[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 210
20 564
113
Az nem széria példány, hanem valószínűleg a magyar prototípus lehet. Szerintem nagyon hasonló lesz a kengurus protóhoz.
Gyors gyári próba, talán még ez év végén, aztán csapatpróba itthon, és a módosított következő protó ellenőrzését követően, talán 22 év végén indulhatna a szériagyártás.
Feszített tempó, de csak így lehet tartani a tervet.
Sajnos még nincs hír a magyar prototípusról.
Mihelyst kész, biztos telekürtölik vele a netet, mint az ausztrállal.
2023-ig amíg idehaza a gyártás beindul le kell szállítsák ha jól tudom! Az nem lehet hogy az Ausztrálok megspórolták nekünk a csapatpróbát?! Illetve nyilván a csehek is tesztelik és az innen-onnan kapott információkból nyilván javítják a hibákat!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 750
113
2023-ig amíg idehaza a gyártás beindul le kell szállítsák ha jól tudom! Az nem lehet hogy az Ausztrálok megspórolták nekünk a csapatpróbát?! Illetve nyilván a csehek is tesztelik és az innen-onnan kapott információkból nyilván javítják a hibákat!
Nekem fura lenne, ha 2023-ig az első 46 db Lynx kész lenne. Bár a M. Hírlapos RM manageri nyilatkozat alapján akár elképzelhető. Ő ott finoman azt jelezte, hogy a magyarok megértették, hogy egy új IFV bevezetése nem 1-2 év. Sőt mi jó partnerek vagyunk benne, hogy közösen dolgozzuk le a Lynx gyerekbetegségeit. Nem így mondta, de számomra ez jött át.

Azaz az első magyar Lynxek ha nem is prototípusok, de olyan előszériás IFV-k lesznek, amikkel mi fogjuk tesztelni, melyik megoldás mennyire állja ki a katonai próbát. Utólagos modosítások, javítások kódolva vannak, előre kalkuláltak a programban. Ezért is kaphattunk részesedést a gyárból, ezért a rugalmasságért telepítenek át, vagy terveznek még áttelepíteni több hadiipari fejlesztést, gyárat.

Ezekkel a feltételekkel tartom csak elképzelhetőnek, hogy 2022-23-ban nagyobb mennyiségű Lynx leszállítása megtörténjen.

Mi ezzel nem veszítünk semmit, hisz láncos IFV-nk nincs, sőt sztem minden katona buszke lehet rá, aki a Lynx fejkesztésben majd résztvesz. Persze ez nagyobb felelősséget is ró rájuk, de úgy latszik a bizalom az RM részéről is megvan. Ugye a Lynx az RM Top 1 projektje!!!
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 086
2 633
113
A helik szurkeje qrvajo szerintem, de a legjobb a Hindeke. En a Gripeneket is atfujnam olyasmire (felteve, hogy nem elonytelenebb rejtozkodni.)
A helik szürkéja éjszakai bevetéshez előnyösebb, mert túl sötét. A Gripené (és Falcon, Airbus) világosabb, nappal is jobban rejt az égbolton. Ami ráadásul nem csak a földről kell rejtsen, hanem a levegőből nézve is. Egy sötétebb árnyalatú gépet a felhőalap felett sokkal messzebbről észrevesznek.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Pogány

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 086
2 633
113
Nekem fura lenne, ha 2023-ig az első 46 db Lynx kész lenne. Bár a M. Hírlapos RM manageri nyilatkozat alapján akár elképzelhető. Ő ott finoman azt jelezte, hogy a magyarok megértették, hogy egy új IFV bevezetése nem 1-2 év. Sőt mi jó partnerek vagyunk benne, hogy közösen dolgozzuk le a Lynx gyerekbetegségeit. Nem így mondta, de számomra ez jött át.

Azaz az első magyar Lynxek ha nem is prototípusok, de olyan előszériás IFV-k lesznek, amikkel mi fogjuk tesztelni, melyik megoldás mennyire állja ki a katonai próbát. Utólagos modosítások, javítások kódolva vannak, előre kalkuláltak a programban. Ezért is kaphattunk részesedést a gyárból, ezért a rugalmasságért telepítenek át, vagy terveznek még áttelepíteni több hadiipari fejlesztést, gyárat.

