Én eddig ehhez a topichoz nem is szóltam hozzá, persze ez nem biztos, hogy baj. Mindegy, most megteszem, mert megdöbbentő adatokra leltem. Pl. a számomra oly csodálatos luxusszállító masina az AW101 Merlin a három szuper hajtóművével és a fantasztikus BERP lapátjaival a közzétett adatok szerint a következőkre képes:
6000kg belső teher, 3000/4500/5440 kg külső teher, 24 fő ülő, 45 fő álló élőerő a felszerelésével együtt, 4575m szolgálati csúcsmagasság, 278km/h utazósebesség, elméleti maximális sebesség 305 km/h és olyan 21 millió dollár volt 2009-ben.
A kissé szerencsétlen kinézetű Eurocopter EC275 Caracal, vagyis a Cougar a két hajtóművével elvisz 5760kg terhet, 28/29 fő a felszerélésvel együtt, 6100m szolgálati csúcsmagasság, 278 km/h utazósebesség, 324km/h maximális gyakorlatban elérhető sebesség, 40-50 millió dollárért vették darabját a thai gyerekek, de ebben az árban, hogy mi van, nem tudni.
Azt kell, hogy mondjam, a Cougar/Caracal egyátalán nem tűnik rossz gépnek.