Elnézést Hans, úgy rémlett mintha a románokra valami noé bárkájából kidobott masinát sóztak volna és csak a felújítást végezték saját hatáskörben. Ezek szerint tévedtem.
Na de ha nekik meg a bulgároknak is futotta új gépre akkor nehogy már ez az ország ne tudjon 1-2 tucat normális szállítót venni, lehetőleg nem hitel meg izé megoldásokkal mert elsírom magam...
Az hagyján, de Bulgáriának nem csak, hogy új Cougar-re futotta, de még vettek nagyon finom kis Panther-eket a haditengerészetnek.
*Amúgy a Cougar-ek egyik példánya szerepel az Expendables II. c filmben.
@Hans
Ajánlottak már bármit is? 1. Mindig drágán mérik a gépeiket... Amúgy nem csak ebben a régióban. Vagy úgy gondolod, hogy ha legutóbb a cseheknek nem akartak F-16-ost adni normál áron, akkor nekünk majd a két szép szemünkért tuti üzletet ajánlanak?
Több helyen volt róla szó... Vagy gondolod, hogy ha a magyarok kérnek ajánlatot, akkor az -az előbbiek szerint az amcsikhoz hasonlóan- mindenki hozzánk vágja, úgy, hogy még ők fizetnek?
Tudtommal igen. A Sikorsky csak úgy, mint az EC képviselői jártak a HM-ben. Gondolom okkal. Az amerikaiak által drágán mért gépek szerintem nem teljesen megalapozott. Nem egy és nem két esetben jóval olcsóbbak (sőt!), az európai madaraknál. Ráadásul a helikoptereiket (Black Hawk) nettó dömping áron, futószalagról nyomják ki. (Utóbbira jó példa a svéd eset.)
Az, hogy a Huey drága ajánlat volt, az egy dolog. (bár ott nem is a tartalommal volt a bajom, hanem a gépek méretével.) Viszont más kérdés, hogy egy gyártó mit kérne. Meg azt se felejtsd el, hogy nem mindegy, hogy pusztán nézed a gépet, vagy csomagban! És ahogy az eddig infókat összeszedjük, az alapján egy pucérseggű AW139M drágább egy echte katonai S70-esnél.
Nekem továbbra is az a véleményem, hogy szállító helikoptereknél a két szóba jöhető típus az AW-101 és az S-70. Sőt az S-70 mellett van még egy alternatíva az UH-60M.
Az S70i helyett az M verzió nem alternatíva, mert az előbbi, az utóbbi kissé olcsóbb verziója - az meg itthon fontos szempont.
Az AW101-et meg szerintem felejtsd el. Soha, semmilyen körülmények közt nem fog szóba esni remélem.
Az a gép háromhajtóműves, drága és drágán is üzemel.
Emellett ha van modern típus, mely az NH90-en is túltesz elégedetlenségi teszten, az a Merlin. A kanadaiak és a portugálok is már bőven meg szerettek volna tőlük szabadulni. Juharszirupék már a jenkiknek is átsózták volna a gépeiket (vacakoljon velük inkább a Lockheed, mint VH71 Kestrel), a portugáloknál pedig még bejátszott valami kritikán aluli üzemkészség is (forrás: AS).
A Merlinnél nagyon kiváncsi vagyok, hogy a Japán szál hogy alakul majd. Ott a JMSDF fogja AMCM feladatra használni őket az elöregedett Csödörök (MH53E) helyett.
Az biztos, hogy az indiai sztori nem lesz egy kellemes rész pár Finmeccanica vezető életrajzában....