[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Sajnos igen. Látható is ahogy azt az egyet átalakítják. Nem kel mindent elhinni, amit itt valamiért sulykolni próbálnak.

Err, nem mi sulykolunk, hanem akik szerint "nem is letezik", ugye (mindezt pont egy nappal a bejelentes elott, igen mokas volt.)

Szoval pont az ellenkezoje: a lenyege az a demonak, hogy 6-8 ora alatt mas funkciora atepitheto, pl commandrol IFV-re, aztan APC stb. Mindezt a helyszinen.
Ezt kb minden trade shown elsutik, ugy tunik - utana kellene olvasni lassan. :p
 
Err, nem mi sulykolunk, hanem akik szerint "nem is letezik", ugye (mindezt pont egy nappal a bejelentes elott, igen mokas volt.)

Szoval pont az ellenkezoje: a lenyege az a demonak, hogy 6-8 ora alatt mas funkciora atepitheto, pl commandrol IFV-re, aztan APC stb. Mindezt a helyszinen.
Ezt kb minden trade shown elsutik, ugy tunik - utana kellene olvasni lassan. :p
Tényleg informatikus vagy.....
Reméljük orvosi fórumban azért nem osztod az észt ennyire.
Nézz utána dolgoknak, képezd magad, mint sok más rajongó itt a fórumon.
És ne kötekedj.
 
tudom nem leszek népszerű, de szerintem rengeteget fogunk szívni amíg ebből a Lynx-ből egy komoly járgány lesz...mire alapozom ezt? A Lynx topic-ban mér érintettük az erőátvitel problémáját...vagyis azt, hogy a Lynx a Puma Renk HSWL 256-os váltójával ajánlja a Lynxet...csak ezzel az a baj, hogy az 1100 le-ig és 45 tonnáig terhelhető
Mi következik ebből?

mivel a Lynx Liebherr motorja 1,3 tonnával nehezebb, mint a Pumáé, ezért ha a Puma 43 tonnájához ezt hozzávesszük, akkor ki is merítettük kb. a 45 tonnát...viszont a Lynx-nek nagyobb teste és nagyobb méretű emberes Lance 2 tornya van...magyarán a páncélvédettsége messze nem lehet olyan jó, mint a Pumáé...a bajt meg csak tovább tetézi, hogy a Puma hatásos célfelülete sokkal kisebb, míg a test ballisztikai védelme jobb, mint a Lynxé

szóval ha a Pumához hasonló védettséget akarunk akkor muszáj felpimpelni 50 tonnára (bár még így is vannak kétségeim, hogy eléri a Puma védettségét)...de mi kell ehhez?
Hát kell egy új váltó...a Renk kínálatában van is olyan ami jó lenne, csak van vele egy kis bibi: egyrészt 500 kilóvel nehezebb, mint a Pumában használt, vagyis a +5 tonna 10%-át rögtön el is viszi...ennél sokkal nagyobb gond viszont az, hogy ez jóval nagyobb méretű, ezért nagy kérdés, hogy a péklapátba fog beférni arra a helyre, ahová eredetileg a Puma váltóját tervezték...a másik nagy gond meg az, hogy amíg a Puma váltójának 6+6 fokozata van, addig az egyel nagyobb Renk-nek csak 4+4 ami nem tesz túl jót mozgékonyságnak...mint ahogy az sem, hogy a Lynx 50 tonnájára jutna a Liebherr 1150 le-os motorja, míg a Puma 43 tonnájára meg az 1100 le-s MTU

és akkor ki tudja még mennyi más probléma jön majd elő még....
 
Tényleg informatikus vagy.....
Reméljük orvosi fórumban azért nem osztod az észt ennyire.

Szemelyeskedsz, ez annyira megjosolhato, olyan igazi kelet-europai szokas, ervek hijan. :)

Nézz utána dolgoknak, képezd magad, mint sok más rajongó itt a fórumon.

Tenyleg nem ertem, mi bajod.
Te azt mondtad avgy ugy hangzott, hogy szerinted azert epitgettek egyet, mert nem volt tobb, en meg elmagyaraztam neked, hogy ez a standard trade show marketingjuk, hogy demozzak a field-reconfigurable kepesseget. Valamelyik cikkben kulon le is irtak, hogy ez resze a pitchnek.

És ne kötekedj.

Oh igen, mert ezt en irtam: "Sajnos igen. Látható is ahogy azt az egyet átalakítják. Nem kel mindent elhinni, amit itt valamiért sulykolni próbálnak."
 
