[HUN] Helikopterbeszerzés

Majdnem, most már 2x, de egyszer biztosan. Lehet odafigyelni rá.
Látványos és az ukránok abban nagyon jók, hogy eladják a semmit sikerként.
Pláne most, mikor 0 értelmes eredményt tudnak hetek óta felmutatni, csak a bré megy egyre lejjebb a torkukba...

Viszont szerény véleményem szerint nem működik a dolog, úgy, hogy elég közel bírjon menni hozzá. Ha a forgószárny fölé bírna evickélni akkor esetleg, de látszik, hogy eléggé nyélen megy a masina... vagyis tized másodperceik sincsenek jó pozícióba kerülni, aztán már csak utána nézni tudnak.
Oldalról, ha bekerül egy ilyen kis szutyok a forgószárnyból jövő lefelé áramló levegőbe, akkor az úgy fogja eldobni, mint a büdös sz@rt...
Ha belekalapálod számológépbe az adatokat, akkor az fog kijönni, hogy kb. 25m/s az un. közeli indukált sebesség, ezek a kis drónok, meg nem bírnak 25-ös varióval emelkedni... Ráadásul nem is szemből ment rá, ahonnan még valami esélye is lenne, hanem így oldalról.. Ebből látszik, hogy csak a félcédulás prolihadseregnek csinálnak egy kis látványpálinkafőzdét az ukrik, de tudják ők is, hogy k@va nagy szerencsével is csak minden századik helikopternek tudnának ezzel a kis fossal kárt okozni. ( sok mindenre jó a drón, de erre teljességgel alkalmatlan)
Ráadásul létezik a helikopterre már évtizedek óta gyógyszer. Úgy hívják divatos néven, hogy MANPADS... ráadásul az ukrik annyit koldultak belőle, hogy a fél nátó készlet náluk van már, és az sem ért szart se.
Az orosz helikopterek meg úgy repkednek keresztül-kasul, mint a krautok a háború alatt...
Mióta is nem óbégatnak tele pofával az ukrik, hogy lelőttek Ka-52-t, Mi-28-at, vagy bármit... tök érdekes. ;)
Ezek a max létszamok semmire nem jók, mert csak az emberrel szamolnak.
Csak azért írtam, mert kb. fél éve a fundamentalista H225 felszopók az életükre esküdöztek, hogy ebbe a kis utastérbe bele lehet préselni 28 szerencsétlent.
Fogd már fel a @$&+ életbe már hogy a gépek életének nagy része üresen végrehajtott kiképzési repülésekkel telik el!
Ha minden repülésen ott hiénázna Viktor akkor se kerülne a repültetése semmibe! ( tervezett kiképzési repüles.)
Én amúgy simán árulnék rá jegyet a honvéccség helyében, mikor üresen megy a masina. :D
Megközelítőleg negyvenezerszer hatékonyabb honvédségpropaganda lenne, mint a városligetben megszellőztetett bármilyen szakadt pzh, leopard, gidrán, meg a többi fostalicska, ráadásul teljesen ingyen, sőt még pénzt is hozna.
 
Nincs bennük repült idő és ez a legkisebb bajuk. Azok a helikopterek olyanok, mintha 2024-ben egy Trabantot reszelgetnél.
Kicsit off-nak tűnhet, amit írok, de a hasonlatod sántít szerintem. Ui. meglepődnél, felénk mennyi Trabi jár még az úton, a vállalható állapotúaktól a legkiválóbb tip-top patika OT-kig. A szemben lakó szomszédom, egy 80+-os öregasszony egyedül tartotta fenn (szerelte is!) és járt vele még pár éve is (azóta már az egészségi állapota miatt eladta, de a Trabi működőképes volt).
De ezt írhattam volna régi Swiftekről is akár, olyanok is vannak erre, akár a szomszéd utcában, amiket simán elfogadnék. De pl. ezért nincsenek már pl. Zsigulik, mert az utolsó jó állapotúakat is felvásárolták és elpusztították (szarrá hajtották, majd féltolták valamelyík tanya mögé szétrohadni) a c...nyok.

