ára vetekszik a többiekkel (AH-1Z, EC-665), ezért Magyarországnak csak egy esélye lenne: ha az Olaszok okosak lennének, akkor az általuk használt A129-eseket adnák el olcsóbban nekünk, amik már félidősek, és gyengébbek az új T129-nél, és így az Olaszok átállhatnának az újabb és többet tudó T129-esre.