[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Miért lenne 31-es? Az bár kívülről hasonlít, egy teljesen másik jármű. Mi a 41-es vettük. Minek gyakorolnál, oktatnád a 31-et, ha 41 lesz. A 31-ből sincs több készen.
Akkor mi értelme van az A4 en való begyakorlásnak ha A7 lesznek. Kb ez ugyan olyan kérdés volt amit feltettél.
 
Nekem pontosan két dolog nem tetszik ebben a gépben a Liebherr motor és a váltó! Zf váltóra azért ne vegyél mérget teher fronton.... ebben a szegmensben egyébként is nem normál száraz kuplungos megoldást használnak,hanem hidrodinamikus nyomatékváltót! Abban az Allison verhetetlen,olyan múlttal rendelkezik a II vh rengeteg US gépjárműbe ilyen váltók kerültek! Én beszélgettem az Ameriaiakkal azt,se tudják az Abramsen mi az a váltóhiba! Nem mellesleg Szentgotthárdon van Európa legnagyobb Allison gyára és tesztpályája! Szóval én egy MTU, Allison módosításnak örülnék!

Nem vagyok a téma szakértője, de nekem a képek alapján, ha megnézem, hogyan néz ki a Renk harcjárművekhez tervezett váltója és ezt hogyan építik össze a motorblokkal, és ehhez képest hogyan néz ki egy ZF váltó egy kamion motorblokkal összerakva...hát nekem nagyon nem úgy tűnik, hogy a 2 dolog nagyon csereszabatos lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Mert ott egyezik belül minden kb.
De csak kb. És kb ra egyezhet minden egy KF-31 es (Marder) alvázzon is belül is.
A gond ott lesz szerintem hogy bele telhet pár évbe is mire a KF-41 et hazai igényekre igazitjuk és elkezdődnek vele a kiképzések, felkészítések. Mire elérünk vele egy stabil szintet talán lesz 2026-28 is. Úgy hogy még hátra lenne a teljes csapatszintű (dandár szinten) készség elsajátitássa.
 
Bocs kicsit úgy érzem, hogy nem érted a lényeget...az 50 tonna statikai korlát a Lynxnél...de ezt a jelenlegi konfigurációban (a Renk HSWL 256-os váltóval) nem érheti el. És akkor kezdjünk el számolni: a Liebherr motor+a Renk HSWL 284-es váltó (ez kellene a 256-os helyett) összesen 1,8 tonnával több, mint a Puma hatjtáslánca...ehhez rakd hozzá a Puma 43 tonnáját...akkor vagy 45 tonnánál...a Lance 2 emberes torony megint legalább egy tonnával nehezebb, mint a Puma RCT30 tornya...az 46 tonna...marad kb. 4 tonnád a Lynx jóval nagyobb méretű testére, hogy elérd azt a védettséget amit a Pumánál...szerintem ez elég neccesen fér bele...
És akkor ott van az, amiről már szintén sokat beszéltünk...hogy a találati valószínűség a test magassága mentén egyáltalán nem egyenletes, hanem 1,5m felett sokkal nagyobb. vagyis hiába a Lynx teste csak 20-30 cm-el magasabb a Pumánál a hatásos célfelület valójában 50 cm vs 70-80 cm...ez óriási különbség...ráadásul a Puma testének felső kb. 50cem-es része döntött, ami növeli a ballisztikai védelmet...emiatt őszintén nem hiszek abban, hogy a Lynx akár a maximális 50 tonnára is felpimpelve tudná ugyanazt a védettséget nyújtani, mint a Puma



