Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
őő,nem.
Mobombe egy koncepció jármű,a maga nemében nagyon is modern-de nincs részletesen kidolgozva.8as seholo nincs rendszerben,Byars egy protó,Mobombe 4 most kerül Indiában sorozatgyártásra,6os viszont már harcot is látott,Libiában.Szerintem meg van benne a lehetőség,hogy a Boxertől a Gidránig terjedő járműcsalád legyen,igényeinkre szabva-de ehez nagyon jelentős fejlesztések kellenének hozzá.
Fin járgányok viszont lényegében készen kaphatók,igényeinkre szabása gyorsan és egyszerűen kivitelezhető lenne.Bevált,alacsony kockázatú gépek,még jelentős fejleszthetőségi tartalékkal.Spec én sajnálom,hogy nem ebben az irányba indultunk el.
Fuchs egyszerüen a fejleszthetőségének a végét járja.Nemcsoda,60as évek végén tervezték.Minden erölködés ellenére az A8 sem tudja hozni azt a védelmi szintet,amit a másik kettő könnyedén.Az alapelrendezés azonban máig jó,egy modern technológiás újrakonstruálás új életet adhat neki.Hogy a Fuchs 3 lesz e,és az vajon mit is fog jelenteni-halvány lila gözöm sincs.
Ugyanez érvényes a leendő hazai 8x8 RM járgányra.Fogalmam sincs,mi lesz.De remélem,hogy egy praktikus,jol használható igényeinknek megfelelő jármű lesz.És nem szalad el a ló egy gyakorlati használatra alkalmatlan hi-tech technológiai demonstrátor irányába.Az,hogy a járgány lehetne egy átfogóbb járműcsalád alapja,szerintem meg racionális gondolat.
Ez Sisu vagy Patria? Állítólag drága a Finnek tesztelig egy ideje szerintem nem lehet egy rossz járgány
a bal oldalán levő valami mintályára elférne ott egy gumiheveder feszítő görgö... elég annyira feszítenie hogy a feltett talp ledobódás védelme meglegyen. (ne lépjen ki belőlle) fel le helyezést nagyban megkönnyítené és kb egy hólánc felhelyezésének bonyolultságából állna a nyitott gumiheveder felcsatolása a
Gidránon lesz. A Fuchs tágasabb szóval jobb lenne a komfort de nincs fuchsunk.
Olvasgattam erről a patria 6x6-os AMV-ről bizony még ezt is tovább lehet fejleszteni a várható élet tartalma 30 év. Stanang 4-ig felpáncélozható úgy hogy szerintem a Finn vonal nem lett volna rossz. Majd gyártunk Boxer 2-est arany áron. sajnos én a Németeknél nem sok jóra számítok de nem akarok biz.pol. vitát elindítani. Még egy kérdésem lenne a területvédelmiseknek hány darab ilyenre vagy ehhez hasonlókra lenne szükségük ha esetleg vásárolnánk. Na meg nem egy pár év múlva indult volna el a gyártás.Hozzám ez rutin kérdés volt.Nekem nem tetszik a Gidrán (ide kicsi,oda nagy-általános járműnek rossz választásnak tartom).Bár a Mbombét kötitek hozzám (mondjuk a Szittya zl-aknak el is tudnám képzelni egy Mbombe 6/Hu változatot),de én a finn járgányokat kultiválnám a manővererőkhöz.Fuchs bár eredetileg egy járműcsalád,de csak 6x6 került rendszeresitésre.Viszont ma már sok megoldása egyszerűen elavult (főleg az alváz,futómű,a mai fokozott aknavédelmi igények miatt).
Mondjuk nem tudjuk,mi is lesz a leendő 8x8.Lehet az is egy járműcsalád alap,ahogya Fuchs is volt eredetileg.Sőt,lehet akár konkrétan is a Fuchs egy a mai követelményekre újrakonstruált változata is.Azt sem tartom elképzelhetetlennek,hogya Gidrán egy áthidaló megoldás egy járműcsalád elkészültéig.A leváltott Gidránok meg mehetnek a Szittya vagy a területvédelmi erőkhöz.
Ez is egy cenárió lehet. @krisss talán hallott hallott valami folyosói pletykát,hogy mik a tervek.
Öö,nem.Őő, miért is nem?
