[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Videóm nincs, de valahol olvastam, hogy az irányzó optikája 180 fokkal beforgatható és ilyenkor csak a hátlapja látszik. Ez tűnhet úgy hogy le van takarva vagy hogy csak egy üres/nem működő műszer van ott. Azt hittem erre gondol @beat ...
Nem, nem erről beszélünk. Hanem arról hogy a szenzor körül "a védő fémdoboz" hogyan nyílik-záródik.
és erre jön még a páncéllemez takarás, ha tényleg nagyon "forró" a helyzet.
Erről kellene egy videó, hogy más típusnál ez hogyan működik.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Aladeen
Eddig van kb. 3 aminél mindig látszik az optika és van kb. 7 aminél eddig még soha. Az utóbbiakról korábban mondtak olyat hogy azért lett lelemezelve, hogy a vezetési gyakorlatoknál nem menjen bele a por. Meg olyat is mondtak hogy félkész állapotban hozták el a gépeket a gyártótól, mert már 1 év csúszásban van a projekt és hogy legalább a vezetési gyakorlatok haladjanak és legalább az alváznál kijöjjenek a hibák, ahhoz nem kell még a működőképes torony. És hogy a tesztpéldányok később majd át lesznek építve és fel lesznek szerelve mindennel. De mindenki azt hisz, amit akar.
Én azt hiszem, hogy te fel tudod mindegyik rendszámát egyesével. Fejből!
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Videóm nincs, de valahol olvastam, hogy az irányzó optikája 180 fokkal beforgatható és ilyenkor csak a hátlapja látszik. Ez tűnhet úgy hogy le van takarva vagy hogy csak egy üres/nem működő műszer van ott. Azt hittem erre gondol @beat ...
Alábbi képen a "beforgatott optika" látható... Ez inkább a szennyeződéstől véd, és erre jön még a páncéllemez takarás, ha tényleg nagyon "forró" a helyzet.

Lynx-opt.jpg
Persze, ez világos, de elég látványos a különbség ha csak be van forgatva vagy le is van takarva.
Mellesleg akár egy belülről vezérelhető és leereszthető fémredőnyt is tervezhettek volna az optika elé, mert az sem lenne "űrtechnika".
Lehetne ehhez is elméletet gyártani. Például: a gép valahol várakozik terepen, de egész nap szakad az eső vagy a hó. Amikor szükség van rá csak felhúzzák a rolót egy gombnyomással és ott a száraz vagy hómentes, nem befagyott optika... Feltéve ha a redőny sem fagyott be. :D

Más: A fotó tökéletesen megmutatja nagyjából milyen színárnyalat lett volna jobb a sárga helyett: a gép orrán a zöld részt lefedő sár világosbarna (drapp) színe.
 
Persze, ez világos, de elég látványos a különbség ha csak be van forgatva vagy le is van takarva.
Mellesleg akár egy belülről vezérelhető és leereszthető fémredőnyt is tervezhettek volna az optika elé, mert az sem lenne "űrtechnika".
Minek, ha elég csak beforgatni? Kosz ellen ez is véd. Lövedékek ellen meg van a páncélozott lemez...
Lehetne ehhez is elméletet gyártani. Például: a gép valahol várakozik terepen, de egész nap szakad az eső vagy a hó. Amikor szükség van rá csak felhúzzák a rolót egy gombnyomással és ott a száraz vagy hómentes, nem befagyott optika... Feltéve ha a redőny sem fagyott be. :D
Volt egy ilyen páncélüveges koncepció - ezzel nem tudom mi lett...lehet hogy végső verzióra felkerül.

bsp-10291-jdw-15366.jpg


Más: A fotó tökéletesen megmutatja nagyjából milyen színárnyalat lett volna jobb a sárga helyett: a gép orrán a zöld részt lefedő sár világosbarna (drapp) színe.
Természet megoldotta - nem is kell ezzel tovább foglalkozni. Minden harcjármű felveszi a környezete színét pár nap után...
 