Szemelyeskedsz, ez annyira megjosolhato, olyan igazi kelet-europai szokas, ervek hijan. :)



Tenyleg nem ertem, mi bajod.
Te azt mondtad avgy ugy hangzott, hogy szerinted azert epitgettek egyet, mert nem volt tobb, en meg elmagyaraztam neked, hogy ez a standard trade show marketingjuk, hogy demozzak a field-reconfigurable kepesseget. Valamelyik cikkben kulon le is irtak, hogy ez resze a pitchnek.



Oh igen, mert ezt en irtam: "Sajnos igen. Látható is ahogy azt az egyet átalakítják. Nem kel mindent elhinni, amit itt valamiért sulykolni próbálnak."
Egy KF41 működő képes alváz van. Ez járókpes. De a többi dolog csak imitácio. Emiatt nem lehetett tesztelni. A KF 31 előrébb van, mert az egy Marder alváz. De mi nem azt vesszük. Itt össze vissza keversz, felremagyarazol dolgokat. Sajnos nincs működő, kipróbálható KF41. Felhívták rá a figyelmet, veszekedés lett. Attól még nincs. Veszekedhetsz velem is. Akkor sincs. Az atepithetoseget senki nem vitatja.
 
Egy KF41 működő képes alváz van. Ez járókpes. De a többi dolog csak imitácio. Emiatt nem lehetett tesztelni. A KF 31 előrébb van, mert az egy Marder alváz. De mi nem azt vesszük. Itt össze vissza keversz, felremagyarazol dolgokat. Sajnos nincs működő, kipróbálható KF41. Felhívták rá a figyelmet, veszekedés lett. Attól még nincs. Veszekedhetsz velem is. Akkor sincs. Az atepithetoseget senki nem vitatja.
A KF41 első valóban működő példányai (ami lő is meg megy is ) most az ausztrál tenderen lesznek bemutatva. Ha nem is 1 darab van belőle, de nincs több 3-4 alváznál, meg makett felépítménynél.
Mondjuk logikus is részükről, hogy nem csinálnak többet saját költségre megrendelő nélkül, főleg mivel majd úgyis a megrendelő specifikációi szerint kell majd kialakítani az egyes verziókat, ebben viszont a moduláris felépítményrendszer nagy segítség lesz.
 
tudom nem leszek népszerű, de szerintem rengeteget fogunk szívni amíg ebből a Lynx-ből egy komoly járgány lesz...mire alapozom ezt? A Lynx topic-ban mér érintettük az erőátvitel problémáját...vagyis azt, hogy a Lynx a Puma Renk HSWL 256-os váltójával ajánlja a Lynxet...csak ezzel az a baj, hogy az 1100 le-ig és 45 tonnáig terhelhető
Mi következik ebből?

mivel a Lynx Liebherr motorja 1,3 tonnával nehezebb, mint a Pumáé, ezért ha a Puma 43 tonnájához ezt hozzávesszük, akkor ki is merítettük kb. a 45 tonnát...viszont a Lynx-nek nagyobb teste és nagyobb méretű emberes Lance 2 tornya van...magyarán a páncélvédettsége messze nem lehet olyan jó, mint a Pumáé...a bajt meg csak tovább tetézi, hogy a Puma hatásos célfelülete sokkal kisebb, míg a test ballisztikai védelme jobb, mint a Lynxé

szóval ha a Pumához hasonló védettséget akarunk akkor muszáj felpimpelni 50 tonnára (bár még így is vannak kétségeim, hogy eléri a Puma védettségét)...de mi kell ehhez?
Hát kell egy új váltó...a Renk kínálatában van is olyan ami jó lenne, csak van vele egy kis bibi: egyrészt 500 kilóvel nehezebb, mint a Pumában használt, vagyis a +5 tonna 10%-át rögtön el is viszi...ennél sokkal nagyobb gond viszont az, hogy ez jóval nagyobb méretű, ezért nagy kérdés, hogy a péklapátba fog beférni arra a helyre, ahová eredetileg a Puma váltóját tervezték...a másik nagy gond meg az, hogy amíg a Puma váltójának 6+6 fokozata van, addig az egyel nagyobb Renk-nek csak 4+4 ami nem tesz túl jót mozgékonyságnak...mint ahogy az sem, hogy a Lynx 50 tonnájára jutna a Liebherr 1150 le-os motorja, míg a Puma 43 tonnájára meg az 1100 le-s MTU

