[HUN] Helikopterbeszerzés

Bár igaz, hogy itt csak most és egyenlőre a szállító helikopterek cseréjéről van szó.

a szállító és harci helikopterek sorsát szerintem nem szabad elkülíteni. Lehet külön utat választani (én például rövid távon - kb 5-7 év) azt tenném, de együtt kell a kettőt kezelni. Ha másért nem az egymást átfedő feladatrendszerért és az állomány kiképzése miatt...
 
A 6db Mi -24 P felújítást pedig nem én találtam ki, hanem több fórumon olvastam róla az elmúlt fél évben, hogy elgondolkodnak rajta.Minden esetre támogathatónak tartom az ötletet, ha valós a felvetés.
Az pedig, hogy nincs PG? Külföldi segítséggel is megoldható szerintem. Nem is látnám sok értelmét, hogy hosszú időre javítóbázist építsenek ki újra itthon a típusnak, ha 5-6 éven belül lesz váltó típus.


Az igaz, hogy bonyolultabb az A-129, mint az AW- 129, de saját fejlesztésű fegyvereket gyártanak hozzá a törökök. Ez például elgondolkodtató, amikor a több lábon állásról van szó és az EU éppen össze készül rúgni a port az USA-val a lehallgatások miatt.
 
És valóban együtt kellene kezelni a két helikopter beszerzést! Igaz a második csak feltevés még.
 
Ha helyesek az infóim, akkor 2010 óta két Mi-24P-t, két D-t és 3-4 V-t állítottak le, én inkább csak ezeket venném figyelembe, a többi gép már nagy valószínűséggel szétrohadt vagy elhasználták az alkatrészeit a többi üzemben tartására.
 
@alfa74
Az adatok alapján a képek 2009-esek. Biztos, hogy ezek a gépek még mindig ott vannak és nem Mezőfalván? (műholdképen sem veszek ki Mi-24 törzseket a múzeum környékén)
 
Elég sok Mihu van Tökölön és Csepelen. (vagy legalább is volt nemrég.)
Tökölön a reptéren 21-esek társaságában rohadnak a reptéren, állítólag úgy őrzik őket, mintha harcra készek lennének, Csepelen meg valamelyik fémtelepen enyésznek. Viszonylag közel a pár darab AN-2es aknászhoz, amik ugye szintén támadó fegyverek, és rossz üzenetet hordoznak a környező "baráti államoknak" és a tőke szabad áramlásának.
 
Piratvitorla ! Rakd már föl kérlek azt a Mangusta-ás riportot vagy mit. Kösz. Ez a Ferrari kontra Lamborghini hasonlat jó volt (a fürgeségéből gondoltam, meg hogy olasz). A török Atak verzió gyakorlatilag ugyanazt tudja mint egy Apache (radar nélkül) ! Csak könnyebb, kisebb meg olcsóbb (na jó, könnyebb átlőni)...Olyat vegyünk Csabi bácsi !
 
Rakd már föl kérlek azt a Mangusta-ás riportot vagy mit. Kösz.

- Most van ellenőrzés alatt.
- Megmondom őszintén máshova készült eredetileg is. Úgy kértem az engedélyt stb...
Látni fogjátok, ha minden jól megy.
üdv
 
Most néztem meg a Mi-24-es képeket. Hát én szégyenlem magamat. Ez botrányos. Mikor fog börtönbe kerülni aki ezért felel ?
 
Az AW149-es legjobb tudomásom szerint egy Török tenderre lett kifejlesztve az AW139M megnövelésével. Ebből következően erősebb lett, és több katonát szállíthat, valamint lett hely door gunner-nek is (ami az AW139M egyik hiányossága volt), de a door gunner opcionális, függ attól, hogy a belső moduláris ellrendezést éppen hogyan alakítják ki az igények szerint.
Mivel a Törökök tenderre lett kifejlesztve, ezért fontos szempont volt, hogy a már nyertes T129-el sok alkatrészben megegyezzen a két gép.
Ha megnézzük az Augusta Westland honlapját (http://www.agustawestland.com/content/military-government), akkor láthatjuk, hogy az A129-es (vagy AW129-es amióta a két cég eggyesült) már nem termék, viszont az Augusta Westland ugyanazt a T129-est gyártja és ajánlja, amit a Török is gyártanak.
Ez nem meglepő, hiszen az A129-es és a T129-es között eltelt 20 év, aminek a következtében a T129-es elektronikája sokkal fejlettebb, a T129-es jóval többet tud, mint az A129-es. Tehát miért áruljanak egy gyengébb gépet, amikor a fejlettebbet is kínálhatják? Ez pont olyan, mintha amikor az AH-64D-t kifejlesztettek, még mindig a régebbi verziót akarták volna piacra dobni, miközben a régi AH-64-eseket is upgrade-elték LongBow-ra.
Az A129-esből csak az Olaszok rendszeresítettek 60 db-ot, az elsők még 27 éve, 1986-ban álltak szolgálatba.
Sajnos a T129-es jóval többe kerül, mint annó az A129-es volt, az ára vetekszik a többiekkel (AH-1Z, EC-665), ezért Magyarországnak csak egy esélye lenne: ha az Olaszok okosak lennének, akkor az általuk használt A129-eseket adnák el olcsóbban nekünk, amik már félidősek, és gyengébbek az új T129-nél, és így az Olaszok átállhatnának az újabb és többet tudó T129-esre.
 
Imike, a végével nem értek egyet (bár tudom ez csak egy álom), de az elejével annál inkább, sőt majdnem kimondtad a tutit ! Megvan az ideális megoldás (csak az a k...a pénz), pont mint a törökök: AW-149 meg A-129 Atak ! Had szóljon ! Jöhet a tököm is, szarrá lőjük ! Ha egy ilyen fincsi kis csomagot kapnának a magyar katonák, kirepülnék magukból a lelket is, és hazavágnák még az izraelieket is ! Így legyen ! Kapják meg ! Megérdemlik ! Éljen a dupla AW-129-149 !
 
Megvan az ideális megoldás (csak az a k...a pénz), pont mint a törökök: AW-149 meg A-129 Atak !

Hm? A törököknél elbukott az AW149, a Sikorsky S-70-t választották helyette.

http://htka.hu/2011/04/23/amerikai-gyozelem-torokorszagban/
 
Nem fikázni akarok, de az olaszoktól kocsit se vennék nemhogy olyan gépet ami repül. "Világhírű" az olasz mérnökök és munkások teljesítménye. Akinek volt vagy dolgozott vele az tudja.Szóval én szkeptikus vagyok az olasz dolgokkal.
Persze ok egy helikopter nem egy ipari berendezés.
 
A sok hülye gazdag meg veszi a Ferrarit... :)
Node mit lehetne helyette? Ha bármi tender van, akkor az amcsik ajánlanak valami lestrapált gépeket és/vagy régebbi konfigot, ráadásul drágán... Az Eurocopterekről meg kb. annyi minőséggel kapcsolatos rossz hír terjed, mint az Agustáról. :) Ráadásul ezek is pokoli drágák.
 
Minyót meg nem akarunk... Aztán a végén majd lesz használt Pumánk vagy Cougar mint a románoknak vagy a bulgároknak.
esetleg Ka-26 igazi vegyi mentesítő helikoptert lehetne csinálni belőle. A Nato-ban csak nekünk lenne ilyen képességünk. :)