[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Teljesen!
Minden mondatod megcáfolható.
Mi az, hogy nincs áfa? Import esetén is ki kell fizetni az Áfá-t. Ha nem itt, akkor Németországban. Ez az EU egyik alapelve.
EU-n kívülről meg mindkét ország áfáját ki kell fizetned - hacsak nincs erről külön egyezmény a 2 ország között.
Hogy ki honnan vásárol, azt nem elsősorban az Áfa határozza meg, de elég komolyan beleszámít.
Mi az, hogy az USA-ban nincs Áfa. Hogyne lenne.
A Vám meg szintén egy olyan dolog, amit az EU szabályoz.

Mielőtt ilyeneket írsz ilyen határozottan, esetleg utána nézhetnél. kb. 25 éve fizetek ÁFA -t mint vállalkozó. :D

Ne keverd össze azt, hogy neked mint magánszemélynek mit kell fizetned, és ahogyan a vállalatok működnek.

De józan ésszel is belátható, hogy egyetlen külföldi cég sem venne Magyarországról semmit, ha ki kellene fizetnie a 27 % -os ÁFA -t, ami a legmagasabb az EU -ban. Szlovákiában pl. 20 % -az ÁFA. Ha minden más azonos, akkor 7% -al olcsóbb lenne minden a szlovákoknál.

Természetesen az USA -ban van forgalmi adó, de teljesen más elvek szerint, mint Európában.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Mielőtt ilyeneket írsz ilyen határozottan, esetleg utána nézhetnél. kb. 25 éve fizetek ÁFA -t mint vállalkozó. :D

Ne keverd össze azt, hogy neked mint magánszemélynek mit kell fizetned, és ahogyan a vállalatok működnek.

De józan ésszel is belátható, hogy egyetlen külföldi cég sem venne Magyarországról semmit, ha ki kellene fizetnie a 27 % -os ÁFA -t, ami a legmagasabb az EU -ban. Szlovákiában pl. 20 % -az ÁFA. Ha minden más azonos, akkor 7% -al olcsóbb lenne minden a szlovákoknál.

Természetesen az USA -ban van forgalmi adó, de teljesen más elvek szerint, mint Európában.
Attól, hogy te vállalkozóként Áfát fizetsz, az nem jelenti azt, hogy tisztában vagy a közösségen belüli áfa és vámszabályokkal.
 
a 2 darab manufaktúrában elkészül, a 46 db másfél év alatt nemannyira....

Sztem előszériához hasonló körülmények közt épül az első 46, de már szériaszerszámokat, beállító készülékeket, sablonokat, robotokat használva. Aztán átcuccolják hozzánk.

Mintha arról lett volna szó, hogy mire végeznek Németországban, itt már indulásra készen kell állni.
 
Attól, hogy te vállalkozóként Áfát fizetsz, az nem jelenti azt, hogy tisztában vagy a közösségen belüli áfa és vámszabályokkal.
Nem vagyok könyvelő és a részlet szabályokkal valóban nem vagyok tisztában. De az alapelvek elég egyszerűek, és azokat ismerem.

Viszont nem válaszoltál a felvetésemre. Mivel nálunk a legmagasabb az ÁFA az EU -ban, miért vásárol bármelyik külföldi cég Magyarországról, ha a magyar ÁFA -t kell fizetnie? És nem az a válasz hogy mert nem tudnak számolni. :D A jó válasz az, hogy az export/import ÁFA mentes a cégek részére.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
Nem vagyok könyvelő és a részlet szabályokkal valóban nem vagyok tisztában. De az alapelvek elég egyszerűek, és azokat ismerem.

