Emlékszik még a valaki anno a Hollandok égésére nálunk gyakorlaton amikor a CV90-ek sorra fingottak el!? főleg a váltó
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor mi értelme van az A4 en való begyakorlásnak ha A7 lesznek. Kb ez ugyan olyan kérdés volt amit feltettél.Miért lenne 31-es? Az bár kívülről hasonlít, egy teljesen másik jármű. Mi a 41-es vettük. Minek gyakorolnál, oktatnád a 31-et, ha 41 lesz. A 31-ből sincs több készen.
Mert ott egyezik belül minden kb.Akkor mi értelme van az A4 en való begyakorlásnak ha A7 lesznek. Kb ez úgyan olyan kérdés volt amit feltettél.
Nekem pontosan két dolog nem tetszik ebben a gépben a Liebherr motor és a váltó! Zf váltóra azért ne vegyél mérget teher fronton.... ebben a szegmensben egyébként is nem normál száraz kuplungos megoldást használnak,hanem hidrodinamikus nyomatékváltót! Abban az Allison verhetetlen,olyan múlttal rendelkezik a II vh rengeteg US gépjárműbe ilyen váltók kerültek! Én beszélgettem az Ameriaiakkal azt,se tudják az Abramsen mi az a váltóhiba! Nem mellesleg Szentgotthárdon van Európa legnagyobb Allison gyára és tesztpályája! Szóval én egy MTU, Allison módosításnak örülnék!
De csak kb. És kb ra egyezhet minden egy KF-31 es (Marder) alvázzon is belül is.Mert ott egyezik belül minden kb.
Szerintem a meglévő Marder alkatrészek, fodarabok száma véges. Nincs már gyártásban. Újra kellene indítani a gyártást. Az RM nem is ajánlja senkinek, a KF41 lesz a végtermék. A KF31 a demonstrációhoz, promohoz kellett, olcsó volt, Marder kéznél volt.KF31 tuti nem lesz? Ezt miért veszitek biztosra.
Belepakolhatsz oda Cummins,Caterpillar,DD,vagy MTU motort is-mert van rá hely.Bocs kicsit úgy érzem, hogy nem érted a lényeget...az 50 tonna statikai korlát a Lynxnél...de ezt a jelenlegi konfigurációban (a Renk HSWL 256-os váltóval) nem érheti el. És akkor kezdjünk el számolni: a Liebherr motor+a Renk HSWL 284-es váltó (ez kellene a 256-os helyett) összesen 1,8 tonnával több, mint a Puma hatjtáslánca...ehhez rakd hozzá a Puma 43 tonnáját...akkor vagy 45 tonnánál...a Lance 2 emberes torony megint legalább egy tonnával nehezebb, mint a Puma RCT30 tornya...az 46 tonna...marad kb. 4 tonnád a Lynx jóval nagyobb méretű testére, hogy elérd azt a védettséget amit a Pumánál...szerintem ez elég neccesen fér bele...
És akkor ott van az, amiről már szintén sokat beszéltünk...hogy a találati valószínűség a test magassága mentén egyáltalán nem egyenletes, hanem 1,5m felett sokkal nagyobb. vagyis hiába a Lynx teste csak 20-30 cm-el magasabb a Pumánál a hatásos célfelület valójában 50 cm vs 70-80 cm...ez óriási különbség...ráadásul a Puma testének felső kb. 50cem-es része döntött, ami növeli a ballisztikai védelmet...emiatt őszintén nem hiszek abban, hogy a Lynx akár a maximális 50 tonnára is felpimpelve tudná ugyanazt a védettséget nyújtani, mint a Puma
Itt szerintem megint nem ment át a probléma lényege...persze lehet keresgélni másik motort, de szerinted véletlen, hogy az RH ezzel ajánlja? egy harcjármű motort nem akasztasz le csak úgy a szögről...persze elvileg bele pakolhatod a Puma Ka-501 motor javított verzióját a Xa-501-et, csak akkor megint adódik a kérdés: ha a Pumánál használt motor javított verzióját, a Pumánál használt váltónál 1 nagyobb kategóriájú váltót, ha a Pumánál használt AMAP moduláris páncélzatot (de ugye a Lnyxre több kell) és a Pumánál/Boxernél használt érzékelőket használod, akkor mitől is lenne ez olcsóbb, mint a Puma?
Hogy az Abramsba milyen az Allison,azt tapasztalatbol nem tudom megitélni.Dehogy kamionban milyen,azt igen.Szar.Pont.Nekem pontosan két dolog nem tetszik ebben a gépben a Liebherr motor és a váltó! Zf váltóra azért ne vegyél mérget teher fronton.... ebben a szegmensben egyébként is nem normál száraz kuplungos megoldást használnak,hanem hidrodinamikus nyomatékváltót! Abban az Allison verhetetlen,olyan múlttal rendelkezik a II vh rengeteg US gépjárműbe ilyen váltók kerültek! Én beszélgettem az Ameriaiakkal azt,se tudják az Abramsen mi az a váltóhiba! Nem mellesleg Szentgotthárdon van Európa legnagyobb Allison gyára és tesztpályája! Szóval én egy MTU, Allison módosításnak örülnék!
