[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
Itt más a helyzet? A szürke hályogot műttesd le a szemedről. Miért is nem kapunk az EU-tól pénzt?:rolleyes:
Nézzél már szét az kis országunkba. S nézd meg a vezetőink nyakkendőit is. ;) Persze csak ha ráérsz.
Hagy Kamm baromságait a pérába.Valójában a dél afrikai magán hadiipar nagyon is jól van,és jelen van mindenhol a világban.A most érkezett H225M helieinken is dél afrikai gyártású védelmi rendszer van (SAAB Soudh Afrika,exKentron védelmi rendszerek osztály fejlesztése és gyártása).Az állami Denel a problémás.Annak is világszinvonalú fejlesztései vannak,csak mivel állami,a valóban rendkivűl koorupt,helyi fekuszNER szinvonalú ANC kormányzat folyton bekavar nekik,ezért ők folyton bajban vannak.
De a maszek ipart ez nem érinti.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
Sajna nem nézem az árakat, mivel úgysincs pénzünk, forintunk hullámzik mint a Balaton. Nem látom egyelőre értelmét.
- Had kérdezzem már meg, az olaszokkal hogy állunk? Azért kérdezem mivel a VBM Freccia se rossz gép. Ez is 3+8 személy szállítására alkalmas, igaz IFV lehet drágább. Ugyanakkor löveget is lehet reá kérni. van nekik 105-ös s 120 is. Erre gondoltam.
wT9HAim.png


Esetleg a Linx tornyát is rá lehetne kérni. Úgy nézem a kerekeknél is elég védett, nem olyan nyitott mint egynémelyeik 8x8-as. Ez is egy kulturált gépnek néz ki. Ám én baromi nagynak érzem, látom a tornyot. Igaz kétszemélyes.
- Ugyanakkor van aknavetős változata is amibe elhelyezhetnénk később az aknavetőinket is.

ih8dZq3.png


Ez pedig a löveges gép, igaz ez 105-ös ágyú.

wEDmqsS.png


- Lövészek támogatására nagyon jó volna s tudna velük együtt haladni, gyors reagálásúakra gondolok. Van 120-as változata is, (ez a gép jobban tetszett). :cool:

- Ott egy 3 tengelyes 6x6 változat is gépágyúval s mellette a 8x8 kerekes támogatók. Gidránokkal a kiküldetéseken is jól tudnának együttműködni, haladni.
- Szóval keresem csak a lehetőségeket a kis pénzünkhöz! A minél jobb hasznosításhoz!
n8s1NS0.png


Én nem csak egy gépet szeretnék ha vennénk, hanem egy alap gépet, amit többfunkciós gépként is tudnánk használni. Pont úgy mint a Bombe gépnél. Ha már költünk ésszerűen költsünk.
Nem ugyan az a kategória.Ez egy IFV,nem egy mindes APC.Jóval drágább is.
Mbombe 6 europai párhuzamai a franci Griffon,a Patria 6x6,RM Fuchs.
Szerintem azoknál a búr csoda jobb konstrukció,és még bőven van benne fejlesztési tartalék.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 584
79 774
113
Jaj, hagyjal a Marderrel is, meg az ukranokkal is. Ha akarcsak az uj Fuchsokra becserelik, abban benne vagyok (hogy utana a nemetek hova kuldik, kit erdekel), de a Marder a multe, ne hozzunk helyette egy kevesse szar lancos elavult cuccot.
Fuchs-ot nem adnak a németek, és ha hiszed ha nem a Marder egy használható, megfelelő harcértékű jármű szemben a szar BTR-el. Igen ez nem a jó megoldás, de amíg kitaláljuk, hogy mit veszünk és az megérkezik (szetintem még minimum 8-10 mire az első új APC-t átvesszü) addig lenne valós harcértékünk szemben azzal, ha BTR-el próbáljuk meg kihúzni ezt az időszakot.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 650
8 302
113
Hagy Kamm baromságait a pérába.
Tehat egy kukkot nem ertesz semmilyen nyelven, fogalmad nincs a politikai viszonyokrol, nem is erted, hogyan mukodnek ezek a kleptokraciak, meg kik ill milyen szervezetek es keretrendszerek tartjak oket eletben, de te azert meg a belinkelt tenyeket, oknyomozo cikkeket is, ugye, siman ignoralod.

