Hosszú volt ez a szünet, de most már talán látszik a fény az alagút végén...
Ezzel a hosszú távú következményekkel bíró beszerzéssel együtt, valamint a használt Airbusokkal hazánk végre elkötelezte magát tettekkel az európai katonai-ipari komplexum mellett, ami egy nagyon jó és megnyugtató döntés volt. Ezzel az üzenet kiment, hogy a hülyítés csak a választóknak szól, ha tettekről van szó, az ország elkötelezett. (A másik jó döntés az itthon gyártott szolgálati gépkocsik rendszeresítése, de én nem csak az MH-nak rendeltem volna itthon gyártottat a helyükben - ps szégyen de Bayer Zs. is Kia-ra cserélte Suzukijai egy részét, eddig azt hittem elkötelezett hazai iparvédő ő is)
Ugyanakkor az is roppant megnyugtató, hogy jól választottak, ezek a kis egyszerű könnyű gépek jól jönnek kis hazánknak, nem jelentenek fenyegetést a szomszédoknak, az állomány mégis modern technológiával repülhet, az üzemeltetőknek sem valami ezeréves sólyom működéséért kell imát is elmondaniuk mert már csak azt tartja egyben, hanem egy up-to-date rendszerről van szó.
Persze az nyugtalanító, hogy ennyire légi fegyvernem-nehéz lett az MH, de legalább történik valami. Valaki azt rebesgette, hogy ez csak a beszerzés fele, ha így van, akkor én felderítő uav-ket várnék tárt karokkal.
Szerintem amúgy főleg határőr elfogóegységeket fognak tologatni velük, mert rájöttek, hogy nem elég nagy az állomány a határ hatékony védelmére fixen kitelepülve (és drága is annyi elfogadható állapotú laktanyát felújítani/fenntartani), ezt uav légi felderítéssel szépen ki lehetne egészíteni. [irónia?]Ha nem, akkor meg lehet felállítják az első magyar lovassági egységet ezekkel a helókkal (légi szállítású gyorsreagálású erő).[/irónia] Vagy valami egészen más lesz belőle. Spekulációkat félretéve, ha valakinek van valami infója a konkrét szervezetről, ahogyan/amibe majd kerülnek, ne tartsa magában.