"meg van benne a lehetőség,hogy a Boxertől a Gidránig terjedő járműcsalád legyen,igényeinkre szabva" - A Yörük/Gidrán vonallal nálunk pl. mindjárt ki is húzhatjuk az MRAP 4x4 igényt, ami a Mbombe 4 lenne. Úgy egyébként az indiai biznisz mekkora is? 9,6 millió EUR -nak megfelelő üzlet? Valószínűleg hozni fogja az UAE 4 db -os rendszeresítését. A célja is valami hasonló lehet ...
Viszont a 6x6 és 8x8 vonalon (ami a diskurzus tárgya volt igazából) igazi katasztrófatörténet a dolog. Igen, Líbiába ment pár db 6x6 demonstrációs céllal - ami harc közelébe ment, azt ki is lőtték egyből. Kb. ennyit is lehet tudni róla meg ez volt a "kifutása" a projektnek ott. A 8x8 -nál meg a kazah "sikertörténet" lehet mérvadó. Ahol azóta a felhúzott gyárat is bedózerolták és a helyét behintették sóval. Aztán lett Nekik más.
Rengeteg dolog volt részleteiben pedzegetve. Ez a egyik fele Dél-Afrikából nyakonöntve pl. indiai teherautómotorral meg hasonló ötleteléstől sem estem hanyatt. Továbbá azt kell észrevenni, hogy amennyiben EU főelemeket akarunk bele, akkor ehhez hozzáadva az EU mérnök munkaórájával meg tesztekkel nem lesz olcsóbb, mint pl. az 1A8/2/AMV 6x6 vonal - különösen akkor nem, ha az érintettnek van saját kész konkurens megoldása ebben a kategóriában.
Az 1A8/2 nagyjából egy kategória árban/funkcionalitásban/paraméterekben a Patria/AMV 6x6 -al. Ez persze nem zárja ki, hogy egyik jobb a másiknál. Az, hogy ki melyiket preferálja az lehet abszolút egyénfüggő - pl.:
- 1A8 - németek, akik a rengeteg darabszámú korábbi verziók felhúzásával operálnának,
- 2 - algírok, akik újat akartak saját gyárral,
- Patria/AMV 6x6 - lengyelek, akik a meglévő német averziójuk mellé kaptak lehetőséget a licenszgyártásra.
A Fuchs 3 meg valószínűleg némi konstrukciós megújulás keretein belül maradnának a kategóriában - új építésű járművekkel. Az új RM 8x8 -ról meg kb. annyit tudunk, hogy fejlesztés alatt és valószínűleg a drágább (pl. Boxer) kategóriában fog ringbe szállni a jövőben ...
Ami azt illeti,én a Boxertől se vagyok elragadtatva.Szerintem túlgondolták a dolgot,tök felesleges az a cserélgethető modul rendszer.Csak bonyolitja és neheziti a gépet a megoldás,miközben szerintem korántsem lesz az annyira használva,mint amennyi kárt okoz ezzel.Olvasgattam erről a patria 6x6-os AMV-ről bizony még ezt is tovább lehet fejleszteni a várható élet tartalma 30 év. Stanang 4-ig felpáncélozható úgy hogy szerintem a Finn vonal nem lett volna rossz. Majd gyártunk Boxer 2-est arany áron. sajnos én a Németeknél nem sok jóra számítok de nem akarok biz.pol. vitát elindítani. Még egy kérdésem lenne a területvédelmiseknek hány darab ilyenre vagy ehhez hasonlókra lenne szükségük ha esetleg vásárolnánk. Na meg nem egy pár év múlva indult volna el a gyártás.
Köszi!Gidránon lesz. A Fuchs tágasabb szóval jobb lenne a komfort de nincs fuchsunk.
Az izraeli "területvédelmiek" kb a helyi 40+ koruak, könnyűfegyerzettel. nem több.Ami azt illeti,én a Boxertől se vagyok elragadtatva.Szerintem túlgondolták a dolgot,tök felesleges az a cserélgethető modul rendszer.Csak bonyolitja és neheziti a gépet a megoldás,miközben szerintem korántsem lesz az annyira használva,mint amennyi kárt okoz ezzel.
Hogy mennyi és milyen jármű kellene a területvédelemnek,arra nem tudok néked válaszolni.Mert milyen területvédelemnek?Mekkora is lenne az a szervezet,milyen jellegű?Alig képzett tartalékosoknak példul semmiféle komoly felkészültséget,gépesitett manőverező harci taktikai tudást igénylő páncélozott járművet nem adnék.De egy IDF szinten kiképzett és gyakorlatban tartott tartalékos állománynak meg lehetne ugyan azt adni,mint a hivatásosoknak.Kettő között meg ott a szürke 50 árnyalata.
