[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

akkor már kezdheted is toborozni az ukránul beszélő műszakvezetőket :D
...mert oda csak a ők mennek melózni, azt meg nem gondolom hogy potenciális szabotőrökkel és kémekkel kéne gyártanunk haditechnikát
Nem is Magyarország lenne, ha tudnánk örülni valami pozitívnak. Egyeseknek nem az a lényeg, hogy a roncs BTR-eket végre leváltjuk a világ egyik legjobb (szerintem legjobb) IFV-jével amivel hazánk hadereje messze ki fog emelkedni az összes környező ország közül hanem a Rába munkaerőproblémái. Kedves Galthan a Rába vagy bármely más gyár, aki majd gyártja a Lynx-et majd megoldja a munkaerőgondjait. Nem neked kell megoldani. Ez szimplán pénzkérdés: ha nincs helyben munkaerő majd toborozni kell Borsodban, Szabolcsban és emelni kell a béreket. Ez csak egy HR feladat. Nem bonyolult.
 
Amugy ha már a méreteknél tartunk,akkor aki szerint egy csárda a Lynx az megnézte,hogy mennyivel hosszabb mint a Puma?Segítek 13 centiméterrel...Magasabbnak magasabb ez kétségtelen így köbmeterre jóval nagyobb a beltere, de kizártnak tartom,hogy a deszanttere sokkal hosszabb legyen ami alapból befolyasolja a benne elhelyezhető emberek számát.
 
Nem is Magyarország lenne, ha tudnánk örülni valami pozitívnak. Egyeseknek nem az a lényeg, hogy a roncs BTR-eket végre leváltjuk a világ egyik legjobb (szerintem legjobb) IFV-jével amivel hazánk hadereje messze ki fog emelkedni az összes környező ország közül hanem a Rába munkaerőproblémái. Kedves Galthan a Rába vagy bármely más gyár, aki majd gyártja a Lynx-et majd megoldja a munkaerőgondjait. Nem neked kell megoldani. Ez szimplán pénzkérdés: ha nincs helyben munkaerő majd toborozni kell Borsodban, Szabolcsban és emelni kell a béreket. Ez csak egy HR feladat. Nem bonyolult.
Nem mindegy, mert a gyártást eléggé befolyásolja, a kézifegyver gyár is elég messze van a full kapacitástól pedig már megy egy ideje, mivel nem találnak munkást.
 
Nem is Magyarország lenne, ha tudnánk örülni valami pozitívnak.
egy szóval nem mondtam hogy rossz a beszerzés
Ez szimplán pénzkérdés: ha nincs helyben munkaerő majd toborozni kell Borsodban, Szabolcsban és emelni kell a béreket. Ez csak egy HR feladat. Nem bonyolult.
emiatt haldoklik kelet.-magyarország... miért lenne oylan hatalmas dolog ott is fejleszteni az infrastruktúrát vagy munkahelyeket csinálni?

egyébként nemtudom hogy mit dolgozol(gyanítom nem soron vagy gép mellett ácsorogsz) de a gyakorlati tapasztalat az hogy igenis de, nehéz feladat.
 
egy szóval nem mondtam hogy rossz a beszerzés

emiatt haldoklik kelet.-magyarország... miért lenne oylan hatalmas dolog ott is fejleszteni az infrastruktúrát vagy munkahelyeket csinálni?

egyébként nemtudom hogy mit dolgozol(gyanítom nem soron vagy gép mellett ácsorogsz) de a gyakorlati tapasztalat az hogy igenis de, nehéz feladat.
Miskolc,Diósgyőr?Anno volt ott nehézipar,de régen.20éve nem jártam arra,nem tudom most milyen a helyzet.
 
Nem is Magyarország lenne, ha tudnánk örülni valami pozitívnak. Egyeseknek nem az a lényeg, hogy a roncs BTR-eket végre leváltjuk a világ egyik legjobb (szerintem legjobb) IFV-jével amivel hazánk hadereje messze ki fog emelkedni az összes környező ország közül hanem a Rába munkaerőproblémái. Kedves Galthan a Rába vagy bármely más gyár, aki majd gyártja a Lynx-et majd megoldja a munkaerőgondjait. Nem neked kell megoldani. Ez szimplán pénzkérdés: ha nincs helyben munkaerő majd toborozni kell Borsodban, Szabolcsban és emelni kell a béreket. Ez csak egy HR feladat. Nem bonyolult.
Oszt szabolcsbol borsodbol kit? Már itt is alig van épkézláb ember. Hozzánk is kellene ember de függetlenül a covidtol. 6 emberből eljőtt 2. Abból talán egy vállalta a munkát. Peddig a fizú szabolcsi viszonylatban egyáltalán nem szar. Netto 200-220 körül.
A gyárrat nem politikai szempontbol kénne telepíteni. Baranyába, Zalába is simmán mehetne. Több hely is akadna az országban ahová lehetne telepíteni. Nem mindig az "elit" városokba kénne pakolni mindent.
Egy gyártelepítésnél fontos szempont a kapun kívűli szociális és infrastuktuális ellátás is. Pl van normális élhető munkás szállás vagy méregdrága albérlet. Mert hiábba jó a fizú ha elmegy a fele, 3/4 lakhatásra stb....... debrecen is ezzel fogja megszívni a bmw gyárrat.
 
