[HUN] Helikopterbeszerzés

6-8km-ről indítanak ATGM-et, nem egy videó van róla.
Ja van olyan video is. De azt nem emelkedésből nem látható ellenfél ellen indítják. Ezt írom, hogy ATGM indításra kiválóan alkalmas.. néhány méteren repülve tereptárgyak fák takarásában jelenleg is használható a helikooptertes pctörő képesség. Nemcsak orosz oldalon. Ua. tény, hogy olcsóbb drónokkal vadászni tankokra..
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
Ja van olyan video is. De azt nem emelkedésből nem látható ellenfél ellen indítják. Ezt írom, hogy ATGM indításra kiválóan alkalmas.. néhány méteren repülve tereptárgyak fák takarásában jelenleg is használható a helikooptertes pctörő képesség. Nemcsak orosz oldalon. Ua. tény, hogy olcsóbb drónokkal vadászni tankokra..
Mégis hogy indítanának lézervezérlésű rakétát anélkül, hogy ne látnák? A Vikhr vezérlése nem átadható, a helikoptetnek kell az első pillanattól megjelölnie a célt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A Vikhr-t kb 6-8km-ről indítják, magas kockázattal, az LMUR "kényelmesebb", mert 10-15km-ről vezetik a célra, míg a NIR ugrásból ellövése egy viszonylag rejtett pozícióból történő rövid idejű csapásmérés, ott ez ad némi védelmet.

És igen, abban van igazság, hogy a H225M tényleg nem ATGM harcászkodásra való.
A H145M pedig keveset tud vinni magával, ha felszerelik az aktív és a passzív védelmet is.
A H145M esetében a 15-25km hatótávú ATGM lenne biztonságos, de ebben az esetben is kell az önvédelem.
Az is igaz, hogy teljesen felesleges a gépenként 16 ATGM, ha van 20 ilyen madarunk, de a két rakéta meg kevés.
Négy volna a gyakorlatilag szükséges, ha harci körülmények közt kb 50%-os találati valószínűséggel számolunk.

Ehhez kellene egy megfelelő teljesítményű helikopter... vagy egy drón.
 
Páncéltörő rakétákat nem tudnak úgy inditani, hogy ne észleljék vizuálisan az ellenséget és valamilyen irányítással ne befolyásolják a rakétákat...
lehet hogy nem használják tömegesen de van LMUR, s azt lehet gps koordinátára indítani majd az atgm termál optikájával célpontot keresni.( Ennek ellenére mai napig repkednek Vikhr-el... )
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Luthero
Egyébként ilyen az UH-60 családhoz is van.
Westland WS-70 Black Hawk is ilyen volt a nyolcvanas évek elején, de tudom, hogy te a másik szárnycsonk kitre gondolsz, amit valamikor később fejlesztettek ki:


0602259.jpg
 
Westland WS-70 Black Hawk is ilyen volt a nyolcvanas évek elején, de tudom, hogy te a másik szárnycsonk kitre gondolsz, amit valamikor később fejlesztettek ki:


0602259.jpg
Brutál ez a dupla rakétablokkos megoldás...
Na ilyen kéne nekünk is a H225M-re és akkor már csak a gépágyú irányozhatatlansága miatt berzenkednék.
(Meg a Spyke hiánya miatt)
 
Brutál ez a dupla rakétablokkos megoldás...
Na ilyen kéne nekünk is a H225M-re és akkor már csak a gépágyú irányozhatatlansága miatt berzenkednék.
(Meg a Spyke hiánya miatt)
Ez a WS-70-es negyven évvel ezelőtt nem volt egy rossz elgondolás, csak a korabeli T700-as hajtóművek erejéhez képest volt kicsit sok.
A mai Black Hawk legújabb hajtáslánca már gond nélkül elviselne egy ilyen felszereltséget, persze mindig jönne erre a kritika, hogy minek?
És ez tényleg elgondolkodtató.
 
Igazából egy ilyen bekötésre meg lehetne/meg lehetett volna oldani a H225M tartóját, mint az AH1 szárnyvégét:
HMLA-367-128.jpg

Nem feltétlen egy 100kg-os légiharcrakétának, de kétoldalt egy-egy Spike/Mistral külön megfért volna rajta...
A szlovák AH-1Z Viperek milyen konfiggal repülnek, csak az összehasonlítás képpen?
 
