[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 313
55 666
113
És még egy dolog miatt nagyon fontos, hogy a kipufogó felől ne kerüljön be víz a motorba:
Ha lefullad a víz alatt, nyilván sebességben marad. Amikor vontatják ki a fenékről, illetve úszó járműveknél a partot fogást követően a parton, akkor is visszahajt az erőátvitelen keresztül, így forog a motor. Ha víz van a hengerben akkor vontatáskor teszik tönkre.

Egyébként szerintem, ha víz van a hengerben, akkor nagy ostobaság forgatni, mert sűrítéskor lenyomja a hengerfejet. Ez a vízütés.



Nem okoskodni ,vagy vitatkozni akarok,de szerintem megvan a protokoll arra,ha lefullad a víz alatt,és nem sikerült újraindítani.
nyilván megvan a protokoll,hogy milyen sorrendben kell elhagyja a gépet a személyzet,és mit,hová kapcsoljon a vezető ilyen esetekben.
Kavicsbányában tanultam ki a szakmát,láttam pár vízbe borult kotrót,beszakadt kanalat,vízütést kapott dízelmotort.
Szóval a beborult kotrókhoz hívtunk búvárokat,megmutattuk egy másik szekéren hová kösse a kötelet,és jól kicibáltuk pár dózerral.
Fogadnék rá,hogy egy,a gyakorlaton bent ragadt 30x kotró árú szekérhez is hívnak búvárt,jó,eséllyel megmutatják neki egy másik szekéren hogyan tegye üresbe,vagy oldja ki a kéziféket.
Itt megjegyezném,hogy szerintem aki utolsónak hagyja el a tankot,üresbe teszi,és berántja a kéziféket,esetleg az újabb szekereken automatikusan aktiválódik a rögzítőfék,ahogy leáll a motor,az elgurulást megelőzendő.
A nem szovjet tankoknál meg nem száraz,tárcsás tengelykapcsoló van,hanem hidrodinamikus,az meg nem hajt vissza,ill sanszosan az is P állásba kapcsolandó egy ilyen bent ragadáskor.
De nem vagyok harckocsizó,így tévedhetek is.
A szovjet kotró nyélgázon vízbe pottyanva sosem bántotta a hengerfelyet,még a túrós sem,csak a hajtókar görbült meg,úgyhogy széthúztuk,buksi le,új hajtókar aplikál,minden össze,start,2 gyors olajcsere,és már építhette is tovább a szocializmust.
Írtam,hogy kézzel,racsnival,vagy lassan,légkulccsal érdemes átforgatni,ha a kipu oldalról van befolyás,mert akkor ki tudja nyomi lassan a vizet,ill a civil motorokon volt dekompresszor,úgy lehetett indítózni,nem tudom a 72-es motorján van e automata dekompresszor,esetleg kézi(is),a könnyebb indításhoz.
Megjegyzem,ha napokat áll a folyóban,akkor kakukk,karter le,hajtókarok ellenőrzése,majd porlasztók ki,úgy ki lehet belőle hajtatni a vizet,majd vissza,és start,pár hirtelen olajcsere,és mehet.
Ha görbült valamelyik hajtókar,akkor természetesen buksi le,nyomáspróba,és úgy vissza.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 515
113
Nem okoskodni ,vagy vitatkozni akarok,de szerintem megvan a protokoll arra,ha lefullad a víz alatt,és nem sikerült újraindítani.
nyilván megvan a protokoll,hogy milyen sorrendben kell elhagyja a gépet a személyzet,és mit,hová kapcsoljon a vezető ilyen esetekben.
Kavicsbányában tanultam ki a szakmát,láttam pár vízbe borult kotrót,beszakadt kanalat,vízütést kapott dízelmotort.
Szóval a beborult kotrókhoz hívtunk búvárokat,megmutattuk egy másik szekéren hová kösse a kötelet,és jól kicibáltuk pár dózerral.
Fogadnék rá,hogy egy,a gyakorlaton bent ragadt 30x kotró árú szekérhez is hívnak búvárt,jó,eséllyel megmutatják neki egy másik szekéren hogyan tegye üresbe,vagy oldja ki a kéziféket.
Itt megjegyezném,hogy szerintem aki utolsónak hagyja el a tankot,üresbe teszi,és berántja a kéziféket,esetleg az újabb szekereken automatikusan aktiválódik a rögzítőfék,ahogy leáll a motor,az elgurulást megelőzendő.
A nem szovjet tankoknál meg nem száraz,tárcsás tengelykapcsoló van,hanem hidrodinamikus,az meg nem hajt vissza,ill sanszosan az is P állásba kapcsolandó egy ilyen bent ragadáskor.
De nem vagyok harckocsizó,így tévedhetek is.
A szovjet kotró nyélgázon vízbe pottyanva sosem bántotta a hengerfelyet,még a túrós sem,csak a hajtókar görbült meg,úgyhogy széthúztuk,buksi le,új hajtókar aplikál,minden össze,start,2 gyors olajcsere,és már építhette is tovább a szocializmust.
Írtam,hogy kézzel,racsnival,vagy lassan,légkulccsal érdemes átforgatni,ha a kipu oldalról van befolyás,mert akkor ki tudja nyomi lassan a vizet,ill a civil motorokon volt dekompresszor,úgy lehetett indítózni,nem tudom a 72-es motorján van e automata dekompresszor,esetleg kézi(is),a könnyebb indításhoz.
Megjegyzem,ha napokat áll a folyóban,akkor kakukk,karter le,hajtókarok ellenőrzése,majd porlasztók ki,úgy ki lehet belőle hajtatni a vizet,majd vissza,és start,pár hirtelen olajcsere,és mehet.
Ha görbült valamelyik hajtókar,akkor természetesen buksi le,nyomáspróba,és úgy vissza.