Valójában a dél afrikai magán hadiipar nagyon is jól van,és jelen van mindenhol a világban.A most érkezett H225M helieinken is dél afrikai gyártású védelmi rendszer van (SAAB Soudh Afrika,exKentron védelmi rendszerek osztály fejlesztése és gyártása).

Hat hogyne - a szokasos hulyeseg. :D Lassan egy honapja nyomod, ezt a sok zoldseget, es meg mindig semmit nem hoztal erre bizonnyitekot, pedig varjuk.
Sot, rosszabb: amikor bizonyitani probaltal valamit, akkor a nyelvtudas hianya miatt pont olyan cikket linkeltel, ami egy az egyben azt irta, amit en allitottam - az ellenkezojet a te elkepzelt del-afrikai sisakodnak... :cool:


Az állami Denel a problémás.Annak is világszinvonalú fejlesztései vannak,csak mivel állami,a valóban rendkivűl koorupt,helyi fekuszNER szinvonalú ANC kormányzat folyton bekavar nekik,ezért ők folyton bajban vannak.
De a maszek ipart ez nem érinti.
Mindennek pont semmi koze a Paramount group nevu, del-afrikai orosz zsido oligarcha, nemzetkozi penzmosodas fegyverkereskedo mafiozo ugyeihez, amirol fent linkeltem. Esetleg annyi, hogy Del-Afrika sem vett tole egyetlen "Bombat" sem. Ahol vettek, azok szinte mind vagy totalisan korrupt kleptokraciak, ahol Ichikowitz, mint capo de tutti i capi, szemelyesen iranyitja meg az allamelnokoket is (Mali, Togo stb), vagy nyamnyammok kergetesere hasznaljak majd (amire meg jo a BTR is, de ott a Gidran.)
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Negan and Fundin

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
808
1 575
93
Ha esetleg eddig olvasgattad volna a temakat, nem most probalnad feltalalni a spanyolviaszt hirtelen, akkor tudnad, hogy van mar ilyen a MH-ben, minimum ketto: a kerekest Gidrannak, a lancosat meg Lynxnek hivjak; mindkettot szamtalan kulonbozo funkciora szanjak.
- Hát hogyne! :cool:
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 650
8 302
113
Fuchs-ot nem adnak a németek,
Tenyleg? :eek:
Hogyhogy? Pedig az pont RM... arra az Evolution vagy milyen F3-ra gondoltam...?
és ha hiszed ha nem a Marder egy használható, megfelelő harcértékű jármű szemben a szar BTR-el.
Jo, az vilagos is, csak megint az lesz, hogy akkor ezzel 'letudjak' husz evre...

Igen ez nem a jó megoldás, de amíg kitaláljuk, hogy mit veszünk és az megérkezik (szetintem még minimum 8-10 mire az első új APC-t átvesszü)
8-10 EV??? :eek::eek::eek:
addig lenne valós harcértékünk szemben azzal, ha BTR-el próbáljuk meg kihúzni ezt az időszakot.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 650
8 302
113
Nezd, ezek kozismert tenyek itt. Ertem, hogy te nem koveted a temat, csak lelkesen beugrasz es elkezded osztani az eszt, ezzel semmi baj nincs is. De ettol fuggetlenul meg vannak kozismert tenyek. Ezek kozott ott vannak a mar nyilvanosan bejelentett Lynx verziok tervezett listaja, es a Gidran kulonbozo verzioi is. Latogass el a vonatkozo temakba es ismerkedj meg veluk...
 
  • Vicces
Reactions: Centquri prime

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
Ezek a vastagbőrű 6x6 - os járművek, a mi éghajlati körülményeinek közt gyakorlatilag szinte csak nyáron, száraz, és esetleg télen, fagyott körülmények közt alkalmazhatóak biztonsággal. Dél Afrikában azért egész mások a körülmények. Talán Montenegró, Albánia, Horvátország talajviszonyai jobban hasonlítanak rá. Oda jók lehetnek. A 8x8 is vergődős sárban. Meg ha 8x8 ban kérsz egy 6x6 - öt, az vagy nehezebb mert arányosan nyújtott, vagy kB semmi köze nem lesz a 6x6 hoz. Max a neve. Azért az nem úgy megy, hogy gurítunk alá meg egy tengelyt. Főleg ha nem merevhidas.
Gidran üresen és torony nélkül 14,5 tonna,és 4x4es.Mbombe 6 LvL4 páncélzattal,jóval erősebb IED/CE/akna védelmemmel meg 16 tonna,és 6x6os.....Szerinted csak ez alapján melyik lehet a jobb terepjáró?
Dél Angola az esős évszakban
full
a80dfaf7b9e1940e414cc4feb53ee45b.jpg