Ezekkel a feltételekkel tartom csak elképzelhetőnek, hogy 2022-23-ban nagyobb mennyiségű Lynx leszállítása megtörténjen.

Mi ezzel nem veszítünk semmit, hisz láncos IFV-nk nincs, sőt sztem minden katona buszke lehet rá, aki a Lynx fejkesztésben majd résztvesz. Persze ez nagyobb felelősséget is ró rájuk, de úgy latszik a bizalom az RM részéről is megvan. Ugye a Lynx az RM Top 1 projektje!!!
Mindez így van, és lesz még egy plusz hozadéka a gyártásnak - legalábbis remélem. Tartalék alkatrészekkel bőven el leszünk látva, ami elejét veszi annak, hogy hiányukban huzamosabb ideig álljanak javításra várva a gépek.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 210
20 564
113
Nekem fura lenne, ha 2023-ig az első 46 db Lynx kész lenne. Bár a M. Hírlapos RM manageri nyilatkozat alapján akár elképzelhető. Ő ott finoman azt jelezte, hogy a magyarok megértették, hogy egy új IFV bevezetése nem 1-2 év. Sőt mi jó partnerek vagyunk benne, hogy közösen dolgozzuk le a Lynx gyerekbetegségeit. Nem így mondta, de számomra ez jött át.

Azaz az első magyar Lynxek ha nem is prototípusok, de olyan előszériás IFV-k lesznek, amikkel mi fogjuk tesztelni, melyik megoldás mennyire állja ki a katonai próbát. Utólagos modosítások, javítások kódolva vannak, előre kalkuláltak a programban. Ezért is kaphattunk részesedést a gyárból, ezért a rugalmasságért telepítenek át, vagy terveznek még áttelepíteni több hadiipari fejlesztést, gyárat.

Ezekkel a feltételekkel tartom csak elképzelhetőnek, hogy 2022-23-ban nagyobb mennyiségű Lynx leszállítása megtörténjen.

Mi ezzel nem veszítünk semmit, hisz láncos IFV-nk nincs, sőt sztem minden katona buszke lehet rá, aki a Lynx fejkesztésben majd résztvesz. Persze ez nagyobb felelősséget is ró rájuk, de úgy latszik a bizalom az RM részéről is megvan. Ugye a Lynx az RM Top 1 projektje!!!
Igen! És én akkor azt mondom, hogy szerintem az Ausztráloktól és Csehektől érkező információkat, esetleges hibákat már a mieink gyártásánál figyelembe veszik! Hiába nem publikusak az Ausztrál tesztek, de nem tudom elképzelni, hogy az ottani tapasztalatokat ne javítaná az RM! Ezzel is időt nyerhetnénk!
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 605
14 820
113
Igen! És én akkor azt mondom, hogy szerintem az Ausztráloktól és Csehektől érkező információkat, esetleges hibákat már a mieink gyártásánál figyelembe veszik! Hiába nem publikusak az Ausztrál tesztek, de nem tudom elképzelni, hogy az ottani tapasztalatokat ne javítaná az RM! Ezzel is időt nyerhetnénk!
Az Ajax program tán nem azért futot zátonyra, mért éveken át figyelmen kívul hagyták a tapasztalatokat? Ráadásul, nem mindenre van azonnali megoldás, van hogy a probléma korulményessége miatt (mondjuk ha bele kel nyulni a konstrukcióba) a gyártó inkább kivárasra játszik. Az elso szálítmányban még valószinútlen, hogy számban legyenek véve a mostani teszteken felbukkanó esetleges bakik.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Az Ajax program tán nem azért futot zátonyra, mért éveken át figyelmen kívul hagyták a tapasztalatokat? Ráadásul, nem mindenre van azonnali megoldás, van hogy a probléma korulményessége miatt (mondjuk ha bele kel nyulni a konstrukcióba) a gyártó inkább kivárasra játszik. Az elso szálítmányban még valószinútlen, hogy számban legyenek véve a mostani teszteken felbukkanó esetleges bakik.