Viszont nem válaszoltál a felvetésemre. Mivel nálunk a legmagasabb az ÁFA az EU -ban, miért vásárol bármelyik külföldi cég Magyarországról, ha a magyar ÁFA -t kell fizetnie? És nem az a válasz hogy mert nem tudnak számolni. :D A jó válasz az, hogy az export/import ÁFA mentes a cégek részére.
Az ÁFA fogyasztási adó, azaz ha a cég exportál, akkor a vevő a saját országának szabályai szerint fizet (kivéve, ha reexportál azaz továbbértékesít). Ha egy magyarországi cég importál, akkor bizony a magyar ÁFÁ törvény szerint kell fizetnie (beállítania). Ha reexport, akkor megint az első tétel lesz érvényes. ÁFA törvény mindíg érvényes a fogyasztás vagy felhasználás helye szerint. Persze lehet TAM is, de az megint szabályozás kérdése. Én úgy tudom, hogy a Honvédség is áfaalany.
 
A jó válasz az, hogy az export/import ÁFA mentes a cégek részére.
Jah, amennyiben továbbértékesíted a terméket. Illetve akkor sem, mert ha haszonnal adod tovább akkor a haszon után ki kell fizetni az Áfát.
Gondold végig. Ha Németországból veszel - hasraütés - egy ipari fitymázót, akkor azt hogyan kapod meg? Hogyan tudod áfamentessé tenni?
Úgy, hogy a te kiállított számláid áfatartalmából visszaígényled az áfát a bejövő magyar áfás számláid alapján.
A külföldi Mwst. számlára nyista áfa visszaigénylés. Azokkal maximum költségelni tudsz.
Egy EU-s adószámra kiállított (mert ugye ez kell ahhoz hogy EU-n belül áfamentes számlára vásárolj) 0%-os áfatartalmú számlával milyen áfaösszeget tudsz visszaigényelni? :rolleyes:
2 opciója van a Magyar Honvédségnek, mint jogi személynek.
Vagy megveszi a Rheinmetall AG-tól németországi számlával a haditechnikát, és a Német Költségvetést gazdagítja a a 19%-os Mwst.-vel, vagy a technika bekerül a RM Hungaryhoz Mwst. mentesen, majd az továbbszámlázza már a +27%-kal.
Értelemszerűen a +27% már a Magyar Államnál cseng.
Ha mindehhez még hozzáadott értéket is tudnak pakolni Zalaegerszegen, az csak tovább növeli az áfabevételt.

A magyar Audi által legyártott autók alkatrész szinten egészen a kész autóig (kisker. eladásig) áfamemtesek. Az Áfát majd Günther fogja kifizetni "Südflickstückben" Mwst. formájában, és a szövetségi adóhivatal fogja beszedni az Audi kereskedéstől.
 
Jah, amennyiben továbbértékesíted a terméket. Illetve akkor sem, mert ha haszonnal adod tovább akkor a haszon után ki kell fizetni az Áfát.
Gondold végig. Ha Németországból veszel - hasraütés - egy ipari fitymázót, akkor azt hogyan kapod meg? Hogyan tudod áfamentessé tenni?
Úgy, hogy a te kiállított számláid áfatartalmából visszaígényled az áfát a bejövő magyar áfás számláid alapján.
A külföldi Mwst. számlára nyista áfa visszaigénylés. Azokkal maximum költségelni tudsz.
Egy EU-s adószámra kiállított (mert ugye ez kell ahhoz hogy EU-n belül áfamentes számlára vásárolj) 0%-os áfatartalmú számlával milyen áfaösszeget tudsz visszaigényelni? :rolleyes:
2 opciója van a Magyar Honvédségnek, mint jogi személynek.
Vagy megveszi a Rheinmetall AG-tól németországi számlával a haditechnikát, és a Német Költségvetést gazdagítja a a 19%-os Mwst.-vel, vagy a technika bekerül a RM Hungaryhoz Mwst. mentesen, majd az továbbszámlázza már a +27%-kal.
Értelemszerűen a +27% már a Magyar Államnál cseng.
Ha mindehhez még hozzáadott értéket is tudnak pakolni Zalaegerszegen, az csak tovább növeli az áfabevételt.