Eredeti háborús képek.A közhidelemmel ellentétben Angola nem sivatag.Ami azt illeti,még a déli,legszárazabb része is egy bozótos szavanna,a harcok java meg az erdős szavanna és az időszekos esők sűrű aljnövényzetű erdős flóravidékén zajlottak
585b8d94495d45f7691b634c9a3dab41.jpg

Ez egy hires kép,Ratel90 40méterről lötte ki a T55-öst,mert a bozótos ajnövényzetben annyi volt a látótávolság-jó esetben.....És ez a száraz évszak volt.De az UNITAval közös mély portyázó műveletek eljutottak a zairei határig,ahol már az esőerdők kezdőttek.
Szóval nagyon nem csak száraz,sziklás kemény talajú füves terep van Afrikában.A sik vidéken esős évszakban hatalmas mocsaras árterek vannak,talaj meg éppen úgy felázik,mint Ukrajnában a raszputyica idején.A nagyobb hadműveletek olyankor különben ott is szüneteltek,pont a sár miatt.Ratelek,és meglepő módon a G6 is ugyan átkinlódták magukat a sártengeren,de a logisztika túlterhelt páncélozott SAMIL 100 teherautói nem (meg az AML90/Eland sem)..A sűrű növényzetű terepen meg kifejezetten szerettek a folyómedrekben közlekedni,mert az iszapos mederben kinlódva is gyorsabban lehetett haladni,mint az erdőben....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
Tehat egy kukkot nem ertesz semmilyen nyelven, fogalmad nincs a politikai viszonyokrol, nem is erted, hogyan mukodnek ezek a kleptokraciak, meg kik ill milyen szervezetek es keretrendszerek tartjak oket eletben, de te azert meg a belinkelt tenyeket, oknyomozo cikkeket is, ugye, siman ignoralod.



Hat hogyne - a szokasos hulyeseg. :D Lassan egy honapja nyomod, ezt a sok zoldseget, es meg mindig semmit nem hoztal erre bizonnyitekot, pedig varjuk.
Sot, rosszabb: amikor bizonyitani probaltal valamit, akkor a nyelvtudas hianya miatt pont olyan cikket linkeltel, ami egy az egyben azt irta, amit en allitottam - az ellenkezojet a te elkepzelt del-afrikai sisakodnak... :cool:



Mindennek pont semmi koze a Paramount group nevu, del-afrikai orosz zsido oligarcha, nemzetkozi penzmosodas fegyverkereskedo mafiozo ugyeihez, amirol fent linkeltem. Esetleg annyi, hogy Del-Afrika sem vett tole egyetlen "Bombat" sem. Ahol vettek, azok szinte mind vagy totalisan korrupt kleptokraciak, ahol Ichikowitz, mint capo de tutti i capi, szemelyesen iranyitja meg az allamelnokoket is (Mali, Togo stb), vagy nyamnyammok kergetesere hasznaljak majd (amire meg jo a BTR is, de ott a Gidran.)
Semmivel se vagy jobb,mint a fiukusz propagandisták.Ugyan abba az aljadék stilusban nyomod.
Paramount termékek valójában el vannak terjedve a világon.Maraduert pl Szingapur gyártja liszenszben-többek között,mert még vagy 5 helyen gyártják.
De példul az amcsi Buffalo MARP is egy liszenszgyártott dél afrikai Casspir változat.
UAE Nimr-35,leánykori nevén RG35,de a teljes Halcon kinálat dél afrikai.RDM (rheinmetall-Denel-Municion) dél afrikai tervezésű és technológiájú löszereit fogják itthon szerelni....HX-3 L60 lövegcső meg a Denel 155L52 25 literes töltetűrű cső hosszabb változata lesz-és bizony H225M védelmi rendszerei is ott készültek,bármennyire tagadod.
Sőval segghülyeségeket irsz,mint haditechnikai témákban szinte mindig.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 584
79 774
113
Tenyleg? :eek:
Hogyhogy? Pedig az pont RM... arra az Evolution vagy milyen F3-ra gondoltam...?