Itt szerintem megint nem ment át a probléma lényege...persze lehet keresgélni másik motort, de szerinted véletlen, hogy az RH ezzel ajánlja? egy harcjármű motort nem akasztasz le csak úgy a szögről...persze elvileg bele pakolhatod a Puma Ka-501 motor javított verzióját a Xa-501-et, csak akkor megint adódik a kérdés: ha a Pumánál használt motor javított verzióját, a Pumánál használt váltónál 1 nagyobb kategóriájú váltót, ha a Pumánál használt AMAP moduláris páncélzatot (de ugye a Lnyxre több kell) és a Pumánál/Boxernél használt érzékelőket használod, akkor mitől is lenne ez olcsóbb, mint a Puma?
Belepakolhatsz oda Cummins,Caterpillar,DD,vagy MTU motort is-mert van rá hely.
Hogy mennyi a konstrukció statikai korlátja,azt nem tudom.
Nekem pontosan két dolog nem tetszik ebben a gépben a Liebherr motor és a váltó! Zf váltóra azért ne vegyél mérget teher fronton.... ebben a szegmensben egyébként is nem normál száraz kuplungos megoldást használnak,hanem hidrodinamikus nyomatékváltót! Abban az Allison verhetetlen,olyan múlttal rendelkezik a II vh rengeteg US gépjárműbe ilyen váltók kerültek! Én beszélgettem az Ameriaiakkal azt,se tudják az Abramsen mi az a váltóhiba! Nem mellesleg Szentgotthárdon van Európa legnagyobb Allison gyára és tesztpályája! Szóval én egy MTU, Allison módosításnak örülnék!
Hogy az Abramsba milyen az Allison,azt tapasztalatbol nem tudom megitélni.Dehogy kamionban milyen,azt igen.Szar.Pont.
 
Tisztelettel köszöntök minden tagot! Én új felhasználó vagyok nemrég regisztráltam! Többek közt mert érdekel a haditechnika és örömmel szemlélem az elmúlt évek hazai fejlődését...mindenkitől előzőleg elnézést kérnék, mivel szakértelmem nagyon csekély hozzátok képest, de sokat olvasgatok és tanulom a dolgokat, szóval ha marhaságot kérdeznék vagy állítanék azért előzőleg is elnézést!:)) Ezzel a tenderrel nekem egyetlen problémám van, hogy vettünk egy most még szinte csak papíron létező haditechnikai eszközt amivel konkrétan semmi tapasztalat sincsen! A neten fellelhető technikai információk is nagyon kevesek ( gondolok itt páncélzat ballisztikai besorolás, kezelőfelület). Ráadásul a neten ugyan azt a kb 10-20 db képet lehet találni, videó is a promo meg egy-kettő!
Hi!
Én megértem mki aggodalmát, jogosak is, sok probléma lesz a Hiuzzal, DE az RM "tisztességtelen" ajánlatára, hogy idehozza a gyárat, ami exportra is gyárthat nem lehetett nemet mondani.
Azonkívül meg fel kell kötni a gatyát!!!
 
Hi!
Én megértem mki aggodalmát, jogosak is, sok probléma lesz a Hiuzzal, DE az RM "tisztességtelen" ajánlatára, hogy idehozza a gyárat, ami exportra is gyárthat nem lehetett nemet mondani.
Azonkívül meg fel kell kötni a gatyát!!!

1) az egyelőre igencsak homályos, hogy majd ez az új gyár pontosan milyen tevékenységet is fog végezni
2) a Puma-hoz tartozó gazdasági ellentételezési lehetőségekről van infód? Honnan tudod, hogy azzal együtt is nem hoztak volna komoly beruházást ide?
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Belepakolhatsz oda Cummins,Caterpillar,DD,vagy MTU motort is-mert van rá hely.
Hogy mennyi a konstrukció statikai korlátja,azt nem tudom.

Hogy az Abramsba milyen az Allison,azt tapasztalatbol nem tudom megitélni.Dehogy kamionban milyen,azt igen.Szar.Pont.
Most megmosolyogtattál! Szerintem engedd el,ezt a váltó témát!
 
1) az egyelőre igencsak homályos, hogy majd ez az új gyár pontosan milyen tevékenységet is fog végezni
2) a Puma-hoz tartozó gazdasági ellentételezési lehetőségekről van infód? Honnan tudod, hogy azzal együtt is nem hoztak volna komoly beruházást ide?
Nem lessz puma sehol nemetorszagon kivul na :) ennyi... /nem veletlen./ ez van.
 