Ez attól függ, milyen hibákat vizionálunk. És ez lényegében független attól, hogy milyenek lesznek.

Ha olyan tervezési bakikra gondolunk első sorban, hogy az első protón a rámpának nem volt bordázata és könnyen csúsztak a katonák, az ilyet valószínűleg pillanatok alatt, még az első csomag gyártása közben is orvosolni fogják. Például nem emlékszem már ki, de a Gidránnál valaki az egyik nyílt napon beleült és ide a fórumra egy sor kiigazítást felsorolt, hogy szerinte hátsó ajtó beszállás kis módosítást igényel, a szövet ülést cserélni kell minimum műbőrre meg ilyenek.

Ha olyan dolgokra gondolunk, hogy most akkor tényleg bele lóg-e a búvónyílás az ágyúba-e vagy sem meg az Ajax szerkezetből rezeg, nem egy alegység nüansznyi eltervezése miatt okoz az egészben problémát, akkor az ilyenek -sajnos- benne maradnak legalább 2023-ig.

Nem románoknak és nem ukránoknak akarunk eladni harcjárművet. Olyan piacok tenderein kell gyors iramban gyermekbetegségeket kijavítani, akik fizetni is tudnak. És ezért cserébe igényeik is vannak. Teljesen igazad van, hogy konstrukciós hibák korrigálására már nincs időnk. És kincstári optimizmus a részünkről, hogy ilyen nincs is. Azok gyanúsan egy újabb variáns fejlesztésénél lesznek listába rakva.

De még ezzel együtt is a Lynx konstrukciósan annyival jobbnak tűnik a mi BTR-einknél, hogy a katonáink boldogok lesznek a harceljárást kidolgozni akár kisebb hiányosságok terepen történő kompenzálására is. (Ne feledjük, nagyon ritka az olyan, amikor Ajaxhoz hasonlóan magát a rendszeresítést vágja keresztbe. A legtöbb tervezési hiba a terhelés alul értékeléséből fakad, anyagfáradás miatt gyakori alkatrészcsere. Amint ilyen szóba kerül, az RM önteni fogja a tartalék készletet, csak hogy tovább folyhasson a munka a géppel és a harcképességeit minimum hadgyakorlatokon igazolja a még hezitáló országoknak. Magyarországnak meg a külföldi sikereken túl az az érdeke, hogy a csapatpróbák után ezek le legyenek cserélve immár strapabíró megoldásokra.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 113
113
Mindez így van, és lesz még egy plusz hozadéka a gyártásnak - legalábbis remélem. Tartalék alkatrészekkel bőven el leszünk látva, ami elejét veszi annak, hogy hiányukban huzamosabb ideig álljanak javításra várva a gépek.
Ha Szentkirályszabadján az új raktárban lesz pótalkatrész, mert berendelték időben előre a szükséges mennyiséget, akkor igen. A gyárban nem valószínű, mert a korszerű termelés lean, JIT és egyéb varázsszavakra épül, felturbózva ipar4.0 informatikai háttérrel, hogy semmit ne kelljen feleslegesen kifizetni vagy tárolni a szükségesnél korábban.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Venom85

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 885
113
2023-ig amíg idehaza a gyártás beindul le kell szállítsák ha jól tudom! Az nem lehet hogy az Ausztrálok megspórolták nekünk a csapatpróbát?! Illetve nyilván a csehek is tesztelik és az innen-onnan kapott információkból nyilván javítják a hibákat!
Már nem divat szűzen nősülni.
:)

Az ausztrálok akkor spórolnának nekünk, ha megosztanák az eredményeket, meg ismernénk a követelményeket.
De akkor is kellene saját, hisz a magyar biztos, hogy eltér az ausztrál prototípusoktól.
Az ausztrál viszont fizetett 60 millió dollárt a 3-3 protóért.
Az RM viszont nem érdekelt a közös tesztben, sőt az eredmények nyilvánosságra kerülése én sem, hisz sok minden vitatható, szubjektív.
A csehek csak a demó-t próbálgatják, ők nem tettek bele annyi pénzt, mint az ausztrálok.
A demó ilyen szempontból nem ad semmit, hisz teljesen más, mint egy működő harcjármű.
Nekünk egy sorozatgyártottat kellene tesztelni.
Az meg nincs.
Vagy működő prototípust. Az sincs.
 