Jo, az vilagos is, csak megint az lesz, hogy akkor ezzel 'letudjak' husz evre...


8-10 EV??? :eek::eek::eek:
Még ki sincs választva a típus, mégis mennyi idő lenne? 2 hét?

Nem vetted észre, hogy hadonló cserét nyélbeütő görögök sem kaptak Fusch-ot és az ukránoknak sem adtak?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
Casspir a vizben-és ez Namibia északnyugati része,egy koevot járőr
b7f16f2381e4d510746754bf56256196.jpg

A sztereotipiák,azok csak sokszór igen falsch előitéletek.
Az igazság az,hogy a mi terepviszonyaink valójában jobbak,mert rendkivűl sűrű épitett úthálózatunk van.Ukrajnánál is sokkal jobbak a viszonyaink.
Más tekintetben viszont nálunk terepelőkészitett hadszintérre kell számitani,és annak egyik alapvető műszaki akadálya az árok-ami amúgy is sok van,mindenféle külön katonai épités nélkül.4x4 és a teherautós kerékelrendezésű 6x6 járgányoknak ez komoly,sokszor leküzdhetetlen akadályt jelent.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
808
1 575
93
Fuchs-ot nem adnak a németek, és ha hiszed ha nem a Marder egy használható, megfelelő harcértékű jármű szemben a szar BTR-el. Igen ez nem a jó megoldás, de amíg kitaláljuk, hogy mit veszünk és az megérkezik (szetintem még minimum 8-10 mire az első új APC-t átvesszü) addig lenne valós harcértékünk szemben azzal, ha BTR-el próbáljuk meg kihúzni ezt az időszakot.
Dudi: Nem vitatkozni akarok! Itt van mellettünk a sógorék, gyártják a Pandúrokat, jobb ár érték arányt tudunk kapni a BTR-ért mint a német marderek. Tudod le is szerepeltek, -nem ócsárolni akarom- meg láncos. Arra itt a Lynx-ünk. Kerekes kellene. Ezért gondoltam a pandúrokra, 2+12 személy szállítására képes!
- Van 6x6 v. 8x8 verzió s ezen is lehet 105-ös ágyú.
ny46IAS.png


- Úszóképes!

VjnH0yX.png


- Viszonylag gyorsan megkapnánk s mehetne a gyakorlatozás! Az osztrákokkal kellene megbotolni.
6x6 vagy (8x8 Erre is mehetne rá a Linx torony).
- A németeknek még fel kell javítani a Pandúrokat, amire nem érnek rá, ugyanakkor adják azokat is az Ukránoknak, s helyettük veszik az Ausztráloktól a Bokszert.
- Az osztrákoktól viszont ujjakat kapnánk. Mennyiségileg se mindegy hogy mennyit.
Szóval a BTR-ink ár-érték arányát s Pandúrok mennyiségét valamint a Marderek mennyiségét
hasonlítsd össze. Ez lesz a nem mindegy. APC-nek jók lesznek.

VtGjmJu.png


A beltér is elég kulturáltnak látszik.

usSQEE8.png


- Itt vannak a szomszédba, mindent meglehetne beszélni velük.
Szerintem jobb ár-érték arányba jönnénk ki a BTR-ért!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 584
79 774
113
Dudi: Nem vitatkozni akarok! Itt van mellettünk a sógorék, gyártják a Pandúrokat, jobb ár érték arányt tudunk kapni a BTR-ért mint a német marderek. Tudod le is szerepeltek, -nem ócsárolni akarom- meg láncos. Arra itt a Lynx-ünk. Kerekes kellene. Ezért gondoltam a pandúrokra, 2+12 személy szállítására képes!
- Van 6x6 v. 8x8 verzió s ezen is lehet 105-ös ágyú.
ny46IAS.png


- Úszóképes!

VjnH0yX.png


- Viszonylag gyorsan megkapnánk s mehetne a gyakorlatozás! Az osztrákokkal kellene megbotolni.
6x6 vagy (8x8 Erre is mehetne rá a Linx torony).
- A németeknek még fel kell javítani a Pandúrokat, amire nem érnek rá, ugyanakkor adják azokat is az Ukránoknak, s helyettük veszik az Ausztráloktól a Bokszert.
- Az osztrákoktól viszont ujjakat kapnánk. Mennyiségileg se mindegy hogy mennyit.
Szóval a BTR-ink ár-érték arányát s Pandúrok mennyiségét valamint a Marderek mennyiségét
hasonlítsd össze. Ez lesz a nem mindegy. APC-nek jók lesznek.