1) az egyelőre igencsak homályos, hogy majd ez az új gyár pontosan milyen tevékenységet is fog végezni
2) a Puma-hoz tartozó gazdasági ellentételezési lehetőségekről van infód? Honnan tudod, hogy azzal együtt is nem hoztak volna komoly beruházást ide?
Természetesen egyikről sincs, ahogy magáról a vasról is csak spekulálgatunk. Mindenesetre a jogos aggodalmak mellett, szép remények is vannak. Mindennel együtt én ezt inkább egy nagy lehetőségnek tekintem!
 
Természetesen egyikről sincs, ahogy magáról a vasról is csak spekulálgatunk. Mindenesetre a jogos aggodalmak mellett, szép remények is vannak. Mindennel együtt én ezt inkább egy nagy lehetőségnek tekintem!
A hazai fejlesztesu ifv nel mindenkepp elonybe van :) ha javitani kell valamit lehet minket is odaengednek tanulgatni...
 
1) az egyelőre igencsak homályos, hogy majd ez az új gyár pontosan milyen tevékenységet is fog végezni
2) a Puma-hoz tartozó gazdasági ellentételezési lehetőségekről van infód? Honnan tudod, hogy azzal együtt is nem hoztak volna komoly beruházást ide?
Ha jobb lett volna a gazdasági ellentételezés akkor azt választjuk valószínüleg.
 
Nem lessz puma sehol nemetorszagon kivul na :) ennyi... /nem veletlen./ ez van.

A Puma 2 tenderen indult: USA, Csehország...mindkét tendert végül lefújták, mert maguk a kiíró országok sem tudják, hogy mit akartak...ez nem a Puma hibája
Viszont a GCV tender kapcsán a CBO kifejezetten a Puma-t ajánlotta rendszeresítésre az USA-ban, és a cseh tenderről kijövő infók alapján műszaki szempontból a Puma kiemelkedett a mezőnyből (amiben ugye ott volt a Kf31 is).
 
A Puma 2 tenderen indult: USA, Csehország...mindkét tendert végül lefújták, mert maguk a kiíró országok sem tudják, hogy mit akartak...ez nem a Puma hibája
Viszont a GCV tender kapcsán a CBO kifejezetten a Puma-t ajánlotta rendszeresítésre az USA-ban, és a cseh tenderről kijövő infók alapján műszaki szempontból a Puma kiemelkedett a mezőnyből (amiben ugye ott volt a Kf31 is).
Persze meg probalkoztak nallunk meg a kanadaiaknal... 10 ev alatt sok helyre elpasszolhattak am volna lass csodat a lynxnek 0 ev alatt mai allas szerint sikerult egy helyre bejutnia es tovabbi 3 ba igen eselyes /cseh india ausztralia./ de peruba is befuto lessz... Usaba szerintem nem fognak nemet vasat venni.
 
Tovabba szerintem a horvatok sem levedlett amerikai vasakat fognak venni jo dragan. Hanem lynxet ahogy a szlovakoknal is elobb utobb befuto lessz... Bulgaria szinten partiba van mimt lehetseges jovobeni uzemelteto.... De ha a horvatok meg is veszik a levedlett amerikai tevhnikat 15 ev mulva cserelhetik.., az is jo.

Mig a puma marad a nemeteknel senki masnal.. 15 ev mulva is.
 
Hi!
Én megértem mki aggodalmát, jogosak is, sok probléma lesz a Hiuzzal, DE az RM "tisztességtelen" ajánlatára, hogy idehozza a gyárat, ami exportra is gyárthat nem lehetett nemet mondani.
Azonkívül meg fel kell kötni a gatyát!!!
Nem is kétlem pozitív gazdaságélénkítő és munkahelyteremtő hatásait mert nyilván azok pozitívak! Szerintem néhány hónapon belül többet fogunk tudni! Néhány hete még találgatások voltak milyen típus mellett rakjuk le a voksot most meg tessék, derült égből......minden esetre jöhetnek oláh "testvéreink" vendégmunkásnak dolgozni a gyárba