K

kamm

Guest
Vagy működő prototípust. Az sincs.
Az készül most, illetve több is. Nem tudom, @krisss majd kijavít, de gondolom most jön majd a csapatproba az első batch (v1.0) par jarmuvevel, majd abból a feedback, ami alapján alakitanak a következő probakorre es ott mar csak aprosagok jöhetnek elő (v1.1), igy aztan 2023-ig az az első zl meg is lesz, max párat utólag kell azonos standardra (v1.1-1.2) hozni.
Kozben beindul a probagyartas otthon es 2023-tol átveszi az éles gyártást a zalai gyár (v1.2), aztán majd jönnek a variánsok stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 645
42 072
113
Na de melyik színekből ? Mert a Leo is más és a Gidrán is.
Ha választani lehet, akkor a Gidrános legyen...! :)
A Leopardok szürkéje nem igazán illik szerintem sehova - inkább barna kellene helyette.

Remélem, egyelőre ezek kísérleti színek és a nagyobb szériás eszközeink már valami kiforrottabb festést kapnak. :)
 
  • Tetszik
Reactions: honved

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 044
113
Gyártják az első protót Magyarország számára. A Rheinmetall elnöke kis darabokat adott ajándékba a két miniszternek, Maróth Gáspárnak és Ruszin-Szendinek is abból az acélból amelyből ki lett vágva az egyik lemez. Ez szerintem az 1. számú proto lesz, az, hogy mennyire működőkéépes és mi kerül bele, még hétpecsétes szerintem de a tornya legalább már forog :)
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 210
20 564
113
Gyártják az első protót Magyarország számára. A Rheinmetall elnöke kis darabokat adott ajándékba a két miniszternek, Maróth Gáspárnak és Ruszin-Szendinek is abból az acélból amelyből ki lett vágva az egyik lemez. Ez szerintem az 1. számú proto lesz, az, hogy mennyire működőkéépes és mi kerül bele, még hétpecsétes szerintem de a tornya legalább már forog :)
Szerintem lesz annyira használható mint az Ausztrálok protoja!
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Blitz97

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
Az készül most, illetve több is. Nem tudom, @krisss majd kijavít, de gondolom most jön majd a csapatproba az első batch (v1.0) par jarmuvevel, majd abból a feedback, ami alapján alakitanak a következő probakorre es ott mar csak aprosagok jöhetnek elő (v1.1), igy aztan 2023-ig az az első zl meg is lesz, max párat utólag kell azonos standardra (v1.1-1.2) hozni.
Kozben beindul a probagyartas otthon es 2023-tol átveszi az éles gyártást a zalai gyár (v1.2), aztán majd jönnek a variánsok stb.

Kb így lesz, batch-ek lesznek, kb múlt héten írta, talán @krisss, hihetetlen, hogy már egyes fórumtársak nem emlékeznek rá... Az első batch (német gyártások) kijövő hibái javítva lesznek az induló hazai gyártásban
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
Már nem divat szűzen nősülni.
:)

Az ausztrálok akkor spórolnának nekünk, ha megosztanák az eredményeket, meg ismernénk a követelményeket.
De akkor is kellene saját, hisz a magyar biztos, hogy eltér az ausztrál prototípusoktól.
Az ausztrál viszont fizetett 60 millió dollárt a 3-3 protóért.
Az RM viszont nem érdekelt a közös tesztben, sőt az eredmények nyilvánosságra kerülése én sem, hisz sok minden vitatható, szubjektív.
A csehek csak a demó-t próbálgatják, ők nem tettek bele annyi pénzt, mint az ausztrálok.
A demó ilyen szempontból nem ad semmit, hisz teljesen más, mint egy működő harcjármű.
Nekünk egy sorozatgyártottat kellene tesztelni.
Az meg nincs.
Vagy működő prototípust. Az sincs.

