[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 121
2 050
113
Azért kell kutató-mentő helikopter, mert akkor minden repülőjárat elkerülné az országot. A felettünk elrepülő repülőgépet fizetnek a légterünk használatáért, hasonlóan az autópálya díjhoz. A befizettet pénzért járnak szolgáltatások. A kutató-mentő szolgálat kötelező a nemzetközi szerződések értelmében. Vannak országok ahol civil cégek végzik ezt, nálunk az állam az MH-t bízta meg a feladattal.
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Meg azért is kell kutató-mentő helikopter, hogy legyen aki biztosítsa a honvédség többi típusának az ilyen jellegű "szolgáltatást"...
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 121
2 050
113
Az államnak a fent említett útvonal használati díjakból sok milliárdos bevétele van (HungaroControl). Ennek egy apróbb szeletét vissza kell (kellene) forgatni a kutató-mentő szolgálatba. Ez évi pár száz millió lehet szerintem.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 303
68 431
113
A kamovra már gondoltam korábban én is mert kicsi (Nincs farokrotor pl, és egy mentő helikopternek a leszállóhely mérete nem mindig fcipálya méret) szintén de nagyon sokoldalúan felhasználható egy-eg
y gép. Gyakorlatilag elég a hátsó részt leszerelni csak. Olyan modulos szerkezet ha jól emlékszem. Nem beszélve arról hog
y nálunk 30 éve ismert típus a mezőgazdaságban. Nem tűnik bonyolult gépnek és elterjedt mindenfele. És rendkívül mozgékony gép aki látta repülni tudja miről beszélek.aviastar.org/helicopters_eng/ka-226.phpairliners.net/aircraft-data/stats.main?id=259

Az ára 2,5-3 millió dollár. De így akár 2 kétféle kialakítású gép is kiválthat ó lenne 1-el csak a rakteret kell cserélni.Akár kiképző-permetező-rendőrségi-vip-tartalék mentő feladatkörben pl.
ka226-2.jpg


ka226-2.jpg


Russian-Air-Force-Kamov-KA-226T-Helicopter_26112.jpg


Ka-226_ambulance_module_maks2009.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 375
11 342
113
Antigonosz!
A KA-226 nem sokban egyezik a 26-al.
Példának okádék más hajtóműve és más műszerezettsége van.
A koax rotor pedig annyira nem egyszerű szerkezet.

Mit permetezne, amikor nem kiképző/mentő/wip?

Amúgy igen, akár jó is lehetne, de eddig arról volt híres, hogy a drága angol turbina miatt nem veszik.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 132
7 168
113
Ausztriában van pénz, mégis a régi eszközöket újjítják fel:
http://www.honvedelem.hu/cikk/41013_modernizalt_helikoptereket_vett_at_ausztria
A modernizációs program során a helikopterek, új rádió-elektronikai berendezéseket, önvédelmi rendszereket, valamint éjjellátó berendezéseket is kaptak. A 23 forgószárnyas fejlesztését az olasz AgustaWestland vállalat végzi. A helikopterek még az 1980-as években kerültek beszerzésre, melyek a modernizációnak köszönhetően további 25 évig üzemben tarthatóak.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 303
68 431
113
borisz
Mit permetezne, amikor nem kiképző/mentő/wip?

Tudomisén... szúnyugokat. :) Az is repült óra. Tudom hogy nem teljesen ugyanaz a 2 gép,de ez így is van rendjén. Ez egy lehetőség akár, de arról hogy mi lenne jó illetve nem nem minket fognak megkérdezni,és a költséghatékonysági tanulmányt se én írom.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 860
57 904
113
Mondjuk én most wikipedián összevetettem a Ka-226 és az EC-145 néhány paraméterét, és nem vagyok benne biztos,hogy a Ka-226 jobb lenne mentőhelikopternek, mint mondjuk az EC-145. (Ezt senki nem is állította, de nálam az EC az etalon.)
Ka-226:
Rotorátmérő: 13 m
Hossz: 8 m
Belül széles raktér, 9 utast elvisz.

EC-145:
Rotorátmérő: 11 m
Hossz: 13.3 m
Belül a raktér keskenyebb, mint a KA esetén, 9 utast elvisz.

