[HUN] Helikopterbeszerzés

Egy kérés. Aki írt/ír adatot a táblázatba "*" jelöléssel, az legyen szíves a cella legördülő menüjében "Insert Note" funkcióval rövid magyarázatot hozzáfűzni.
 
ebben más adatok vannak pl. szállítható emberek száma

http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/military/mi-817/features.html
 
Határértékeket is megadhattok. A maximális szállítható személyek száma szerintem amúgy is csak elméleti adat.

<blockquote rel="GrGLy">https://docs.google.com/spreadsheets/d/1buktJZn-AlK_unt-7lzGJlPLwqP7tpjO12jgKOe6IkY/edit?usp=sharing

Később, ha lesz sok szempont akkor kategorizálni kell majd őket. Utána súlyozni a kategóriákat. Legvégül pedig önkényesen meghatározni a "HTKA helikopter tender" győztes szükséges darabszámát. Ami alapján már lehet is kérni árajánlatot. Esetleg egy másik lapon a súlyszámokat lehetne szerepeltetni. :P</blockquote>

Nagyjából ahogy mondod. Ha már elég adat gyűlt össze, akkor el lehet kezdeni csűrni-csavarni azokat a Honvédség lehetséges céljai, az általunk elvált célok, politikai szándék, diplomáciai helyzet, stb. szerint.

Létrehoztam egy második munkalapot. Szerintem így jobban átlátható lesz a doku. Itt értékkel vagy van/nincs opcióval javasolt a táblázat kitöltése.

Nagyon jó ötlet volt :)
 
K...a Mi-17 és a Mi-171 elvileg majdnem ugyan az, a Mi-171 lényegében csak egy elektronikai csomag.

Hát nem, elég nagy a különbség... Kapásból ajtó a jobboldalon, nagyobb ajtó a baloldalon, KO-50 fűtőberendezés a jobb ajtó fölé áthelyezve, plusz csörlő a jobboldalra, esetlegesen teherrámpa...
Egyébként Mi-171-ből is létezik legalább 2-3 különböző változat...
 
<blockquote rel="Terminator">A cseheknek az a baja a Sokol-lal hogy túl költséges az üzemeltetése.
A csehek szinte mindent ki akarnak vonni. :D
Úgy tudom, a listán vannak a Mi-171-ek, a Mi-24-esek (35?) Meg a T-72-esek.
Ők is jó modernek lesznek.</blockquote>

A cseheknél indul az új helikopterek tendere + a régiek modernizálása (pl. FLIR)...
 
Nekem az AW-149 kicsit olyannak tűnik mint egy modern UH-1 -es. Szvsz hasonló feladatkörben lenne alkalmazható mint a régi UH-1-et használták a világban.
UH-1D_004.JPG
Agusta-Westland-AW-149.jpg

Az AW149 nagyobb, mint az UH-1, inkább UH-60 méretű.
Az AW139 hasonló méretű, mint a nagyobb Hueyk (pl. UH-1N).
 
Az UH-60-nak még alacsonyabb az utastere és mégis elvannak vele. De ha annyira zavar van magasabb belterű NH90.
 
NH-90 oldalpilon. Valószínűleg nem egyszerű és nem olcsó. A felső bekötése ennek sem tűnik túl vastagnak, mégis működik.

attachment.php



NH90254h.jpg
 
Az UH-60-nak még alacsonyabb az utastere és mégis elvannak vele. De ha annyira zavar van magasabb belterű NH90.

Azért írtam a hátsó nyílás méretét, hogy senki ne a Mi-17 méreteiben gondolkodjon.
 
A belgák is a 109-est használják, azon tow is van, plusz szenzorcsomag a kabin fölött. Nem lehet rossz.
Ez a TTH pilonokkal nekem új infó, gondolom a NFH-tól kapta, remélem valami fegyver is lesz hozzá.