Olyan csúnya szegény amúgyhttps://forum.htka.hu/threads/kmw-apvt-úszóképes-harcjármű.1768/
Egy közepes lövészdandárban talán. De még ez is csak demó.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Olyan csúnya szegény amúgyhttps://forum.htka.hu/threads/kmw-apvt-úszóképes-harcjármű.1768/
Egy közepes lövészdandárban talán. De még ez is csak demó.
Olyan csúnya szegény amúgy
Múltkor belekezdtem, de semmi érdekesség nincs:Hozzon már létre valaki egy Borsuk IFV topikot...lehetőleg úgy hogy a nyitóposztban legyen benne minden információ a típusról.
Mert annyi topikban előkerült már a típus hogy visszakereshetetlen az információ.
Az. Egy rút kiskacsa. De úszik.
Azért ez az előre megy, hátra úszik, deszant a géppuska tűzre nyíló ajtón megy a halálba dolog nekem nem annyira szimpatikus
Múltkor belekezdtem, de semmi érdekesség nincs:
gyorsban leírom mit találtam:
szeptemberben tesztelték a zssw30-as tornyot szinte végleges formájában, de addig nem veszik át amíg a spike nincs hozzá integrálva
dobják a rosomákról is a hitfist30-at és az új zssw30 lesz azokon is a fő fegyverzete bushmaster mk44s lesz.
MTU dízelmotor és Caterpillar váltó.lesz benne
Azért ez az előre megy, hátra úszik, deszant a géppuska tűzre nyíló ajtón megy a halálba dolog nekem nem annyira szimpatikus
Ez abból a Rheinmetall Ausztál KF41 videóból van ami mintegy 30 percig volt kint a YouTube on, aztán levették...
remélem visszakerül valamikor, érdekelne.Ez abból a Rheinmetall Ausztál KF41 videóból van ami mintegy 30 percig volt kint a YouTube on, aztán levették...
A moduláris páncélzattal lehet variálni. A modul páncélok helyére térfogatnövelő úszótestekkel.
De a legfontosabb a tervezési alapkoncepció. Ha egy járművet nem úszóképesnek terveztek eredetileg, akkor az nem igen lehet később az.
A vízi üzem egy csomó egyéb technikai feltételt is támaszt a megfelelő térfogat/tömeg arányán kívül:
- Vízbe és vízből hajtás megfelelő terepszögeket kíván, meglepő de sok jármű már itt gondokkal küzdene egy agyagos, meredek partoldalon.
- A motort védeni kell a leállás esetén betörő víztől: szívó oldalról is, de leginkább a kipufogó felől, ugyanis a legtöbb úszó harcjármű védőszelepekkel van ellátva, vagy felszerelhető rá. Még a víz alatti átkelésnél is a harckocsik motorja az 5 méter mély Duna fenekén a vízbe nyomja a kipufogó gázt. Ha leáll a motor, tönkremehet a betört víz miatt. Védőszelep hiányában vízütés az egész hengerfejet tönkreteszi.
- Az összes tömítés, ami a testen van kellően vízálló kell legyen. Ez az ABV miatt minden járműnél követelmény, de csak a küzdőtérre vonatkozóan, a motortér esetén nyilván nem. Viszont a víz ide sem szivároghat be.
- A motor és a személyzet légellátását meg kell oldani akkor is ha a jármű időlegesen elmerül. Emiatt az összes felül lévő nyílás (ajtók, fedelek, műszerek nyílásai) vízmentesen tömített kell legyen.
- A vízen történő manőverezés miatt sokszor a kerekek vagy a lánc forgása nem elegendő, emiatt valamilyen hajtómű kell a vízi üzemhez, különösen azoknak, melyek nem állóvizekben kell, hogy mozogjanak.
- A motor és deszanttérbe vízszivattyúknak kell lenni, melyek folyamatosan működnek vizi üzemben.
- A vízi üzem fontos feltétele a megfelelő stabilitás: Nem lehet, hogy a jármű oldalra, vagy előre/hátra billenjen, mert a tömegközéppontja és a felhajtóerő támadáspontja nem egyezik meg. Nyilván ez csak az eredetileg vízi üzemre tervezett járműveknél fontos. Utólag nem lehet pótsúlyokat elhelyezni a stabilitás megteremtéséhez, mert általában minden ilyen jármű azon a határon van, hogy a test nagy része víz alatt van, így közel van az elméleti úszáshatárhoz, tovább nem terhelhető.
Ha a víz alatt áll le a motor, a kipu oldalról befolyó víz nem uti meg a dugattyút, mert akkor már nem forog a motor,ill csak nyitott kipu szelep állásnál tudna onnan befolyni, ami azt jelenti, hogy éppen kipufogni készult vagyis lassan átforgatva párszor szépen kinyomja a vizet károsodás nélkül.
Onindítózni ekkor sem ildomos, elotte korbe kell forgatni lassan racsnival, vagy légkulccsal párszor.
Feltételezve, hogy a szívó oldalon nem folyt be semmi, ha ott is befolyt, akkor porlasztók kiszerelése után lehet csak megforgatni.
