[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

A Demokrata ha forrásaira hivatkozik, akkor azért olyas valaki hivatkozik, akinek komoly kormányzati kötödései vannak.
De most nem önzésböl mondom, legyen igazam. :rolleyes:
Nem mondtam hogy bajom lenne vele de 1.)logisztikailag döcögősebb 2.) nem tud hivatkozni mert nem jött ki még hivatalos se a toronyról se a darabszámról
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó
Üdv mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és mindemellett laikus, ha butaságokat írnék én lennék a leghálásabb, ha kijavítanának.

A posztot végigolvasva a telephely kapcsán az lenne az észrevételem, hogy két helyszín lehet az asztalon. Az egyik Győr, amiről sok szó esett, a másik Csepel.
Linkelték az előzményekben Horváth József Kossuth rádiós szereplését, amiben arról értekezett, hogy "100 éve" félbeszakadt hagyományokat akarnak újraéleszteni (Weiss Manfréd művek).
Továbbá a magyar légvédelem, ha jól tudom, a jövőben is Győr és Budapest köré fog csoportosulni, ahogy napjainkban.

A másik dolog, hogy az "50 tonnás" Hiúz gondolata, a hírtv-ben is elhangzott, viszont amellett, hogy ez már akkor inkább "hk" (ezt a rövidítést már itt tanultam: ), nehezebb, mint a t-72, akkor ott a jelenleg látható lánctalpak nem lesznek túl keskenyek? Főleg ingoványos talajon, azzal az 50 tonnával, lényegében a sárban fognak elakadni... Ha pedig szélesítik a lánctalpakat, akkor csak tovább fokozzák a "súly problémát"; a gumilánctalpak, pedig bármilyen gyorsan is fejlődnek, ha a 40 tonna is álom most, akkor az 50 mikorra teljesülhetne?
Csepelen melóztam majd 9 évet. Szét van lopva az egész. Pár kicsi cég meg van 2 nagyobb acélszerkezetes cég. Abból az egyik a volt munkahelyem - tuti, hogy nem fognak ebbe az irányba menni, mert az új piac nekik nem kell (anno leraktam az asztalra, hogyan lehetne vegyipari berendezéseket gyártani és hogyan lehetne 5 év alatt ASME Nuclear pecsétet kapni, de ment a kukába). A másik meg politikai hátszeles cég, nulla tapasztalattal komolyabb acélokkal. Szóval Csepel felejtős. Győrben meg adott a kérdés, honnan lesz melós?
 
Csepelen melóztam majd 9 évet. Szét van lopva az egész. Pár kicsi cég meg van 2 nagyobb acélszerkezetes cég. Abból az egyik a volt munkahelyem - tuti, hogy nem fognak ebbe az irányba menni, mert az új piac nekik nem kell (anno leraktam az asztalra, hogyan lehetne vegyipari berendezéseket gyártani és hogyan lehetne 5 év alatt ASME Nuclear pecsétet kapni, de ment a kukába). A másik meg politikai hátszeles cég, nulla tapasztalattal komolyabb acélokkal. Szóval Csepel felejtős. Győrben meg adott a kérdés, honnan lesz melós?
Az Audiból. Elektromos motorhoz harmadannyi ember kell, mint a Diesel szereléshez, sajnos. :(
 
Csepelen melóztam majd 9 évet. Szét van lopva az egész. Pár kicsi cég meg van 2 nagyobb acélszerkezetes cég. Abból az egyik a volt munkahelyem - tuti, hogy nem fognak ebbe az irányba menni, mert az új piac nekik nem kell (anno leraktam az asztalra, hogyan lehetne vegyipari berendezéseket gyártani és hogyan lehetne 5 év alatt ASME Nuclear pecsétet kapni, de ment a kukába). A másik meg politikai hátszeles cég, nulla tapasztalattal komolyabb acélokkal. Szóval Csepel felejtős. Győrben meg adott a kérdés, honnan lesz melós?

Ha a hazai gyártás csupán csak azt fogja jelenteni,hogy csak összelegózzuk a magyar Lynx-t akkor gyakorlatilag bárhova rakhatják az országban a "gyárat",ha "komolyabb" projektben gondolkodnak akkor már más a helyzet.
 
