[HUN] Helikopterbeszerzés

<i>alfa74
július 21 Feljelent

A 6db Mi -24 P felújítást pedig nem én találtam ki, hanem több fórumon olvastam róla az elmúlt fél évben, hogy elgondolkodnak rajta.</i>

Milyen fórumokon?
 
Az újak olvassanak már vissza! Mind a 45 oldalt! Akkor legalább nem írnátok akkora hülyeségeket és nem hoznátok elő újra a már régen kitárgyalt dolgokat.
 
Elnézést Hans, úgy rémlett mintha a románokra valami noé bárkájából kidobott masinát sóztak volna és csak a felújítást végezték saját hatáskörben. Ezek szerint tévedtem.
Na de ha nekik meg a bulgároknak is futotta új gépre akkor nehogy már ez az ország ne tudjon 1-2 tucat normális szállítót venni, lehetőleg nem hitel meg izé megoldásokkal mert elsírom magam...

Az hagyján, de Bulgáriának nem csak, hogy új Cougar-re futotta, de még vettek nagyon finom kis Panther-eket a haditengerészetnek.
*Amúgy a Cougar-ek egyik példánya szerepel az Expendables II. c filmben.

@Hans

Ajánlottak már bármit is? 1. Mindig drágán mérik a gépeiket... Amúgy nem csak ebben a régióban. Vagy úgy gondolod, hogy ha legutóbb a cseheknek nem akartak F-16-ost adni normál áron, akkor nekünk majd a két szép szemünkért tuti üzletet ajánlanak?
Több helyen volt róla szó... Vagy gondolod, hogy ha a magyarok kérnek ajánlatot, akkor az -az előbbiek szerint az amcsikhoz hasonlóan- mindenki hozzánk vágja, úgy, hogy még ők fizetnek?

Tudtommal igen. A Sikorsky csak úgy, mint az EC képviselői jártak a HM-ben. Gondolom okkal. Az amerikaiak által drágán mért gépek szerintem nem teljesen megalapozott. Nem egy és nem két esetben jóval olcsóbbak (sőt!), az európai madaraknál. Ráadásul a helikoptereiket (Black Hawk) nettó dömping áron, futószalagról nyomják ki. (Utóbbira jó példa a svéd eset.)
Az, hogy a Huey drága ajánlat volt, az egy dolog. (bár ott nem is a tartalommal volt a bajom, hanem a gépek méretével.) Viszont más kérdés, hogy egy gyártó mit kérne. Meg azt se felejtsd el, hogy nem mindegy, hogy pusztán nézed a gépet, vagy csomagban! És ahogy az eddig infókat összeszedjük, az alapján egy pucérseggű AW139M drágább egy echte katonai S70-esnél.

Nekem továbbra is az a véleményem, hogy szállító helikoptereknél a két szóba jöhető típus az AW-101 és az S-70. Sőt az S-70 mellett van még egy alternatíva az UH-60M.

Az S70i helyett az M verzió nem alternatíva, mert az előbbi, az utóbbi kissé olcsóbb verziója - az meg itthon fontos szempont.
Az AW101-et meg szerintem felejtsd el. Soha, semmilyen körülmények közt nem fog szóba esni remélem.
Az a gép háromhajtóműves, drága és drágán is üzemel.
Emellett ha van modern típus, mely az NH90-en is túltesz elégedetlenségi teszten, az a Merlin. A kanadaiak és a portugálok is már bőven meg szerettek volna tőlük szabadulni. Juharszirupék már a jenkiknek is átsózták volna a gépeiket (vacakoljon velük inkább a Lockheed, mint VH71 Kestrel), a portugáloknál pedig még bejátszott valami kritikán aluli üzemkészség is (forrás: AS).
A Merlinnél nagyon kiváncsi vagyok, hogy a Japán szál hogy alakul majd. Ott a JMSDF fogja AMCM feladatra használni őket az elöregedett Csödörök (MH53E) helyett.
Az biztos, hogy az indiai sztori nem lesz egy kellemes rész pár Finmeccanica vezető életrajzában....
 
Terminátor-nak

Ha emlékeznék rá, akkor be is raktam volna a linket róla. Ne haragudj, hogy nem tudok kapásból idézni valamit, ami hónapokkal ezelőtt történt! Ezért írtam, hogy nem kitaláltam, hanem olvastam valahol.Sajnos nem emlékszem, hogy hol. Remélem ezért még nem idéznek bíróság elé!
 
Az AW-101 -nek tudom, hogy nincs realitása, csak az legalább közepes katonai szállító ellentétben az AW-139 -el. Ha az S-70i ,vagy a 139-es között kellene választanom, akkor bizony az elsőt választanám!
 
Terminátor-nak

Ha emlékeznék rá, akkor be is raktam volna a linket róla. Ne haragudj, hogy nem tudok kapásból idézni valamit, ami hónapokkal ezelőtt történt! Ezért írtam, hogy nem kitaláltam, hanem olvastam valahol.Sajnos nem emlékszem, hogy hol. Remélem ezért még nem idéznek bíróság elé!