A csehek nem jó dealt kötöttek. A MiHu-k elmentek Ikrajnába, helyette lettek AH-1 gépek, A kopterek fele új (ezt megvették), felét használt a US.Marine által levetett típus. A AH-1 gyártása akárcsak a UH-1 Venom befejeződött. Igen lesz még pótalkatrész, de akkor is ezek a kopterek már egy régebbi - igaz, ténylegesen harci alkalmazásra tervezett - technikát képviselnek (igen, benne az üveg, képernyős cocpit stb. de az AH-1 fegyverzete eléggé limitált, védettsége az AH-64-hoz képest gyengébb. Az UH-1-ről tényleg már öskövület beszélni, hiába modern pilótafülke, besugárzásjelzők stb..

A cseh helikopterekről blogposzt
 
A csehek nem jó dealt kötöttek. A MiHu-k elmentek Ikrajnába, helyette lettek AH-1 gépek, A kopterek fele új (ezt megvették), felét használt a US.Marine által levetett típus. A AH-1 gyártása akárcsak a UH-1 Venom befejeződött. Igen lesz még pótalkatrész, de akkor is ezek a kopterek már egy régebbi - igaz, ténylegesen harci alkalmazásra tervezett - technikát képviselnek (igen, benne az üveg, képernyős cocpit stb. de az AH-1 fegyverzete eléggé limitált, védettsége az AH-64-hoz képest gyengébb. Az UH-1-ről tényleg már öskövület beszélni, hiába modern pilótafülke, besugárzásjelzők stb..

A cseh helikopterekről blogposzt
A mihujaik helyett csak jobb, nem?
 
A mihujaik helyett csak jobb, nem?
Nem tudom, hogy jobb-e. A fegyverrendszert szerintem önmagában nem biztos hogy lehet értékelni. A két helikopter más-más filozofia alapján került megtervezésre és építésre. Én a Cobre (Viper) helikoptereket az olasz Mangusta kategóriájába sorolom tehát könnyebb és mozgékonyabb forgószárnyas. A fegyverterhelése kisebb. A kérdés, hogy a csehek milyen feladatköröket akarnak a típussal betölteni. A MiHu részleges modernizációját szvsz. a csehek is meg tudták volna csinálni. Ugyanakkor itt nem a MiHU-t cserélték le az amerikai forgószárnyasokra, hanem a MiHu-kat átadták Ukrajának és igazából nem használt helikopterektől tudtommal a AH-1 változatok mellett talán a Mangusta használt van talán piacon, AH-64 nem, Tiger nem, orosz helikopterek kiesnek, akárcsak a távol-keletiek.
 
Brutál ez a dupla rakétablokkos megoldás...
Na ilyen kéne nekünk is a H225M-re és akkor már csak a gépágyú irányozhatatlansága miatt berzenkednék.
(Meg a Spyke hiánya miatt)
Aki a H225M-re rárakja a dupla rakétablokkos megoldást, az kitlálta románok IAR-330 Soccat helikopterét nagyobb teljesítményű hajtóművel és modernebb cockpittal .. :-)... Ezért kurva nagy kérdés, a franciák miért nem vették át a Soccat szárnyainak illesztését bekötését talán nagyobb, terhelhetőbb móddal, tehát jobban megerősítve a kérdéses részt. Ha az IAR-330 tudta hordozni a szárnyakat, akkor az újabb konstruciók is esélyeket, hogy igy is lehetettek volna megerősíteve és lett volna értelme a Hforce-nak ebben a kategóriában is..
 
Aki a H225M-re rárakja a dupla rakétablokkos megoldást, az kitlálta románok IAR-330 Soccat helikopterét nagyobb teljesítményű hajtóművel és modernebb cockpittal .. :)... Ezért kurva nagy kérdés, a franciák miért nem vették át a Soccat szárnyainak illesztését bekötését talán nagyobb, terhelhetőbb móddal, tehát jobban megerősítve a kérdéses részt. Ha az IAR-330 tudta hordozni a szárnyakat, akkor az újabb konstruciók is esélyeket, hogy igy is lehetettek volna megerősíteve és lett volna értelme a Hforce-nak ebben a kategóriában is..
Igen, ugyanezt már évek óta megfogalmaztam, sőt, a THL-20-as gépágyútorony is jöhetne rá... ;)