A magyar Audi által legyártott autók alkatrész szinten egészen a kész autóig (kisker. eladásig) áfamemtesek. Az Áfát majd Günther fogja kifizetni "Südflickstückben" Mwst. formájában, és a szövetségi adóhivatal fogja beszedni az Audi kereskedéstől.
A magyar állam nem fog más államnak ÁFA -t fizetni a Lynxek után. Vagy megveszi Németországból ÁFA mentesen mivel ott külföldi vevő, vagy megveszi a RM Magyarországtól, ebben az esetben lehet hogy kifizeti az RM -nek az ÁFA-t, amit az utána befizet a költségvetésnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Áfa a 28. Perctől téma, csak hogy lezárjuk a sztorit.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A magyar állam nem fog más államnak ÁFA -t fizetni a Lynxek után. Vagy megveszi Németországból ÁFA mentesen mivel ott külföldi vevő, vagy megveszi a RM Magyarországtól, ebben az esetben lehet hogy kifizeti az RM -nek az ÁFA-t, amit az utána befizet a költségvetésnek.
Nem lehet, hanem biztos! Nem tehet mást. Ez EU-s szabályozás.
Igen, csak innentől kezdve kezd el majd érdekes lenni, hogy a szerződéses összeg lehet, hogy 2Mrd EUR, de kérdés, hogy ebből mennyi a Magyar Államnak visszajáró összeg.
Erre mondta annak idején @dudi , hogy a hazai gyartással nem nagyon lehet versenyezni.
Ugyan így lett volna a PUMA-val is.
Én is PUMA párti voltam, de el kell ismerjem, a Magyar Hadiipar és ennek folyományaként a Honvédség szempontjából a Rheinmetall hasznosabb partner lesz, mint a KMW valaha is lehetett volna.
Egyszerűen nem tudtak volna annyiminden projektet felajánlani.
És mindenki a Lynx gyártól van hanyat esve, holott stratégiai értelemben a Várpalotai lőszergyár talán sokkal fontosabb lesz. Nem csak katona-stratégiai szempontból, de védelem-gazdasági szempontból is!
 
Nem lehet, hanem biztos! Nem tehet mást. Ez EU-s szabályozás.
Igen, csak innentől kezdve kezd el majd érdekes lenni, hogy a szerződéses összeg lehet, hogy 2Mrd EUR, de kérdés, hogy ebből mennyi a Magyar Államnak visszajáró összeg.
Erre mondta annak idején @dudi , hogy a hazai gyartással nem nagyon lehet versenyezni.
Ugyan így lett volna a PUMA-val is.
Én is PUMA párti voltam, de el kell ismerjem, a Magyar Hadiipar és ennek folyományaként a Honvédség szempontjából a Rheinmetall hasznosabb partner lesz, mint a KMW valaha is lehetett volna.
Egyszerűen nem tudtak volna annyiminden projektet felajánlani.
És mindenki a Lynx gyártól van hanyat esve, holott stratégiai értelemben a Várpalotai lőszergyár talán sokkal fontosabb lesz. Nem csak katona-stratégiai szempontból, de védelem-gazdasági szempontból is!
Nem véletlenül akar minden ország a lehető legtöbb dolgot otthon gyártani. Stratégiai előnyei mellet komoly gazdasági előnye is van.
 
191587187_1418814915137622_3112643318654805489_n.png

Cseh tesztek, ott figyel a torony bal oldalán a Spike konténer.
 
Egy valami nem fér a fejembe és egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek számolgatásban.

Ha a teljes cseh és magyar megrendelést Zalában akarjuk összeszerelni, évi 45 db/év max sebességgel, akkor a most Németben gyártott első részt is beleszámolva 2030-ig lesznek kész a fiúk.

