[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
egy olcsóbb könnyebb jármű jobb terepjáró és stabilitásának növelése érdekében filléres megoldás. persze drágább mint 4 hólánc
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
PMPV_6x6_MiSu_Protolab_MRAP_Mine-Resistant_Ambush_Protected_vehicle_Finland_rear_view_001.jpg
Protolab_unveils_new_6x6_PMPV_Protected_Multi-Purpose_Vehicle_variants_3.jpg
finlandia_pmpv_00.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
hány gomb lehet? Gidrán alapra valami hasonló? (egyébként mint látszik uszóképes. bár szerintem nem gumihevederezhetó a fenti pl.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
őő,nem.
Mobombe egy koncepció jármű,a maga nemében nagyon is modern-de nincs részletesen kidolgozva.8as seholo nincs rendszerben,Byars egy protó,Mobombe 4 most kerül Indiában sorozatgyártásra,6os viszont már harcot is látott,Libiában.Szerintem meg van benne a lehetőség,hogy a Boxertől a Gidránig terjedő járműcsalád legyen,igényeinkre szabva-de ehez nagyon jelentős fejlesztések kellenének hozzá.
Fin járgányok viszont lényegében készen kaphatók,igényeinkre szabása gyorsan és egyszerűen kivitelezhető lenne.Bevált,alacsony kockázatú gépek,még jelentős fejleszthetőségi tartalékkal.Spec én sajnálom,hogy nem ebben az irányba indultunk el.
Fuchs egyszerüen a fejleszthetőségének a végét járja.Nemcsoda,60as évek végén tervezték.Minden erölködés ellenére az A8 sem tudja hozni azt a védelmi szintet,amit a másik kettő könnyedén.Az alapelrendezés azonban máig jó,egy modern technológiás újrakonstruálás új életet adhat neki.Hogy a Fuchs 3 lesz e,és az vajon mit is fog jelenteni-halvány lila gözöm sincs.
Ugyanez érvényes a leendő hazai 8x8 RM járgányra.Fogalmam sincs,mi lesz.De remélem,hogy egy praktikus,jol használható igényeinknek megfelelő jármű lesz.És nem szalad el a ló egy gyakorlati használatra alkalmatlan hi-tech technológiai demonstrátor irányába.Az,hogy a járgány lehetne egy átfogóbb járműcsalád alapja,szerintem meg racionális gondolat.

Őő, miért is nem?

"meg van benne a lehetőség,hogy a Boxertől a Gidránig terjedő járműcsalád legyen,igényeinkre szabva" - A Yörük/Gidrán vonallal nálunk pl. mindjárt ki is húzhatjuk az MRAP 4x4 igényt, ami a Mbombe 4 lenne. Úgy egyébként az indiai biznisz mekkora is? 9,6 millió EUR -nak megfelelő üzlet? Valószínűleg hozni fogja az UAE 4 db -os rendszeresítését. A célja is valami hasonló lehet ...

Viszont a 6x6 és 8x8 vonalon (ami a diskurzus tárgya volt igazából) igazi katasztrófatörténet a dolog. Igen, Líbiába ment pár db 6x6 demonstrációs céllal - ami harc közelébe ment, azt ki is lőtték egyből. Kb. ennyit is lehet tudni róla meg ez volt a "kifutása" a projektnek ott. A 8x8 -nál meg a kazah "sikertörténet" lehet mérvadó. Ahol azóta a felhúzott gyárat is bedózerolták és a helyét behintették sóval. Aztán lett Nekik más.

Rengeteg dolog volt részleteiben pedzegetve. Ez a egyik fele Dél-Afrikából nyakonöntve pl. indiai teherautómotorral meg hasonló ötleteléstől sem estem hanyatt. Továbbá azt kell észrevenni, hogy amennyiben EU főelemeket akarunk bele, akkor ehhez hozzáadva az EU mérnök munkaórájával meg tesztekkel nem lesz olcsóbb, mint pl. az 1A8/2/AMV 6x6 vonal - különösen akkor nem, ha az érintettnek van saját kész konkurens megoldása ebben a kategóriában.