Az orosz tankokat nem tudod járó motor nélkül üresbe tenni, vészhelyzetben nem is ez a legfontosabb feladat. Az, hogy valóban befolyik -e nagy mennyiségű víz a motorba, erősen függ a kipufogó rendszer hosszától, kialakításától. Az orosz harckocsik nagyon rövid kipufogórendszerrel készülnek, azért is olyan öblös a hangjuk. Egy kotrónál a kipufogó dobokban lehet, hogy marad légbuborék, ami miatt kevés víz folyik be a motor hengerfején keresztül a hengerekbe. Szerencsétek volt ha hajtókar hajlott, nekünk azt tanították, hogy vízütéskor a hengerfejcsavarok nyúlnak, esetleg a hengerfej deformálódik. Mindenképpen komoly munka a helyreállítás. Szerintem a motor újrafűzése is az.
A vízi, vagy víz alatti átkelésnél mindig van búvár, és vannak műszaki mentő vontatók a nem várt feladatokra. Minden harckocsira kötnek egy bóját, ami jelzi helyét, meg az átkelő csőre van erősítve egy vékonyabb huzal, mely egy erősebb vontatókötélhez van kapcsolva, ezt kapcsolják össze a parton lévő vontató csörlőkötelével, így lehet kihúzni egy ilyen dögöt. A katonai búvárok elsősorban az életmentés miatt kellenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 515
113
Félreértést elkerülendő - nem kötekedésből írom, de miért ne lehetne üresbe rakni?

Rosszul fogalmaztam. Lehet természetesen üresbe tenni, csak nehezebben, és vízbetöréskor, vagy más vészhelyzetben előfordulhat, hogy sebességben hagyva marad a motor, illetve lefulladáskor, amiről szó volt. A T-55 amúgy is igen nehezen kapcsolható sebességváltóval rendelkezett, tengelykapcsolója is "kétlábas" volt. A BMP esetében a motor termelte az olajnyomást, mely tolattyúk segítségével kapcsolta a sebességfokozatokat, az mókásabb volt.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 251
113
Rosszul fogalmaztam. Lehet természetesen üresbe tenni, csak nehezebben, és vízbetöréskor, vagy más vészhelyzetben előfordulhat, hogy sebességben hagyva marad a motor, illetve lefulladáskor, amiről szó volt. A T-55 amúgy is igen nehezen kapcsolható sebességváltóval rendelkezett, tengelykapcsolója is "kétlábas" volt. A BMP esetében a motor termelte az olajnyomást, mely tolattyúk segítségével kapcsolta a sebességfokozatokat, az mókásabb volt.
Szerintem nem valtogatnak sebesseget viz alatt botoznak. Ha lefullad meg aitomatikusan uresbe rak /erre van a kikepzes tobbek kozott./ pesze van ha ha ha a remndszerbe de a kikepzes pont arrol szol hogy ne legyen ha ha ha hanem minden ugy legyen csinalva ahogy azt kell.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 313
55 666
113
Szerintem nem valtogatnak sebesseget viz alatt botoznak. Ha lefullad meg aitomatikusan uresbe rak /erre van a kikepzes tobbek kozott./ pesze van ha ha ha a remndszerbe de a kikepzes pont arrol szol hogy ne legyen ha ha ha hanem minden ugy legyen csinalva ahogy azt kell.




