[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

DTheo

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
1 236
3 530
113
Én is a Pumát tartom jobbnak, de mindenek előtt az hamarabb itt lenne és sokkal kisebb kockázatot vállaltunk volna. Meg a németeknél már mehetne a kiképzés, stb.
De most úgy tűnik Lnyx lesz. A 35 mm-es gépágyú nagyon jó lett volna, az az egy előnye volt a Pumához képest.
Most rághatjuk a körmünket az ausztrál program eredményei miatt, ha csúszik, az nekünk nagyon betesz....:oops:

Ez nem igaz.
A csehek 2 milliárd euróért 210 darabot kaptak volna. Mi 218 Lynx-et vettünk ennyiért (ebben a közös cég és a gyár is benne van).
A puma 3+6 fős, a lynx 3+8.
Megkaptuk a gyártást, de ami ennél is fontosabb, hogy K+F is jön ide.

Egyébként, a németek 2023 továbbfejlesztenek 40 pumát +500 millió euróért, szóval a pumák ára tovább fog emelkedni...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 036
113
A Lynx választás, egy lutri, amely bejön vagy nem. A gyár, ha csak annyi gépre készül és nem nyernek csehországban vagy európában tendert, akkor bukás, mert max nagyjavításra lesz szükséges. (Lásd brassói Airbus helikoptergyár, arra készült, hogy Közép-Kelet eu-ban léőv rendelések és a 3. világnak ott gyártsák Őket. Most már szinte csak nagyjavítás folyik, erősen veszteséggel. Nagy különbség, hogy volt más Airbus gyár is erre a típusra eu-ban.
Ha nyernek a tenderen eu-ban akármelyik országban Lynx beszerzést, akkor ez EGYETLEN ilyen gyár lesz a mienk, mert a gyártónak csak protoi vannak, amit összeraktak, de nincs kompletten erre felszerelt gyárra. Persze kialakíthat de minek, ha itt van..
Az, hogy a gyermekbetegségek kijönnek-e.. Igen, mint minden más típuson, de így is fényévekre van a BTR-től. Ami inkább problémás az uszóképesség hiánya. Mindenhova nem lehet hadihidat telepíten és háborúban, konfiktusokban a "híd től messze van".. Egyébként azon gondolkodtam a Brave Warrior amerkai erőinél tett látogatásomkor csütörtökön, hogy ott az m2/M3 Bradley amely még 1-2 évtizede nehéz IFV volt a BMP-hez képest (akár a Warrior) most meg akár Lynx akár Puma majd egy MBT súlya. Amikor láttam ezeket a monstrumok protoit pld. Koblenzben, arra gondoltam, hogy ezek olyanok belülről, és akkorák mint az Alienben a csapatszállítók, milyen hülyeség ilye méretű csapaszállítokat fejleszteni. és tessék mára ezek vannak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 331
96 665
113
A Lynx választás, egy lutri, amely bejön vagy nem. A gyár, ha csak annyi gépre készül és nem nyernek csehországban vagy európában tendert, akkor bukás, mert max nagyjavításra lesz szükséges. (Lásd brassói Airbus helikoptergyár, arra készült, hogy Közép-Kelet eu-ban léőv rendelések és a 3. világnak ott gyártsák Őket. Most már szinte csak nagyjavítás folyik, erősen veszteséggel. Nagy különbség, hogy volt más Airbus gyár is erre a típusra eu-ban.
Ha nyernek a tenderen eu-ban akármelyik országban Lynx beszerzést, akkor ez EGYETLEN ilyen gyár lesz a mienk, mert a gyártónak csak protoi vannak, amit összeraktak, de nincs kompletten erre felszerelt gyárra. Persze kialakíthat de minek, ha itt van..
Az, hogy a gyermekbetegségek kijönnek-e.. Igen, mint minden más típuson, de így is fényévekre van a BTR-től. Ami inkább problémás az uszóképesség hiánya. Mindenhova nem lehet hadihidat telepíten és háborúban, konfiktusokban a "híd től messze van".. Egyébként azon gondolkodtam a Brave Warrior amerkai erőinél tett látogatásomkor csütörtökön, hogy ott az m2/M3 Bradley amely még 1-2 évtizede nehéz IFV volt a BMP-hez képest (akár a Warrior) most meg akár Lynx akár Puma majd egy MBT súlya. Amikor láttam ezeket a monstrumok protoit pld. Koblenzben, arra gondoltam, hogy ezek olyanok belülről, és akkorák mint az Alienben a csapatszállítók, milyen hülyeség ilye méretű csapaszállítokat fejleszteni. és tessék mára ezek vannak.
Lutri, de ezért is tudtuk idehozni a gyárat, ezt sztem be kellett vállalni.
Igazat adva neked, de ha felteszem az optimista szemüveget akkor vannak további érvek is miért vállaltuk ezt a kockázatot.
Olyan hadiipari kapcitás épül ki, ami itthon nem létezik, ez nemzetbiztonsági szempontból is fontos. Bekerülünk a Nyugat-Európai hadiipari vérkeringésbe, amihez sosem tartoztunk.
Ha tartják az ígéretet és nem csak gyártás lesz, hanem katonai és civil kutatás-fejlesztés, akkor tech. transzferben megint sokkal többet jelent, mint egy összeszerelő üzem.
Illetve nem csak EU-s megrendelések számítanak. Az ausztrál - USA projekt persze minimálisan játszik, de egy arab megrendelés is hozhat komolyabb nyereséget, ha az anyagi szempontok hangsúlyosak, mivel az RM a többségi tulajdonos, erre fokozottan törekedni fognak.
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
652
959
93
A Lynx választás, egy lutri, amely bejön vagy nem. A gyár, ha csak annyi gépre készül és nem nyernek csehországban vagy európában tendert, akkor bukás, mert max nagyjavításra lesz szükséges.
8x8 járművekre is szükségünk lesz a jövőben, ha nem nyer a Lynx máshol, lehet Boxert gyártani. Igaz, sajnos az sem úszóképes. Nem tudom, egy hasonló mennyiségű Boxer rendelés, mennyi időre kötné le a gyárat összességében.
 