Az 1A8/2 nagyjából egy kategória árban/funkcionalitásban/paraméterekben a Patria/AMV 6x6 -al. Ez persze nem zárja ki, hogy egyik jobb a másiknál. Az, hogy ki melyiket preferálja az lehet abszolút egyénfüggő - pl.:

  • 1A8 - németek, akik a rengeteg darabszámú korábbi verziók felhúzásával operálnának,
  • 2 - algírok, akik újat akartak saját gyárral,
  • Patria/AMV 6x6 - lengyelek, akik a meglévő német averziójuk mellé kaptak lehetőséget a licenszgyártásra.

A Fuchs 3 meg valószínűleg némi konstrukciós megújulás keretein belül maradnának a kategóriában - új építésű járművekkel. Az új RM 8x8 -ról meg kb. annyit tudunk, hogy fejlesztés alatt és valószínűleg a drágább (pl. Boxer) kategóriában fog ringbe szállni a jövőben ...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
a bal oldalán levő valami mintályára elférne ott egy gumiheveder feszítő görgö... elég annyira feszítenie hogy a feltett talp ledobódás védelme meglegyen. (ne lépjen ki belőlle) fel le helyezést nagyban megkönnyítené és kb egy hólánc felhelyezésének bonyolultságából állna a nyitott gumiheveder felcsatolása a
gumi abroncs párra.

bizonyos gumi és hevederbelső mintázattal kiegészítő bordázattal akár még jobb hajtást biztosíthatna (hatékonyabbat)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
tehát nyugodtan mehetne egy olyan abroncs család gyártása alkalmazása ami egységes több kategóriás járműre. vagy részeik azonosak csereszabatosak.
(van egy csomó gumigyár az országban (abroncs)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

K.Attila63

Active Member
2019. február 4.
158
143
43
Hozzám ez rutin kérdés volt.Nekem nem tetszik a Gidrán (ide kicsi,oda nagy-általános járműnek rossz választásnak tartom).Bár a Mbombét kötitek hozzám (mondjuk a Szittya zl-aknak el is tudnám képzelni egy Mbombe 6/Hu változatot),de én a finn járgányokat kultiválnám a manővererőkhöz.Fuchs bár eredetileg egy járműcsalád,de csak 6x6 került rendszeresitésre.Viszont ma már sok megoldása egyszerűen elavult (főleg az alváz,futómű,a mai fokozott aknavédelmi igények miatt).
Mondjuk nem tudjuk,mi is lesz a leendő 8x8.Lehet az is egy járműcsalád alap,ahogya Fuchs is volt eredetileg.Sőt,lehet akár konkrétan is a Fuchs egy a mai követelményekre újrakonstruált változata is.Azt sem tartom elképzelhetetlennek,hogya Gidrán egy áthidaló megoldás egy járműcsalád elkészültéig.A leváltott Gidránok meg mehetnek a Szittya vagy a területvédelmi erőkhöz.
Ez is egy cenárió lehet. @krisss talán hallott hallott valami folyosói pletykát,hogy mik a tervek.
Olvasgattam erről a patria 6x6-os AMV-ről bizony még ezt is tovább lehet fejleszteni a várható élet tartalma 30 év. Stanang 4-ig felpáncélozható úgy hogy szerintem a Finn vonal nem lett volna rossz. Majd gyártunk Boxer 2-est arany áron. sajnos én a Németeknél nem sok jóra számítok de nem akarok biz.pol. vitát elindítani. Még egy kérdésem lenne a területvédelmiseknek hány darab ilyenre vagy ehhez hasonlókra lenne szükségük ha esetleg vásárolnánk. Na meg nem egy pár év múlva indult volna el a gyártás.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 232
33 509
113
Őő, miért is nem?