No problem. Elég ha megmondod hol szoktál még olvasgatni :)
 
<blockquote rel="therob">Én úgy tudom, hogy a korai NH90-eseket kritizálták pl. a németek már vagy 2-3 éve. Azóta változhatott a helyzet ahogy te is írod, én kíváncsi leszek az afgán kiküldetésük eredményére. Ha lenne egy kis előrelátás/logika akkor választhatnánk ezt a típust is.

Nem a németek az úttörők az NH-90 harctéri alkalmazásában. Különösen, ha a végrehajtott feladatokat is nézzük...
 
6pjq.jpg

d45q.jpg

Pedig európai gépek közül csak ez a kettő lenne megfelelő méret szerintem! A finn pilóta egyébként meg volt elégedve a gépével, igaz minden szentnek magafelé hajlik a keze! Harcihelinek meg vegyünk használt Hiúzokat az angoloktól! :D
 
Egyetértek Allesmor Obranna-val!

A helikopterbeszerzés nyertesei azok a politikusok lesznek, akiknek a zsebébe a majdani csúszópénz kerül...!!!
És mindez annyi évre lesz titkosítva, hogy nevüket az unokáink sem fogják megtudni...!!!

Erre a célra pedig az NH90 az ideális típus...!
Az annyira drága és annyira rossz, hogy másra úgy sem jó...!!!
 
Istenigazából erre az egész hercehurcára nem lenne szükség még egy ideig, ha annak idején nem engedjük leamortizálódni a gépállományt. Ha nem a leépítésbe, megszüntetésbe, kivonásba lett volna érdekelt a HM "linderbélai" mélységekig süllyedő vezetése. A keletnémet 24-esekért, illetve ezek lerohasztásáért letöltendő életfogytigot szabnék ki az illetékes tábornok uraknak (vagy elvtársaknak ?) És ezt más haderőnemeknél is be kéne vezetni. Ehelyett a szomorú magyar valóság: kiemelt nyugdíj, előtte ilyen-olyan címen jutalmak, a "családi" cégeknek megrendelés, kiszervezés stb ...
Sajnos tényleg csak a szállítóflottát fogják frissíteni, úgy hogy pár 8/17 még - reméljük jó ideig - megmarad. Csak nehogy valami "nagyon okos" aztán kitalálja, hogy ezek sem kellenek és a kifogástalan finn gépeket az N-ekkel együtt leállítsák ...
A Hind-ról pedig és ezzel együtt a harci helikről pedig le kell mondanunk egy jó ideig. Szándék sincs rá, hogy ilyet vásároljunk.
 
Na csak várjuk ki a végét, jövőre választás, az után meg a fű se szokott nőni vagy 2 évig. Olyankor mindig spórolni kellett és mivel az államháztartás hiánya ismét 80% felett van lehet hogy lefújják az egészet. 20 éve spórolunk már de mindig nagyobb a difi. :D
Ilyen állapotában viszont kérdem én van e értelme az egésznek? :(
Szégyen hogy így van kezelve hazánkban a haditechnika, akkor is ha VSZ maradék. A helik soha be nem indítva, csak a fű nő belőlük, a Migek idő előtt kivonva a szabad ég alatt tárolva non stop. Szárazföldi technika ua. Kibelezve, széthajtva, sarokba állítva. Fegyverek kivonása, elajándékozása helyettesítésük pótlásuk nincs vagy ha igen semmivel se jobb eszközökkel néha.
 
Laktanyák az enyészetnek hátrahagyva, holott sok embernek nincs hol laknia. Harci heli nem kell minek, ma nem háborúzunk. Holnap meg nem lesz mivel. Hja hát akkor honvédelmi miniszter is minek? :D Még az az 1 szerencse hogy a környező országokban is ez a helyzet. ( Háborúzott már 2 Nato tag egymással, és a jugo polgárháború alatt láttuk menyire körülményes a Nato vagy az Eu. Hogy kis hazánk meg a seregünk az, azt meg élesben láttam mire képes. :( )
Szállító heli vásárlás ha lesz is valaha majd jó ha 5 db, abból is egy vip szállító az egy tucat tábornoknak meg az aktuális hm miniszter sleppnek.
 
@ Panzerfaust
Én is pont a <i>"linderbélai mélység"</i>-et akartam írni.

@piratvitorla
Igen, talán 180, vagy pár centivel kisebb. Tehát pont beveri az ember a fejét.
 
Nem a németek az úttörők az NH-90 harctéri alkalmazásában. Különösen, ha a végrehajtott feladatokat is nézzük...

</blockquote>

Igen tudom, hogy nem ők az úttörők,de ők is kiküldik/küldték (a dátum nem rémlik) de majd kiderül, hogy alkalmas-e. Az olaszok értékelése is érdekelne.
 
Én 181cm vagyok, bakancsban simán felegyenesedve el férek a Mi-8/17 ben ne akarjátok már így lehúzni, és nem kell fejvédő (csak zajvédő) mert nem vered bele a fejed.