[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Már bocsánat de ezt a közös beszerzést - és nem csak a helikopterre értem - mindenki úgy kezeli, hogy veszünk valamit közösen, aztán majd nálunk üzemel. Fordítsuk meg egy kicsit a kérdést, akkor is támogatná ezt, akik e mellett érvelnek, ha ezeket a nehéz szállítóhelikoptereket mondjuk Románia szerzi be és üzemelteti és mi csak beszállunk a költségekbe, mert ugye az nem megy, hogy minden közös dolog nálunk van? Miért gondoljátok, hogy minden szomszédos nép repesve fizetne nekünk - mint ahogy azt egyesek Szlovénia és Horvátország kapcsán a Gripenekkel kapcsolatban felvetették - mi meg jól birtokoljuk majd ezeket az eszközöket? Őszintén, így is támogatnátok egy közös beszerzést és üzemeltetést?

TG
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Azért azt csak sikerült elérni, hogy itt is többen azt tárgyalgatjuk, hogy milyen helik lennének a legjobbak árvíz kezeléshez. :)
Nem volna rossz, ha valaki csacsogna, hogy most éppen hol tart az elképzelés... Pl. még mindig több feladatra lennének a gépek vagy ez változott, 1 v 2 gép ua. a gyártótól. Illetve ezt a V4-es összehangolósdit is jó volna tisztázni... Mert pl. ha nem megvárnánk, hogy a lengyelek mit rendelnek, hanem egyeztetéssel rendelnénk, akkor gondolom azon tovább lehetne spórolni esetleg.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 682
2 368
113
Lutero!

<blockquote>Azt azért ne feled hogy katonai meg mozzanatokban általában nem rajokat mozgatunk hanem szakaszokat de inkább századokat és azoknak többnapos ellátmányt .

Ezt légy szíves magyarázd el az amerikai hadsereg vezetőinek, hogy mennyire ostobák voltak, amikor rendszeresített kb 1200-1300 ilyen helikoptert, és ráadásul ezen küldik nap, mint nap a harcmezőre a katonáikat.

TG</blockquote>

Ambasa!

Ezt légy szíves magyarázd el az orosz hadsereg vezetőinek, hogy mennyire ostobák voltak, amikor rendszeresített kb XXX db ilyen helikoptert, és ráadásul ezen küldik nap, mint nap a harcmezőre a katonáikat.
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
Féloff emelnek:
A túros jelentése sebes. Tehát közös lónak sebes a háta...

A közös beszerzés meg nem jelent közös üzemeltetést. Közös beszerzéssel olcsóbb árat lehet kialkudni a nagyobb mennyiség miatt. Persze közös akarat /típus/ kell hozzá...
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
Tisztelettel erdeklodnek hogy a mosgt vasarol es nagyjavitott helikbn mennyi repido van ?

Lehet utanna meg tovabbi nagyjavitast vegezni vagy kuka ?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 142
113
Tisztelettel erdeklodnek hogy a mosgt vasarol es nagyjavitott helikbn mennyi repido van ?

Lehet utanna meg tovabbi nagyjavitast vegezni vagy kuka ?



http://russianplanes.net/reginfo/16710

http://russianplanes.net/id133140

http://russianplanes.net/reginfo/15435
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 142
113
Csak egy kérdés a Mi-26-tal kapcsolatban: szerintetek miért nem rendszeresítette katonai célokra egy hozzánk hasonló méretű ország sem?
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Luthero!

kicsit feljebb leírtam, hogy miért is használnak a szovjetek/oroszok olyan helikoptert, ami két raj befogadására képes, egyszerűen kényszerből, ha megnézed a Mi-24 kifejlesztése előtti terveket, akkor ők is raj méretű helikopterben gondolkodtak.

Igen néha használnak Mi-26-ost a harcmezőn, sikerült is összehozniuk a legtöbb áldozattal járó helikopterkatasztrófát, amikor is 2002. augusztus 19-én Hankala mellet lelőttek egy ilyen helikoptert, amelyik egy aknamezőre zuhant. A fedélzeten lévő 5 főnyi személyzetből és 142 szállított személyből 127-en meghaltak, legalább 13 megsebesültek. Szerintem azóta az oroszok sem Mi-26-sal küldik a harcmezőre a katonáikat. Ha láttad a krimi eseményeket, valahogy én ott főleg Mi-24-eseket és Mi-8MT-ket láttam.
Úgyhogy nem kell semmit elmagyarázni az orosz katonai vezetésnek, mert már rég beláttak, hogy mi mire alkalmas. Mellesleg jelen pillanatban az Orosz Légierő (mert minden repülőeszköz oda került) összesen 41 db Mi-26-ost tart hadrendbe, amihez további 9-et rendelt. Ennyit az xxx-

TG
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Terminátor!

bocs elsikkadtam a "hozzánk hasonló méretű" felett. Igen igazad van!

Mentségemre szolgáljon, hogy kicsit kezdem unni, hogy úgy hangzanak el itt kijelentések, hogy még véletlenül sem veszik azt a két perc fáradságot, hogy utána nézzenek annak a valóságalapjának.

Kuruc!

Az airpowerblogról egy hozzászólásból másolva:
RA-22316: 1985, első tulaja kínai;
RA-24132: 1988., 4222 óra, 5391 ciklus (2010. 01-ig)
RA-24530: 1985., 13198 óra, 26743 ciklus (2013.11.).