"meg van benne a lehetőség,hogy a Boxertől a Gidránig terjedő járműcsalád legyen,igényeinkre szabva" - A Yörük/Gidrán vonallal nálunk pl. mindjárt ki is húzhatjuk az MRAP 4x4 igényt, ami a Mbombe 4 lenne. Úgy egyébként az indiai biznisz mekkora is? 9,6 millió EUR -nak megfelelő üzlet? Valószínűleg hozni fogja az UAE 4 db -os rendszeresítését. A célja is valami hasonló lehet ...

Viszont a 6x6 és 8x8 vonalon (ami a diskurzus tárgya volt igazából) igazi katasztrófatörténet a dolog. Igen, Líbiába ment pár db 6x6 demonstrációs céllal - ami harc közelébe ment, azt ki is lőtték egyből. Kb. ennyit is lehet tudni róla meg ez volt a "kifutása" a projektnek ott. A 8x8 -nál meg a kazah "sikertörténet" lehet mérvadó. Ahol azóta a felhúzott gyárat is bedózerolták és a helyét behintették sóval. Aztán lett Nekik más.

Rengeteg dolog volt részleteiben pedzegetve. Ez a egyik fele Dél-Afrikából nyakonöntve pl. indiai teherautómotorral meg hasonló ötleteléstől sem estem hanyatt. Továbbá azt kell észrevenni, hogy amennyiben EU főelemeket akarunk bele, akkor ehhez hozzáadva az EU mérnök munkaórájával meg tesztekkel nem lesz olcsóbb, mint pl. az 1A8/2/AMV 6x6 vonal - különösen akkor nem, ha az érintettnek van saját kész konkurens megoldása ebben a kategóriában.

Az 1A8/2 nagyjából egy kategória árban/funkcionalitásban/paraméterekben a Patria/AMV 6x6 -al. Ez persze nem zárja ki, hogy egyik jobb a másiknál. Az, hogy ki melyiket preferálja az lehet abszolút egyénfüggő - pl.:

  • 1A8 - németek, akik a rengeteg darabszámú korábbi verziók felhúzásával operálnának,
  • 2 - algírok, akik újat akartak saját gyárral,
  • Patria/AMV 6x6 - lengyelek, akik a meglévő német averziójuk mellé kaptak lehetőséget a licenszgyártásra.

