Na úgy már rendben van, de 60db rakétát hogy teszel fel egy járműre, ha nem konténerben?
Különben ez a 20 lábas (vagy bármilyen logisztikában szabványos) konténeres megoldás alapvetően egy telitalálat. Iszonyú praktikus. Gyakorlatilag 2 fő személyzettel is hülyebiztosan üzemeltethető.
A függőleges indítás miatt 360 fokos lefedést ad. 3 Iron Dome-nyi mennyiséget szállíthatsz.
Ezen felül, ha már konténer, akkor érdemes lenne elgondolkodni ezen formátum még intenzívebb alkalmazásában.
Csak egy példa: Ugyebár a GLSDB eredeti tesztjeinél is kipróbáltak egy 20 lábas konténeres megoldást.
De mutatok mást:
Nem túl bonyolult a képhez hozzáképzelni egy olyan zárt konténert, aminek lenyitható az oldala.
A konténeres megoldás előnye, hogy tulajdonképpen nem kell gondoskodni az álcázásról.
Az országban több tízezer ilyen konténer áll, vagy futkos mindenfelé. Ráfestesz egy Hanjin, vagy Hapag-Lloyd feliratot, esetleg kínai írásjellel még azt is ráírhatod, hogy "Ide lőjetek", akkor sem fogják megtalálni a problémás szállítmányt. Egy-egy katonai lerakatot gyakorlatilag bármilyen telephelynek álcázhatsz, mert minimum településenként van vagy 4-5 olyan telephely, ahol egynél több konténer heverész.
Ráadásul egyszerűsödik a logisztika is, mert a civil kamionok is villámgyorsan felhasználhatóak. Ráadásul elég jól is állunk belőlük. A logisztikához szükséges soffőrök dolga is meg van oldva civil kamionosokkal. Ráadásul ezek a sofőrök nem csak évi 3-4 vezetési gyakorlaton vesznek részt, hanem folyamatosan mennek szerteszét Európa szerte.
Persze így olcsóbb a képességek kialakítása is. Kell venni pár konténerszállító katonai terepjárót is, de elsősorban csak arra, hogy a békeidei kiképzések intenzíven megtarthatók legyenek. Ténylegesen a fegyverkonténerekből meg annyit lehet venni (gyártani!!!), amennyi a pénzünkből kifér (M készletre). A hozzájuk tartozó személyzet mérete pedig töredéke egy hagyományos rakétás tüzér, vagy légvédelmi rakétás alakulatnak.
Ebben az esetben pedig egy konténert otthagyni - by
@Szittya - 0 rizikóval jár.
És akkor elkezd értelme lenni annak, hogy miért nem volt nekünk elegendő a C235/295 család, vagy a Spartan. Azokba nem fér be egy szabványos konténer!