[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Hogyne kellene légi szállítás, erről külön beszéltek többször is, hogy a missziós küldésekben önállóan részt kell tudnunk venni, azaz oda-visszavinni saját csapatainkat stb.

Minden egybites szerencsétlen átvette a fogalmatlan, gúnyolódó vadaskodast, hogy en fizetett Airbus PR vagyok, mert erőltetem az A400M-et, pedig pusztán az az egyetlen, amivel a jövőbeni láncos IFV-t helyszínre lehet vinni. Három gép egy hét alatt kényelmesen atdob egy szazadnyi erőt.
Drága, persze, de ha a politikai doktrina ezt kéri, akkor meg kell oldani. Amúgy érthető is, mert az ilyesmi szerepvállalás aztán kifizetődik gazdaságilag, méghozzá többszörösen, közben még felmerhetetlen éles tapasztalatot gyujtenek a katonak.

A másik alternatíva, ha eldontjuk, hogy csak kerekeseket küldünk ilyen helyekre, például Patriakat, akkor megúszható az itteni nagy kedvenccel, a vadonatúj brazil C-390-nel is, bár az még ott sem tart, mint az Atlas. Ráadásul az anyaceg instabil anyagi helyzete miatt várhatóan sokkal lassabban megy majd mindenféle hátralevő integráció rajta, mint a behemót, zsírosan kistafirozott összeuropai Airbusnal.

Ami biztos, hogy egyre nehezebbek lettek a harcjarmuvek, a kisebb rampasok mar nagyon limitált funkcionalitast adnak, egyikkel sem lehet elvinni semmilyen modern
harcjarmuvet, ami nálunk szóba jöhet.
A masik, hogy a mostani krízis is világossá tette, kellenek a 25-50t körüli szallitogepek veszhelyzetben, magyaran értelmetlen lenne 25 tonna alatti cargo kapacitásu szallitoszallitogepeket vennie az orszagnak, ha komolyan gondolja a missziós jövőt.

A láncos nem szokott úszni, nekünk pedig nem kell légi szállítani. Egyébként jó a hozzászólás.
 

Centurio

Well-Known Member
2018. december 10.
441
1 146
93
Hogyne kellene légi szállítás, erről külön beszéltek többször is, hogy a missziós küldésekben önállóan részt kell tudnunk venni, azaz oda-visszavinni saját csapatainkat stb.

Minden egybites szerencsétlen átvette a fogalmatlan, gúnyolódó vadaskodast, hogy en fizetett Airbus PR vagyok, mert erőltetem az A400M-et, pedig pusztán az az egyetlen, amivel a jövőbeni láncos IFV-t helyszínre lehet vinni. Három gép egy hét alatt kényelmesen atdob egy szazadnyi erőt.
Drága, persze, de ha a politikai doktrina ezt kéri, akkor meg kell oldani. Amúgy érthető is, mert az ilyesmi szerepvállalás aztán kifizetődik gazdaságilag, méghozzá többszörösen, közben még felmerhetetlen éles tapasztalatot gyujtenek a katonak.

A másik alternatíva, ha eldontjuk, hogy csak kerekeseket küldünk ilyen helyekre, például Patriakat, akkor megúszható az itteni nagy kedvenccel, a vadonatúj brazil C-390-nel is, bár az még ott sem tart, mint az Atlas. Ráadásul az anyaceg instabil anyagi helyzete miatt várhatóan sokkal lassabban megy majd mindenféle hátralevő integráció rajta, mint a behemót, zsírosan kistafirozott összeuropai Airbusnal.