Igen,elösszőr tisztázni kéne,hogy mit is takar az a területvédelmi tartalékos.Az izraeli "területvédelmiek" kb a helyi 40+ koruak, könnyűfegyerzettel. nem több.
nos ők, már egyrészt tényleg az utolsó védvonal lennének az adott településen- de van korlátozott ATGM kapacitás meg helyismert- persze az adott terep is teljesen eltér..., Fun fact, náluk pár éve még a teherszállító lámák is rendszerben álltak...Igen,elösszőr tisztázni kéne,hogy mit is takar az a területvédelmi tartalékos.
Nem máshol,nálunk mit is fog takarni a területvédelmi tartalékos.Logikusan egy könnyűfegyverzetű,könnyűgépkocsizó erő.Szittyát se tudjuk egyenlőre hova rakni,nem tudjuk mi is fog lenni.Klasszikus könnyűlövészek,vagy inkább egy könnyűgépesitett erő lesz?Passz.nos ők, már egyrészt tényleg az utolsó védvonal lennének az adott településen- de van korlátozott ATGM kapacitás meg helyismert- persze az adott terep is teljesen eltér..., Fun fact, náluk pár éve még a teherszállító lámák is rendszerben álltak...
Mbombe egy komolytalan rakas hulladek, egy humbug fickonak a sajat, privat vallalkozasatol. Leirtuk mar sokszor, felejtsuk mar el ezt az amator marhasagot.őő,nem.
Mobombe egy koncepció jármű,a maga nemében nagyon is modern-de nincs részletesen kidolgozva.8as seholo nincs rendszerben,Byars egy protó,Mobombe 4 most kerül Indiában sorozatgyártásra,6os viszont már harcot is látott,Libiában.Szerintem meg van benne a lehetőség,hogy a Boxertől a Gidránig terjedő járműcsalád legyen,igényeinkre szabva-de ehez nagyon jelentős fejlesztések kellenének hozzá.
Eldolt abban a pillanatban, amikor a Lynx mellett dontottek. En kizarom, hogy egy 3-4. ujabb platformot vennenek.Fin járgányok viszont lényegében készen kaphatók,igényeinkre szabása gyorsan és egyszerűen kivitelezhető lenne.Bevált,alacsony kockázatú gépek,még jelentős fejleszthetőségi tartalékkal.Spec én sajnálom,hogy nem ebben az irányba indultunk el.
A Fuchs 3 mar szerepel a RM prezikben, egyertelmuen jon.Fuchs egyszerüen a fejleszthetőségének a végét járja.Nemcsoda,60as évek végén tervezték.Minden erölködés ellenére az A8 sem tudja hozni azt a védelmi szintet,amit a másik kettő könnyedén.Az alapelrendezés azonban máig jó,egy modern technológiás újrakonstruálás új életet adhat neki.Hogy a Fuchs 3 lesz e,és az vajon mit is fog jelenteni-halvány lila gözöm sincs.
30 evre elore tervezik, ha egy csepp eszuk van, akkor nem a mai atlagos technologiaval tervezik. Szerencsere ugy hangzik, Marothek is pontosan tudjak ezt.Ugyanez érvényes a leendő hazai 8x8 RM járgányra.Fogalmam sincs,mi lesz.De remélem,hogy egy praktikus,jol használható igényeinknek megfelelő jármű lesz.És nem szalad el a ló egy gyakorlati használatra alkalmatlan hi-tech technológiai demonstrátor irányába.Az,hogy a járgány lehetne egy átfogóbb járműcsalád alapja,szerintem meg racionális gondolat.
A kérdés az, hogy a Fuchs 3 azonos-e a ködös 8x8-al.A Fuchs 3 mar szerepel a RM prezikben, egyertelmuen jon.
igen de a 6x6 inkább a 4x4 elemeire épüljön. az a lényeg minél kevesebb olyan elem legyen amit csak 1 jáműhöz kell gyártani. minél több járműbe beépítésre kerül egy alkatrész mindegy melyik kerékképletűekbe. annál olcsobb lessz és egyszerübb a logisztikaHa egy csepp esze van a RM ill. MH tervezoinek, akkor a Lynxszel lesznek kozos moduljai meg alrendszerei a 8x8-nak.