[HUN] Helikopterbeszerzés

Tegnap elrepült felettem a dél-alföldön a heliforce-os mi-2-es! Repült haza szerbiából , szegeden meg tankolt szerintem mert arról jött!
 
GrGLy

Ha választanom kéne az alsó, fekete festésűt választanám, de tuti, hogy Mi-2es volt, épp Ausztria felé vitték. Színben talán a rendőrségiekre hasonlított, de nem voltak benne fehér csíkok, minták.

vilmoci

Igen, ez túl világos.
 
Repülőgép és helikopter hajtóművek javítása és üzemidő hosszabbítása (TV2-117, TV3-117, AI-9T és AI-24VT típusú hajtóművek fenntartása

http://honvedelmibeszerzes.kormany.hu/7700214-71-027-0123
 
Lengyelek beszerzéséről van valami infó? Olyan sokszor összehozták a mienkkel, hogy várom annak a fejleményét, de a keresőbe beírtam a címszavakat, de csak régebbi cikket találtam, tehát nincs új infóm. Nektek? Előre is köszönöm!
 
Lefordítva az AN-26 sokhoz illetve a MI-8 sok hoz hajtóműveket hosszabbítunk üzemidőben , mi-24 be is ez van ,de nem hiszem hogy abba akarnák.
 
Azért arra kíváncsi leszek, hogy ennyiből, mennyi hajtőmű javítása lehetséges, illetve a helikopterek esetében nem csak a hajtóműveknek van 1.500 órás üzemideje, hanem pl a főreduktoroknak és más nehéz aggregátoknak is (azokat azonban tudja javítani tudtommal a DRRT maradványa). Tehát van üzemidős reduktorunk, vagy lesz egy marék jó hajtóművünk, amivel ugyan úgy nem tudunk repülni?
Általában azt gondolom, hogy a vezetésnek van esze, de néha meginog az utóbbi 10-20 év történését látva ez a meggyőződésem.

TG
 
ambasa: "Mindenki hülye, csak én vagyok helikopter!" (Lehet,hogy most már hajtóműve is lesz.. ?!)
 
Lengyel tender valószínűleg Black Hawk, hiszen hazai gyártás lenne.
Nekünk az EC725 nagyon drága lenne? Nem is olyan kicsi, mint az AW, fegyverezhető is.
youtube.com/watch?v=tGRv7Rs1nY0&hd=1

Hende reméli, hogy idén lesz tender: "...kérdeztek a merevszárnyú szállító repülőgép és helikopter beszerzésről. Mindkét ügyön intenzíven dolgozunk, remélem, hogy ebben az esztendőben meg is tudjuk oldani mind a kettőt."
 
http://www.vg.hu/vallalatok/helikoptercsere-jon-a-mentoknel-429177
A hozzáértők az alábbi spekulatív gondolatvezetésből mondják már meg, hogy elképzelhető-e így......

A légimentők 7 géppel dolgoznak, ebből 2 db (a francia egyhajtóműves) pótlására írták ki a 2 éves tendert. Próbáltam rákeresni, de nem találtam arra vonatkozóan adatot, hogy a 2006-os tender az 10 évre szólt vagy nem. De minden bizonnyal erre utal az, hogy csak 2 évre írják ki a tendert.....
Ha ebből indulunk ki, hogy 2016-ban az összes mentőhelinek lejár a lízingje..akkor vélhetőleg arra kell kiszállnia a "Nemzeti Helikopter" képességünknek......
A honvédség kutató-mentő képességének fenntartásához a beérkezett 3 Mi-8-as elegendőnek tűnik (mondjuk nem értek hozzá) ...

És akkor a kérdés: Ha ehhez idén ősszel kiírják a tendert...(amit biztosan rászabnak valamire) akkor 2016 nyarára lesz itt képesség vagy nem? (most a típustól függetlenül kérdem)
 
2012-ig a világon üzemelő AS 350 Ecureuil típusú helikopterekkel több, mint 18 millió repült órát gyűjtöttek össze az üzemeltetők. Az AS 350 kiváló teljesítményét tükrözi az a rekord, amikor is egy AS 350 B3 típusú, Arriel 2B hajtóművel szerelt helikopterrel a világon elsőként szálltak le a Mount Everest tetejére 2005. május 14-én.

https://youtube.com/watch?v=nhYG-IgsRJ0
 
Áh rosszul tudod! Kellenek a megrendelések a gyártóknak, tehát megbízhatatlanok a gépek és punktum!
 
<blockquote>2012-ig a világon üzemelő AS 350 Ecureuil típusú helikopterekkel több, mint 18 millió repült órát gyűjtöttek össze az üzemeltetők. Az AS 350 kiváló teljesítményét tükrözi az a rekord, amikor is egy AS 350 B3 típusú, Arriel 2B hajtóművel szerelt helikopterrel a világon elsőként szálltak le a Mount Everest tetejére 2005. május 14-én.

https://youtube.com/watch?v=nhYG-IgsRJ0</blockquote>

Bátor pilóta lehet!