A Fuchs 3 meg valószínűleg némi konstrukciós megújulás keretein belül maradnának a kategóriában - új építésű járművekkel. Az új RM 8x8 -ról meg kb. annyit tudunk, hogy fejlesztés alatt és valószínűleg a drágább (pl. Boxer) kategóriában fog ringbe szállni a jövőben ...
Öö,nem.
Byars most ment át az állami átvételi vizsgán,még nincs eldöntve a sorsa.A minőségét nem tudjuk.A belinkelt cikkek ha a 4 ÉVES átvételi folyamat végi állapotokat jelzik,akkor szörnyű,ha az elejét,akkor semmi különös nincs benne.Ha azt hiszed,hogy a Patria vagy a Boxer rögtön tökéletesen működött,hát álomvilágban élsz.4est indiaiak sorozatban fogják gyártani,Kaylon néven,egyenlőre valami 170 db-os sorozatrol beszéltek.6os alapváltozata vett részt a libiai harcokban,1 db-rol van infó,hogy oldalrol ZU-23 gá-val kilötték.A lynx se birta volna ki.......Ehez képest a járművet a személyzet elhagyta.A hátrahagyott járművet meg az ellenérdekelt csoport kijavitotta és használatba vette.Ennyi a hir.Nagyon is korszerű konstrukció,legnagyobb baja,hogy az összeomlóban lévő Dél Afrika egy állami hátszelet nélkülözö cége fejleszti.Különben a cég Maraduer járműve nagyon sikeres,szingapúri változatának hazai rendszeresitését még ti is vizionáltátok a fórumon.Fuchs ellenpárja a 6os lehetne-és sokkal védettebb,mint a Fuchs 1A8/2,miközben még van 11 tonna terhelhetősége.Hátránya,hogy nem úszóképes,de a felpáncélozott Fuchsok sem úsznak.Az 1A8 sem úszik,túl nehéz hozzá.
Hogy lesz e Fuchs 3,és az milyen lesz,hát azt az RM-től kérdezd.
Hogya Casspirt,minek utódtipusait különben még az amcsik is átvették és gyártották,hogyan kevered ide,azt nem tudom.Mert máig gyártásban van a Casspir,és az rendelhető indiai TATA motorral is.Meg amit kérsz bele,azzal.De a 3. világba az indiai motor való.Mert ósdi,elavult technika,amit még hátsósufniai személyzet is tud kezelni,javitani.Mihez is kezdenének a sufták a sötétség mélyén egy korszerű számitógép vezérléses európai motorral?Semmit,oda és nekik az nem való.
Még1x,nem tudjuk mi lesz az RM 8x8.De remélem,hogy egy használható praktikus jármű,nem egy hi-techk koncepció marhaság.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 232
33 509
113
Olvasgattam erről a patria 6x6-os AMV-ről bizony még ezt is tovább lehet fejleszteni a várható élet tartalma 30 év. Stanang 4-ig felpáncélozható úgy hogy szerintem a Finn vonal nem lett volna rossz. Majd gyártunk Boxer 2-est arany áron. sajnos én a Németeknél nem sok jóra számítok de nem akarok biz.pol. vitát elindítani. Még egy kérdésem lenne a területvédelmiseknek hány darab ilyenre vagy ehhez hasonlókra lenne szükségük ha esetleg vásárolnánk. Na meg nem egy pár év múlva indult volna el a gyártás.
Ami azt illeti,én a Boxertől se vagyok elragadtatva.Szerintem túlgondolták a dolgot,tök felesleges az a cserélgethető modul rendszer.Csak bonyolitja és neheziti a gépet a megoldás,miközben szerintem korántsem lesz az annyira használva,mint amennyi kárt okoz ezzel.
Hogy mennyi és milyen jármű kellene a területvédelemnek,arra nem tudok néked válaszolni.Mert milyen területvédelemnek?Mekkora is lenne az a szervezet,milyen jellegű?Alig képzett tartalékosoknak példul semmiféle komoly felkészültséget,gépesitett manőverező harci taktikai tudást igénylő páncélozott járművet nem adnék.De egy IDF szinten kiképzett és gyakorlatban tartott tartalékos állománynak meg lehetne ugyan azt adni,mint a hivatásosoknak.Kettő között meg ott a szürke 50 árnyalata.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
véleményem szerint szittyából lesz 5. ezekbe egy olcsóbb 6x6 os járműnek van helye. (ahogy komolyabb vagy kevésbé komoly járműnek is) tehát nem kell a teljes zászlóaljnak egy féle jármű.
ott vannak a területvédelmi erők. azoknál bizony "csúcs" fegyverként szintén szükséges egy ilyen kategória az biztos. 4x4 ek melett.
kb ugyan akkora mennyiség kell a 15 nek mint az 5 szittyának 6x6 ból.
de hasznos lehet helyőrségekben objektum védelmi járműként (objektum parancsnokság kezében nem a helyörségben állomásozójáéban)
Hivatásos/szerződéses müszakiaknak logisztikának kisebb helyörségekbe nagyvárosias környezetbe...stb is
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Ami azt illeti,én a Boxertől se vagyok elragadtatva.Szerintem túlgondolták a dolgot,tök felesleges az a cserélgethető modul rendszer.Csak bonyolitja és neheziti a gépet a megoldás,miközben szerintem korántsem lesz az annyira használva,mint amennyi kárt okoz ezzel.
Hogy mennyi és milyen jármű kellene a területvédelemnek,arra nem tudok néked válaszolni.Mert milyen területvédelemnek?Mekkora is lenne az a szervezet,milyen jellegű?Alig képzett tartalékosoknak példul semmiféle komoly felkészültséget,gépesitett manőverező harci taktikai tudást igénylő páncélozott járművet nem adnék.De egy IDF szinten kiképzett és gyakorlatban tartott tartalékos állománynak meg lehetne ugyan azt adni,mint a hivatásosoknak.Kettő között meg ott a szürke 50 árnyalata.
Az izraeli "területvédelmiek" kb a helyi 40+ koruak, könnyűfegyerzettel. nem több.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Igen,elösszőr tisztázni kéne,hogy mit is takar az a területvédelmi tartalékos.
nos ők, már egyrészt tényleg az utolsó védvonal lennének az adott településen- de van korlátozott ATGM kapacitás meg helyismert- persze az adott terep is teljesen eltér..., Fun fact, náluk pár éve még a teherszállító lámák is rendszerben álltak...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 232
33 509
113
nos ők, már egyrészt tényleg az utolsó védvonal lennének az adott településen- de van korlátozott ATGM kapacitás meg helyismert- persze az adott terep is teljesen eltér..., Fun fact, náluk pár éve még a teherszállító lámák is rendszerben álltak...
Nem máshol,nálunk mit is fog takarni a területvédelmi tartalékos.Logikusan egy könnyűfegyverzetű,könnyűgépkocsizó erő.Szittyát se tudjuk egyenlőre hova rakni,nem tudjuk mi is fog lenni.Klasszikus könnyűlövészek,vagy inkább egy könnyűgépesitett erő lesz?Passz.
 