Ha a víz alatt áll le a motor, a kipu oldalról befolyó víz nem uti meg a dugattyút, mert akkor már nem forog a motor,ill csak nyitott kipu szelep állásnál tudna onnan befolyni, ami azt jelenti, hogy éppen kipufogni készult vagyis lassan átforgatva párszor szépen kinyomja a vizet károsodás nélkül.
Onindítózni ekkor sem ildomos, elotte korbe kell forgatni lassan racsnival, vagy légkulccsal párszor.
Feltételezve, hogy a szívó oldalon nem folyt be semmi, ha ott is befolyt, akkor porlasztók kiszerelése után lehet csak megforgatni.
Ha a nyitott kipufogószelepen ment be a víz akkor a sűrítési ütemben levő hengerekben nem szabad legyen víz, mert ott zárt volt a szelep, tehát ott nem okozhat kárt.És még egy dolog miatt nagyon fontos, hogy a kipufogó felől ne kerüljön be víz a motorba:
Ha lefullad a víz alatt, nyilván sebességben marad. Amikor vontatják ki a fenékről, illetve úszó járműveknél a partot fogást követően a parton, akkor is visszahajt az erőátvitelen keresztül, így forog a motor. Ha víz van a hengerben akkor vontatáskor teszik tönkre.
Egyébként szerintem, ha víz van a hengerben, akkor nagy ostobaság forgatni, mert sűrítéskor lenyomja a hengerfejet. Ez a vízütés.
És még egy dolog miatt nagyon fontos, hogy a kipufogó felől ne kerüljön be víz a motorba:
Ha lefullad a víz alatt, nyilván sebességben marad. Amikor vontatják ki a fenékről, illetve úszó járműveknél a partot fogást követően a parton, akkor is visszahajt az erőátvitelen keresztül, így forog a motor. Ha víz van a hengerben akkor vontatáskor teszik tönkre.
Egyébként szerintem, ha víz van a hengerben, akkor nagy ostobaság forgatni, mert sűrítéskor lenyomja a hengerfejet. Ez a vízütés.
Nem okoskodni ,vagy vitatkozni akarok,de szerintem megvan a protokoll arra,ha lefullad a víz alatt,és nem sikerült újraindítani.
nyilván megvan a protokoll,hogy milyen sorrendben kell elhagyja a gépet a személyzet,és mit,hová kapcsoljon a vezető ilyen esetekben.
Kavicsbányában tanultam ki a szakmát,láttam pár vízbe borult kotrót,beszakadt kanalat,vízütést kapott dízelmotort.
Szóval a beborult kotrókhoz hívtunk búvárokat,megmutattuk egy másik szekéren hová kösse a kötelet,és jól kicibáltuk pár dózerral.
Fogadnék rá,hogy egy,a gyakorlaton bent ragadt 30x kotró árú szekérhez is hívnak búvárt,jó,eséllyel megmutatják neki egy másik szekéren hogyan tegye üresbe,vagy oldja ki a kéziféket.
Itt megjegyezném,hogy szerintem aki utolsónak hagyja el a tankot,üresbe teszi,és berántja a kéziféket,esetleg az újabb szekereken automatikusan aktiválódik a rögzítőfék,ahogy leáll a motor,az elgurulást megelőzendő.
A nem szovjet tankoknál meg nem száraz,tárcsás tengelykapcsoló van,hanem hidrodinamikus,az meg nem hajt vissza,ill sanszosan az is P állásba kapcsolandó egy ilyen bent ragadáskor.
De nem vagyok harckocsizó,így tévedhetek is.
A szovjet kotró nyélgázon vízbe pottyanva sosem bántotta a hengerfelyet,még a túrós sem,csak a hajtókar görbült meg,úgyhogy széthúztuk,buksi le,új hajtókar aplikál,minden össze,start,2 gyors olajcsere,és már építhette is tovább a szocializmust.
Írtam,hogy kézzel,racsnival,vagy lassan,légkulccsal érdemes átforgatni,ha a kipu oldalról van befolyás,mert akkor ki tudja nyomi lassan a vizet,ill a civil motorokon volt dekompresszor,úgy lehetett indítózni,nem tudom a 72-es motorján van e automata dekompresszor,esetleg kézi(is),a könnyebb indításhoz.
Megjegyzem,ha napokat áll a folyóban,akkor kakukk,karter le,hajtókarok ellenőrzése,majd porlasztók ki,úgy ki lehet belőle hajtatni a vizet,majd vissza,és start,pár hirtelen olajcsere,és mehet.
Ha görbült valamelyik hajtókar,akkor természetesen buksi le,nyomáspróba,és úgy vissza.
Ha a nyitott kipufogószelepen ment be a víz akkor a sűrítési ütemben levő hengerekben nem szabad legyen víz, mert ott zárt volt a szelep, tehát ott nem okozhat kárt.
Félreértést elkerülendő - nem kötekedésből írom, de miért ne lehetne üresbe rakni?Az orosz tankokat nem tudod járó motor nélkül üresbe tenni, vészhelyzetben nem is ez a legfontosabb feladat.