A lényeg, hogy amíg van valamihez 1. akarat, 2. pénz, 3. szakértelem (ahogy pl. ezekhek a Trabikhoz is megvan mind a három), addig az életben tartható. A Milekhez az országban a 2-3. egyértelműen megvan ma. Innentől kezdve (lásd a múltból pl. a MiG-29, a Szu-22 sorsát) nem kérdés, mi hiányzik a Mileknél - már megint...
 
Kicsit off-nak tűnhet, amit írok, de a hasonlatod sántít szerintem. Ui. meglepődnél, felénk mennyi Trabi jár még az úton, a vállalható állapotúaktól a legkiválóbb tip-top patika OT-kig. A szemben lakó szomszédom, egy 80+-os öregasszony egyedül tartotta fenn (szerelte is!) és járt vele még pár éve is (azóta már az egészségi állapota miatt eladta, de a Trabi működőképes volt).
De ezt írhattam volna régi Swiftekről is akár, olyanok is vannak erre, akár a szomszéd utcában, amiket simán elfogadnék. De pl. ezért nincsenek már pl. Zsigulik, mert az utolsó jó állapotúakat is felvásárolták és elpusztították (szarrá hajtották, majd féltolták valamelyík tanya mögé szétrohadni) a c...nyok.

A lényeg, hogy amíg van valamihez 1. akarat, 2. pénz, 3. szakértelem (ahogy pl. ezekhek a Trabikhoz is megvan mind a három), addig az életben tartható. A Milekhez az országban a 2-3. egyértelműen megvan ma. Innentől kezdve (lásd a múltból pl. a MiG-29, a Szu-22 sorsát) nem kérdés, mi hiányzik a Mileknél - már megint...
Ha a Trabi elromlik mi történik? Megáll az út szélén asorfőr meg idegeskedik. Ha a helikopter romlik el, az nem áll meg a levegőben ahnem lezuhan...
Tudok róla, de lennének megoldások (a gyártó negligálásával) a hosszabbításra, javításra, illetve a modernizációra is. De "Trabant" állapotban is a "van valamink" és a "nem jött meg a cucc nem repülünk" közötti különbséget jelenthetik. Nyilván fegyver (is) kellene, vannak noninvazív, integrációs átalakítást nem igénylő lehetőségek.
Értelemszerűen szükségmegoldás, csúnyán néznének az oroszok és nem felelne meg minden adminisztrációs követelménynek.
Neked is csak azt tudom mondani mint fentebb. Lehet kókányolni, csak ha nem jön be akkor mindenki meghal a gépen!!!
 
Ha a Trabi elromlik mi történik? Megáll az út szélén asorfőr meg idegeskedik. Ha a helikopter romlik el, az nem áll meg a levegőben ahnem lezuhan...

