Urak
Lehet itt álmodozni bármilyen újtipusú helikopterről a MH-ben, de jó tudni, hogy egy új tipus rendszeresítése csak évek múlva eredményez azonnali bevethetőséget, Mert ugye ha holnap reggel leszáll Szolnokon 5-10 bármilyen újtipusú gép, azzal még hétfőtől senki nem ad kutató-mentő készültséget, nem szállít bevetésre felderítőket még gyakorlaton se, nemhogy éles bevetésen, nem végez árvizi mentést stb.! Nincs hozzá se kiképzett pilóta, se műszaki, egyik még a hajtóművet se tudná beindítani, másik meg azt se tudná, milyen olajat és hova kell feltölteni, márpedig egy heli üzemeltetése ezeknél azért jóval több tudást és gyakorlatot kíván. Szóval hogy egy új tipus mindenre készen rendelkezésre álljon, az szerintem még gyorsított képzés esetén is min. másfél-két év, itt meg még döntés sincs arra a problémára, hogy lassan a pápának is több repülőképes helikoptere van, mint a MH-nek. És akkor a miből-témáról, tehát a pénzről még nem is beszéltünk. Hiába gondolkoznak a HM-ben hosszútávon is megfelelő megoldásról, ez olyan, mintha a távoli szigeten frissen felfedezett hajótöröttnek nem vizet meg kaját dobnak le, hanem elindítják a mentőhajót, aztán mire odaérnek kiderül, hogy éhen-szomjan pusztult szerencsétlen - pedig még kaviár meg csülök pékné módra is várta a fedélzeten! Szóval először is elsősegély kell a félhalottnak, utána a habzsi-dőzsi! Szerintem tehát először is pánikszerűen nagyjavíttatni kellene néhány rendelkezésre álló gépet, mert ezekhez beérkezésük pillanatától minden rendelkezésre áll az azonnali használathoz, utána lehet gondolkozni hosszútávú és gazdaságos megoldásokon! Ráadásul pillanatnyilag ez olcsóbb is, mint új gépeket venni.
Üdv ML