A jó, oreg protokoll.... :D
 

sisimoto

Well-Known Member
2020. február 1.
523
2 775
93
SpXUzO9_d.jpg


Ami nagyon érdekelne, hogy a Lance 1. és 2.0 emberes torony miként néz ki belülről. A fenti képről annyit tudok, lance torony, gondolom 1.0-es. De jó lenne végre nem csak a küzdőtérről, hanem a toronyról is több belső infót/képet látni! Főleg egy műkődő 2.0-ról, ha van! Vagy ennyire titkos, vagy még nincs nagyon mit megmutatni? Is-is?
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 753
5 901
113
Engem meg még az érdekelne, hogy egy Lance 2-nek milyen elönyei vannak egy Oerlikon Skyranger toronnyal szemben. Már az árán kívül.
(Az egyik manned/RC 30-as, a másik RC 35-ös, ezen most lépjünk tovább.)

Számomra az volna a logikus, hogy az utóbbit rendszeresítjük a KF41-en; egyrészt több képességet ad, másfelöl most a drónpara miatt biztosan megnö rá az igény, úgyhogy valószínüleg új gyártókapacitások is kellenek - amire rá lehetne mozdulni. Amúgy is most olyan badass a MH, hogy ilyen kísérleti konstrukcióknak ad teret, akkor tolhatnánk vastagon ezen a téren is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Engem meg még az érdekelne, hogy egy Lance 2-nek milyen elönyei vannak egy Oerlikon Skyranger toronnyal szemben. Már az árán kívül.
(Az egyik manned/RC 30-as, a másik RC 35-ös, ezen most lépjünk tovább.)

Számomra az volna a logikus, hogy az utóbbit rendszeresítjük a KF41-en; egyrészt több képességet ad, másfelöl most a drónpara miatt biztosan megnö rá az igény, úgyhogy valószínüleg új gyártókapacitások is kellenek - amire rá lehetne mozdulni. Amúgy is most olyan badass a MH, hogy ilyen kísérleti konstrukcióknak ad teret, akkor tolhatnánk vastagon ezen a téren is.
Az Oerlikon egy gyakorlatilag minimálisan páncélozott légvédelmi gépágyús torony. Az óriási tűzgyorsaság a légvédelmi feladatokra teszi alkalmassá. Ha 1000 lövés/perc sebességgel fogyasztod a lőszert, akkor azért túl nagy elvárható időt nem tudna a harctéren tölteni. Ráadásul akkora, mint egy hodály. Tehát sokkal több lőszer málházható bele (ez a tűzgyorsaság miatt is szükséges) cserében viszont komoly manővereket olyan nagyon nem kell elvárni tőle.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 753
5 901
113
Az Oerlikon egy gyakorlatilag minimálisan páncélozott légvédelmi gépágyús torony. Az óriási tűzgyorsaság a légvédelmi feladatokra teszi alkalmassá. Ha 1000 lövés/perc sebességgel fogyasztod a lőszert, akkor azért túl nagy elvárható időt nem tudna a harctéren tölteni. Ráadásul akkora, mint egy hodály. Tehát sokkal több lőszer málházható bele (ez a tűzgyorsaság miatt is szükséges) cserében viszont komoly manővereket olyan nagyon nem kell elvárni tőle.

Az RM honlapon kiemelik, hogy repülö _és_ földi célok ellen is hatékonyan használható (mondjuk logikusan gondolkodva miért is ne lenne).
Szvsz, a tüzgyorsaság is inkább elöny, mint hátrány; rövidebb sorozatot ugye lehet leadni, ha löszert akarunk spórolni. Egy ember nélküli tornyot meg minek agyonpáncélozni.

Az alapján, amit írtál, nekem az jön le, hogy a legnagyobb hátránya, hogy « pajta » és nem tud olyan komoly manövereket csinálni, mint a Lance.

Gondolom ez a rész is orvosolható (méretcsökkentéssel, toronymozgató motorcserével, hidraulikával, egyebekkel) volna, de kérdés, hogy mekkora befektetéssel, tkp megéri-e.

Köszi az infokat!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Az RM honlapon kiemelik, hogy repülö _és_ földi célok ellen is hatékonyan használható (mondjuk logikusan gondolkodva miért is ne lenne).
Szvsz, a tüzgyorsaság is inkább elöny, mint hátrány; rövidebb sorozatot ugye lehet leadni, ha löszert akarunk spórolni. Egy ember nélküli tornyot meg minek agyonpáncélozni.

Az alapján, amit írtál, nekem az jön le, hogy a legnagyobb hátránya, hogy « pajta » és nem tud olyan komoly manövereket csinálni, mint a Lance.

