[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Batka

Member
2010. május 11.
128
2
16
<a title="Profile" rel="nofollow">therob</a>

 

Nekem a favoritom erre a feladatra az AS-565UB Panther.

Esetleg az EC-145/UH-72 Lakota.
 
T

torsen

Guest
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Mindenki támogatja a helikopterhelyzet megoldását
Én azt gondolom, hogy itt -persze a pénz mellett- a kulcsszó az idő! A helyzet az, hogy mint uniós állam, csak közbeszerzés útján vásárolhatunk nagy értékű dolgokat. Az meg tudjuk mit jelent... Én debreceniként végigkövettem, hogy a villamos beszerzés kapcsán hogy öli egymást az Ansaldo-Breda (italy) és a CAF (spain). Ezek már gyűlölték egymást és csak azért is megtámadtak minden közbeszerzési döntést. felváltva nyertek. Na most ha ez a magyar helibeszerzés elindul, rögtön ott lesz az AW (italy) EC (france) és még sokan mások. Ez csak úgy kerülhető ki, ha államközi szerződést köt Mo. egy másik állammal és úgy vásárol. Így került szóba az UH-1, AW-139, és Putyin elvtárson keresztül a Mi. USA, Olaszország, Oroszország állam, vagyis van ilyen nevű ország. Sikorsky nevű állam- sajnos- nincs. Persze ezzel én is letettem a voksom...
 

ifff

Member
2013. február 4.
71
0
6
Terminator

 

Bocs, nem akartam érzékenységedet bántani(Senkiét sem). Én is mérnök vagyok, de ezt mi magunk közt szoktuk emlegetni. Bizonyára a politikusokra is elmondható.

 

De szerinted mi lesz ebből? Ló, vagy Puputeve?

 

Az AW-139 külső függesztményként sem tudja ezeket elvinni.

 

Egyébként -azt hiszem- elmondtam amit akartam. 

Az egész beszélgetés arról szól, hogy ha nincs pénzünk, nincs helikopter, mivel lenne a legjobb feloldani e dilemát. Mindenki szeretné, ha a mai aktív katonák a lehető legjobbat kapnák a kezeik közé. Legyen ez Orosz, vagy bármely nyugati. 

 

De mindennek az alapja annak konkrét meghatározása, hogy mire akarjuk használni őket. 

 

Uff beszéltem.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Az igazi harci kávédaráló a jelen hadviselésében elengedhetetlen. Ebben pedig nem nagyon lehet kompromisszumot kötni, az öszvér megoldás semmire se jó. Minden tiszteletem az AW-139-esnek, láttam az olaszoknál közelről, repülve is, de ők is arra használják amire tervezték. Nálunk nem ez volna a fő csapásirány, ahogy itt többen is leírtátok.

Nekünk a nagyon jól bevált 8/17-esek mellé egy ilyen stílusú kéne:

http://data3.primeportal.net/hangar/makarov_aleksey/mi-28/images/mi-28_19_of_24.jpg

Nem vagyok mérnök, de az üzemeltetési kultúrája szerintem ennek a gépnek sem merül ki a pajszer-kalapács-villáskulcsban.

http://wallpaperswa.com/Aircraft/Military/army_helicopters_mil_havoc_vehicles_hover_military_art_mi28_havoc_mi28_1980x1311_wallpaper_20590/download_2560x1600

Szóval, ha döntéshozó volnék, és jó ár/érték arányban tálalnák a portékát ivánék, én bizony erre szavaznék, Nato ide vagy oda
sf-smile.gif
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 204
113
Szerintem,ha ok nyernek Paksi atumeromu két új blokkjának az építését, akkor még kedvezo hitelt is adnának az orosz gépek vásárlására.:)
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 652
113
Mondjuk éppen Mi-28ast se nagyon kapnánk mostanában. De eleve azt gondolom erről, hogy esélytelen és nem is igazán lenne jó döntés, mivel számunkra "új típus" tehát ha nem is a nulláról kéne indulni vele, de majdnem onnan.

Akkor már a Mi-35 az sokkal ésszerűbb döntés lenne, az oroszok is párhuzamosan használják a 28assal és egyebekkel. Tudom meg fognak kövezni ezért, de az a Shturm/Ataka is kezd elég lejárt lemez lenni...Itt arra gondolok hogy épkézláb ellenféllel szemben nagyjából esély sem lenne rávezetni a rakétákat bármilyen célra. Egyszerűen nem értem hogy miért nem integrálják a Vikhr-t. Persze az sem zavarásbiztos, de több esélye lenne szerintem...
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 652
113
Ehh már megint elnyomtam...

Amúgy elég érdekes ez az álmodozás a Mi-24 utódlásáról, mivel jelenleg a szállítóhelikopterek terén van reális esély bármire is...

Persze álmodozni lehet, csak nem érdemes... Mert előbb-utóbb arra ébred az ember, hogy bilibe lóg a keze.. :p
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 133
73 672
113
Úgy látom még nem volt, pedig 3 napja jelent meg ...

 

2013.02.19-én két dolgot tudtunk meg:

 

1.