Viszont az sem állítom, hogy rosszabb lenne nála! (Csak a gépek paramétereit nézve)
A döntő az lehet, hogy mondjuk melyiket mennyibe kerül üzemeltetni, illetve számít-e a Ka modularitása.
Arra meg nem térnék ki, hogy mi köze van ennek a katonai helikopter tenderhez, ugyanis , szerintem egyik sem alkalmas arra amire mi használni szeretnénk a honvédségnél egy helikoptert.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
709
113
Én feleslegesnek látom a Ka-val való foglalkozást, mert a Ka és MIL ugye két különböző cég. Megmondták, hogy egy lesz a gyártó, és max. 2 típus. EC-145 nekem is az etalon , én neki "szurkolok". (mondjuk a Cougar helyett meg inkább MI-171... de ez nem kívánságműsor).
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
709
113
"Ausztriában van pénz.."
Ááá, az osztrák nem ért hozzá,,, nekünk ki kell dobálni félidőssen a gépeinket. ha belegondolunk, hogy egy 4-5 gép javításásval mi időt lehetett volna nyerni, elhúzni a új gép kifizetését évekre stb stb. Most meg: lesz talán két üzemképes gép, meg kapkodás a beszerzésnél...
 
T

torsen

Guest
Anno, 1985-ben szembesültem a Ka-26 technikájával a börgöndi javító hangárban. A kettőspont bonyolultabb dolog, mint az volt akkor. Permetezni tökéletes, a szántóföld mellett üzemeltetni tökéletes. Katonai célokra? Hát... Ilyen erővel az An-2 is kinevezhetjük bombázónak és úgy lesz esélye a túlélésre, mint a Swordfisheknek volt a Bismarck ellen, mert a németek rendszeresen elé lőttek, egyszerűen nem hitték el, hogy ilyen lassú gép támadja őket. A Kamovtól meg röhögőgörcsöt kap az ellen, és nem tud majd célozni...
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
A Swordfish-Bismarck hasonlat nem tökéletes, mert sok lúd disznót győz alapon még úgy is eltalálták a kormányszerkezetét....

Persze a helikopterbeszerzés kapcsán a "sok" szóba sem jöhet. És az eddig történtekből kiindulva lehet, hogy a "beszerzés" sem...! (-: DDD
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 449
63 861
113
Én eddig ehhez a topichoz nem is szóltam hozzá, persze ez nem biztos, hogy baj. Mindegy, most megteszem, mert megdöbbentő adatokra leltem. Pl. a számomra oly csodálatos luxusszállító masina az AW101 Merlin a három szuper hajtóművével és a fantasztikus BERP lapátjaival a közzétett adatok szerint a következőkre képes:

6000kg belső teher, 3000/4500/5440 kg külső teher, 24 fő ülő, 45 fő álló élőerő a felszerelésével együtt, 4575m szolgálati csúcsmagasság, 278km/h utazósebesség, elméleti maximális sebesség 305 km/h és olyan 21 millió dollár volt 2009-ben.

A kissé szerencsétlen kinézetű Eurocopter EC275 Caracal, vagyis a Cougar a két hajtóművével elvisz 5760kg terhet, 28/29 fő a felszerélésvel együtt, 6100m szolgálati csúcsmagasság, 278 km/h utazósebesség, 324km/h maximális gyakorlatban elérhető sebesség, 40-50 millió dollárért vették darabját a thai gyerekek, de ebben az árban, hogy mi van, nem tudni.

Azt kell, hogy mondjam, a Cougar/Caracal egyátalán nem tűnik rossz gépnek.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 860
57 904
113
desertfox

Ebben a cikkben van pár baromság, például az, hogy az orosz helik az egyik legdrágábbak. Egy MI-171 majdnem fele annyiba kerül, mint a nyugati vetélytársai.
A másik hülyeség meg az, hogy nem NATO kompatibilisek. A MI-171-et lehet nyugati elektronikával is rendelni. Meg mit jelent egy szállító helinél a NATO kompatibilis??? Javítsatok ki ha tévednék, de kb. a Titkosított rádiót, meg a GLONASS helyet a GPS-t. (Bár nem árt ha mindkettőt tudja szerintem)
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
10
38
@Fip7 egy gazdasági szaklapról beszélünk, ne hadászati részét nézd, hanem hogy tervszerűen összevonják a beszerzést és ami nekem még fura Dél koreai cuccok is felvetődnek.