tudom nem leszek népszerű, de szerintem rengeteget fogunk szívni amíg ebből a Lynx-ből egy komoly járgány lesz...mire alapozom ezt? A Lynx topic-ban mér érintettük az erőátvitel problémáját...vagyis azt, hogy a Lynx a Puma Renk HSWL 256-os váltójával ajánlja a Lynxet...csak ezzel az a baj, hogy az 1100 le-ig és 45 tonnáig terhelhető
Mi következik ebből?
mivel a Lynx Liebherr motorja 1,3 tonnával nehezebb, mint a Pumáé, ezért ha a Puma 43 tonnájához ezt hozzávesszük, akkor ki is merítettük kb. a 45 tonnát...viszont a Lynx-nek nagyobb teste és nagyobb méretű emberes Lance 2 tornya van...magyarán a páncélvédettsége messze nem lehet olyan jó, mint a Pumáé...a bajt meg csak tovább tetézi, hogy a Puma hatásos célfelülete sokkal kisebb, míg a test ballisztikai védelme jobb, mint a Lynxé
szóval ha a Pumához hasonló védettséget akarunk akkor muszáj felpimpelni 50 tonnára (bár még így is vannak kétségeim, hogy eléri a Puma védettségét)...de mi kell ehhez?
Hát kell egy új váltó...a Renk kínálatában van is olyan ami jó lenne, csak van vele egy kis bibi: egyrészt 500 kilóvel nehezebb, mint a Pumában használt, vagyis a +5 tonna 10%-át rögtön el is viszi...ennél sokkal nagyobb gond viszont az, hogy ez jóval nagyobb méretű, ezért nagy kérdés, hogy a péklapátba fog beférni arra a helyre, ahová eredetileg a Puma váltóját tervezték...a másik nagy gond meg az, hogy amíg a Puma váltójának 6+6 fokozata van, addig az egyel nagyobb Renk-nek csak 4+4 ami nem tesz túl jót mozgékonyságnak...mint ahogy az sem, hogy a Lynx 50 tonnájára jutna a Liebherr 1150 le-os motorja, míg a Puma 43 tonnájára meg az 1100 le-s MTU
és akkor ki tudja még mennyi más probléma jön majd elő még....