Neked is csak azt tudom mondani mint fentebb. Lehet kókányolni, csak ha nem jön be akkor mindenki meghal a gépen!!!
Nem feltétlenül zuhan le és nem feltétlenül hal meg mindenki. mint ahogy fordítva is igaz: lehet, hogy a trabantos ember esélytelen a túlélésre ha a műszaki hiba jellege vagy a körülmények (pl. szemből szabálytalanul előző bármely modern autóval csattan) olyanok. A Hip-ekből ezrek repülnek még ma is minden földrészen, és idén elvileg ez a három eset volt:
UN PEACEKEEPING HELICOPTER CRASH-LANDS IN CENTRAL AFRICAN REPUBLIC
3 soldiers killed in helicopter crash in Algeria
A Colombian army helicopter has crashed in a rural area of the country’s north, killing 9 soldiers
Nem azt mondom, hogy nincs igazság abban, amit mondasz, hanem, hogy túl sarkos, egyáltalán nem életszagú. Modern helikopterek is leesnek (vagy nem) és azokban is ugyanúgy meghalnak az emberek (vagy nem). De nem azon múlik ténylegesen, hogy lezuhannak-e és, hogy meghalnak-e, hogy modern vagy régi madarat repülnek. Különben e logika alapjánjó pár országban már nem is létezhetnének ilyen járművek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem feltétlenül zuhan le és nem feltétlenül hal meg mindenki. mint ahogy fordítva is igaz: lehet, hogy a trabantos ember esélytelen a túlélésre ha a műszaki hiba jellege vagy a körülmények (pl. szemből szabálytalanul előző bármely modern autóval csattan) olyanok. A Hip-ekből ezrek repülnek még ma is minden földrészen, és idén elvileg ez a három eset volt:
UN PEACEKEEPING HELICOPTER CRASH-LANDS IN CENTRAL AFRICAN REPUBLIC
3 soldiers killed in helicopter crash in Algeria
A Colombian army helicopter has crashed in a rural area of the country’s north, killing 9 soldiers
Nem azt mondom, hogy nincs igazság abban, amit mondasz, hanem, hogy túl sarkos, egyáltalán nem életszagú. Modern helikopterek is leesnek (vagy nem) és azokban is ugyanúgy meghalnak az emberek (vagy nem). De nem azon múlik ténylegesen, hogy lezuhannak-e és, hogy meghalnak-e, hogy modern vagy régi madarat repülnek. Különben e logika alapjánjó pár országban már nem is létezhetnének ilyen járművek.
Ha a levegőben romlik el, az minimum kényszerleszállás. Az ukrán háború pedig nagyon jól megmutatta azt amit amúgyis tudott mindenki: nincs túl sok esélyed túlélni, mert olyan elemi dolgok hiányoznak a helikopterről, mint az energiaelnyelő ülések (és ha jól rémlik még önzáró üzemanyag-tartálya sincs). És nem csak a pilótáknak nincs ilyesmi, ahnem a deszanttérben a katonáknak sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Ladxaap
Ha a levegőben romlik el, az minimum kényszerleszállás. Az ukrán háború pedig nagyon jól megmutatta azt amit amúgyis tudott mindenki: nincs túl sok esélyed túlélni, mert olyan elemi dolgok hiányoznak a helikopterről, mint az energiaelnyelő ülések (és ha jól rémlik még önzáró üzemanyag-tartálya sincs). És nem csak a pilótáknak nincs ilyesmi, ahnem a deszanttérben a katonáknak sem.
honnét hiányoznak ezek? melyik típusról beszélsz?
Minkét Airbus helinken van önzáró üzemanyagtartály, páncélozott pilótaülés meg egyé túlélést segítő megoldások...A SOF 225-ösön egész komoly önvédelmi rendszer is van.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
honnét hiányoznak ezek? melyik típusról beszélsz?
Minkét Airbus helinken van önzáró üzemanyagtartály, páncélozott pilótaülés meg egyé túlélést segítő megoldások...A SOF 225-ösön egész komoly önvédelmi rendszer is van.
Gyanítom az orosz gépekről beszélt
 
H145M:
Mindkét pilótaülés páncélozott, védett kézi lőfegyverek tüzével szemben. Az üzemanyagtartályok önzáródóak, 20 mm gépágyú lövedékek és repeszek sem képesek üzemanyag elfolyást vagy meggyulladást előidézni. A csúszótalpak és speciális kialakítású ülések energiaelnyelő funkcióval is bírnak. A rendszerek és a vezetékek többszörös redundanciája tovább növeli a helikopter túlélőképességét.

H145M fejlett önvédelmi rendszerrel rendelkezik: a AAR–60 rendszer érzékeli légvédelmi rakéták intenzív hőkibocsátását és riasztja személyzetet illetve szükség esetén gyorsan aktiválja a rakétaindítás irányának megfelelő zavarótöltet-kivetőket. Ezekből négy található a helikopter talpaira szerelve, egyenként 30 darab ún. infracsapdát tartalmaznak. A típuson radarbesugárzás érzékelő nincsen, de az imént említett önvédelmi rendszerrel valamennyi magyar felségjelű gép fel van szerelve.