Gondolom ez a rész is orvosolható (méretcsökkentéssel, toronymozgató motorcserével, hidraulikával, egyebekkel) volna, de kérdés, hogy mekkora befektetéssel, tkp megéri-e.

Köszi az infokat!
Várjál! Kicsit jobban végiggondoltam.
A fő probléma a harcászati hátrány. Az Skyranger tornyon pl. nincs ATGM rendszeresítve (meg gondolom annak hely sem lenne). Nincs csak egy EO torony rajta, azaz nincs hunter-killer képesség. Gyakran az sem, hanem csak egy célkövető radar.
Szerintem ekkora hodály toronynak komoly toronygyűrűje és benyúló részei vannak. Itt egy kép egy Piranha Skyranger belsejéről:
1545149550_oerlikon-skyranger-4.jpg

Nem nagyon látszik nekem egyértelműen, hogy mekkora a benyúló rész, de gondolom, hogy nem véletlenül kerültek a kezelők a torony mögé.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 753
5 901
113
Várjál! Kicsit jobban végiggondoltam.
A fő probléma a harcászati hátrány. Az Skyranger tornyon pl. nincs ATGM rendszeresítve (meg gondolom annak hely sem lenne). Nincs csak egy EO torony rajta, azaz nincs hunter-killer képesség. Gyakran az sem, hanem csak egy célkövető radar.
Szerintem ekkora hodály toronynak komoly toronygyűrűje és benyúló részei vannak. Itt egy kép egy Piranha Skyranger belsejéről:
1545149550_oerlikon-skyranger-4.jpg

Nem nagyon látszik nekem egyértelműen, hogy mekkora a benyúló rész, de gondolom, hogy nem véletlenül kerültek a kezelők a torony mögé.

Elvileg 1 missile-nek van rajta hely, de az ATGM meg a H&K opció hiánya miatt ez az út felejtös.

Akkor valószínüleg a másik oldalról érdemes megközelíteni ugyanezt a kérdést: Wotan 35 Lance 2 RC tornyon. Abba belemegy az ahead, de az csak 200 körül tud köpni percenként. Emiatt ez meg vshorad szerepkörben harmatos.
A Lance marketing anyaga nagyon hangsúlyozza, hogy mennyire ‘moduláris’ a konstrukció, egy Oerlikon revolverágyú rámenne?
Vagy teljesen kizárt egy olyan torony, ami mindkét szerepkörben hatékonyan alkalmazható?
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 256
8 169
113
Elvileg 1 missile-nek van rajta hely, de az ATGM meg a H&K opció hiánya miatt ez az út felejtös.

Akkor valószínüleg a másik oldalról érdemes megközelíteni ugyanezt a kérdést: Wotan 35 Lance 2 RC tornyon. Abba belemegy az ahead, de az csak 200 körül tud köpni percenként. Emiatt ez meg vshorad szerepkörben harmatos.
A Lance marketing anyaga nagyon hangsúlyozza, hogy mennyire ‘moduláris’ a konstrukció, egy Oerlikon revolverágyú rámenne?
Vagy teljesen kizárt egy olyan torony, ami mindkét szerepkörben hatékonyan alkalmazható?
Ahogy nézem a Skyranger tornyot, azt (nem) kis túlzással Pista bácsi szekerére is integrálják. Szerintem a Lynx Lance 2.0-val és 35-ös gépágyúval, AHEAD lőszerrel sem lesz önmagában VSHORAD, hacsak nem illesztik be a (Skyranger) légvédelmi rendszerébe, de ez inkább szükségmegoldás lenne.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 318
12 688
113
Ahogy nézem a Skyranger tornyot, azt (nem) kis túlzással Pista bácsi szekerére is integrálják. Szerintem a Lynx Lance 2.0-val és 35-ös gépágyúval, AHEAD lőszerrel sem lesz önmagában VSHORAD, hacsak nem illesztik be a (Skyranger) légvédelmi rendszerébe, de ez inkább szükségmegoldás lenne.
Mondom én, kellene ide a Draco torony az OM 76-tal...
Az már VSHORAD, C-RAM meg minden is, egyben.
Sőt a kettőt - RM 35 + OM 76 - egymással párhuzamosítva is el tudnám képzelni.
Amúgy jó az együttműködés az olaszok és németek között a Vulcano 155-ös alapján.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 753
5 901
113
Ahogy nézem a Skyranger tornyot, azt (nem) kis túlzással Pista bácsi szekerére is integrálják. Szerintem a Lynx Lance 2.0-val és 35-ös gépágyúval, AHEAD lőszerrel sem lesz önmagában VSHORAD, hacsak nem illesztik be a (Skyranger) légvédelmi rendszerébe, de ez inkább szükségmegoldás lenne.