VtGjmJu.png


A beltér is elég kulturáltnak látszik.

usSQEE8.png


- Itt vannak a szomszédba, mindent meglehetne beszélni velük.
Szerintem jobb ár-érték arányba jönnénk ki a BTR-ért!
Mi?
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 319
2 736
113
Casspir a vizben-és ez Namibia északnyugati része,egy koevot járőr
b7f16f2381e4d510746754bf56256196.jpg

A sztereotipiák,azok csak sokszór igen falsch előitéletek.
Az igazság az,hogy a mi terepviszonyaink valójában jobbak,mert rendkivűl sűrű épitett úthálózatunk van.Ukrajnánál is sokkal jobbak a viszonyaink.
Más tekintetben viszont nálunk terepelőkészitett hadszintérre kell számitani,és annak egyik alapvető műszaki akadálya az árok-ami amúgy is sok van,mindenféle külön katonai épités nélkül.4x4 és a teherautós kerékelrendezésű 6x6 járgányoknak ez komoly,sokszor leküzdhetetlen akadályt jelent.
Az árok önmagában nem a világ vége szerintem.
Jelen állás szerint ha értelmes haderőt akarunk, akkor nem csak a loveszeket,hanem a harctamogatokat is fel kell hizlalni, de nagyon, tehát egy olyan árkot, ami 4x4 ez megfog, de 8x8 az nem, a muszakiak valami tololapos csodával kettő perc alatt le kell hogy rendezzenek.
Szóval ha az ára versenyképes (gombokert) akkor számának jó.
Papíron egyébként nagyon sok mtekintetben megfelelő helyettesítő , de majd Kriss kijavit, főleg ha a meglévő btrekkel hasonlítunk.
Értelmes védelem, motorizaltsag, meg a kényelem is jobb, bár ha jól emlékszem, erre volt panasz, amit illene javítani, a terepjáró képesség gyengébb, de hogy mennyire, azt megvakargatnam, gyengébb tuzero, de mennyire számít az (meg ha nem is rcws van a tetején).
Ja meg nem tud úszni. Na, nagy kaland barbarrossa óta nem volt úszó harcjárművel végrehajtott támadás emlékeim szerint, de az nagyon beegett oroszoknál.
Szóval értem én, hogy az idealis véglet az a boxer, ez még a skála másik vége és jó lenne valami ami optimális inkább, de amíg a seggű K kilóg a gatyabol (amit a katona magának vesz, mert arra sincs pénz) és jármű kellene elég sok gyalogosnak, ami lehetőleg nem ural plató, akár még meg is lehet belépni vele.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 154
113
Casspir a vizben-és ez Namibia északnyugati része,egy koevot járőr
b7f16f2381e4d510746754bf56256196.jpg

A sztereotipiák,azok csak sokszór igen falsch előitéletek.
Az igazság az,hogy a mi terepviszonyaink valójában jobbak,mert rendkivűl sűrű épitett úthálózatunk van.Ukrajnánál is sokkal jobbak a viszonyaink.
Más tekintetben viszont nálunk terepelőkészitett hadszintérre kell számitani,és annak egyik alapvető műszaki akadálya az árok-ami amúgy is sok van,mindenféle külön katonai épités nélkül.4x4 és a teherautós kerékelrendezésű 6x6 járgányoknak ez komoly,sokszor leküzdhetetlen akadályt jelent.
Attól függetlenül, hogy egyébként több ponton is egytértek néhány megállapitásoddal egy kép egy vizben ázó Casspir-ról nem jelent semmit.
3vndk9bvnlc51.jpg

Azaz a Te képedről sem derül ki, miért látjuk a szutyokban a tekknikát, egyáltalán nem biztos, hogy végig gázolt a "mocsáron".
A Gidránról többször elhangzott a hazai tapasztalatok alapján is, hogy jól állja a sarat, de a lényeg itt is sima fizika. Nagyobb tömeg négykeréken. És van az a szutyok, amibe bármit bele lehet "dögleszteni"... :)