H

Hummen23

Guest
A Lynx választás, egy lutri, amely bejön vagy nem. A gyár, ha csak annyi gépre készül és nem nyernek csehországban vagy európában tendert, akkor bukás, mert max nagyjavításra lesz szükséges. (Lásd brassói Airbus helikoptergyár, arra készült, hogy Közép-Kelet eu-ban léőv rendelések és a 3. világnak ott gyártsák Őket. Most már szinte csak nagyjavítás folyik, erősen veszteséggel. Nagy különbség, hogy volt más Airbus gyár is erre a típusra eu-ban.
Ha nyernek a tenderen eu-ban akármelyik országban Lynx beszerzést, akkor ez EGYETLEN ilyen gyár lesz a mienk, mert a gyártónak csak protoi vannak, amit összeraktak, de nincs kompletten erre felszerelt gyárra. Persze kialakíthat de minek, ha itt van..
Az, hogy a gyermekbetegségek kijönnek-e.. Igen, mint minden más típuson, de így is fényévekre van a BTR-től. Ami inkább problémás az uszóképesség hiánya. Mindenhova nem lehet hadihidat telepíten és háborúban, konfiktusokban a "híd től messze van".. Egyébként azon gondolkodtam a Brave Warrior amerkai erőinél tett látogatásomkor csütörtökön, hogy ott az m2/M3 Bradley amely még 1-2 évtizede nehéz IFV volt a BMP-hez képest (akár a Warrior) most meg akár Lynx akár Puma majd egy MBT súlya. Amikor láttam ezeket a monstrumok protoit pld. Koblenzben, arra gondoltam, hogy ezek olyanok belülről, és akkorák mint az Alienben a csapatszállítók, milyen hülyeség ilye méretű csapaszállítokat fejleszteni. és tessék mára ezek vannak.

Így van! Ez a kis kezdő bivalybasznádi cégecske, ez a Rheinmetall bt vagy mi, ez ilyen alien filmes fejlesztgetésekkel lutrizik. Vagy bejön vagy nem alapon, ugyan mit veszíthetnek, nem? Minden féle koncepció és kutatás nélkül.