Már biztosan nem amerikai helikoptereket vesz a honvédelmi tárca.

http://www.origo.hu/itthon/201…..ium-1.html

 

2. (Zord blogjáról)

 

"Open Skies írta:

Magyar Közlöny 26. szám (2013. február 19.)

www.magyarkozlony.hu/pdf/16166

1064/2013. (II. 19.) Korm. határozat

A Magyarország Kormánya és az Olasz Köztársaság Kormánya közötti,
a katonai és haditechnikai területen történõ együttmûködésrõl, valamint
védelmi és biztonsági eszközök kölcsönös átadásáról szóló megállapodás
szövegének végleges megállapítására adott felhatalmazásról

 
 
Emlékeztetőül:

2012. december 17. - Magyar Közlöny 171. szám

149/2012. (XII. 17.) ME határozat
Magyarország Kormánya és az Olasz Köztársaság Kormánya közötti,
a katonai és haditechnikai területen történõ együttmûködésre, valamint
haditechnikai eszközök átadására vonatkozó Megállapodás létrehozására
adott felhatalmazásról

www.magyarkozlony.hu/pdf/15326 "
 
 
 

 
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 133
73 672
113
AW139M pilótafülkéje munka közben

 

http://www.youtube.com/watch?v=7cc-GqIqb4s&list=UUjfwRSvcaGpInbj888JycaA&index=19
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 133
73 672
113
AW139 tűzoltás

 

http://www.youtube.com/watch?v=3qqpZE43tbc&list=UUjfwRSvcaGpInbj888JycaA&index=89
 

independence

Active Member
2012. december 28.
385
62
28
Battle Hawk

 

http://www.defenseindustrydaily.com/UAE-Ordering-Weaponized-UH-60M-Battlehawk-Helicopters-05078/#uh-60-battlehawk

 

Kár hogy ilyen tartalmas cikk nincs róla Magyarul...
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 632
5 355
113
Sziasztok!

 

Most a "raktáron lévő civil" 139-esre, ha felrakatunk ilyen olyan katonai kütyüket, kis darabszámban elvégezve, nem drágítja meg az árat Ha már mindenképp olasz heli lesz, a HH változat nem lenne jó nekünk? Tudom, hogy az tengeri, de eléggé katonás változat már.
 

zerge

New Member
2012. január 21.
18
1
1
Hát, bennem nemhogy tisztult volna, hanem még árnyaltabb lett a helyzet. Biztos sokan olvasták már, de hátha van aki nem:

http://jets.hu/news?id=255

Azzal a mondattal, hogy ugyan annyi lóerőre, mint a Mi-8 esetében, fele annyi tömeg jut, mégis kisebb hasznos terhet tud felemeli a gép, nem tudok mit kezdeni. Ez (laikusként kérdezem) hogyan lehet? Szerkezetileg gyenge ez a gép vagy mi lehet a válasz? A másik, hogy alkalmazzák, de csak a frontvonaltól távol, illetve más feladatokra. Akkor (kérdem én) miért nevezik katonai helikopternek? (Mintha vennék egy Ferrari-t a borsodi utakra: szép is, van is, mutogatni tudom, csak használni nem...) Személy szerint már kezdtem megbarátkozni ezzel a géppel, de most elképedtem. A fegyveres verzió esetén meg nem lehet kiszállni a gépből. Kíváncsi lennék a véleménye(te)kre, főleg aki (tőlem eltérően) ért is ehhez.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 055
6 517
113
Ahogy a képeket nézegetem a http://jets.hu/news?id=255-n, ezek az Olaszok kicsit furák. A képek szerint (tehát szerkezeti terhelési adatok nélkül, csak a képek szerint) azok a fegyverzet tartó pillonok mehettek volna hátrább és akkor az ajtót is ki lehetne nyitni és ki/be lehetne szállni.
 

ifff

Member
2013. február 4.
71
0
6
zerge

 

Az AW 139 amire tervezték nagyon jó. De ez nem a klasszikus katonai feladatok. De Pl. -szerintem- nagyon jó a partiőrség számára. A cikk írója a krumplit a körtével hasonlít össze. A teljes képhez hozzátartozik az, hogy a Mi-17 teljes max felszálló tömege úgy 12 000 kg körül van. Ennek alapvető oka a masszívabb  és a hagyományosan működő rendszerekből adódik. Ezek alkalmazása növeli a gép túlélő képességét és megfelel a klasszikus szállítói feladatoknak. E géptípus összehasonlítását nem az AW-139-el, hanem a CH-47-el kéne megejteni. A cikk e tekintetben súlyos tévedés.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 255
93
@zerge:

"Azzal a mondattal, hogy ugyan annyi lóerőre, mint a Mi-8 esetében, fele annyi tömeg jut, mégis kisebb hasznos terhet tud felemeli a gép, nem tudok mit kezdeni."

 

Az AW139-es sárkányszerzekete nem hagyományos alumíniumötvözetből készült, hanem korszerű kompozitanyagokból. Emiatt a gép szerkezeti tömege jelentősen alacsonyabb, mint mondjuk az UH-1-esnek, melynek hasonló a mérete. Adott teljesítmény mellett ez jobb manőverezőképességet biztosít a helikopternek, ami mondjuk magashegyi körülmények között nem hátrány. (Olyan ez, mintha azt néznénk, hogy vagy egy X tolóerejű sugárhajtómű és van egy félig megtankolt meg egy póttartályokkal zsúfolt F-16-osunk. Nyilván a könnyebb gépnek nagyobb lesz a tolóerő/tömeg-aránya.)

 

A "nem lehet beszállni a katonai verzióba" rész nem értem, jómagam is kint voltam Farnboroughban, ültem is a kiállított AW139-esben, de semmi probléma nem volt a pilonokkal, simán el lehet tőle férni. Nyilván még nem a szolgálatba állított verzió volt, majd a fejlesztési munkálatok végén nézzünk rá arra az indítószerkezetre, de nem kell attól félni, hogy nem lehet ki-beszállni.