egy szóval nem mondtam hogy rossz a beszerzés

emiatt haldoklik kelet.-magyarország... miért lenne oylan hatalmas dolog ott is fejleszteni az infrastruktúrát vagy munkahelyeket csinálni?

egyébként nemtudom hogy mit dolgozol(gyanítom nem soron vagy gép mellett ácsorogsz) de a gyakorlati tapasztalat az hogy igenis de, nehéz feladat.

Ez amugy jogos es egyet is ertek vele, csak pont egy ilyen kritikus uzemet a keleti hataroktol legalabb 300 km tennek..;)

Viszont peldaul beszallitot, egy loszergyarat stb siman lehetne arrafele is tenni.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Ez amugy jogos es egyet is ertek vele, csak pont egy ilyen kritikus uzemet a keleti hataroktol legalabb 300 km tennek..;)

Viszont peldaul beszallitot, egy loszergyarat stb siman lehetne arrafele is tenni.
Igen. Teljesen más rizikó, Ausztria-Szlovakia, mint Ukrajna-Románia.
Itt muszáj biztonságpolitikai szempontokat is figyelembe venni.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Miskolc,Diósgyőr?Anno volt ott nehézipar,de régen.20éve nem jártam arra,nem tudom most milyen a helyzet.
Tavaly voltam kicsit koborolni ott. Le van pukanva szemmel láthatóan szinte minden. Egyedül még barcika néz ki úgy ahogy. Meg Miskolc belvárossa. Diosgyőrnél a vár környéke.
 
Abba
Az az "angol nyelvu cseh cikk" val;ojaban egyetlen blogbejegyzesen alapult, amelyik pedig nyiltan egy nemet iparagi hirlevelben megjlent KMW-s marketingessel keszult interjun alapult - azaz az osszes ilyen 'a Puma messze legyozott mindenkit' meg 'bucira verte a mezonyt' es hasonlo zoldsegek valojaban egyetlen PSM marketinges allitasan alapulnak, semmi mason.

Nem ketlem, hogy ott es akkor jobb volt, ne ertsd felre, de ez azert messze van egy meggyozo tesztelestol, lassuk be.
A cseh teszt eredményeit - és ezzel a Puma ottani sikerét - nem kellene blamálni. Akkor és ott terepen hozta a top formát. Ezerszer megbeszéltük, hogy azután mi miért történt ahogy történt.
Örüljünk a Lynx-nek és merjünk továbbra is nagyokat álmodni, de ne írjunk már f.sságokat. Tudjuk mi volt technikailag a Puma hibája az árán kívül, de az biztos, hogy korunk egyik legjobb láncos IFV-je.
Kiváncsian várom, hogy a magyar Hiúz végül milyen felszereltséggel lesz rendszeresítve...hidd el, büszke leszek rá ;)
 
egy szóval nem mondtam hogy rossz a beszerzés

emiatt haldoklik kelet.-magyarország... miért lenne oylan hatalmas dolog ott is fejleszteni az infrastruktúrát vagy munkahelyeket csinálni?

egyébként nemtudom hogy mit dolgozol(gyanítom nem soron vagy gép mellett ácsorogsz) de a gyakorlati tapasztalat az hogy igenis de, nehéz feladat.
Azért lenne bonyolult és drága ott fejleszteni mert ott a nulláról kellene felépíteni a gyárat (lásd gyulai Airbus üzem) ahol sem infrastuktúra sem ipari kultúra, sem szakképzés nincsen. A Rábánál minden adott: adott az összeszerelő üzem, nem kell évekig felépíteni, a gyártási tapasztalat, szakképzés, sőt még munkaerő is, mert belső átcsoportosítás is lehetséges: nem többezer emberre lesz szükség a gyártáshoz hanem 2-300-ra (nyilván 1 gyártósor lesz, ahol évente 50-60 darabot fognak gyártani, ez hasonló mint a szolnoki IC+ gyártás). Valószínű, hogy pont azért lett leállítva a tgk gyártás, hogy az így felszabaduló üzem és munkaerő végezhetné a Lynx gyártást. A minőséggel szerintem nem lesz gond, mert ez RM gyártás lesz.
 