H225M

A gép egész szerkezetét a futóművekkel és az ülésekkel együtt arra tervezték, hogy elnyelje a földhöz csapódás energiáját és a lehető legjobban megvédje utasait. A pilóták ülései 7,62 mm-es lövedékek ellen védettek, de az utastér és pilótafüle is tovább páncélozható kevlárpanelekkel, ha kockázatosabb küldetésre indul a helikopter. Az üzemanyagtartályok önzáróak, így találat esetén az üzemanyag elfolyása és meggyulladása megakadályozható.[4]

A meglepetésszerű támadások ellen a helikopter fel van szerelve: radarbesugárzás-jelzővel (RWR), lézerbesugárzás-jelzővel (LWR) és rakétaindítás-jelzővel is. Ez utóbbi érzékeli légvédelmi rakéták intenzív hőkibocsátását és riasztja a személyzetet, illetve szükség esetén gyorsan aktiválja a megfelelő zavarótöltet-kivetőket. Utóbbiak mind a hőérzékelős, mind a radarvezérlésű rakéták ellen rendelkeznek megfelelő zavaró töltetekkel (infracsapdák, dipol-kötegek). Az infra-tartományban működő hőérzékelő rakéták és érzékelők (IRTS) dolgát tovább nehezíti, hogy az ún. árnyékolók gázturbina kiáramló égésgázaihoz hideg levegőt kevernek, így tizedére csökken a helikopter „infravörös lábnyoma”. A rotorok lapátjai is lövedékállóak abban az értelemben, hogy több találat után is működőképesek maradnak, nem törnek el – még ha lyukakkal vannak is tele. A helikopter szinte minden fontosabb rendszere „többszörözve” van: egyik meghibásodása esetén egy másik veszi át a szerepét.

(önvédelmi rendszer SOF 225-ösökön van csak)
 
H145M:
Mindkét pilótaülés páncélozott, védett kézi lőfegyverek tüzével szemben. Az üzemanyagtartályok önzáródóak, 20 mm gépágyú lövedékek és repeszek sem képesek üzemanyag elfolyást vagy meggyulladást előidézni. A csúszótalpak és speciális kialakítású ülések energiaelnyelő funkcióval is bírnak. A rendszerek és a vezetékek többszörös redundanciája tovább növeli a helikopter túlélőképességét.

H145M fejlett önvédelmi rendszerrel rendelkezik: a AAR–60 rendszer érzékeli légvédelmi rakéták intenzív hőkibocsátását és riasztja személyzetet illetve szükség esetén gyorsan aktiválja a rakétaindítás irányának megfelelő zavarótöltet-kivetőket. Ezekből négy található a helikopter talpaira szerelve, egyenként 30 darab ún. infracsapdát tartalmaznak. A típuson radarbesugárzás érzékelő nincsen, de az imént említett önvédelmi rendszerrel valamennyi magyar felségjelű gép fel van szerelve.

H225M

A gép egész szerkezetét a futóművekkel és az ülésekkel együtt arra tervezték, hogy elnyelje a földhöz csapódás energiáját és a lehető legjobban megvédje utasait. A pilóták ülései 7,62 mm-es lövedékek ellen védettek, de az utastér és pilótafüle is tovább páncélozható kevlárpanelekkel, ha kockázatosabb küldetésre indul a helikopter. Az üzemanyagtartályok önzáróak, így találat esetén az üzemanyag elfolyása és meggyulladása megakadályozható.[4]