Bocsánat, de legyél szíves logikusan gondolkodni.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and OhioNurse

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
A Lynx választás, egy lutri, amely bejön vagy nem.
Ez a butaság úgy hangzik mintha 50-50% lenne az esély a sikerre vagy a bukásra, pedig nem így van. Veszek egy lottót és vagy nyerek vagy nem? Az életben minden lépésben van kockázat, de az a halálom, amikor a mennyiségi követelményeket keverik a minőségivel... o_O
A jelentős részben ismert elemekből összelegózott gép a valóságban nem sok mérnöki kockázatot jelenthet, a piacot ismerik, illetve a maradék minimális kockázat is kivédhető a szerződésben. Fölösleges ilyen manipulatívan fikázni ezt az üzletet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 361
84 194
113
Áááá!Lynx gyártósoron nem lehet Boxert gyártani!Ahoz,hogy ugyanott készüljön a kettő kb ki kell belezni az egész csarnokot és új gyártósort kell felállitani.Ez nagyon nem kevés pénz....
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 686
71 946
113
Így van! Ez a kis kezdő bivalybasznádi cégecske, ez a Rheinmetall bt vagy mi, ez ilyen alien filmes fejlesztgetésekkel lutrizik. Vagy bejön vagy nem alapon, ugyan mit veszíthetnek, nem? Minden féle koncepció és kutatás nélkül.

Bocsánat, de legyél szíves logikusan gondolkodni.


ÖÖÖ, azért ha megnézzük, hogy az USA kis bt-i mekkora pénzeket öntöttek bele soha meg nem valósult projektekbe.... :D Szóval a kritikus gondolkodást tartsuk már fenn.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Ez nem igaz.
A csehek 2 milliárd euróért 210 darabot kaptak volna. Mi 218 Lynx-et vettünk ennyiért (ebben a közös cég és a gyár is benne van).
A puma 3+6 fős, a lynx 3+8.
Megkaptuk a gyártást, de ami ennél is fontosabb, hogy K+F is jön ide.

Egyébként, a németek 2023 továbbfejlesztenek 40 pumát +500 millió euróért, szóval a pumák ára tovább fog emelkedni...

A szerződés valahol meg lehet nézni?
Nyilvános?
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Áááá!Lynx gyártósoron nem lehet Boxert gyártani!Ahoz,hogy ugyanott készüljön a kettő kb ki kell belezni az egész csarnokot és új gyártósort kell felállitani.Ez nagyon nem kevés pénz....

Kicsit túl van itt misztifikálva ez a gyártó sor.
Egyrészt mert azt sem tudjuk mit fognak itt gyártani hozzá.
Másrészti mivel itt elég kicsi széria fog menni évente így valószínűleg a gyártó sor annyi lessz, hogy egymás mellett lesznek állomások ahol a különböző szerelési fázisok lesznek.

Ha az ember a Puma gyártásáról megnéz egy videót ott is így működik.
Egyik helyen hegesztenek/másikon motor bele/harmadikon rá a torony stb.

Ez bőven kis széria ami manufaktúrális jelleggel működik mindenhol a világon.

Ezt átállítani nem nagy kunszt.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Itt van egy hasonló

Amennyire jól látom ez egy Raytheon-Rheinmetall promo videó. Nem rossz egyébként. Vannak benne ilyen dolgok - pl. CIWS az MSSA/SEOSS-2 -re (azaz nem a főfegyvezet gpá. -val) alapozva "hunter-killer" képességgel meg hasonlókkal. Aztán meg lehet nézni a Raytheon APS koncepciót működés közben (persze leegyszerűsítve) - négy konténer a jármű négy sarkában besüllyesztve, érzékelők 360° -ban stb.

Ami még érdekes az a Raytheon Coyote drón indításának lehetősége. Két dolog miatt is. Az egyik, hogy a Rheinmetall -nak is van a gyakorlatban is használt (pl. ausztrál Boxer CRV -ben) ahol hátul levő konténelből csúszik ki hátra egy tálca rajta a drónnal és már reppen is. Ez viszont teljesen más. Tubusból is indítható (ld. a képet alább - igaz ez nem Lynx). A Lynx -en kétoldalt lesz 2*2 indító. Eredeti deklaráció alapján is meg lehet választani, hogy melyik tárolóba milyen fegyverrendszer kerüljön. Ezen videó szerint meg még azt is lehet keverni, hogy egy oldali tárolóba az egyik tubus ATGM (ugye azt is lőnek a videóban) - a másik pedig ez a Coyote. Azaz elméletileg lehet olyan konfig is, hogy: 3 db ATGM + 1 db Coyote ...