Persze, ez világos, de elég látványos a különbség ha csak be van forgatva vagy le is van takarva.
Mellesleg akár egy belülről vezérelhető és leereszthető fémredőnyt is tervezhettek volna az optika elé, mert az sem lenne "űrtechnika".
Lehetne ehhez is elméletet gyártani. Például: a gép valahol várakozik terepen, de egész nap szakad az eső vagy a hó. Amikor szükség van rá csak felhúzzák a rolót egy gombnyomással és ott a száraz vagy hómentes, nem befagyott optika... Feltéve ha a redőny sem fagyott be. :D

Más: A fotó tökéletesen megmutatja nagyjából milyen színárnyalat lett volna jobb a sárga helyett: a gép orrán a zöld részt lefedő sár világosbarna (drapp) színe.
Konkrétan belülről vezérelhető páncéllap zárja azt a fost.
Az optika befordítható és zárható a fedél. Többek közt ezért olyan dömper nagy az optikaház.
 
Ez az optika miért került át erre az oldalra?
Legalábbis az ausztrál teszteknél még az ágyú másik oldalán volt, és nem kellett emiatt ferdén tartani az ágyút nyitott vezető ajtónál.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Ez az optika miért került át erre az oldalra?
Legalábbis az ausztrál teszteknél még az ágyú másik oldalán volt, és nem kellett emiatt ferdén tartani az ágyút nyitott vezető ajtónál.
Innováció volt, ami magával vonja a vezető fedelének innoválását, ami a vezető periszkópjainak innovációjához vezet, hogy aztán mikor már azt sem tudják mit innováljanak még, akkor visszatükrözzék majd a tornyot és visszainnoválják az eredeti fedelet. :D
 
Innováció volt, ami magával vonja a vezető fedelének innoválását, ami a vezető periszkópjainak innovációjához vezet, hogy aztán mikor már azt sem tudják mit innováljanak még, akkor visszatükrözzék majd a tornyot és visszainnoválják az eredeti fedelet. :D
Figyelj a szóismétlésekre!
 
Innováció volt, ami magával vonja a vezető fedelének innoválását, ami a vezető periszkópjainak innovációjához vezet, hogy aztán mikor már azt sem tudják mit innováljanak még, akkor visszatükrözzék majd a tornyot és visszainnoválják az eredeti fedelet. :D
Vagy a vezetőt átinnoválhatnák jobb oldalra, akkor egységes lenne a többivel, és a fedél is jól nyílna.
 
Azt imádnák, mert a teljes alváz, motor, hajtáslánc évtizedes innovációját vonná maga után zsilliárdokért. :D
Amúgy jó a kérdés, eddig nincs rá ésszerű magyarázat miért volt rá szükség. A végeredmény elég ad hoc jellegű lett. Félig-meddig megtartották a funkciónélküli dizájner elemeket, tükröztek rajta egyet, és beletették az optikát egy hajdú mosógépbe.
 
Nemrég szóba került a -van-e optika minden beérkezett hiúzon, vagy sem- , hogy azért hízott meg ennyire az irányzó optikájának páncélzata, mert távirányítással be/le/felcsukható páncélzatot kapott.

A csatolt kép alapján kérdezem ez hogyan lehetséges? Hol fér el ekkora lemez? Melyik oldalon?
Én nem látok rajta középen illesztést, tehát nem két oldalra csukódik/nyílik, felfelé és lefelé is lehetetlen.

hwjNT77.png



Spike indítót eddig még miért nem mutatták meg?
 
Félreérthető voltam. Elsősorban az SEOSS-2S páncélzatára gondoltam. Az állítólag nyitható páncéllemezt néztem, hogy mégis hova tudna az visszahúzódni, kinyílni.
Ránézésre semelyik irányba sem fér el, és látszólag egy darabból áll.
Úgy tűnik csak oda van csavarozva, mint a Strikeshield-re és az LWS-re csavarozott takaró lemezek.

Ebből kifolyólag merült fel, hogy esetleg nincs bennük az optika=nem teljesértékű a torony.
És emiatt vetettem fel, hogy a spike indítót sem láthattuk soha, ezért esetleg az is hiányozhat még.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85
Nemrég szóba került a -van-e optika minden beérkezett hiúzon, vagy sem- , hogy azért hízott meg ennyire az irányzó optikájának páncélzata, mert távirányítással be/le/felcsukható páncélzatot kapott.

A csatolt kép alapján kérdezem ez hogyan lehetséges? Hol fér el ekkora lemez? Melyik oldalon?
Én nem látok rajta középen illesztést, tehát nem két oldalra csukódik/nyílik, felfelé és lefelé is lehetetlen.

hwjNT77.png



Spike indítót eddig még miért nem mutatták meg?
Hátra és egymás alá húzza be a lemezeket (3dbból àll a cucc)
És a doboztetejébe húzza be őket.