Azért lenne bonyolult és drága ott fejleszteni mert ott a nulláról kellene felépíteni a gyárat (lásd gyulai Airbus üzem) ahol sem infrastuktúra sem ipari kultúra, sem szakképzés nincsen. A Rábánál minden adott: adott az összeszerelő üzem, nem kell évekig felépíteni, a gyártási tapasztalat, szakképzés, sőt még munkaerő is, mert belső átcsoportosítás is lehetséges: nem többezer emberre lesz szükség a gyártáshoz hanem 2-300-ra (nyilván 1 gyártósor lesz, ahol évente 50-60 darabot fognak gyártani, ez hasonló mint a szolnoki IC+ gyártás). Valószínű, hogy pont azért lett leállítva a tgk gyártás, hogy az így felszabaduló üzem és munkaerő végezhetné a Lynx gyártást. A minőséggel szerintem nem lesz gond, mert ez RM gyártás lesz.
200-300 emberből legalább 120-180 tapasztalt szakira. Akiknek egy részének van tudása és tapasztalata ctnc kezelésben, páncél lemez hegesztésében és így tovább...... Plusz ha megkapd őket itthon akkor legalább neto 450-550 ezer ft plusz havi 50-75 ezer ft os cafatéria.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
200-300 emberből legalább 120-180 tapasztalt szakira. Akiknek egy részének van tudása és tapasztalata ctnc kezelésben, páncél lemez hegesztésében és így tovább...... Plusz ha megkapd őket itthon akkor legalább neto 450-550 ezer ft plusz havi 50-75 ezer ft os cafatéria.
Pontosan ezért írtam, hogy a Rába a jó választás (ahol megvan a szaktudás) és nem Ózd. A gyártó RM szemszögéből nézve a 450-550 ezer Ft/hó az nagyon barátságos. Otthon legalább a dupláját fizetik a saját dolgozóiknak úgyhogy ebből a szempontból is jó döntés a magyarországi gyártás.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Pontosan ezért írtam, hogy a Rába a jó választás (ahol megvan a szaktudás) és nem Ózd. A gyártó RM szemszögéből nézve a 450-550 ezer Ft/hó az nagyon barátságos. Otthon legalább a dupláját fizetik a saját dolgozóiknak úgyhogy ebből a szempontból is jó döntés a magyarországi gyártás.

már nem azért de itt nem sima mezei acéllemezeket kell hegesztgetni...aligha hiszem, hogy itt Magyarországon bárkinek is lenne megfelelő szaktudása ilyen gyártástechonlógiához

Az ausztrál tendernél volt infó, hogy az RH technológia transzfer keretében adja át a bisalloy-nak a Lynxhez és boxerhez szükséges acél gyártástechnológiáját...pedig azért az ausztráloknál "kicsit" komolyabb bányászati/kohászati ipar van mint nálunk

szerintem mi akkor járunk a legjobban, ha az az acélteknő készen érkezik ide...
 
már nem azért de itt nem sima mezei acéllemezeket kell hegesztgetni...aligha hiszem, hogy itt Magyarországon bárkinek is lenne megfelelő szaktudása ilyen gyártástechonlógiához

Az ausztrál tendernél volt infó, hogy az RH technológia transzfer keretében adja át a bisalloy-nak a Lynxhez és boxerhez szükséges acél gyártástechnológiáját...pedig azért az ausztráloknál "kicsit" komolyabb bányászati/kohászati ipar van mint nálunk

szerintem mi akkor járunk a legjobban, ha az az acélteknő készen érkezik ide...
Nincs semmiféle üzemünk,azélművünk,ami erre képes lenne.Gyakorlatilag kábelkötegen és tükrön kivűl semmit nem tudunk jelenleg gyártani hozzá.Ez a gyártás összeszerelést fog jelenteni.
 
.
Nincs semmiféle üzemünk,azélművünk,ami erre képes lenne.Gyakorlatilag kábelkötegen és tükrön kivűl semmit nem tudunk jelenleg gyártani hozzá.Ez a gyártás összeszerelést fog jelenteni.
Igen valoszinuleg azert mert jelenleg semmit nem nagyon tudunk hozza gyartani kell a kozos gyar :D amugy csak ki lett vona adva x-y gyarnak.