A csehek kitolták a nehéz dd felállítását, de nem ilyen mértékben. Nekünk meg -elvileg- az eredeti időpontra kell az egész. Biztosan kitaláltak egy ennél okosabb dolgot a Karmelita kolostorban a találkozón, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a magyar pénzügy hajlandó lenne módosítani a szállítás dátumát. Az első két zászlóalj felszerelése és kifizetése után átengedni a kapacitásokat egy cseh siker esetén és a nagyobbik felét csak az évtized végére leszállítani. Ami viszont a hadügynek igen rosszul esne, hiszen ez azt jelentené, hogy a CREVAL ideje alatt mi félig új, félig ruszki vasakkal szerepelnénk.
Ez a magyar költségvetésnek borzasztó kényelmes lenne, hiszen hosszabb távra csúsztatná el a kifizetéseket és például kerekes fejlesztésbe és gyártásba több pénzt jelentene rövid távon. Egy honvédelmi miniszternek megadná azt a lehetőséget, hogy az utolsó három leszállításra esetleg az azóta kikutatott új technológiák beszerzését is kérje. Viszont a hadsereg számára, mint említettem, ez elég megalázó helyzet, hiszen azt érezheti, hogy megint csak ígérgetés és ami jön, az olyan lassan érkezik, hogy a várt élettartam negyede eltelik a megrendelés és a beérkezés között.

Biztos van más, logikus magyarázat, bevonják a magyar járműipart nagyobb mértékben, de jelenleg nem látom. A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet, ha meg Németben gyártanák továbbra is a Lynxek egy részét, akkor meg pont az az előnyünk sérül, hogy egy tervezhető időtávban üzemel a gyár és nem egy beeső újabb megrendelésre lesz hagyatkozva, ami ha nincs, akkor a veszteséget termeli.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Egy valami nem fér a fejembe és egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek számolgatásban.

Ha a teljes cseh és magyar megrendelést Zalában akarjuk összeszerelni, évi 45 db/év max sebességgel, akkor a most Németben gyártott első részt is beleszámolva 2030-ig lesznek kész a fiúk.

A csehek kitolták a nehéz dd felállítását, de nem ilyen mértékben. Nekünk meg -elvileg- az eredeti időpontra kell az egész. Biztosan kitaláltak egy ennél okosabb dolgot a Karmelita kolostorban a találkozón, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a magyar pénzügy hajlandó lenne módosítani a szállítás dátumát. Az első két zászlóalj felszerelése és kifizetése után átengedni a kapacitásokat egy cseh siker esetén és a nagyobbik felét csak az évtized végére leszállítani. Ami viszont a hadügynek igen rosszul esne, hiszen ez azt jelentené, hogy a CREVAL ideje alatt mi félig új, félig ruszki vasakkal szerepelnénk.
Ez a magyar költségvetésnek borzasztó kényelmes lenne, hiszen hosszabb távra csúsztatná el a kifizetéseket és például kerekes fejlesztésbe és gyártásba több pénzt jelentene rövid távon. Egy honvédelmi miniszternek megadná azt a lehetőséget, hogy az utolsó három leszállításra esetleg az azóta kikutatott új technológiák beszerzését is kérje. Viszont a hadsereg számára, mint említettem, ez elég megalázó helyzet, hiszen azt érezheti, hogy megint csak ígérgetés és ami jön, az olyan lassan érkezik, hogy a várt élettartam negyede eltelik a megrendelés és a beérkezés között.

Biztos van más, logikus magyarázat, bevonják a magyar járműipart nagyobb mértékben, de jelenleg nem látom. A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet, ha meg Németben gyártanák továbbra is a Lynxek egy részét, akkor meg pont az az előnyünk sérül, hogy egy tervezhető időtávban üzemel a gyár és nem egy beeső újabb megrendelésre lesz hagyatkozva, ami ha nincs, akkor a veszteséget termeli.
Err, honnan is jon a 45/ev limit?
 
Én még mindig ott tartok,hogy elöbb készüljön el és váljon be a csapatpróbán.......