Ami biztos, hogy egyre nehezebbek lettek a harcjarmuvek, a kisebb rampasok mar nagyon limitált funkcionalitast adnak, egyikkel sem lehet elvinni semmilyen modern
harcjarmuvet, ami nálunk szóba jöhet.
A masik, hogy a mostani krízis is világossá tette, kellenek a 25-50t körüli szallitogepek veszhelyzetben, magyaran értelmetlen lenne 25 tonna alatti cargo kapacitásu szallitoszallitogepeket vennie az orszagnak, ha komolyan gondolja a missziós jövőt.
Mi a jó istennek akarnánk láncos technikát légi szállítani?o_O
 
K

kamm

Guest
Mi a jó istennek akarnánk láncos technikát légi szállítani?o_O

Hát például mert más nem lesz először, hacsak nem akarod a biztos halálba küldeni őket a negyveneves BTRekben :D

Amúgy az sem mindegy, hogy extra 10t elmegy egy fordulóban vagy sem, ezt is ki lehet számolni, hány misszioban hozna vissza egy nagyobb gép az arat.
Nem rocket science ez, hanem ROI kalkuláció, standard minden területen
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 558
113
Ezen a forumon mindenki hülye, aki nem a helyi vallásos elképzeléseket ismételgeti, neadjisten olvas külföldiül. :D

Amúgy nagyjából igaza van, bár ha jól rémlik az IFV nemzetközileg használt leírása ATGM és pár más dolog meglétét is eloirja, de tényleg ilyrsmi a különbség, igaza van.

Nem tudok róla,hogy kitétel lenne az ATGM.
 

Clove_HUN

Member
2018. november 9.
29
58
13
Én még mindig úgy gondolom, hogy kétfajta lánctalpas járműre lenne szükségünk, egy közest APC/IFV járműre 30mm-es főfegyverzettel és egy kis kaliberű RCWS-el alapvetően abból a célból, hogy szállítsa a gyalogságot és támogassa annak a harcát, míg egy alapvetően harcjárműre, egy tűztámogató/felderítő IFV-re 50mm körüli fegyverzettel, nagy hatótávolságú ATGM-el és egy önvédelmi 12,7-es RCWS-el, ahol a szállított gyalogság is csak a jármű védelméhez járul hozzá, mert a fő feladata élen járni a harcban. És ezt támogatnám még gyalogsági harckocsival, jelen esetben az A4-es Leopardokkal.

Nagyjából így:

Nehézdandár
- harckocsi zászlóalj: 44db A7+
- gépesített lövész zászlóalj (2x):
-- tűztámogató század: 6db A4 és 6db Puma 50mm
-- gépesített lövésszázad (4x): 4x10db Puma 30mm
-- aknavetős szakasz: 8db AMOS 120mm
- páncéltörő tüzérosztály: 24db NMS vagy inkább Fennek ATGM hordozó
- önjáró tüzérosztály: 24db Pzh2000
- felderítő század: (ha páncélos felderítő akkor 10db Puma, ha könnyű akkor 16-24 NMS vagy inkább Fennek)

Összesen: 44db A7+, 12db A4, 12db Puma 50mm, 80db Puma 30mm, 16db AMOS 120mm, 24db Pzh2000 és 24db NMS ATGM és a felderítők

Szia Blogen!

Teljesen jó amit írtál. Én annyit változtatnék rajta, hogy a pumákat kivenném és helyettük tűztámogatónak használt, de némileg felújított merkava 3-t, gépesített lövésszázadnak meg új gyártású namert tennék be. Növelt darabszámmal.
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Hát például mert más nem lesz először, hacsak nem akarod a biztos halálba küldeni őket a negyveneves BTRekben :D

Amúgy az sem mindegy, hogy extra 10t elmegy egy fordulóban vagy sem, ezt is ki lehet számolni, hány misszioban hozna vissza egy nagyobb gép az arat.
Nem rocket science ez, hanem ROI kalkuláció, standard minden területen
Én is ezt kérdeztem. Láncos légi szállítására akarunk berendezkedni, mikor egyáltalán nincs légi szállító kapacitásunk? Valami lesz, de mi nem vagyunk usákok. Akár tetszik, akár nem. Nem fogunk mostanság külföldön barangolni (remélem).
 

