[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 396
19 799
113
De tökmindegy, hogy min rezonanciázik...a tag azt írta, hogy zúg mint az állat! Még, ha újságíró is ...annyira hülye azért nem lehet, csak zúgott, ha így megírta. Miért? Ok, hogy nem egy Lexus...de elviselhetetlennek azért nem kellene lennie.

Motorhang, ami bejut, lánc hangja, ahogy megy a terepen, a kettő együtt durva ám. A motor nem duruzsol, mint egy szgk motorja, mert a képességei is mások kicsit. A lánc zörömbölését meg az tudja, aki élőben átélte már a láncos gép működését. Még jó hogy nem lőttek a füle mellett, mert elfutott volna, ha még azt is hallania kell élőben.
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
245
868
93
De tökmindegy, hogy min rezonanciázik...a tag azt írta, hogy zúg mint az állat! Még, ha újságíró is ...annyira hülye azért nem lehet, csak zúgott, ha így megírta. Miért? Ok, hogy nem egy Lexus...de elviselhetetlennek azért nem kellene lennie.
Sztem kerdezzetek meg olyasvalakit aki ült is benne és van összehasonlítási alapja… (pl. Krisss, Dudi, stb.)
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 677
13 956
113
Rezonancia, vagy hang? Vagy a rezonancia keltette hang, vagy a hang keltette rezonancia, vagy egyéb. A btr sem egy Rolls Roys csendességű belülről, a pszh sem volt az emlékeim szerint. Pedig egyik sem lánctalpas.
A PSZH nem volt annyira hangos, legalábbis szerintem. Mondjuk én általában IFAztam, azon is elől, a sofőr mellett, szóval sok száz kmrről nem tudok nyilatkozni...

Ráadásul télen hideg nyáron meleg, és még tudok monadni pár dolgot amitől az élet császára autós ujságíró biztos kiakadna.
Ott van, hogy megy a légkondi benne.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 283
113
Nem erre hozta a pèldát Pogány.

A Zrínyi mèdia nem èri meg a bele ölt erőforrást.
Nem mert jót csinál de az nem jut el sok emberhez.
Hanem mert szart csinál.
Ezzel az erővel a "köz"médiát is már régóta be lehetne szántani, mert az objektivitást még hírből sem ismerik!
A sikerpropaganda mellet csak a Soros-migráns-Gyurcsány- Brüsszel.... szidás megy. És ezt naponta megismétli, az éppen Soros;) bemondó. Ezt simán leadhatnák felvételről ugyanúgy, mint a többi propit!
És ezek 100 milliárdokba kerülnek!
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 254
5 195
113
De tökmindegy, hogy min rezonanciázik...a tag azt írta, hogy zúg mint az állat! Még, ha újságíró is ...annyira hülye azért nem lehet, csak zúgott, ha így megírta. Miért? Ok, hogy nem egy Lexus...de elviselhetetlennek azért nem kellene lennie.
Életében gondolom nem ült 40tonnas acél hordóban, ahol a fém a fémmel hajt... nyilván b+ az acél viszi a hangot... ha eddig S Classe volt amit tesztelt akkor persze hogy hangos... hülyék ezek mint a ..szom csak a kattintás a lényeg meg hogy pörögjön a cikk..
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 431
113
Làncos gépben hallàsvèdelem nélkül egy bizonyos sebességnèl kurvàra tortúra utazni. Legyen szó 72-esről, bradreylőr, BMP-ről vagy leóról.
Tegyél fel markánsabb téli gumit a kocsidra,és kezd el próbálgatni.Találsz majd olyan sebességtartományt,hogy úgy zúg,mint a fene.Még polgári szgk-n is megvan ez a jelenség,csak azokat úgy tervezik,hogy átlagos használatban ne jöjjön elő.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Tegyél fel markánsabb téli gumit a kocsidra,és kezd el próbálgatni.Találsz majd olyan sebességtartományt,hogy úgy zúg,mint a fene.Még polgári szgk-n is megvan ez a jelenség,csak azokat úgy tervezik,hogy átlagos használatban ne jöjjön elő.
Sajátkörfrekvenciája minden gépnek van. Ahogy írod ezeket úgy tervezik, hogy ne az üzemi fordulatszám közelébe essen. Vagy gyorsan át kell pörgetni rajta a motort vagy olyan magas fordulatszám közelébe legyen melyet üzem közben nem érsz el, ez az alapelv. Persze csak ha nem akarod, hogy darabjaira essen a verda.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 431
113
Sajátkörfrekvenciája minden gépnek van. Ahogy írod ezeket úgy tervezik, hogy ne az üzemi fordulatszám közelébe essen. Vagy gyorsan át kell pörgetni rajta a motort vagy olyan magas fordulatszám közelébe legyen melyet üzem közben nem érsz el, ez az alapelv. Persze csak ha nem akarod, hogy darabjaira essen a verda.
Nekem egy Kalosom van,annál 170-180nál jelendkezik egy olyan vibráció,hogy le akar repülni az útról.Szerintem a Kalos tulajdonosok 99,99%-ka soha nem megy vele ennyire.Guminak olyankor olyan dübörgő hangja van,hogy a fejed belefájdul.És persze ez gumitol is függ.
Láncos meg eleve hangos.Km-ekről hallatszik,normál menetben is.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
GMG-nek van illetve lehet realítása Lynxen vagy más harcjárműveken, 60mm-es aknavetőnek meg kb. zéró esélyét látom. Legfeljebb a deszant visz magával egy "Kommandós 60-ast"...