Az utóbbi adat igen érdekes, hiszen a mi gépeink közül a legtöbbet repült 4529 órával lett leállítva, és általában olyan 8000-10000 óra maximális repült időt szoktak megadni a teljes élettartamra

TG
 

HindTheBest

Member
2010. április 19.
163
0
16
<blockquote rel="Luthero">Ambasa@ Azt azért ne feled hogy katonai meg mozzanatokban általában nem rajokat mozgatunk hanem szakaszokat de inkább századokat és azoknak többnapos ellátmányt . Erre viszont minél nagyobb, terhelhetőbb gép kell. (Lásd a hollandokat várpalotán CH47) ...

Attól függ milyen feladatról beszélünk....Simán mozgathatunk rajokat is harcászatilag helikopterrel mert az erre kiképzett alakulat, mint a K. V. Z. általában pont ezt csinálja... A K. V. Z. pont ugy épül fel ami egy zászlóalj...nem is egy ezred, amelynek van BTR-s százada is, és 3 másik harcoló, amelyből tulajdonképpen 4 század van kiképezve helikopteres desszantra.Szóval tulajdonképpen a légierőnek nem nehéz ellátni ezt a feladatot, tekintve hogy a szárazföldi járművek ugyanolyan fontos szerepet képeznek a zászlóalj mozgatásában.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 142
113
@ambasa":

>bocs elsikkadtam a "hozzánk hasonló méretű" felett. Igen igazad van!

Köszönöm. Remélem utólag a többieknek is sikerült már értelmezni.

>RA-22316: 1985, első tulaja kínai;
>RA-24132: 1988., 4222 óra, 5391 ciklus (2010. 01-ig)
>RA-24530: 1985., 13198 óra, 26743 ciklus (2013.11.).

Ugyanezt linkeltem be, ráadásul az eredeti forrást.
Igaz az egyik linket elrontottam, de csak egy kattintással:
http://russianplanes.net/reginfo/60020
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 142
113
Összefoglalásképpen:

Milyen feladatot szabtak a politikusok a Magyar Honvédségnek? Nem tudjuk pontosan.

A Honvédség szakemberei a feladatok ismeretében mit javasoltak?

- 3 db Bae-146 szállítógép
- ~18 db Aw-139 / Blackhawk méretű helikopter
- az üzemidő lejártával Mi-24, Mi-8/17, An-26 kivonása.

A beszerzés nem történt meg, így nagyon gyorsan tenni kellett valamit. Ezért vettek 3 használt, civil Mi-8-ast, egy An-26-osra pedig megrendelték a nagyjavítást. Ettől még a koncepció valószínűleg nem változott meg,csak csúszást szenvedett.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 756
113
Annyit megjegyeznék, hogy a Mi-26-os említésekor egyszer sem írtam le olyasmit, hogy harci bevetésre mennének és deszantolnának abból, hanem külön hangsúlyoztam minden esetben, hogy szigorúan szállítási feladatokra, elsősorban békeidős felhasználás céljából lenne értelme 2-3 darab beszerzésének, hogy ha teljesen leváltásra kerül a Mi-8/17 széria, akkor helyette deszanthelikopternek lehessen arra a célra optimalizált gépet venni, mint a Blackhawk például, míg a különféle jelentősebb szállítófeladatokat a leggazdaságosabb módon, egy-két nagy géppel lehessen megoldani.
 

csaba77

Member
2013. június 24.
40
0
6
Szerintem kevés szakember van a honvédségnél. A légvédelemre költött pénz és a Gripen repülőgép nincsen arányban. Bae gépet szerintem nem érdemes venni. Ha új akkor Airbus repülőgép.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 756
113
Lényegében két funkció van, amit a háborúban a Mi-26-nál jobban kevés helikopter tud ellátni, ez pedig az utánpótlás és további csapatok szállítása a különféle bonyolult terepen harcoló egységeknek, vagy kitelepült más helikopteres egységeknek és a sebesültek evakuálása a frontkórházakból a hátországi létesítményekbe.
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
Terminátor!

bocs elsikkadtam a "hozzánk hasonló méretű" felett. Igen igazad van!

Mentségemre szolgáljon, hogy kicsit kezdem unni, hogy úgy hangzanak el itt kijelentések, hogy még véletlenül sem veszik azt a két perc fáradságot, hogy utána nézzenek annak a valóságalapjának.

Kuruc!

Az airpowerblogról egy hozzászólásból másolva:
RA-22316: 1985, első tulaja kínai;
RA-24132: 1988., 4222 óra, 5391 ciklus (2010. 01-ig)
RA-24530: 1985., 13198 óra, 26743 ciklus (2013.11.).

Az utóbbi adat igen érdekes, hiszen a mi gépeink közül a legtöbbet repült 4529 órával lett leállítva, és általában olyan 8000-10000 óra maximális repült időt szoktak megadni a teljes élettartamra

TG

Szia

Tisztelettel koszonom a valaszod.

Ezek szerint van meg bennuk tartalek ezen nagyjavitas kirepulese utan is boven. Ha ezt veszem akkor a 2 milliardos ar a harom heliert bago volt. Ezen a paritason meg szerintem lehetne sot kellene is tovabbiakat venni aztan hazai bazison militarizalni bar tudom hogy a PG mar a mult de talan a katonai szervizbazis alapjain ellehetne indulni.

Halkan gondolkodom csak azon hogy 20 milliardbol esetleg akar tovabbi 20-30 Minyo is kijonne ami mar alkatresznek is jol jonne.


Mennyi amugy a nagyjavitas kozotti ido ezeknel ?