A meglepetésszerű támadások ellen a helikopter fel van szerelve: radarbesugárzás-jelzővel (RWR), lézerbesugárzás-jelzővel (LWR) és rakétaindítás-jelzővel is. Ez utóbbi érzékeli légvédelmi rakéták intenzív hőkibocsátását és riasztja a személyzetet, illetve szükség esetén gyorsan aktiválja a megfelelő zavarótöltet-kivetőket. Utóbbiak mind a hőérzékelős, mind a radarvezérlésű rakéták ellen rendelkeznek megfelelő zavaró töltetekkel (infracsapdák, dipol-kötegek). Az infra-tartományban működő hőérzékelő rakéták és érzékelők (IRTS) dolgát tovább nehezíti, hogy az ún. árnyékolók gázturbina kiáramló égésgázaihoz hideg levegőt kevernek, így tizedére csökken a helikopter „infravörös lábnyoma”. A rotorok lapátjai is lövedékállóak abban az értelemben, hogy több találat után is működőképesek maradnak, nem törnek el – még ha lyukakkal vannak is tele. A helikopter szinte minden fontosabb rendszere „többszörözve” van: egyik meghibásodása esetén egy másik veszi át a szerepét.

(önvédelmi rendszer SOF 225-ösökön van csak)
Te tényleg nem érted a beszélgetést amibe bekapcsolódtál?
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
Mindkét pilótaülés páncélozott, védett kézi lőfegyverek tüzével szemben. Az üzemanyagtartályok önzáródóak, 20 mm gépágyú lövedékek és repeszek sem képesek üzemanyag elfolyást vagy meggyulladást előidézni. A csúszótalpak és speciális kialakítású ülések energiaelnyelő funkcióval is bírnak. A rendszerek és a vezetékek többszörös redundanciája tovább növeli a helikopter túlélőképességét.

H145M fejlett önvédelmi rendszerrel rendelkezik: a AAR–60 rendszer érzékeli légvédelmi rakéták intenzív hőkibocsátását és riasztja személyzetet illetve szükség esetén gyorsan aktiválja a rakétaindítás irányának megfelelő zavarótöltet-kivetőket. Ezekből négy található a helikopter talpaira szerelve, egyenként 30 darab ún. infracsapdát tartalmaznak. A típuson radarbesugárzás érzékelő nincsen, de az imént említett önvédelmi rendszerrel valamennyi magyar felségjelű gép fel van szerelve.
------
Nem kéne a H145M-et mint szuper túlélőképességű csatahelikoptert eladni.. Ezt a gépet senki se engedné ellenséges csöves légvédelmi eszközökkel rendelkező terület fölé, nem is beszélve a MANPADS, SAM által is védett területekről.. A kézi fegyverek is átütik, hiába páncélozott a pilótaülés, ha az egész kabin nem, különösen a szélvődőket. OK. 20mm gépágyú ellen segit az önzáró üzemanyag tartály.. De minden máson úgy halad át, mint fos a libán.. A redundancia fontos (nos ilyen pld. nincs az L-39NG-nél, ott amit ellőnek annak vége.)..
 
Nem kéne a H145M-et mint szuper túlélőképességű csatahelikoptert eladni.. Ezt a gépet senki se engedné ellenséges csöves légvédelmi eszközökkel rendelkező terület fölé, nem is beszélve a MANPADS, SAM által is védett területekről..
Azt azért megkérdezném, hogy ki döntött és miért döntött a gépágyú-konténer mellett?
Mégis mire számítanak?
Az ellenség villogó vörös nyíllal jelöli meg a légvédelmi tüzérség telepítési helyét, hogy tudják, hogy merre, mit kell elkerülni?
Még a sima NIR-ekkel is könnyen berepülnek a HMZ-be, nemhogy gépágyúkkal.
 
Azt azért megkérdezném, hogy ki döntött és miért döntött a gépágyú-konténer mellett?
Mégis mire számítanak?
Az ellenség villogó vörös nyíllal jelöli meg a légvédelmi tüzérség telepítési helyét, hogy tudják, hogy merre, mit kell elkerülni?
Még a sima NIR-ekkel is könnyen berepülnek a HMZ-be, nemhogy gépágyúkkal.
COINT műveletre még jó lehet, ahol az PKM jelenti a tűzerő csúcsát...