K

kamm

Guest
őő,nem.
Mobombe egy koncepció jármű,a maga nemében nagyon is modern-de nincs részletesen kidolgozva.8as seholo nincs rendszerben,Byars egy protó,Mobombe 4 most kerül Indiában sorozatgyártásra,6os viszont már harcot is látott,Libiában.Szerintem meg van benne a lehetőség,hogy a Boxertől a Gidránig terjedő járműcsalád legyen,igényeinkre szabva-de ehez nagyon jelentős fejlesztések kellenének hozzá.
Mbombe egy komolytalan rakas hulladek, egy humbug fickonak a sajat, privat vallalkozasatol. Leirtuk mar sokszor, felejtsuk mar el ezt az amator marhasagot.

Fin járgányok viszont lényegében készen kaphatók,igényeinkre szabása gyorsan és egyszerűen kivitelezhető lenne.Bevált,alacsony kockázatú gépek,még jelentős fejleszthetőségi tartalékkal.Spec én sajnálom,hogy nem ebben az irányba indultunk el.
Eldolt abban a pillanatban, amikor a Lynx mellett dontottek. En kizarom, hogy egy 3-4. ujabb platformot vennenek.
Fuchs egyszerüen a fejleszthetőségének a végét járja.Nemcsoda,60as évek végén tervezték.Minden erölködés ellenére az A8 sem tudja hozni azt a védelmi szintet,amit a másik kettő könnyedén.Az alapelrendezés azonban máig jó,egy modern technológiás újrakonstruálás új életet adhat neki.Hogy a Fuchs 3 lesz e,és az vajon mit is fog jelenteni-halvány lila gözöm sincs.
A Fuchs 3 mar szerepel a RM prezikben, egyertelmuen jon.

Ugyanez érvényes a leendő hazai 8x8 RM járgányra.Fogalmam sincs,mi lesz.De remélem,hogy egy praktikus,jol használható igényeinknek megfelelő jármű lesz.És nem szalad el a ló egy gyakorlati használatra alkalmatlan hi-tech technológiai demonstrátor irányába.Az,hogy a járgány lehetne egy átfogóbb járműcsalád alapja,szerintem meg racionális gondolat.
30 evre elore tervezik, ha egy csepp eszuk van, akkor nem a mai atlagos technologiaval tervezik. Szerencsere ugy hangzik, Marothek is pontosan tudjak ezt.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Ha egy csepp esze van a RM ill. MH tervezoinek, akkor a Lynxszel lesznek kozos moduljai meg alrendszerei a 8x8-nak.
igen de a 6x6 inkább a 4x4 elemeire épüljön. az a lényeg minél kevesebb olyan elem legyen amit csak 1 jáműhöz kell gyártani. minél több járműbe beépítésre kerül egy alkatrész mindegy melyik kerékképletűekbe. annál olcsobb lessz és egyszerübb a logisztika
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0