és akkor ki tudja még mennyi más probléma jön majd elő még....
Jogos az agodalom.Ugyanakkor a Lynx egyik előnyét pont abban látom,hogy a tervezéskor tudatosan ráhagytak törekedve a távlati fejleszthetőségre.A motor egy munkagép motor,rengeteg fejlesztési tartalékkal.Mivel egy nagy motor,lehet a helyére akár másikat is integrálni.A váltó egy átvétel.Nem külön a Lynxnek készűlt.Most,hogy már van megrendelés,lehet kifejleszteni egy direkt a Lynxhez hangolt változatot.(szerintem a legjobb kamionváltó a ZF.Ugyanannak a váltónak különböző változatai 450-740le között jó,és 40-60tonnás szerelvényekhez egyaránt van kiválóan illeszkedő változata)
De miközben én a bejelentés elött is Lynx párti voltam,nekem se tetszik,hogy a kordély megelőzte a szamarat.Inkább csúsztattam volna az IFV beszerzést,mig biztossá nem válik az igéretessége a járgánynak.
De bizzunk benne,hogy az RM-nek igen fontos a magyar program sikeressége.A jármű igéretes-csak váltsa is be.
Viszont én a Pumát sehogy nem vállasztottam volna,pont annak nagyon kifinomult speciális volta miatt.
 
Lepodtunk meg mar parszor ezen az oldalon. /nem is letezikkel vahy csak ennyi annyi van kapcsolatban ahogy ezek ellenkezojere is./
 
Biztos volt már ez a kérdés. Melyik példány lesz első körben a gyakorló oktató? A KF-41 es? Amit közben az igényeinkre reszelgetnek. Gondolom első körben pár db os példányal. Vagy a Marder alapokon nyugvó KF-31 es? Pl mint az Leo-2 A-4 él. Több példányal. Vagy mindkét opció lehetséges majd?
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Jogos az agodalom.Ugyanakkor a Lynx egyik előnyét pont abban látom,hogy a tervezéskor tudatosan ráhagytak törekedve a távlati fejleszthetőségre.A motor egy munkagép motor,rengeteg fejlesztési tartalékkal.

Bocs kicsit úgy érzem, hogy nem érted a lényeget...az 50 tonna statikai korlát a Lynxnél...de ezt a jelenlegi konfigurációban (a Renk HSWL 256-os váltóval) nem érheti el. És akkor kezdjünk el számolni: a Liebherr motor+a Renk HSWL 284-es váltó (ez kellene a 256-os helyett) összesen 1,8 tonnával több, mint a Puma hatjtáslánca...ehhez rakd hozzá a Puma 43 tonnáját...akkor vagy 45 tonnánál...a Lance 2 emberes torony megint legalább egy tonnával nehezebb, mint a Puma RCT30 tornya...az 46 tonna...marad kb. 4 tonnád a Lynx jóval nagyobb méretű testére, hogy elérd azt a védettséget amit a Pumánál...szerintem ez elég neccesen fér bele...
És akkor ott van az, amiről már szintén sokat beszéltünk...hogy a találati valószínűség a test magassága mentén egyáltalán nem egyenletes, hanem 1,5m felett sokkal nagyobb. vagyis hiába a Lynx teste csak 20-30 cm-el magasabb a Pumánál a hatásos célfelület valójában 50 cm vs 70-80 cm...ez óriási különbség...ráadásul a Puma testének felső kb. 50cem-es része döntött, ami növeli a ballisztikai védelmet...emiatt őszintén nem hiszek abban, hogy a Lynx akár a maximális 50 tonnára is felpimpelve tudná ugyanazt a védettséget nyújtani, mint a Puma

Mivel egy nagy motor,lehet a helyére akár másikat is integrálni. A váltó egy átvétel.Nem külön a Lynxnek készűlt.Most,hogy már van megrendelés,lehet kifejleszteni egy direkt a Lynxhez hangolt változatot.(szerintem a legjobb kamionváltó a ZF.Ugyanannak a váltónak különböző változatai 450-740le között jó,és 40-60tonnás szerelvényekhez egyaránt van kiválóan illeszkedő változata)

Itt szerintem megint nem ment át a probléma lényege...persze lehet keresgélni másik motort, de szerinted véletlen, hogy az RH ezzel ajánlja? egy harcjármű motort nem akasztasz le csak úgy a szögről...persze elvileg bele pakolhatod a Puma Ka-501 motor javított verzióját a Xa-501-et, csak akkor megint adódik a kérdés: ha a Pumánál használt motor javított verzióját, a Pumánál használt váltónál 1 nagyobb kategóriájú váltót, ha a Pumánál használt AMAP moduláris páncélzatot (de ugye a Lnyxre több kell) és a Pumánál/Boxernél használt érzékelőket használod, akkor mitől is lenne ez olcsóbb, mint a Puma?
 