Cseh oldalakon azt írják, a torony náluk készülhet, Usti nad Labem városban.
Hát ezt már átbaszásnak érezném, mert akkor megint nem gyártunk valódi fegyvert, és megint függőségben lennének.. Illetve olvasom, hogy Indiában is épül Hiúz gyár, na akkor a "mi leszünk az egyetlen" teória is beállt a földbe.... ha az Us / Au rendszeresíti is akkor ott is tuti lesz gyár... mind a lehetséges exportpiac rovására mennek....
 
Hát ezt már átbaszásnak érezném, mert akkor megint nem gyártunk valódi fegyvert, és megint függőségben lennének.. Illetve olvasom, hogy Indiában is épül Hiúz gyár, na akkor a "mi leszünk az egyetlen" teória is beállt a földbe.... ha az Us / Au rendszeresíti is akkor ott is tuti lesz gyár... mind a lehetséges exportpiac rovására mennek....
Innen max Európát latjuk el.
Leo 2-nrk is Görögországban készül a szerkezete
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Hát ezt már átbaszásnak érezném, mert akkor megint nem gyártunk valódi fegyvert, és megint függőségben lennének.. Illetve olvasom, hogy Indiában is épül Hiúz gyár, na akkor a "mi leszünk az egyetlen" teória is beállt a földbe.... ha az Us / Au rendszeresíti is akkor ott is tuti lesz gyár... mind a lehetséges exportpiac rovására mennek....
Addig örülj, hogy nem mi vagyunk az egyetlenek mert megoszlanak a fejlesztési költségek. Ha mi leszünk az egyetlenek akkor valami kurva nagy baj van a termékkel és azt jelenti, hogy rosszul döntöttünk.
 
Hát ezt már átbaszásnak érezném, mert akkor megint nem gyártunk valódi fegyvert, és megint függőségben lennének.. Illetve olvasom, hogy Indiában is épül Hiúz gyár, na akkor a "mi leszünk az egyetlen" teória is beállt a földbe.... ha az Us / Au rendszeresíti is akkor ott is tuti lesz gyár... mind a lehetséges exportpiac rovására mennek....
Én ezt pont fordítva, jónak látom. Egyrészt a fejlesztési költségek, amit irtak, másrészt akkor megvan 200 Hiúz exportja. Mert a csehek ennyit szeretnének. Az meg már a kasszában csenget!!!

A komplett gyártás elsőre nagy falat lenne nekünk. Erre a verzióra kicsit meg is nyugodtam. Ha az alaplatformot mi rakjuk össze, meg a végső összeszerelés a toronnyal is itt történik, minimum a HU verzióknál, az már sztem több, mint amiről álmodhattunk.


Off
Anything is possible, but not. o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Anti and Pogány
Hát ezt már átbaszásnak érezném, mert akkor megint nem gyártunk valódi fegyvert, és megint függőségben lennének.. Illetve olvasom, hogy Indiában is épül Hiúz gyár, na akkor a "mi leszünk az egyetlen" teória is beállt a földbe.... ha az Us / Au rendszeresíti is akkor ott is tuti lesz gyár... mind a lehetséges exportpiac rovására mennek....

Mondjuk egy hete ilyenkor mikor meg senki sem tudott semmi biztosat a nagy tobbseg szerintem nagyon orult volna egy korrekt 200-as darabszamnak meg egy kiepitett szervizhalozatnak is, most meg mar az a baj hogy nem fog tudni a gyar eleg profitot termelni :D

Orulj neki hogy
  • nemet lesz
  • lesz normalis mennyiseg
  • lesz szervizhalozat
  • profit generalast hagyd a befektetokre meg bankarokra, nem ebbol fogunk meggazdagodni, nem is ez a lenyeg egyaltalan.
 
Vagy akkor ez úgy lesz mint a Patriánál? Mindenki összeszerelheti magának, ha akarja?
 
Vagy akkor ez úgy lesz mint a Patriánál? Mindenki összeszerelheti magának, ha akarja?
Pali szerint a cseh tenderen ez kitétel.
De ezt elég rugalmasan lehet kezelni.
Egyrészt ki is lehet huzni, ha megkapják a Lance toronyrendszert, másrészt mit is jelent a végső összeszerelés?
De mondjuk más vevőknél ez nem biztos, hogy szempont.