m6c.jpg
Ilyen kommandós 60-as aknavetőt gyárt a Hirtenberger.
Szolnokiaknak, felderítőknek jól jönne….
 

Vipera kapitány

Well-Known Member
2021. május 11.
950
8 250
93
A lynxről egyetlen olyan dolog volt (amit amúgy tényleg lehetett látni az egyik első "ősrégi" RM videóban róla), hogy úgy vereti hátul a port mint az atom, mivel a pumával ellentétben (ahol kétoldalt kifelé van a kivezetés) itt hátul a két lánchajtás végén/mögött van a kivezetés. Youtubeon meg mindenhol kurvanagy viták voltak róla (azt nem tudom hogy itt is volt-e) valaki mindig akadt minden online felületen aki beírta: "...Porol!" vagy "Nagyon porul!"...na és akkor BUMM! Lett ám kanyázás! :D Mentek az érvek es ellenérvek, hogy a poros talaj meg a homok miatt, és nézzük meg a sivatagi vihart ott is poroltak stb. Én ezt leszartam (egy magas beosztású jóbarátom mondta: "Na és?? Hadd poroljon...Sőt! Poroljon is!! ...Lássák is csak a románok már messziről, hogy JÖVÜNK!!:hadonaszos::hadonaszos:Fossák is csak össze magukat! Ez az igazi pszichológiai hadviselés!")
Az RM videón meg az látszik 2:37-től, hogy megy egy földúton a lynx mögötte meg egy MAN de már "drámaian" lemaradva, majd egyszerűen lefordul egy párhuzamos földútra. Ott, a MAN sofőrje, szerintem konkrétan szart se látott:

 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 350
113
A lynxről egyetlen olyan dolog volt (amit amúgy tényleg lehetett látni az egyik első "ősrégi" RM videóban róla), hogy úgy vereti hátul a port mint az atom, mivel a pumával ellentétben (ahol kétoldalt kifelé van a kivezetés) itt hátul a két lánchajtás végén/mögött van a kivezetés. Youtubeon meg mindenhol kurvanagy viták voltak róla (azt nem tudom hogy itt is volt-e) valaki mindig akadt minden online felületen aki beírta: "...Porol!" vagy "Nagyon porul!"...na és akkor BUMM! Lett ám kanyázás! :D Mentek az érvek es ellenérvek, hogy a poros talaj meg a homok miatt, és nézzük meg a sivatagi vihart ott is poroltak stb. Én ezt leszartam (egy magas beosztású jóbarátom mondta: "Na és?? Hadd poroljon...Sőt! Poroljon is!! ...Lássák is csak a románok már messziről, hogy JÖVÜNK!!:hadonaszos::hadonaszos:Fossák is csak össze magukat! Ez az igazi pszichológiai hadviselés!")
Az RM videón meg az látszik 2:37-től, hogy megy egy földúton a lynx mögötte meg egy MAN de már "drámaian" lemaradva, majd egyszerűen lefordul egy párhuzamos földútra. Ott, a MAN sofőrje, szerintem konkrétan szart se látott:

Mit vezet oldalra a PUMA amit a Lynx nem?
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Nekem egy Kalosom van,annál 170-180nál jelendkezik egy olyan vibráció,hogy le akar repülni az útról.Szerintem a Kalos tulajdonosok 99,99%-ka soha nem megy vele ennyire.Guminak olyankor olyan dübörgő hangja van,hogy a fejed belefájdul.És persze ez gumitol is függ.
Láncos meg eleve hangos.Km-ekről hallatszik,normál menetben is.
Igen ez az a jelenség amiről beszélek. Annyit tudsz tenni hogy nem mész vele 170-180-al mert nem igazán tesz neki jót. Nem bírják a gépek sokáig a sajátfrekvenciákon a nyúzást. Szal vagy megállsz 160-nál vagy gyorsan pörgeted tovább 200-ig :)
 

Vipera kapitány

Well-Known Member
2021. május 11.
950
8 250
93
Mit vezet oldalra a PUMA amit a Lynx nem?
Hát a kipufogót, de ami még fontos hogy ezzel együtt a hajtás által felvert port is alacsonyan szétteríti a két oldalán ...a lynxen viszont a hajtás végén a rámpa két oldalán és a forró levegő a porral száll mint az állat szinte "kondenzt" húznak maguk után.