Tisztelettel köszöntök minden tagot! Én új felhasználó vagyok nemrég regisztráltam! Többek közt mert érdekel a haditechnika és örömmel szemlélem az elmúlt évek hazai fejlődését...mindenkitől előzőleg elnézést kérnék, mivel szakértelmem nagyon csekély hozzátok képest, de sokat olvasgatok és tanulom a dolgokat, szóval ha marhaságot kérdeznék vagy állítanék azért előzőleg is elnézést!:)) Ezzel a tenderrel nekem egyetlen problémám van, hogy vettünk egy most még szinte csak papíron létező haditechnikai eszközt amivel konkrétan semmi tapasztalat sincsen! A neten fellelhető technikai információk is nagyon kevesek ( gondolok itt páncélzat ballisztikai besorolás, kezelőfelület). Ráadásul a neten ugyan azt a kb 10-20 db képet lehet találni, videó is a promo meg egy-kettő!
 
Jogos az agodalom.Ugyanakkor a Lynx egyik előnyét pont abban látom,hogy a tervezéskor tudatosan ráhagytak törekedve a távlati fejleszthetőségre.A motor egy munkagép motor,rengeteg fejlesztési tartalékkal.Mivel egy nagy motor,lehet a helyére akár másikat is integrálni.A váltó egy átvétel.Nem külön a Lynxnek készűlt.Most,hogy már van megrendelés,lehet kifejleszteni egy direkt a Lynxhez hangolt változatot.(szerintem a legjobb kamionváltó a ZF.Ugyanannak a váltónak különböző változatai 450-740le között jó,és 40-60tonnás szerelvényekhez egyaránt van kiválóan illeszkedő változata)
De miközben én a bejelentés elött is Lynx párti voltam,nekem se tetszik,hogy a kordély megelőzte a szamarat.Inkább csúsztattam volna az IFV beszerzést,mig biztossá nem válik az igéretessége a járgánynak.
De bizzunk benne,hogy az RM-nek igen fontos a magyar program sikeressége.A jármű igéretes-csak váltsa is be.
Viszont én a Pumát sehogy nem vállasztottam volna,pont annak nagyon kifinomult speciális volta miatt.
Nekem pontosan két dolog nem tetszik ebben a gépben a Liebherr motor és a váltó! Zf váltóra azért ne vegyél mérget teher fronton.... ebben a szegmensben egyébként is nem normál száraz kuplungos megoldást használnak,hanem hidrodinamikus nyomatékváltót! Abban az Allison verhetetlen,olyan múlttal rendelkezik a II vh rengeteg US gépjárműbe ilyen váltók kerültek! Én beszélgettem az Ameriaiakkal azt,se tudják az Abramsen mi az a váltóhiba! Nem mellesleg Szentgotthárdon van Európa legnagyobb Allison gyára és tesztpályája! Szóval én egy MTU, Allison módosításnak örülnék!
 
Egy KF41 működő képes alváz van. Ez járókpes. De a többi dolog csak imitácio. Emiatt nem lehetett tesztelni. A KF 31 előrébb van, mert az egy Marder alváz. De mi nem azt vesszük. Itt össze vissza keversz, felremagyarazol dolgokat. Sajnos nincs működő, kipróbálható KF41. Felhívták rá a figyelmet, veszekedés lett. Attól még nincs. Veszekedhetsz velem is. Akkor sincs. Az atepithetoseget senki nem vitatja.
KF31 tuti nem lesz? Ezt miért veszitek biztosra.
 
Biztos volt már ez a kérdés. Melyik példány lesz első körben a gyakorló oktató? A KF-41 es? Amit közben az igényeinkre reszelgetnek. Gondolom első körben pár db os példányal. Vagy a Marder alapokon nyugvó KF-31 es? Pl mint az Leo-2 A-4 él. Több példányal. Vagy mindkét opció lehetséges majd?
Miért lenne 31-es? Az bár kívülről hasonlít, egy teljesen másik jármű. Mi a 41-es vettük. Minek gyakorolnál, oktatnád a 31-et, ha 41 lesz. A 31-ből sincs több készen.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Miért lenne 31-es? Az bár kívülről hasonlít, egy teljesen másik jármű. Mi a 41-es vettük. Minek gyakorolnál, oktatnád a 31-et, ha 41 lesz. A 31-ből sincs több készen.

Szerintem a Kf31 kb. olyan techdemo mint az F35-höz az X35 volt. Az kb. arra kellett, hogy valamivel el tudjanak indulni a cseh tenderen...de nem véletlen, hogy azóta sehol sem azt ajánlgatják...