Clove_HUN

Member
2018. november 9.
29
58
13
Kevesebb pénzből meglenne 200 db használt merkava3 és hozzá további 200 darab új gyártású namer, mint amennyibe 200 puma kerül.
30-50 mm helyet lenne 120mm harckocsiágyú tűztámogatásra.
A trophy aktív védelem növelheti a túlélőképességét a harcmezőn.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
BTR50,MT-LB,M113,AIFV,BMP-1/2/3,K21,de még a Bradly is úszott,amig nem növelték nagyon a pótpáncélzatát......
Még egyszer. Mindent is akarsz abból a pénzből, aminek a forrását nem is látod? Az usákok, rasák és az izraeliták nem abban a ligában játszanak, ahol mi. Ezt kellene végül is megérteni néhány embernek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 558
113
Kevesebb pénzből meglenne 200 db használt merkava3 és hozzá további 200 darab új gyártású namer, mint amennyibe 200 puma kerül.
30-50 mm helyet lenne 120mm harckocsiágyú tűztámogatásra.
A trophy aktív védelem növelheti a túlélőképességét a harcmezőn.

Van eladó használt Merkava3 vagy új Namer?
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 784
113
Kevesebb pénzből meglenne 200 db használt merkava3 és hozzá további 200 darab új gyártású namer, mint amennyibe 200 puma kerül.
30-50 mm helyet lenne 120mm harckocsiágyú tűztámogatásra.
A trophy aktív védelem növelheti a túlélőképességét a harcmezőn.
A Pumanal nem csak az árát kell nezni, hanem amit magával vonz. Olyan ipari befektetéseket, amit Izrael nem tud adni. Ezért sztem a nehézdandár német copy lesz.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Én is ezt kérdeztem. Láncos légi szállítására akarunk berendezkedni, mikor egyáltalán nincs légi szállító kapacitásunk? Valami lesz, de mi nem vagyunk usákok. Akár tetszik, akár nem. Nem fogunk mostanság külföldön barangolni (remélem).
Idegen érdekben remélem én is, de Székelyföldhöz kellhet és bármilyen drága is legyen olcsóbb, és gyorsabb, mint a Király-Hágón szárazföldön át...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 263
33 580
113
Még egyszer. Mindent is akarsz abból a pénzből, aminek a forrását nem is látod? Az usákok, rasák és az izraeliták nem abban a ligában játszanak, ahol mi. Ezt kellene végül is megérteni néhány embernek.
Ezt ird azoknak,kik álmodoznak.Pumát részben az ára és a fenntartási költsége miatt sem tartom számunkra megfelelőnek.De harcászati és fejleszthetőségi kifogásaim is vannak.
És mi köze az árnak ahoz,hogy egy halom láncos bizony úszik?
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 263
33 580
113
mikre gondolsz itt egy Pumánál?
Ez a gép mire szolgálatba állt,már egy halom ráfejlesztést kapott,kimeritve a fejlesztési tartalékai javát.Kicsi a hasznos tere.Az A400al való légi szállithatóság igénye nagyon behatárolta,főleg,hogy egy alap nehéz lövészpáncélosnak is meg kell közben felelnie.(hogy mi meg pár A400al gépesitett deszantműveletbe kezdünk,azt sűrgősen felejtsük el)
Szerintem a KF41 sokkal inkább megfelel nekünk.Olcsóbb fenntartani,van hely benne a fejlesztésekhez.Alkalmasabb bázisjárműnek.És még a védettsége is továbbfejleszthető.De már egy TAM jellegű támogató hk-t is felskicceltek az alapjaira.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 558
113
Ezt ird azoknak,kik álmodoznak.Pumát részben az ára és a fenntartási költsége miatt sem tartom számunkra megfelelőnek.De harcászati és fejleszthetőségi kifogásaim is vannak.
És mi köze az árnak ahoz,hogy egy halom láncos bizony úszik?

Melyiket olcsóbb fentartani a modernek közül?