A kérdés, hogy azzá tehetö-e viszonylag egyszerüen / olcsón. Pl egy olyan hálózatos rendszerben, ahol sok IFV müködik együtt, ha két - vagy akár több - Wotan tüzel összehangoltan egy légi célra (különbözö szögekböl), azzal kiváltható-e az 1000 spm. Magyarán hogy egy IFV szakasz/század tud-e összehangolt légvédelmi rendszerként is müködni.

Meggyözödésem, hogy a jövöben az autonóm drónfelhök ellen nem lesz elég dedikált jármüveken támogatóként a vshorad, kvázi mindenre kell a védelem, de legalábbis a csapatok gerincét alkotó jármüvekre (IFV) mindenkèpp. A fö fegyver nem a gépágyú lesz, hanem a tömeges olcsó kis öngyilkos drón és mennyiséggel lehet majd nyerni. Ezért eröltetném, hogy ne hagyjuk ki a ziccert, új fegyverrendszert kialakítására-gyártására nem minden nap/évben/évtizedben adódik alkalom. Most meg még egy nagyon jó partner is adott hozzá a RM képében.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 256
8 169
113
A kérdés, hogy azzá tehetö-e viszonylag egyszerüen / olcsón. Pl egy olyan hálózatos rendszerben, ahol sok IFV müködik együtt, ha két - vagy akár több - Wotan tüzel összehangoltan egy légi célra (különbözö szögekböl), azzal kiváltható-e az 1000 spm. Magyarán hogy egy IFV szakasz/század tud-e összehangolt légvédelmi rendszerként is müködni.

Meggyözödésem, hogy a jövöben az autonóm drónfelhök ellen nem lesz elég dedikált jármüveken támogatóként a vshorad, kvázi mindenre kell a védelem, de legalábbis a csapatok gerincét alkotó jármüvekre (IFV) mindenkèpp. A fö fegyver nem a gépágyú lesz, hanem a tömeges olcsó kis öngyilkos drón és mennyiséggel lehet majd nyerni. Ezért eröltetném, hogy ne hagyjuk ki a ziccert, új fegyverrendszert kialakítására-gyártására nem minden nap/évben/évtizedben adódik alkalom. Most meg még egy nagyon jó partner is adott hozzá a RM képében.
Itt egyetlen kellemetlen kérdés merül fel: ha az IFV-ink VSHORAD szerepkörben működnek, akkor mi lesz az alapfunkciójukkal, ki fogja támogatni a harkocsikat? Inkább azt mondanám, hogy legyen a combosabb (nem 4, hanem 6 járműből álló*), dedikált, Lynx alapú Skyranger ütegünk (4 db, 1 osztály) dandáronként.
*Manufacturer suggests, that a typical Skyranger battery should comprise two gun systems, one missile launcher and one radar/command vehicle. It is possible to network up to six Skyranger gun or missile units depending on mission requirements.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 753
5 901
113
Itt egyetlen kellemetlen kérdés merül fel: ha az IFV-ink VSHORAD szerepkörben működnek, akkor mi lesz az alapfunkciójukkal, ki fogja támogatni a harkocsikat? Inkább azt mondanám, hogy legyen a combosabb (nem 4, hanem 6 járműből álló*), dedikált, Lynx alapú Skyranger ütegünk (4 db, 1 osztály) dandáronként.
*Manufacturer suggests, that a typical Skyranger battery should comprise two gun systems, one missile launcher and one radar/command vehicle. It is possible to network up to six Skyranger gun or missile units depending on mission requirements.
Az elmélet az volna, hogy az IFV-k VSORAD szerepkörben IS tevékenykednek, ha az erre dedikált egységeket overloadolja az ellen. Ezért kellene egy olyan torony, ami mindkét feladatra alkalmassá teszi és úgy tünik, a 35mm-nél ér össze a szál.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 256
8 169
113
Az elmélet az volna, hogy az IFV-k VSORAD szerepkörben IS tevékenykednek, ha az erre dedikált egységeket overloadolja az ellen. Ezért kellene egy olyan torony, ami mindkét feladatra alkalmassá teszi és úgy tünik, a 35mm-nél ér össze a szál.
Biztos megoldható, hogy ilyen felemás felállásban is működjenek, de azért szerintem - ahogy írod - ez inkább szükség/vészmegoldás lenne. A Wotan-t fel lehet pakolni a Lance 2.0-ra, volt is eszmefuttatás róla. Gondolom a nálunk hozzáértőbbek (bár ugye ilyenek per definitem nincsenek ;)) majd eldöntik, mi legyen.