Hi!Tisztelettel köszöntök minden tagot! Én új felhasználó vagyok nemrég regisztráltam! Többek közt mert érdekel a haditechnika és örömmel szemlélem az elmúlt évek hazai fejlődését...mindenkitől előzőleg elnézést kérnék, mivel szakértelmem nagyon csekély hozzátok képest, de sokat olvasgatok és tanulom a dolgokat, szóval ha marhaságot kérdeznék vagy állítanék azért előzőleg is elnézést!) Ezzel a tenderrel nekem egyetlen problémám van, hogy vettünk egy most még szinte csak papíron létező haditechnikai eszközt amivel konkrétan semmi tapasztalat sincsen! A neten fellelhető technikai információk is nagyon kevesek ( gondolok itt páncélzat ballisztikai besorolás, kezelőfelület). Ráadásul a neten ugyan azt a kb 10-20 db képet lehet találni, videó is a promo meg egy-kettő!
Hogy mennyi a konstrukció statikai korlátja,azt nem tudom.
Hi!
Én megértem mki aggodalmát, jogosak is, sok probléma lesz a Hiuzzal, DE az RM "tisztességtelen" ajánlatára, hogy idehozza a gyárat, ami exportra is gyárthat nem lehetett nemet mondani.
Azonkívül meg fel kell kötni a gatyát!!!
Leo 50tonnás hk-nak indult.55tonnás lett sorozatgyártásra-és szivták a fogukat,hogy elnehezül.Most meg már 70tonnás.És birja a konstrukció.szerinted ha azt írják, hogy "weighing up to 50 ton" akkor vajon mennyi lehet?
Most megmosolyogtattál! Szerintem engedd el,ezt a váltó témát!Belepakolhatsz oda Cummins,Caterpillar,DD,vagy MTU motort is-mert van rá hely.
Hogy mennyi a konstrukció statikai korlátja,azt nem tudom.
Hogy az Abramsba milyen az Allison,azt tapasztalatbol nem tudom megitélni.Dehogy kamionban milyen,azt igen.Szar.Pont.
Nem lessz puma sehol nemetorszagon kivul na ennyi... /nem veletlen./ ez van.1) az egyelőre igencsak homályos, hogy majd ez az új gyár pontosan milyen tevékenységet is fog végezni
2) a Puma-hoz tartozó gazdasági ellentételezési lehetőségekről van infód? Honnan tudod, hogy azzal együtt is nem hoztak volna komoly beruházást ide?
Természetesen egyikről sincs, ahogy magáról a vasról is csak spekulálgatunk. Mindenesetre a jogos aggodalmak mellett, szép remények is vannak. Mindennel együtt én ezt inkább egy nagy lehetőségnek tekintem!1) az egyelőre igencsak homályos, hogy majd ez az új gyár pontosan milyen tevékenységet is fog végezni
2) a Puma-hoz tartozó gazdasági ellentételezési lehetőségekről van infód? Honnan tudod, hogy azzal együtt is nem hoztak volna komoly beruházást ide?
A hazai fejlesztesu ifv nel mindenkepp elonybe van ha javitani kell valamit lehet minket is odaengednek tanulgatni...Természetesen egyikről sincs, ahogy magáról a vasról is csak spekulálgatunk. Mindenesetre a jogos aggodalmak mellett, szép remények is vannak. Mindennel együtt én ezt inkább egy nagy lehetőségnek tekintem!
Ha jobb lett volna a gazdasági ellentételezés akkor azt választjuk valószínüleg.1) az egyelőre igencsak homályos, hogy majd ez az új gyár pontosan milyen tevékenységet is fog végezni
2) a Puma-hoz tartozó gazdasági ellentételezési lehetőségekről van infód? Honnan tudod, hogy azzal együtt is nem hoztak volna komoly beruházást ide?
Nem lessz puma sehol nemetorszagon kivul na ennyi... /nem veletlen./ ez van.
Persze meg probalkoztak nallunk meg a kanadaiaknal... 10 ev alatt sok helyre elpasszolhattak am volna lass csodat a lynxnek 0 ev alatt mai allas szerint sikerult egy helyre bejutnia es tovabbi 3 ba igen eselyes /cseh india ausztralia./ de peruba is befuto lessz... Usaba szerintem nem fognak nemet vasat venni.A Puma 2 tenderen indult: USA, Csehország...mindkét tendert végül lefújták, mert maguk a kiíró országok sem tudják, hogy mit akartak...ez nem a Puma hibája
Viszont a GCV tender kapcsán a CBO kifejezetten a Puma-t ajánlotta rendszeresítésre az USA-ban, és a cseh tenderről kijövő infók alapján műszaki szempontból a Puma kiemelkedett a mezőnyből (amiben ugye ott volt a Kf31 is).
Nem is kétlem pozitív gazdaságélénkítő és munkahelyteremtő hatásait mert nyilván azok pozitívak! Szerintem néhány hónapon belül többet fogunk tudni! Néhány hete még találgatások voltak milyen típus mellett rakjuk le a voksot most meg tessék, derült égből......minden esetre jöhetnek oláh "testvéreink" vendégmunkásnak dolgozni a gyárbaHi!
Én megértem mki aggodalmát, jogosak is, sok probléma lesz a Hiuzzal, DE az RM "tisztességtelen" ajánlatára, hogy idehozza a gyárat, ami exportra is gyárthat nem lehetett nemet mondani.
Azonkívül meg fel kell kötni a gatyát!!!