Mi is ez a Coyote? Rengeteg mindenre használható drón. Felderítés, tartós őrjáratozás, akár robbanófejjel és "keres és megsemmisít" üzemmódban is stb.

coyote-hero_lg.jpg


A kilövése tubusból - ezt a videóból a Lynx zárható tárolójának egyik tubusából teszik:

5e7242c144035-Raytheon_Coyote_Block_2.jpg



Áááá!Lynx gyártósoron nem lehet Boxert gyártani!Ahoz,hogy ugyanott készüljön a kettő kb ki kell belezni az egész csarnokot és új gyártósort kell felállitani.Ez nagyon nem kevés pénz....


Igen, hozzátéve hogy semmi sincs ingyen azért nem képzelném azt, hogy majd egy olyan portfólióval, hogy Leo 2, PzH-2000 (ugye itt is egy raklap közös alkatrész lesz a Lynx -el - pl. a lánctalpas hajtás stb.), Lynx (gyárastul, tesztpályástul) és RM MAN Military teherautókkal amennyiben elkezdenénk Boxer fronton érdeklődni, akkor elhajtanának a francba.

Ez akár olyan módon is, hogy lemegy a magyar/katari (utóbbi, ha lenne) Lynx adag, akkor Boxer -re átállva. Amennyiben meg annyian vinnék mint a cukrot mindkettőt, akkor akár némi kapacitásbővítéssel. Azért a Lynx-Boxer vonalon is rengeteg áthallás lehet - pl. akár a komplett torony, érzékelők, szoftver, fegyverrendszerek stb. stb. Azaz elméletileg ezek párhuzamosan is futhatnának amennyiben az üzem erre fel van készítve. Ugyanakkor nálunk, ha lenne is Boxer az baromira nem mostanában lenne. Alhangon akkor amikorra a Lynx gyártás lefutna - sőt ... Így meg már azért nem elképzelhetetlen.
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
652
959
93
Kicsit túl van itt misztifikálva ez a gyártó sor.
Egyrészt mert azt sem tudjuk mit fognak itt gyártani hozzá.
Másrészti mivel itt elég kicsi széria fog menni évente így valószínűleg a gyártó sor annyi lessz, hogy egymás mellett lesznek állomások ahol a különböző szerelési fázisok lesznek.

Ha az ember a Puma gyártásáról megnéz egy videót ott is így működik.
Egyik helyen hegesztenek/másikon motor bele/harmadikon rá a torony stb.

Ez bőven kis széria ami manufaktúrális jelleggel működik mindenhol a világon.

Ezt átállítani nem nagy kunszt.
Gondolom dudi viccnek szánta amit írt. Mást nem tudok elképzelni.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 361
84 194
113
Kicsit túl van itt misztifikálva ez a gyártó sor.
Egyrészt mert azt sem tudjuk mit fognak itt gyártani hozzá.
Másrészti mivel itt elég kicsi széria fog menni évente így valószínűleg a gyártó sor annyi lessz, hogy egymás mellett lesznek állomások ahol a különböző szerelési fázisok lesznek.

Ha az ember a Puma gyártásáról megnéz egy videót ott is így működik.
Egyik helyen hegesztenek/másikon motor bele/harmadikon rá a torony stb.

Ez bőven kis széria ami manufaktúrális jelleggel működik mindenhol a világon.

Ezt átállítani nem nagy kunszt.

Nem az összeszerelő sorról beszeltem,hanem az előttelévőről,ahol a vázat gyártják.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
652
959
93
Nem az összeszerelő sorról beszeltem,hanem az előttelévőről,ahol a vázat gyártják.
De, ha a világon nincs több Lynx-re igény, viszont Boxer-re van, akkor átállítják a gyártósort, bármennyibe is kerül. Majd a tisztelt megrendelő fizeti. Persze ha máshol van fölös kapacitása a cégnek akkor nem biztos.
Ha ez nem így lenne, akkor Wolfsbugban még mindig bogár gyártósorok lennének.