Most az a jó hogy nem tudunk szinte semmit, tehát minden játszik.:)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A cseh toronyuzemet a Rheinmetall erolteti, mint gyarra peldat - a cseheket beeloztuk a gyarral, tul sokaig benaztak meg tokoltek, igy most mar max a torony maradt nekik, masik gyarat max sajat zsebbol epithetnek, de ertelmetlen lenne, ha parszaz kilometerre van egy es egyszerubb azokkal megosztva a munkat elrisztelni a ktgeket.
 
40% os sajat hozzaadottat akarnak.
Kerdes hogy a tprpny hamy % ot jelent.
A hiradokeszulek hany % ot
Es a fentmarado reszekbol ossze e lehet rakni a hianyzo % okat... Ez vegulis eleg rugalmas...
 
A cseh toronyuzemet a Rheinmetall erolteti, mint gyarra peldat - a cseheket beeloztuk a gyarral, tul sokaig benaztak meg tokoltek, igy most mar max a torony maradt nekik, masik gyarat max sajat zsebbol epithetnek, de ertelmetlen lenne, ha parszaz kilometerre van egy es egyszerubb azokkal megosztva a munkat elrisztelni a ktgeket.

En meg mindig nem vagyok biztos ebben a cseh sikerben. Ha az eszukre hallgatnak akkor Lynx ha a szivukre akkor a brit megnyeri. Jovore valasztas, ez a lenyeg, minden mas masodrendu. Nem tudom valasztas elott esszeru-e 50 milliardokat elkolteni valamire amirol a tobbseg azt fogja gondolni hogy penzkidobas -az idei hiany ha minden jol megy a tender tizszerese lesz, ha osszel is lesz valami gond akkor lehet ez meg a huszszorosa is.
 
En meg mindig nem vagyok biztos ebben a cseh sikerben. Ha az eszukre hallgatnak akkor Lynx ha a szivukre akkor a brit megnyeri. Jovore valasztas, ez a lenyeg, minden mas masodrendu. Nem tudom valasztas elott esszeru-e 50 milliardokat elkolteni valamire amirol a tobbseg azt fogja gondolni hogy penzkidobas -az idei hiany ha minden jol megy a tender tizszerese lesz, ha osszel is lesz valami gond akkor lehet ez meg a huszszorosa is.
Milyen brit mar tobbedszerre olvasom. Ascod? Az nem brit.
 
  • Tetszik
Reactions: Crusader
En meg mindig nem vagyok biztos ebben a cseh sikerben. Ha az eszukre hallgatnak akkor Lynx ha a szivukre akkor a brit megnyeri. Jovore valasztas, ez a lenyeg, minden mas masodrendu. Nem tudom valasztas elott esszeru-e 50 milliardokat elkolteni valamire amirol a tobbseg azt fogja gondolni hogy penzkidobas -az idei hiany ha minden jol megy a tender tizszerese lesz, ha osszel is lesz valami gond akkor lehet ez meg a huszszorosa is.

Persze, hogy semmi nem biztos. Ugyanakkor a tender részeként a 40% feletti rész oda van ígérve Nekik az RM által. Ez leginkább csak alkatrész lesz az oldalukról már. Így egyébként olcsóbb is lenne valószínűleg, mintha németből jönne. Mi meg jelenleg amúgy sem tudnánk. Így német-cseh-magyar oldalról nézve egészen pontosan ez a szituáció lenne: win-win-win. Amennyiben a csehek Lynx -et választanak, akkor nekünk "dupla-win" .

Amennyiben meg mást választanak, akkor meg könnyen lehet, hogy előbb-utóbb ki is lennének golyózva az RM által. Vagy menne németbe a toronygyártás, vagy egy másik "reményteljes vevőjelöltnek" vagy, ha időközben mi is meg tudnánk birkózni a feladattal és esetleg olcsóbban, akkor akár nekünk ...

Nálam ez így áll össze logikailag. Úgyhogy egyelőre drukkoljunk a cseheknek. Szerintem ez a felállás Nekik sem lenne rossz. Van már egy CZ Bren gyár nálunk, van egy Aero Vodochody Náluk - szerintem megbirkóznának a tudattal, hogy a Lynx összeszerelés meg nálunk, ha több, mint 40% rész alkatrészt meg Ők szállítanának be ...
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma and SilvioD