A demót hogyan tesztelnék a csehek, amikor a demó gép hetek óta Szlovákiában és itthon haknizik, és a torony is csak dísz rajta? RM-nek nem érdeke a közös teszt, akkor pl miért van kint a MH a cseh teszten?
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 814
113
Mindez így van, és lesz még egy plusz hozadéka a gyártásnak - legalábbis remélem. Tartalék alkatrészekkel bőven el leszünk látva, ami elejét veszi annak, hogy hiányukban huzamosabb ideig álljanak javításra várva a gépek.

Szerviz rendben lesz ez biztos. Ami a tartalék alkatrészeket illeti, olyan raktárkészlet lesz belőle, amit és amennyit a Honvédség beraktároz. Egy gyár nem raktároz. A legtöbbnek pár napos alkatrész készlete van a gyártáshoz.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Szerviz rendben lesz ez biztos. Ami a tartalék alkatrészeket illeti, olyan raktárkészlet lesz belőle, amit és amennyit a Honvédség beraktároz. Egy gyár nem raktároz. A legtöbbnek pár napos alkatrész készlete van a gyártáshoz.

A gyár is raktároz. Még az autóiparban is ahol egy ideig "dúlt" a JIT őrület ott is igen hamar rájöttek, hogy amennyiben egy "húszforintos" csavar késik (akár csak kicsit), akkor nem akkora nagy buli, ha mondjuk egy kisvárosnyi gyár kompletten leáll. Egészen egyszerűen sokkal többet buknak, mint mondjuk egy db csavar párórás tárolásán. így hát ott is a JIT egy módosított vállfajában gondolkodnak, ahol igenis van készletgazdálkodás illetve raktározás az alkatrészek tekintetében.

Pedig ugye ez esetben komoly automatizált gyártás mellett igen részletes előrejelzésekkel illetve adott esetben egyeztetések vannak a szállítókkal. Akik jellemzően az adott gyár köré települtek fizikailag is. Komoly oda-vissza jelzésekkel (EDI is), még a szállítmányozókat is bevonva a folyamatba adott esetben. Meg persze komoly kötbérekkel meg egyebekkel. Aztán mégis ...

Itt meg lesz egy kb. "félmanufakturális" gyártás, ahova az alkatrészeket az ország több pontjáról, cseh/szlovákoktól, németektől és ausztráloktól fog beérkezni. Hát készlettartás nélkül "soxerencsét" ... :)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 885
113
A gyár is raktároz. Még az autóiparban is ahol egy ideig "dúlt" a JIT őrület ott is igen hamar rájöttek, hogy amennyiben egy "húszforintos" csavar késik (akár csak kicsit), akkor nem akkora nagy buli, ha mondjuk egy kisvárosnyi gyár kompletten leáll. Egészen egyszerűen sokkal többet buknak, mint mondjuk egy db csavar párórás tárolásán. így hát ott is a JIT egy módosított vállfajában gondolkodnak, ahol igenis van készletgazdálkodás illetve raktározás az alkatrészek tekintetében.

Pedig ugye ez esetben komoly automatizált gyártás mellett igen részletes előrejelzésekkel illetve adott esetben egyeztetések vannak a szállítókkal. Akik jellemzően az adott gyár köré települtek fizikailag is. Komoly oda-vissza jelzésekkel (EDI is), még a szállítmányozókat is bevonva a folyamatba adott esetben. Meg persze komoly kötbérekkel meg egyebekkel. Aztán mégis ...

Itt meg lesz egy kb. "félmanufakturális" gyártás, ahova az alkatrészeket az ország több pontjáról, cseh/szlovákoktól, németektől és ausztráloktól fog beérkezni. Hát készlettartás nélkül "soxerencsét" ... :)
Más a gyártáshoz és más az üzemeltetéshez szükséges alkatrész.
Az egyik a gyár gondja, a másik a seregé.
 
  • Tetszik
Reactions: honved