A Mbombe -val nem az volt a gond, hogy 6x6 (vagy éppen 8x8), hanem kb. a minden más. Ez a topikjában ki lett vesézve eleget ...
Fuchs -ból az 1A8 és 2 (és a 3 is, ha lesz olyan) változatoknál már felturbózták az akna- és IED védelmet. Persze ezt a ballisztikai védelemmel együtt érdemes helyiértéken kezelni abból a szempontból, hogy ez lenne a németeknél (meg algíroknál) is pl. az "olcsó" (pl. Boxer -hez viszonyítva) meg az úszóképes (ez nagyjából mindenhol kompromisszumokat jelent) típus. A Mbombe pl. úszni se tud és annak ellenére olyan amilyen ...
Nekünk amennyiben kell egy "olcsó" esetleg úszóképes APC 6x6 vonalon, akkor a Patria 6x6, AMV 6x6 vagy Fuchs 2 (/3) vonalról lenne érdemes nézni valamit a "Szittya vagy a területvédelmi erőkhöz".
Az új "hidrogénhajtású csoda" RM 8x8 biztosan nem ebbe a ligába fog benevezni. Amennyiben lesz 6x6 variánsa akkor az sem.
Azaz ez nem a "Fuchs egy a mai követelményekre újrakonstruált változata" lesz. Az a Fuchs 1A8 és 2 (és a 3 is, ha lesz olyan) ... Ez az új RM 8x8 biztos, hogy
drága lesz és ilyenformán a Boxer alternatívája lesz. Ebből kifolyólag Szittya vagy tartalékoshoz jó sokáig (avagy kb. soha) nem fog kerülni belőle - legfeljebb a fő manővererőkhöz fog kerülni pár zlj erejéig.
Logikai úton is meg lehet közelíteni a kérdést:
- ahogy sok egyéb projektben az RM és KMW "közös lónak elkezdett túrósodni a háta" - úgy szökkenek szárba RM oldalon a kizárólag saját alapokon nyugvó harcjárművek projektjei. Ugye ilyenformán IFV vonalon megjegyezhetjük a Puma --> Lynx vonalat, de ebbe a sormintába fog illeszkedni ez kerekes 8x8 vonalon, mint a Boxer --> "hidrogénhajtású csoda" RM 8x8 motyó is ...
- ugye nem gondoljuk, hogy az RM egy 1-3 millió EUR -ós "occsó" harcjárműbe gyilkolja majd a lóvét ezzel a hidrogénhajtással - amikor jelenleg ugye: Boxer alternatívája nincs, ebben a kategóriában meg ott van a Fuchs friss verziói ...
- a koncepció egyre inkább úgy tűnik, hogy a Lynx -re fog hajazni. Magas értékű, drága és vadonatúj fejlesztésű saját RM jármű. Aminek a promontálásához előnyös lenne ha pl. egy EU és NATO tag ország rendszeresítené is mindjárt (különösen a hidrogénhajtás miatt is). Ami történetesen a gyártásban meg esetleg a fejlesztésben is részt tud venni itt-ott.
Amennyiben tényleg ezt a vonalat viszi majd az RM 8x8, akkor kíváncsi lennék, hogy a Boxer mission modul rendszerével történő komplabilitás is része-e a projektnek. Mondjuk, ha úszkálni is tudna (nem fog), akkor a hidrogénhajtást feltételezve üzemközben meg lenne az üzemanyag is - hiszen Szalacsi Sándorosan szólva "vízbű veszi ki a zoxigént" (akarom mondani "ahidrogént" is) - nem?
OK, hülye vicc ...
Illetve akár párszor rövid pillanatokra igen világos is ...